Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

*takker Mie for klemmen*

Noen ganger gjemmer jeg meg bort, - det skjer til tider hver 2. uke, men nå er jeg altså her. Men om et par timer er jeg "der"; skal over til venninnen kl. 11.

For god ordensskyld skal jeg informere om at jeg ikke har noen lumske planer :Hehe:

Det blir et ganske tradisjonelt kaffebesøk.

Faktisk er jeg bittelitte grann irritert. Hun svarte først på min sms etter jeg var gått i seng i natt. Jeg liker (nok for godt) å ha klare planer, og sånn "i-siste-liten-opplegg" kan stresse meg noe voldsomt...

Hvem snakket om drømmekvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men om et par timer er jeg "der"; skal over til venninnen kl. 11.

For god ordensskyld skal jeg informere om at jeg ikke har noen lumske planer  :Hehe:  

Det blir et ganske tradisjonelt kaffebesøk.

Kaffebesøk, jeg gir meg aldri med å synes det er spennende Miranda. Kanskje det skjer noe denne gangen? Treiging    

Det høres ikke akkurat ut som om "noe skal skje" *Meg* :-(

Jeg er enig assa, hun er en smule "treig" :ler:

Eller er det vi som er utolmodige og desperat ønsker en avklaring? *skikkelig-desperat-etter-avklaring-smeily*

Kanke no for det, men jeg syns dette er spennende jeg altså :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig dere kikker innom :vinke:

Ferskennam; - jeps, hun er single. (Skilt, faktisk).

Det var fint å se henne igjen. Da jeg steg ut av bilen sendte hun meg et av sine blikk som alltid ender opp med å gå meg til hjertet :oops:

Jeg kunne se hun var glad for å se meg.

På vei hadde jeg vært innom en delikatesse forretning og kjøpt lunsj med til oss. Vi satt og spiste samtidig med vi så den ekstra nyhetssending direkte på tv; Prinsesse Alexandre og Prins Joakim skal skilles! Det kom som et sjokk for alle, - spesielt for meg som ikke leser sladder-blader :wink:

Hun var spesielt søt igår. Var så søt mot meg. :oops:

Gleder meg til søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var det historien om danskkurs;

Kommunen kan ikke tilby noe. Først ble jeg kjempe ivrig, - kunne se det var mulighet for å lære dansk via fjernundervisning. En kjempe mulighet, tenkte jeg. Helt til jeg så prisen; mellom 17000-18000 kroner. Det er det ikke værdt. Det er for 4 semester, og så skal man også inn på skolen noen helger. Får de overhodet noen til å delta på disse kurser...?

Jeg søkte via google, og fant til sist av VUF har dansk som 2. språk. Trodde ikke det, jeg. Så ringte jeg til en meget hyggelig dame som forklarte at de nok ikke har det som 2. språk her i nærheten, men de har noen andre kurser hun mente ville være gode for meg.

FVU, et eller annet.

Det er 4 forskjellige nivåer, og først skal man opp til en test. Lenge siden jeg har vært oppe til noen tester :ler:

Kurset er i allefall gratis, - det er et stort +

Så var det møte tidspunktene, da... De har ett aftenkurs, men det kolliderer med svømmingen.

Men nå er det jo sånn at jeg har fri hver 2. uke, og "damen" mente helt sikkert at vi kunne finne ut av noe.

Kanskje jeg kunne få oppgaver med hjem til den uke hvor jeg ikke kunne komme.

Damen ringte: hun har funnet en test tid til meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint å se henne igjen. Da jeg steg ut av bilen sendte hun meg et av sine blikk som alltid ender opp med å gå meg til hjertet :oops:

Da sier du det til henne neste gang du ser henne... eller at det blikket ditt gjør meg mo i knærne.... eller våt i trusa :oops:

*Skammer-seg-smeily*

Jeg kunne se hun var glad for å se meg.

Klaaaaaaabert hun er det vel, hun liker deg jo veldig godt :wink:

Hun var spesielt søt igår. Var så søt mot meg. :oops:

Gleder meg til søndag.

Nå gleder jeg meg til søndag også, eller mandag kanskje når oppdateringen kommer :ler:

Du Miranda, du Miranda..... nå har du faktisk klart å få oss til å se fremover til mandagene også nå :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piglet har svaret :wink:

Takk for besøk, Bettan, Ferskennam og Piglet :P

Endelig fri igjen.

Mulig jeg er ved å bli trøtt av henne. Eller av følelsen av å ville ha henne :ler:

Uken startet ganske fint. Vi var "gode venner" og alt var vel og bra. På arbeid kom vi over kommunens planlagte besparelser, og det kunne muligens tolkes som om de ville spare min stilling vekk. Hun kom med en spontan reaksjon om at hun også sluttet, om de fjernet meg. Hun trakk den i land igjen, men jeg hadde allerede fanget poenget. Så et øyeblikk satt vi der og smilte til hverandre.

Jeg vet ikke hva som skjedde, men etterhvert som nettene gikk ble vi, om ikke uvenner, så ganske tett på.

Alt jeg sa og gjorde irriterte henne.

Kanskje det startet med at jeg kjørte en katt over?

Det var litt av et sjokk :o

Rett foran bilen hoppet en sort katt ut i veien, - det var helt umulig å stoppe. Heldigvis ramte jeg den ikke med hjulet, og det var heller ikke blod på veien. Katten kunne vi ikke se noen steder.

Jeg var dypt rystet. Hadde det ikke vært for hennes dårlige kne, ville jeg ha bedt henne om å kjøre resten av vakten.

Fartsgrensen heretter!

Hun liker å ha "fart på", tror det irriterte henne at jeg kjørte så langsomt.

Det er ingenting som er så deilig som varme. Jeg elsker varme. Også i bilen.

Hun er mer "varmblodig" enn meg, og da vi hadde kjørt hele veien til arbeid syntes hun det var godt å komme ut å få litt luft! Det hadde vært fryktelig varmt i bilen, sa hun. (Det syntes jeg ikke).

Så var min grense nådd.

De 120 km hjem satt jeg overhodet ikke varme på. Luften som kom var kald, som på en varm sommerdag. Hun sa ingen ting, og jeg satt med jakken på.

Men det var morgen, og slett ikke så kaldt som det var på vei inn til arbeid neste aften :tunge1:

Da var det kaldt, og jeg så hun frøs da vi var fremme på arbeidsplassen. Men det "så" jeg ikke.

Men så var maktkampen overstått.

Mulig jeg havnet helt nede på barnehagestadiet, men jeg følte meg rammet av hennes stadige kommentarer om alt mulig. Følte jeg måtte sette en grense.

Vi fikk slitt oss helt ut etter denne arbeidsuken. Ikke på grunn av arbeidet, men på grunn av kampen oss i mellom :ler:

Da vi gikk hvert til sitt avsluttet hun med å si at vi nok snakkes i løpet av uke her. Men det tror jeg ikke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på dansk kurs :tunge1:

I går var jeg til "test". Tror jeg hadde mange feil, - det viser nok at behovet er tilstede. Det var en skriftelig test, som skal brukes til å nivå-plassere meg...

Læreren fortalte forøvrig at det går en annen norsk dame på kurset. Hun er på trinn 4, dvs. at hun er god i dansk...

Håper de putter meg på trinn 1 eller 2. Det er jo meningen jeg skal lære det grundig fra bunn av.

6 timer om uken, blir det. Frem til midten av desember. Da kan man gå opp til en prøve...

Krysser fingrene for meg selv, jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Lurt med danskkurs.

Når det gjelder henne, er det kanskje like greit at du begynner å bli lei. Etterhvert blir man lei av å tenke så mye og tyde små tegn. Også er det slitsomt å være forelska.

Jeg vet at du har hatt jobbeuke, men så at du var på nå. Så jeg ville skrive en hilsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennde med danskkurs! Håper du får masse ut av det.

Litt trist at jobb-uken har vært så dum. Det kan ikke ha vært gøy å kjøre over katten og derfra ble det vist bare værre og værre. Ja, ja... Kanskje det er som du sier, at du begynner å være "lei" henne? Men, hva var det jeg hadde rett i?

Ha en fortsatt fin tirsdag!

Klem, Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda skal på danskkurs! :hoppe: Malou har ikke fått tatt seg sammen til å sende mail til kommunen en gang. :roll: Men jeg har jo 4 år på meg da, ennå.. :ler: Lykke til i allefall, skal bli spennende å høre hva du får ut av det. Men 6 timer i uka er ganske mye da, men det er kanskje bare i friukene dine?

Friuke er KG-uke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men' date=' hva var det jeg hadde rett i?[/quote']

Hva hadde du rett i, Piglet...? :oops:

Tenker du på at hun er glad for å jobbe sammen med meg? (det med at hun slutter om jeg holder opp...)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...