Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merkelig hvor lite man kan få gjort, enkelte dager :klø:

Jeg skulle vaske begge badeværelsene. Ikke gjordt.

Jeg skulle stryke klær. Ikke gjordt.

Jeg skulle støvsuge. Ikke gjordt.

Jeg må være trett etter gårdsdagens klatre-i-stige-og-rense-takrenner-jobb!

Surt om det blir alt for fint vær i morgen, når jeg skal gå her med vaskekosten! :(

*løper for å sjekke værmeldingen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*løper for å sjekke værmeldingen*

Hvorfor gjorde jeg det... Det blir regn ikke bare i morgen, men fredag også!

Det positive er at jeg da har hele to dager å gjøre rent på... :roll:

Miranda vil ha en gratis hushjelp!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jennifer vil også ha gratis hushjelp*

Det ser faktisk ut til at det blir fint vær i helgen. På tide sier jeg, på tide.. Jeg får besøk av min mor i helgen, men hvis jeg blir lei av henne kan jeg i det minste sende henne ut i hagen en tur. :Hehe:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser faktisk ut til at det blir fint vær i helgen. På tide sier jeg' date=' på tide.. Jeg får besøk av min mor i helgen, men hvis jeg blir lei av henne kan jeg i det minste sende henne ut i hagen en tur. :Hehe:[/quote']

Jeg pleier å sende de besøkende ut i haven etter tur jeg :sjarmor:

Vel, kanskje ikke så mye for at de skal luke for meg, - men mest for å få en klarhet i hva som vokser i min hage. I hagens "spiselige del" vokser det fortsatt ukjente planter.

Vel, svigermor luket litt da, - for å få blomstene frem :Hehe:

Apro po hage, så leste jeg i går at det ennå er håp for dem som ikke fikk satt poteter i vår! Man kan sette poteter som er egnet til lagring, altså sen-poteter...

(Men la oss nå se hvor mye jeg når...)

Forøvrig får jeg også besøk av min mor, - hun kan nok heller ikke holde fingrene vekk fra haven, vil jeg tro.

Lurer bare på når tid hun kommer... Litt irriterende å ikke vite, for det gjør det litt vanskelig å kunne planlegge selv, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte jeg gratis hushjelp? Eller var det bare en ønskedrøm?

Sitter i en nesten tom, men veldig skitten leilighet og venter på at vaskelysten skal komme sigende... Lurer på om den kommer av seg selv, eller om jeg må prøve å finne den på en eller annen måte...

Håper du har det bra Miranda! Ha en riktig god torsdag! :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klapp i vei du, Jennifer, for jeg ble ferdig med det jeg hadde planlagt. Resten "sparer jeg" til i morgen. Det blir regn da, også.

Selvfølgelig ville det være smart å gjøre alt på en gang, slik at jeg kunne sitte i sofaen med boka jeg nettop lånte. Men jeg synes jeg har hørt noe om at litt mosjon hver dag skulle være sunt. Og husarbeid = mosjon...

Labella, ja du er jo på flyttefot :P

Gratis hushjelp har jeg ikke funnet ennå, men si endelig til om du finner én! Forøvrig har jeg funnet en nesten-gratis vinduspusser. Han kommer og pusser vinduene på utsiden hver måned for 100,-

Fant du arbeidslysten, Labella? :Hehe:

Håper du har en fin torsdag du også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg mer effektiv, i dag er jeg bare lat... :wink:

Jeg skulle vært på butikken/posthuset, men det regner så fryktelig mye at jeg ikke har lyst til å gå ut. Men siden jeg gav kaninen det siste av brødet (den elsker brød!), er det vel ingen vei utenom.

.......

Jeg satt med telefonen i hånden og kom frem til at jeg godt kunne ringe henne.

"Hej det er "Miranda". Hvordan går det?" spurte jeg. For en tåpelig måte å starte en samtale på. Spørre hvordan det går. Det er nesten som om man forventer å få et "det går fint" til svar.

Og det fikk jeg, også. Men det svarte ikke til fornemmelsen jeg fikk.

Hun hørtes faktisk både trist og oppgivende ut.

Jeg forsøkte å være litt oppmuntrende, men vet ikke om det lykkedes.

Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda :-)

Lenge siden jeg har vært på besøk nå, men ser det ikke har skjedd så veldig mye med tanke på "henne" :-?

Om hun har det litt tungt nå, så kom jeg på en mulighet, om det er greit at jeg kommer med et lite forslag?

Hva om du ber henne med ut på noe, reise bort en helg, eller kun en kveld ute med god mat, kino eller annen underholdning?

Dere overnatter selvfølgelig på et hotell :wink:

Tenk hva som kan skje med dere to i en dobbeltseng :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettan, det er alltid fint å se at du har lagt igjen noen gode råd :P

Jeg vet at man må satse for å få noe igjen.

Men akkurat nå vet jeg ikke hvor jeg står.

Lørdag ved midnattstid sendte jeg en sms til henne for å si god natt. Hun svarte med et god natt til meg også, etterfulgt av et " :P "

Så langt så godt. Litt senere fortsatte jeg i en mer dristig tone, og skrev kun dette: "jeg tenker på deg..."

Intet svar. Heller ikke søndag.

Etterhvert som timene gikk ble jeg mer og mer usikker. Dessverre måtte jeg ringe henne, for planen var at hun skulle kjøre med meg til arbeid.

Ofte kan man høre på stemmen hvordan motparten har det, og jeg var helt skjelven da jeg satt med telefonen i hånden. Hun var blid, søt og positiv. Men hun nevnte ikke et ord om sms´en. Ikke jeg heller.

Vi har tilbrakt 10 timer sammen.

Hun var snakksom og spøkefull. Jeg forsøkte å følge opp, men den litt såre tristhetsfølelsen ville ikke helt slippe.

Jeg brenner etter å vite hva hun føler og tenker, og frykter det like mye.

Faktisk er det en god idé du kommer med, Bettan. Jeg tror jeg vil be henne ut på ett eller annet. Kanskje ut å spise og ta en drink...

Forøvrig har hun selv snakket om at det er mulighet for å ut å ta en dans også, - om man skulle få de lyster. Vet ikke om hun mente det generelt, eller om det var en hentydning til meg.

I det hele tatt er det ikke mye jeg vet for tiden. :-?

Jeg har noen ting jeg er nødt til å finne ut av. Om ikke annet så for å komme videre.

Og er det sånn at jeg har brukt for å ha en "kvinne i mitt liv", hvilket jeg ikke vet om det er, - så står jeg foran en ny situasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er fornuftig og veloverveiende. Jeg impulsiv.

Hun tenker langsiktig. Jeg kanskje for kortsiktig.

Er det fordi hun er 10 år eldre enn meg?

Impulsiv?

Hele mitt liv har blitt ledet av impulsive handlinger. Flytte til Danmark. Huset. Bilene. Feriereiser.

Men ovenfor henne er jeg ikke impulsiv.

hvorfor ikke?

"Men hva har du lyst til?", spurte jeg henne.

Klokken var over 03 der vi stod utenfor bilforetningen og betraktet utvalget.

Hun hadde søkt på internettet og funnet en fornuftig og pen bil.

Men jeg kunne se hvordan hennes øyne lyste opp da hun fikk øye på bilen hun alltid har ønsket seg.

Spørsmålet var om den var sterk nok til å trekke hestetrailer.

Natten før hadde hun selv utrykket at livet blir kjedelig dersom man alltid skal gjøre det som er mest fornuftig.

Kanskje det var derfor jeg stillet de spørsmål jeg gjorde.

Men alle disse spørsmål fikk meg til å sette spørsmålstegn ved mine egen impulsivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

:vinke:

Nettshopping er en hobby jeg forsøker å ikke bli så altfor opptatt av :ler: Hittil har jeg begrenset meg til shampoo, balsam, kurer, kremer og annet dill dall av samme slag. Også bøker.

Hm...best å passe seg. Nå er det ferietid, så da skal det vel bli tid til litt IRLshopping. Masse koselige småbyer i Danmark. Vi skal langt syd, og har også lagt inn et besøk eller to til København.

Nå tror jeg at jeg skal finne loppekassen, selv om det er litt vanskelig å få sove når det er så lyst ute.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Piglet og velkommen tilbake :P

Hvordan går det med dagbok-oppstarts-planene?

Sjokoladeglasset står foreløpig og venter på en god anledning :sjarmor:

Mie, - du er vel i Danmark nå? :P

Kanskje vi treffes i Zoo i dag? :wink: Planen er nemlig å se en kvælerslange bli matet... :-? De får ikke lov å gi dem marsvinunger! :fy:

Vi har tre baby-marsvin for tiden, og jeg hørte dyrehagene fórer større dyr med deres artsfeller!

Siden jeg er new in town skal jeg ut på oppdagelse :P Og da vi fikk nyss om at man i dag kunne komme tett på en kvælerslange slo vi til... Eh...

Apro po internett-shopping så har jeg vært å handlet (litt) skoleklær til datteren fra Bon´A Parte.

Ellers så liker jeg best en real shopping runde i byen, men jeg blir stadig overrasket over hvor mye man kan finne på nettet.

Jennifer, mulig du bør inn på Guleroden.dk? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 15 minutter siden hadde jeg bestemt meg for å legge alle følelser for kollegaen på hylla. Tenkte at NÅ var det nok!

Det hadde sin bakgrunn i at jeg ødela min nattesøvn fordi jeg sendte en virkelig dum sms til henne før jeg skulle sove.

Den skulle liksom være "flørtende" :-?

Hun hadde snakket om et postbud (mann, altså :wink: )

som var ganske flott, og om hun skulle invitere ham på kaffe.

Og i går skrev jeg noe så dumt som: "om hun ikke hadde invitert postbudet på kaffe kunne hun jo invitere meg :wink: " Huff :oops: Hvor får jeg det fra, alt sammen.

Jeg våknet utallige ganger i natt, og tenkte at NÅ var det på tide å få disse følelsene vekk. Basta. Jeg var til og med overbevist om at jeg allerede var kommet videre.

Det varte helt til jeg nettop fikk en søt sms: med at hun "meget gerne ville gi kaffe", og "knus".

Så nå har vi avtalt at jeg skal hjem til henne på kaffe i morgen.............

Jeg forstår fortsatt ikke at hun ikke er utslitt av meg, - jeg sliter meg jo ut selv... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 15 minutter siden hadde jeg bestemt meg for å legge alle følelser for kollegaen på hylla. Tenkte at NÅ var det nok!

Jeg forstår fortsatt ikke at hun ikke er utslitt av meg' date=' - jeg sliter meg jo ut selv... :oops: [/quote']

Næsj, du har jo ikke oppnådd noe enda jo, bortsett fra å gjøre deg selv deprimert da :-(

Ikke vet du helt om hun er interresert selv, og ikke har du fått bekreftet at hun IKKE er interresert i deg.... så du kan ikke legge vekk dette enda.... sorry :wink:

Meldingen din var ikke så dum den skjønner du.... problemet er bare at du fortsatt driver å "små hinter". Du får ikke vite noe ordenlig før du sier det som det er.

Så, om du leser dette og ikke har reist på kaffe til henne enda, så skal du få et råd til av "tante Bettan" :ler:

Benytt nå sjansen til å virkelig si hva du føler, ja jeg vet det ikke er lett...... men

Begynn med å si at hun ikke må ta dette ille opp, og at dersom hun ikke er interessert så er det greit og dere vil fortsatt være gode venner og kollegaer videre. Men at det har seg slik at du ser på henne som "litt mer enn en god venn" og at du faktisk finner henne meget attraktiv. At du om det er gjensidig fra hennes side, gjerne skulle ha kost litt med hverandre. :P Si at du drømmer om henne om natten og at du tenker masse på dette og at du bare må ha en avklaring slik at du kan gå videre......

Ta sjansen nå Miranda.... det blir fælt å si det, det er klart, men det blir en enorm lettelse å få en avklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...