Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Har ikke vært i pannekakelandet enda, men skal snart :wink: Gleder meg, spesielt siden du og Jennifer skal fikse sol og varme :kul:

Her har det vært solskinn i hele dag - helt frem til jeg var ferdig på jobb. Etter det har det vært øs-pøs.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du... Når du snakker med folk her i DK, snakker du dansk da? Norsk? Eller en salig blanding sånn som jeg gjør? Hvor lenge har du bodd her foressten? *nyskjerrig*

Godt å "se" deg her igjen!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Mia Hundvin-norsk :o :ler:

Bare for å skli innom på et bananskall: Når Miranda skriver er det ofte et snev av dansk i det, når Jennifer skriver er det mer "helnorsk".

...og når jeg skriver blir det gjerne uten mål og mening :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver faktisk ganske så hardt å skrive helnorsk jeg, så det er jo bra hvis det lykkes. Men jeg må konsentrere meg, for på jobb skriver jeg både dansk, svensk, norsk og engelsk. Blir nok litt rot noen ganger tenker jeg...

*skravler med Mie i Mirandas bok* :oops:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... skriver og skriver... Prøver i allefall å tilpasse litt sånn for å unngå misforståelser. Svenskene på Stockholm siden er nemlig ikke alltid like stive i norsk...

*skravle skravle*

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Svensker er ....eh....øh......litt...eh.....svensk?! Men sikkert ok altså.

*Mie har fordommer og er fremdeles ikke kommet over at en bruker her inne heller ville være en ullgenser enn Bergenser* Greit å ta det ut over svenskene :ler:

:vinke: til Miranda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Miranda!

Lenge siden jeg har vært innom deg nå. Har vært så opptatt med eksamenslesing i det siste, så det har vært lite tid til KG.

Fint å se at du trives i det nye huset :D og fortsatt spennende å følge med på hva som skjer mellom deg og kollegaen din.

:dagensrose: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Mie, Jennifer og Labella :P

Mie, - er det virkelig et snev av dansk i det jeg skriver...? Og jeg som annstrenger meg til det ytterste for å skrive norsk :(

På jobb er det omvent, - der annstrenger jeg meg for å skrive dansk, men selvfølgelig skinner det norske gjennom... Ikke noe å si til at jeg blir totalt forvirret :wink:

Jennifer - jeg er super misunnelig på deg altså :ler:

Forresten, her i Danmark snakker jeg...? Norsk hjemme, en værre blanding av dansk og norsk "ute". Ikke har jeg noe tro på at det skal bli bedre heller, - for jeg har møtt "gamle norske damer" som snakker like gebrokkent som meg :ler:

Det var en gang tanken om et danskkurs streifet meg, men jeg kunne ikke riktig finne et poeng med det. Jeg hermer heller etter barnetv og TV avisen :wink:

Labella, du må være i den 7. himmel :P Ferdig med utdannelsen og fått drømmejobben :gratulerer:

Og hurra! Mannen min fikk endelig ordnet pc´n slik at den ikke henger seg opp hele tiden. Problemet har nok vært at det har kommet noe virus med Pop-Up reklamen, men nå har vi innstallert noe Spybot. Og problemet har løst seg!

I går formiddag fikk jeg det plutselig travelt; - jeg kunne se at nabodamen hadde fri fra jobb, og ringte over for å invitere henne på kaffe. Det ville hun gjerne, - men så måtte jeg jo rydde i en fei! Oppvask på benken, - legge tøy sammen...

Merkelig egentlig, dette behovet for at alt skal være "strøkent" når det kommer gjester...

FREDAG!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:ler: Bare av og til, Miranda. Og muligens hadde jeg ikke tenkt over det hvis det ikke var for at du bor i Danmark. Hvor lenge har du bodd der forresten?

:vinke: Ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... *teller på fingrene*... Jeg har bodd i Danmark i snart 9 år :P

Og nå løper jeg over til den "lokale købmand" og "køber noget lækkert til kaffen" :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare ønske deg en god helg og si at det er bra PCen er frisk igjen. KG er ikke det samme uten dine dagboksoppdateringer...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun bodd her i DK i snart 5 år jeg, så jeg har fortsatt litt tid til å lære meg perfekt dansk leser jeg? :wink: Jeg forstår bare så alt for godt alt om å være språkforvirret, om det så er på skrift eller muntlig tale. Her i DK sier det at jeg snakker/skriver norsk, og når jeg kommer til Norge synes de jeg høres halvdansk ut! It's hard to be me! :ler:

Nåvel, god weekend til deg også Miranda!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Miranda...

Jeg er like spent hver gang jeg kommer inn i dagboken din for å se om det er noe fremgang med kollegaen...

Men, jammen er du treig!! -neida! Jeg forstår veldig godt at du ikke vil ødelegge noe vennskap...

Kanskje det er litt deilig å være i den tilstanden du er i nå også, ha følelsene litt for deg selv?

Nyt sommeren, det gjør jeg :wink:

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piglet da :oops:

Det er forøvrig alltid koselig å få "besøk" av deg :P:P

Og jeg er veldig spent på hvordan det går med deg for tiden! *Venter utålmodig på svar fra Piglet*

Jennifer, jeg har samme problem. It´s hard to be mee, too :ler:

Meg, du er nok ikke alene om å synes jeg er treg... :oops:

Jeg er jo midt i arbeidsuken nå. Mentalt avslappende å ha henne rundt meg i 7 dager.

Det har gått 3 dager, og det går fint med å kjøre sammen. Hun kjører sammen med meg, for hennes bil har nærmest brutt sammen, og hun er i ferd med å kjøpe en ny.

I morges på vei hjem fra arbeid snakket hun om at vi kunne ta en ridetur i skogen når hun får sine hester hjem i august. :danse:

Det var i alle fall nok til å sette min fantasi i gang, og glemte et kort øyeblikk Fraiser - episoden vi så på TV forleden natt, - om sexchikane på arbeidsplassen :(

Og ellers så har jeg kjempe dårlig sammvittighet. Siden hun ikke kan kjøre bilen sin, har hun avtalt med sin far at han kjører henne til vår motorveisavkjørsel, hvor vi så møtes.

I morges etterlot jeg henne der ved motorveien, før han var kommet, fordi jeg måtte hjem å levere noe til min mann før han skulle kjøre. Hun sa at jeg bare skulle kjøre, og at hennes far snart kom. Men det gav meg fryktelig dårlig sammvittighet... :(

Men nå er tiden komme til å kjøre og hente datteren som er på besøk hos ei klassevenninne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ofte jeg logger meg på fra arbeid, men det gjør jeg altså nå...

Heldigvis er det nest siste natt nå. Deilig egentlig. For jeg er trøtt :Gjesp:

Hjemme er vi litt irritable på hverandre for tiden. Små bagateller blir plutselig store problemer.

Som min mann sa, - og jeg er enig, - vi trenger en ordentlig ferie nå.

Det har jo egentlig vært en hektisk vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hopp!" sa hun smilende og kikket på meg. "Jeg stopper deg".

Jeg kikket nedover den regnvåte skråning, og lot blikket vandre tilbake til hennes utstakte armer.

"Jeg tør ikke", utbrøt jeg leende.

Det er en naturlov at man finner den korteste vei. Men den korteste vei var ikke lenger den letteste vei, for noen hadde bestemt at det skulle graves nettop der. Og nå regnet det, noe det hadde gjordt de siste dager.

Hoppe? Jeg hadde hele "kontoret" på ryggen. Alle lister og papirer veier tungt, og om man hopper får man ekstra puff fremover med den tunge ryggsekk.

"Det gikk jo fint!", utbrøt hun da jeg endelig stod på fast grunn, med hennes armer om meg. Litt for lenge stod vi litt for tett.

Puh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er ikke denne litt underlig?", spurte jeg og gav "ribbensteken" et undersøkende blikk. Meningen var at den skulle fungere som pålegg, men mon tro om ikke fargen hadde endret seg...?

"Du kan selv være underlig!" svarte min kollega spøkefullt og med glimt i øyet.

"Ja, men det kan jeg ikke gjøre noe ved", sa jeg og kikket smilende på henne.

Og kanskje har hun rett i at jeg er litt underlig :ler:

...............................

:vinke: Hei Greeny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...