Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Ferskennam, så fint å se at jeg ikke er alene... :P

:velkommen:

Piglet, skal du få ferie igjen...? :misunnelig-smily:

Ja, det var et tidspunkt hvor vi diskuterte dette med å kunne elske flere enn én, samtidig. Det tror jeg fortsatt på. Ferskennam, jeg tror at "følelsen av å elske" er forskjellig, avhengig av personen man elsker. Jeg elsker min mann, jeg er totalt betatt av kollegaen, men kjærligheten til min datter er ubeskrivelig enorm.

Den følelse jeg har for min mann er noe som har styrket seg gjennom de årene vi har vært sammen. Mye har skjedd gjennom tiden. Samtidig er forholdet preget av mange dagligdagse bekymringer og forpliktelser. Økonomi, det huslige, barnebekymringer osv.

I mit (kollegiale og venninneaktige) forhold til henne er det plass til "bare å være sammen".

Ferskennam, er du villig til velge henne vekk til fordel for din mann? Hvordan ser du deg selv i et evnt. forhold til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fredag kveld, - lørdag morgen skulle vi kjøre.

Jeg hadde en halv avtale med naboene om at de skulle passe marsvin og kanin, men de var stadig ikke kommet hjem. Vel, de var på vei.

Så var det hun kom online.

Jeg hadde sittet og tenkt på om jeg likevel skulle spørre henne etter hjelp, mot at hun disponerte badeværelset. (Hennes hus er under ombygging).

Men jeg skalv ved tanken, siden jeg hadde oppført meg ganske så tåplig rett inden. Pinlig.

Igjen overrasket hun meg.

Hun torde ikke ha dyrene hos seg, siden hennes ilder synes marsvinunger er meget appetittlige, - men hun ville gjerne komme til oss hver dag for å gi mat og vann. (Det ville gi henne en kjøretur på ca 30 km. daglig...)

Nøkkel, ja...

Den skulle jo leveres, og hun ville gjerne at jeg skulle komme samme aften. Blodet suste rundt i årene, jeg følte meg plutselig helt svimmel.

Egentlig hadde jeg slett ikke tid, - teppene var kastet ut for gulvene skulle vaskes. (Det ble de ikke...)

10 min. senere satt bilen kurs mot henne. Det var deprimerende å mine ildrøde kinn i bakspeilet...

Men det gjorde godt å se henne. Forøvrig var hun like sjenert som meg :ler:

Og jeg ble helt rørt over at hun hadde vært å kjøpt et krus til meg, - til vår kaffe på langfarten til arbeid... Så var jeg jo ikke helt "avskrevet", likevel... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Hei Miranda!

Kjekt å se at du er tilbake.

Du spør om jeg kunne tenke meg å gå fra mannen min til fordel for hun jeg er forelsket i. Jeg tenker at dersom jeg vil være sammen med mannen resten av livet, kommer jeg til å forelske meg i andre. Tror ikke at man slutter å forelske seg etter at man har funnet den man vil leve sammen med. Jeg er ikke forelsket i samboeren min lenger, men er veldig glad i han. Dersom det er slik at en fortsetter å forelske seg, vil jeg også gjøre det etter en tid med henne. Og jeg vil ikke leve i et evig seriemonogami.

I tillegg vet jeg ikke hva hun føler for meg nå. Hun har jo fått dame.

Selv om jeg ikke er interesert i et forhold, har jeg lyst til å fortelle henne hva jeg føler for henne. Er det dumt av meg? Håper at det ville gjort henne glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke er interesert i et forhold, har jeg lyst til å fortelle henne hva jeg føler for henne. Er det dumt av meg? Håper at det ville gjort henne glad.

Jeg synes det er en interessant måte du tenker på, ferskennam. Du er glad i din samboer, han er stadig forelsket i deg. Dere har vært sammen i 4 år. Jeg tror også at man i et langvarig forhold kan forelske seg i andre, men en slags avstandsforelskelse, uten å ville noe mer. Problemene kan oppstå når man ønsker å leve fantasien ut...

Jeg forstår godt at du har lyst til å fortelle henne hva du føler. Om det er dumt av deg kommer vel an på hva du vil med å fortelle henne det.

Dere har stadig en flørtende tone, så det er vel ikke utenkelig at hun fortsatt har følelser for deg.

Hvilke følelser vil du sitte igjen med etterpå, dersom hun ønsker noe mer med deg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerert
Jeg forstår godt at du har lyst til å fortelle henne hva du føler. Om det er dumt av deg kommer vel an på hva du vil med å fortelle henne det.

Dere har stadig en flørtende tone, så det er vel ikke utenkelig at hun fortsatt har følelser for deg.

Hvilke følelser vil du sitte igjen med etterpå, dersom hun ønsker noe mer med deg...?

Ved å fortelle henne hva jeg føler, ønsker jeg å oppklare/få oppklart hva som har vært i mellom oss. Det føles litt "urettferdig" at jeg vet om at hun har vært interessert i meg, men ikke omvendt. At jeg har flørtet sånn med henne kan virke litt dårlig gjort dersom hun ser på meg som uinteressert i henne og hetero. Hun snakker sjelden om følelser, så det kan bli vanskelig å ta det opp.

Om hun ønsker noe mer, tror jeg at jeg fortsatt vil ønske å være sammen med kjæresten min. Kanskje vil jeg bli litt mer usikker. Uansett tror jeg hun har det veldig fint sammen med kjæresten sin. Kanskje er det best å la være å si noe. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snakker sjelden om følelser, så det kan bli vanskelig å ta det opp.

Kjenner problemet...

Faktisk aner jeg ikke om hun tenner på kvinner... samtidig tror jeg hun liker meg, likevel er det vanskelig å starte en så intim og nærgående samtale...

Om hun ønsker noe mer' date=' tror jeg at jeg fortsatt vil ønske å være sammen med kjæresten min. Kanskje vil jeg bli litt mer usikker. Uansett tror jeg hun har det veldig fint sammen med kjæresten sin. Kanskje er det best å la være å si noe. :-([/quote']

Så er det store spørsmålet om du klarer å velge henne vekk :(

Tro meg, jeg prøvde intenst en periode. Når det dukket en tanke om henne opp i mitt hode, tvang jeg den vekk ved å skyve tankene over på noe helt annet.

Jeg trodde det var måten å løse problemet på, for jeg var så sliten.

Men så ble jeg fysisk syk i steden for.

Jeg tror du bør snakke med henne. Få en avklaring, kanskje en avslutning? (Men ønsker du det, da?)

For min egen del tror jeg at den eneste måten å komme videre på er å ta snakken opp. Det er bare så vanskelig!

I dag er jeg i allefall frisk og glad og full av energi, for hun kommer til lunsj på fredag! - Et tilbud "hun ikke kunne takke nei til", som hun sa :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Jeg har aldri prøvd å slutte å tenke på henne. Liker å tenke på henne, selv om jeg begynner å bli litt lei.

Men mulig at hun har prøvd å slutte å tenke på meg. I et par måneder så jeg henne veldig sjelden. Alt for sjelden etter min mening. :ler: Hun svarte sjeldnere på mld mine. Tidligere svarte hun alltid på mld, og da kjemperaskt. Når jeg spurte om hun ville være med ut på noe, ville hun ikke. Tenkte at hun var gått lei av meg og "gjengen". :-(

:-) Så kjekt at du får besøk av henne! :-) Tipper det kribler litt i magen din. Håper dere får en flott stund sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Innom med en :klem: og for å fortelle at mitt ferieopphold i pannekakelandet var storartet. Vi hadde en virkelig flott ferie, selv om været nok ideelt sett kunne vært en smule bedre. Men koste oss det gjorde vi absolutt - reiste med kjempekjekke folk, og det gjør jo suksess uansett.

Håper du har hatt et bra opphold i gamlelandet - nå er det snart hverdag igjen. Litt godt det også i grunnen.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med hverdag? :sjokkert::riste: Ikke så godt som med ferie i allefall, men på den annen side så må det være noen hverdager for at vi skal kunne ha ordentlig ferie. Det burde kanskje bare ikke være fult så mange hverdager mellom feriene? :ler:

Godt å ha deg tilbake Miranda. Håper du har kost deg i ferien din og på besøk i gamlelandet.

Ble det foressten noen shopping på Nordhjem i dag? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg i allefall frisk og glad og full av energi, for hun kommer til lunsj på fredag!  - Et tilbud "hun ikke kunne takke nei til", som hun sa  :plystre:

:ler::ler::ler: den *plystre-smiley'en* passet bra inn der altså :-)

Hva har så den smukke Miranda tenkt til å gjøre ut av situasjonen når mulighetene nå byr seg under lunsjen i morgen da? *spent-smiley*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :P Det er alltid koselig med besøk, både her inne og hjemme i heimen :P

Bettan, jeg vet nå ikke om den smukke Miranda har lagt så mye strategi til i morgen :sexy:

Men nå står jeg i et bitte lite dilemma; kl 10 skal jeg til jobbsamtale et annet sted, - ikke fordi jeg ønsker å jobbe der fast (jo, det er fristende), - men jeg tenker bare på å jobbe litt ekstra.

Og så tenker jeg - om jeg ønsker å skifte jobb, svikter jeg da henne...?? Vi deler på kjøringen og sparer masse penger den veien, - og jeg tror kanskje det er derfor hun har kjøpt den dyre bilen hun har...

Men: i morgen har jeg helt fri, - ingen hjemme :sjarmor:

(Det ligger kalde øl i kjøleskapet :wink: )

Datteren tar skolebussen med ei venninne hjem, og skal sove over til lørdag :wink:

Og jeg og mannen er ved å legge planer for i morgen aften :sjarmor:

Jeg får bare holde kortene åpne og se hva som skjer :wink:

God helg til dem som kikker innom :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble det foressten noen shopping på Nordhjem i dag? :sjarmor:

Nei, det ble ikke noe shopping. Men jeg tror det blir, for jeg kan ikke glemme det lille søte drivhuset :oops:

Mie, jeg synes også det er godt med hverdag igjen. Spesielt fordi jeg har friuke nå :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå er dagen kommet så langt:

Jeg har vært til samtale, og har allerede fått noen ekstra vakter inn i kalenderen. De lokket og lokket, og var selvfølgelig interessert i at jeg skulle søke stillingen fast. Hva ville jeg ha i lønn? Ergelig nok kom jeg til å si det lønnstrinn som jeg får i dag, og det ville hun gi meg. (Dette gjelder for ekstra vaktene).

Stedet virket veldig hyggelig, og jeg kan godt se meg selv jobbe der. På en måte. På en måte ikke. Jeg tror jeg har bedre arbeidsvilkår i min nåværende jobb. Men det er også positive sider, f. eks. er arbeidstiden fin. Det ville passe perfekt inn i familielivet.

Jeg nådde i allefall hjem i god til til å forbrede lunsjen. Og hun kom :P

Det var noen veldig koselige timer. Etter "tærten" var fortæret innendørs tok vi havestol og øl med oss under armen, og satt oss under piletreet.

Det var sååå koselig :wink:

Jeg hadde fortalt henne at jeg hadde vært til samtale i dag. Jeg merket det passet henne dårlig. Hun er så klok med sine spørsmål, og spurte hvorfor jeg hadde valgt nettop den kommunen. Ja, hvorfor?

Det var fordi jeg hadde sett de hadde en stilling ledig, og jeg ville gjerne høre om jeg kunne få noen ekstra vakter.. Ikke stillingen...

Jeg fortalte litt om hvordan jeg opplevde stedet, og når jeg kom med minusene støttet hun godt opp om dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at det er ok med hverdag når man har friuke ja. Hadde det ikke vært for at jeg hadde ferie selv hadde jeg nok blitt helt misunnelig her jeg sitter. Tror nesten ikke jeg hadde taklet å sitte inne på et kontor når sommeren endelig har kommet. Det har jammen meg blitt varmt..

Har du foressten hørt om den småflyulykken ved Solrød strand? Vi var på den stranden i går! *grøsse* Jeg er sjeleglad for at vi får familiebesøk helgen og derfor har tilbragt dagen hjemme med å fikse og ordne litt, og at jeg har nydt sola i hagen og ikke på den stranden!

Så fint at du koste deg med kollegaen din i dag foressten. :-) Skjedde det noe mer eller ble det sagt noe mer enn det du skriver her?

Angående de norske TV-kanalene.. (Det blir visst langt det her..), hva slags kort har du fått? Og er det ett sånt man kjøper en gang eller er det måned/kvatals/årsavgift på det?

Ha en fin helg Miranda! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så fint at du koste deg med kollegaen din i dag foressten. :-) Skjedde det noe mer eller ble det sagt noe mer enn det du skriver her?

:ler::ler::ler:

Jeg er sååååå enig med deg Malou, her blir vi avspist med minimalt lite informasjon.

Fortell, fortell Miranda, hva ble sagt og hva skjedde under piletreet *ekstremt-spent-og-nysgjerrig-Smiley*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Bettan og Malou. Mere info, takk!

Ellers vil jeg bare informere om min nye dagbok, som langt om lenge har blitt en realitet!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har hatt tid til å være innom nå... :oops:

Heisann Jennifer (har ikke helt vennet meg til ditt nye nick, men det kommer nok :wink: )

Jeg hadde ikke hørt om den flyulykken, men ganske skremmende, da... Jeg har ikke vært på Solrød Strand, men på en av de nærliggende strender :wink: Nå lurer jeg fryktelig på om det er i Solrød du bor...? Det er en søt liten kommune, da... :P

Apro po TV kanaler, - vi har lånt med min fars kort fra Norge, så nå kan han ikke se TV... :oops: Man skal betale "vanlige" rater, er ikke det hvert kvartal, da...? Personlig ville jeg bare ha en "lokal" pakken, med NRK, TV 2, TV norge og hva det ellers er. Men mannen i huset, han vil gjerne ha hele pakka. (Fint, så får han selv betale :evil: )

Jeg synes jeg har nok med Via Sat.

En lokal pakke fra CanalDigital koster ca 900,- nkr om året, om jeg husker rett.

Nå er det så lenge siden fredag at jeg nesten ikke husker hva som skjedde der under piletreet :sjarmor:

Noen er nysgjerrige her, ser jeg :ler:

Neida, det skjedde ikke så mye :wink:

Da hun skulle gå, kom hun mot meg. Og hva gjorde jeg...? Rygget tilbake... :oops:

Hun kom forresten på mandag også. For å låne noe... Men det var et for hurtig besøk :(

Hun har ferie denne uken...

Ferskennam, du kan tro jeg har tenkt tanken. Det er derfor jeg aldri kikker forbi KG fra jobb. Jeg gjorde det en enkelt gang, men hun er så nysgjerrig at det kun ville ta henne et øyeblikk å finne meg :oops:

Piglet, jeg løper innom dagboken din, nå :løpe-smily:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...