Miranda Skrevet 11. mai 2004 Forfatter #341 Del Skrevet 11. mai 2004 Sommersmil Da jeg var yngre, vejede jeg nogle kilo mindre. Jeg behøvede aldrig at holde maven inde, når jeg havde en stram kjole på. Men nu hvor jeg er blevet ældre, har min krop gjort sig fri. Der findes en form for elastisk komfort, der hvor min talje var engang. De italienske sko skal være to numre større, hvis jeg da overhovedet kan få fødderne i dem, og skridtet på strømpebukserne sidder alt for ofte nede ved knæene. Men jeg har også lært, at det ikke betyder noget, hvad der sker, eller hvor sort alt føles i dag; Livet går videre og i morgen bliver en bedre dag. Jeg har lært, at det siger meget om et menneske, hvordan han/hun håndterer disse tre ting: 1. En regnvejrsdag 2. Mistet bagage 3. Sammenfiltrede juletræskæder. Jeg har lært, at uanset hvilket forhold man har til sine forældre, så vil man savne dem, når de ikke er her mere. Jeg har lært, at det at skaffe sig penge og ting, ikke er det samme, som at skabe sig et liv. Jeg har lært, at livet af og til giver os en chance mere. Jeg har lært, at man ikke kan gå gennem livet med en baseball-handske på begge hænder. Af og til skal man også kaste bolden tilbage. Jeg har lært, at når jeg beslutter noget direkte fra hjertet, så har jeg for det meste også truffet den rette beslutning. Jeg har lært, at selv om jeg er såret, behøver jeg ikke såre andre. Jeg har lært, at man hver dag skal række sin hånd ud til nogen. Alle behøver en varm tanke eller et venligt klap på skulderen. Jeg har lært, at jeg stadig har meget at lære. Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 11. mai 2004 #342 Del Skrevet 11. mai 2004 Fine ord Miranda, tar dem til meg jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 11. mai 2004 Forfatter #343 Del Skrevet 11. mai 2004 Ja, det handler liksom om livskunnskap Jeg fikk den tilsendt av ei venninne på email i dag, og tenkte at den måtte jeg legge meg på minne Æsj, nå skal jeg vaske badeværelsene. Men det er vel best å få det unna før solen kanskje kommer. (Ser ikke sånn ut, men meterologene kan vel ikke love sol og 22 grader om det ikke stemmer...) :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 11. mai 2004 Forfatter #344 Del Skrevet 11. mai 2004 Apro po vær, så var jeg inne Her og sjekket: Skyer fra morgenstunden, og så blir det sol til middag og aften, og stjerneklart til natten. Og nesten vindstille. Så nå går jeg og setter en klesvask over og finner vaskekluten frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 11. mai 2004 #345 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei Miranda! Så hyggelig å ha deg tilbake på KG og at det går fint ute på landet. :D Leser at du har ditt å stri med i hagen og det kjenner jeg godt igjen. Vi hadde vår første sommer i vår hage sist år, men sant skal sies at vi ikke gjorde så alt for mye med dem. Har planer om å få ryddet opp og ordnet litt mer i år. Vi er allerede i gang, men det er en lang vei å gå... Jeg kjøpte også Politikens Havebog sist år (fikk deg som velkomsttilbud i en bokklubb) og den er absolutt et godt hjelpemiddel på veien, om ikke annet til inspirasjon. Jeg har faktisk også kjøpt et par andre hage/blomster bøker også. Men jeg passer på å bare nyte livet i hagen også, sånn at ikke alt kommer seg til å dreie seg om om å jobb. Deilig med hage er det i uansett. Der jeg bodde før hadde vi bare en liten veranda med sol fra 9-11 og en stor felles gressplen... Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 11. mai 2004 Forfatter #346 Del Skrevet 11. mai 2004 Dumme meterologer :veldigsur: Eneste grunnen til at jeg satt sengetøy til vask i dag, var fordi de hadde lovet at det skulle komme sol. Blæh! Det positive er at det er rengjørigsvær, da. Så snart får jeg frem med vaskebøtta, igjen. Jeg har vasket det ene badeværelset. Og støvsuget hele huset. *Tørker-svetten-av-pannen-smily* Kanskje jeg ikke skal vaske alikevel? Kanskje jeg heller skulle tømme en flyttekasse eller to? Eller handle? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 11. mai 2004 Forfatter #347 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei Jennifer Jeg tror du har et viktig poeng, - det gjelder om å nyte hagen, også. Det er liksom ikke meningen det å ha hage skal føles som en byrde Egentlig tror jeg at jeg kommer til å like å pusle litt i hagen... Og sitte på terassen med et glass hvitvin og nyte solnedgangen *drømme* Det å ha hage er jo helt nytt for oss også. Vi hadde en asfaltert terasse, og felles gressplen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 11. mai 2004 Forfatter #348 Del Skrevet 11. mai 2004 I går sprang alting ud som Gud bestemte. I dag sprang jomfru Olsen ud fra femte. Men da en sanger stod og kvad om våren, fortrød hun springet før hun ramte gården. Og da hun syntes godt om hans tenor, lod hun sig gribe af hans skønne ord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 11. mai 2004 #349 Del Skrevet 11. mai 2004 Du er tilbake! Det var hyggelig, og det er bra du nyter hus og hage! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 11. mai 2004 #350 Del Skrevet 11. mai 2004 Så hyggelig å se deg igjen. :-) Kos deg med hagen din du. Det er deg vel unt. Det blir sikkert mange deilige dager der i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. mai 2004 #351 Del Skrevet 11. mai 2004 Der var du jo! Gratulerer med nytt hus og hage. Vet hvordan det er med overgrodde hager, men du verden så kjekt det er når du får satt ditt eget preg på ting. Konfirmasjonen vi hadde i helgen har lenge vært et slags mål for oss; ikke fordi at alt må være perfekt til en slik dag, men det er greit å ha litt press på seg for å få ting gjort. Og du verden hvor skryt vi fikk - vi ble nesten flau. Men gøy var det! Er det på Skjælland du bor nå, eller har jeg lest Fyn et sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. mai 2004 Forfatter #352 Del Skrevet 12. mai 2004 Du er tilbake! Det var hyggelig, og det er bra du nyter hus og hage! Piglet Ja nå er jeg tilbake, etter en lang periode uten Jeg stortrives virkelig her på landet. Planen er å gå en tur med datteren når hun kommer hjem fra skolen, - altså om det holder opp med å regne. Ut i den friske luft Siden ingenting i livet går knirkefritt, står jeg allikevel med et par problemer. Det ene er større enn det andre, men forhåpentlig er ingen av dem helt uløselige... Hinder nr 1. er det største: Datteren har ikke fått plass i SFO, med andre ord har hun ikke noe sted å passes etter skoleslutt kl 13 :o Sjokk!! Hadde vi visst at dette ville bli et problem hadde vi blitt boende i rekkehuset med den asfalterte terassen og den felles gressplen. Heldigvis da, at jeg jobber nattevakter. For så får jeg lette meg opp av den varme dyne og møte henne ved bussen, etter 4 timers "nattesøvn". Og sove de resterende timer senere på dagen. Dessuten har jeg noen utrolig hjelpsomme naboer, og det er helt fantastisk, for jeg har jo først nettop møtt dem. Men jeg har et lite problem med å ta i mot hjelp, som den selvstendige kvinne jeg er (Kan være det er en konsekvens av at vi er vant til å klare oss selv, - langt vekk fra familie). Min nabo sa forøvrig at her på landet gjør man alt for dem man kjenner. Og det ser jeg... (Nesten så det blir for mye av det gode...) Hinder nr 2: Jeg vil ha min egen bil!! Nå må jeg først vente å se hvordan økonomien vil henge sammen, men det skulle vel være mulig å få puttet en ekstra bil inn i budsjettet. Om ikke annet så må jeg ta et par ekstra vakter om måneden. Piglet, og du går og gleder deg til å få kjæresten hjem, tenker jeg? Bor dere sammen? Og jeg prøver igjen; Piglet, hvor er din dagbok? Jeg vil nemlig gjerne vite hva du får dagene til å gå med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. mai 2004 Forfatter #353 Del Skrevet 12. mai 2004 Så hyggelig å se deg igjen. :-) Kos deg med hagen din du. Det er deg vel unt. Det blir sikkert mange deilige dager der i sommer. Det håper jeg Lucia Jeg vil ha mange varme sol-dager Og nå har jeg bestemt meg for at jeg vil sette noen grønnsaker. Squash er praktisk for den brer seg utover jorden og hindrer masse ugress å komme opp. Og purre står det her fra sist år (jeg har nettop lært at den kan overvintre), så vil jeg sette noen poteter og rosenkål. Rosenkål kan også høstes i løpet av vinteren, og det er sikkert fint med friske grønnsaker på den årstid. Ikke for å være pessimistisk, men nå blir det sikkert en snørik vinter. Ja, også vil jeg plante noen hvitløk! Jeg må bare finne ut av hvordan det gjøres. Mon tro om jeg bare kan plante hvitløkfedd i jorden? :klø: Mannen min er overbevist om at man kan tørke spinat, så det vil jeg prøve... (Hadde tenkt meg å blande det sammen med andre tørrede krydderurter). Jeg har visst fått hagen på hjernen Fint, så kan jeg skubbe andre ville idéer ut (Som om det var mulig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 12. mai 2004 #354 Del Skrevet 12. mai 2004 Hei, Miranda! Så du har flyttet? Det har jeg ikke fått med meg! Håper du klarer å komme over problemene snart. Å stå opp etter 4 timer er ikke noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. mai 2004 Forfatter #355 Del Skrevet 12. mai 2004 Der var du jo! Gratulerer med nytt hus og hage. Vet hvordan det er med overgrodde hager, men du verden så kjekt det er når du får satt ditt eget preg på ting. Konfirmasjonen vi hadde i helgen har lenge vært et slags mål for oss; ikke fordi at alt må være perfekt til en slik dag, men det er greit å ha litt press på seg for å få ting gjort. Og du verden hvor skryt vi fikk - vi ble nesten flau. Men gøy var det! Er det på Skjælland du bor nå, eller har jeg lest Fyn et sted? Jeps, plutselig tilbake! Det har bare vært så travelt, mange ting som skal pakkes ut og settes på plass. Faktisk fikk vi installert ADSL med det samme vi flyttet inn, men jeg hadde ikke en gang tid til å logge meg på. Det er jo kjempe fint å få så mye skryt, Mie Ta det til deg Det er deilig når man lykkes med sånne store prosjekter. For det er jo stort, mange ting som skal være i orden og planlegges. Godt det er noen år til det er min tur, det er litt skremmende synes jeg. Og hva skal vi gjøre med all familie som trenger overnattning...? Den tid den glede Jeg bodde på Sjælland før, - København ligger på Sjælland. Ikke er det Fyn heller, men I dette området... Og jeg kan forvente å bo her sammen med sommer turistene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. mai 2004 Forfatter #356 Del Skrevet 12. mai 2004 Hei, Miranda! Så du har flyttet? Det har jeg ikke fått med meg! Håper du klarer å komme over problemene snart. Å stå opp etter 4 timer er ikke noe særlig. Hei Greeny Ja, jeg håper det løser seg med passningen, FORT! Mitt håp er at hun står på førsteplass på ventelisten, men det ser ikke ut til at det er så mange utmeldinger. De sier at det kanskje blir plass til august :o Hvordang går det med deg? Har du fått noe mer klarhet i kjærlighetslivet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 12. mai 2004 #357 Del Skrevet 12. mai 2004 Jøss, jeg var på ferie i det omsådet i fjor sommer, utrolig koselig sted!!! Kanskje jeg var rett ved deg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 12. mai 2004 #358 Del Skrevet 12. mai 2004 Hvordang går det med deg? Har du fått noe mer klarhet i kjærlighetslivet? Det kan du jo si at jeg har. Jeg dumpet han etter at han såret meg noe fryktelig. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. mai 2004 Forfatter #359 Del Skrevet 12. mai 2004 Jøss, jeg var på ferie i det omsådet i fjor sommer, utrolig koselig sted!!! Kanskje jeg var rett ved deg?? Ja, kanskje det? Hva het det der du var...?? Nå ble jeg nysgjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. mai 2004 Forfatter #360 Del Skrevet 12. mai 2004 Det kan du jo si at jeg har. Jeg dumpet han etter at han såret meg noe fryktelig. :-? Huffda, stakkars deg Det var trist å høre :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå