Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Hei Jennifer' date=' om du er der :vinke:[/quote']

Hei Miranda! :vinke: (Jeg er her jeg... :Hehe:)

Du sier dere kanskje skal flytte på landet. Men dere blir vel fortsatt på Sjælland eller? Høres spennende ut i allefall, selv om det er slitsomt å flytte, men på sikt tror jeg nok at de fleste synes det er verdt det. Flyttet fra leieleilighet til eget hus for litt over et år siden og har ikke angret ett minutt, selv ikke når man blir skikkelig lei av å pusse opp. :ler:

Håper du får en god helg og at huset er sånn som dere håper!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Miranda! :vinke: (Jeg er her jeg... :Hehe:)

Du var der altså! :ler:

Du sier dere kanskje skal flytte på landet. Men dere blir vel fortsatt på Sjælland eller?

Nei, som tanken er flytter vi vekk fra Sjælland.

Jeg tror også det vil være deilig å få sitt eget hus, selv om det blir mer å passe på og mer som skal vedlikeholdes. Og hvorfor betale dyre dommer til leie når man kan eie for mindre?

Men Jennifer, - du pendler jo til arbeid. Synes du en times reisevei er mye?? En vei...? Man får jo også et stort befordringsfradag, da...

Jeg lurer på om det kan la seg gjøre at jeg beholder jobben. I alle fall til jeg finner noe annet som frister...

Håper du får en god helg og at huset er sånn som dere håper!

Jeg håper også huset faller i smak. Beliggenheten er simpelt hen perfekt... Det kribler i fingrene for å begynne å pakke...

Og god helg til deg også! Det er jo fredag!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Jennifer, - du pendler jo til arbeid. Synes du en times reisevei er mye?? En vei...? Man får jo også et stort befordringsfradag, da...

Jeg lurer på om det kan la seg gjøre at jeg beholder jobben. I alle fall til jeg finner noe annet som frister...

Jeg tror ikke jeg hadde orket å pendle hver dag... Heldigvis kan jeg jobbe hjemme en gang i uka, pluss at jeg har en fleksibel arbeidsplass som ikke nødvendigvis krever at jeg er der 8 timer om dagen hver eneste dag. Men det er langt å kjøre, mest på grunn av all trafikken. Men hvis du fortsetter å jobbe natt blir kanskje ikke dette det store problemet for deg?

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du fortsetter å jobbe natt blir kanskje ikke dette det store problemet for deg?

Det tror liksom ikke jeg heller. Jeg jobber en uke og har en uke fri. Så det kunne jo kanskje gå...

Spørsmålet er bare om jeg kan nå hjem fra mitt arbeid innen mannen min trenger bilen for å kjøre til sitt arbeide - vi kunne i grunnen trengt to biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Heisann!

Jeg drømmer også om hus i disse dager. Jeg bor på en liten leilighet, men planen er at vi skal flytte til sommeren. Ååå, jeg gelder meg sånn. Har selvfølgelig mine tanker om hvordan det skal se ut...men vi får se. Det blir spennende! Det skal bli så godt å få noe eget. Til nå har vi bare leid, og dermed ikke kunne gjort noe maling osv.

Lykke til med alt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med alt! :wink:

Takk for det Lucia :wink:

Det er spennende med drømmen om hus... Til sommeren? Dét er jo ikke lenge til, da... :P

Jeg har nettop vært nede i banken og hentet kjøpebeviset... Så nå står det hele og faller på om vi liker huset godt nok til å ville kjøpe det, - og selvfølgelig at selgeren vil selge det til oss...

Og jeg vakler mellom lysten til å ville pakke og lysten til å droppe det hele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært lite på KG i det siste, men er innom og leser litt selv om jeg ikke skriver så mye for tida :blunke: Så mye spennende som skjer da! Er spent på å høre hvordan det gikk med huset!

Ha en fin uke Miranda :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Labella, Jennifer, Piglet og lmari :P:P

Huset var kjempe deilig. Fabelaktig beliggenhet, - kjempe idyllisk! Sjøen i forhaven og skogen i bakhaven... Der kan jeg godt bo, ja :P

Vi vil se det en gang til før vi bestemmer oss... Men vi har vel nesten bestemt oss for at dette er huset. Så det er mulig jeg får det travelt...

I starten kommer jeg nok til å pendle til mitt nåværende arbeid, så får jeg se etterhvert. Sannsynligheten for at hun flytter i begynnelsen av sommeren er stor, og hvem vet, - kanskje vi kommer til å kjøre sammen til/fra arbeid. Den muligheten er lokkende, må jeg si :sjarmor:

Jeg har ikke fått sakt noe ennå... (Fryktelig, men sant)

Det er fortsatt litt tid å gå på... 40 timer, faktisk... til uka er "ferdig". Er det noen som har en oppskrift på hvordan jeg kan komme i gang og få snakket om det jeg vil?? Mottas med takk :oops:

Piglet, - håper du hadde en fin tur til Norge! Når skal du besøke "kæresten"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en deilig, avslappet ferie i Norge. Jeg drar til USA d 31 mars, så i morgen er det bare tre uker til! :hoppe: Langdistanse forhold er ikke alltid så lett, selv om vi burde ha trening etter at jeg studerte i London i fjor. Men når han komme hjem, må vi heller holde oss på samme sted en stund. :wink:

Huset høres jo helt fantastisk ut. Skal du flytte til en av "øerne", kanskje? Og litt felles-pendling er jo heller ikke å forakte. Da er det jo ihvertfall nok av muligheter til å få snakket ut... :P

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drar til USA d 31 mars, så i morgen er det bare tre uker til!  :hoppe:

Det er jo ikke lenge til! *nedtellings-smily* :P

Langdistanse forhold er ikke alltid så lett, selv om vi burde ha trening etter at jeg studerte i London i fjor. Men når han komme hjem, må vi heller holde oss på samme sted en stund.  :wink:

Det må være utfordrende å være fra hverandre lengre tid av gangen. Men kan forholdet stå til det, er det virkelig værdt å satse på! :P

Kommer han snart hjem, din kjære? Og blir dere her i Danmark da? (Jeg er altså bare så nysgjerrig :wink: )

Siden jeg møtte mannen rett før jeg fylte 19, har vi "hengt sammen". (Skjebnen ville ha oss til å flytte sammen etter et par måneder). Noen ganger har vi brukt for et "pusterom", og jeg tror han trengte å være hjemme alene, mens jeg var i Norge... Det er sikkert sundt å savne hverandre litt :ler:

Piglet, jeg husker forresten at du hadde København/London i profilen din :wink:

Huset høres jo helt fantastisk ut. Skal du flytte til en av "øerne", kanskje? Og litt felles-pendling er jo heller ikke å forakte. Da er det jo ihvertfall nok av muligheter til å få snakket ut...   :P

Ja, vi tenker på å flytte nærmere tyskegrensen :wink:

Men skal det være bør det være nå, før broen mellom Danmark og Tyskland kommer og hiver husprisene i været...!

I morges fikk jeg et lite eller stort utbrudd på arbeid. Jeg og min kollega hadde arbeidet lenge over arbeidstiden, - men om dagvaktene på noe tidspunkt vurderte å ringe og høre om vi hadde brukt for hjelp?? Neida! (Blir aftenvakten veldig forsinket er det klart at jeg ringer og hører hva som skjer. Trodde det var en selvfølge at man var litt kollegiale :evil: )

Jeg fikk en undskyldning, i det minste. Ikke første gang jeg er på kant med min tillitsrepresentant, og det merkelige er at jeg har stor respekt for henne. Og hun for meg. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at huset var sånn som dere hadde håpet på! :D

Vet dere om det er flere interesserte kjøpere inne i bildet, eller er kjøpet mer eller mindre i "boks?" Håper det ordner seg for dere!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jennifer :P

Jeg regner med det er i boks... Håper jeg... Eiendomsmegleren sa at det var en annen som også er interessert, men at de først kan overta fra juli. Det gamle ekteparet som eier huset i dag kan ikke makte havearbeidet, så de vil ha solgt innen sesongen starter... Jeg og min lille famlie vil gjerne flytte inn 1. mai, - så kunne lillejenta nå å bli kjent med klassen sin innen sommerferien...

Mannen min foreslo at vi kanskje skulle kjøpe huset fra 01.04, for så har vi tid til å pusle litt med huset innen vi flytter inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Dagbok

Er det i orden å trøste-spise? Jeg sitter i allefall her med det mest usunne i verden, - "danskepølse" med remulade og stekte løk. NAM-NAM!! :tunge1:

Det var mer enn jeg klarte å få ned i natt, - på arbeid. Plutselig måtte jeg bare ha noe godt, helst noe søtt og deilig, eller noen lekre smørbrød tyvlånt i kjøleskapet. Men det var smør-selv-aften, og når det kom til stykket orket jeg ikke mer enn en brødskive med ost. (Når spiste jeg dét sist?)

Hvorfor trøste-spise??

Det er fordi jeg har vært så DUM og fått noen følelser for min kollega. Er det ikke regler mot sånt? Burde være både umulig og forbudt. Kjempe forbudt. Hvordan i all verden har jeg havnet her???

Nå kan jeg jo øve meg på å klare meg uten henne.

I går satt hun og regnet sammen sin rest ferie. Nesten 18 dager hun skal holde før det nye ferieår starter. Det gikk plutselig opp for meg at når vi "skilles" søndag morgen ser jeg henne ikke før løvet spretter på trærne. For det gjør vel det om 1 1/2 måned.

Man skal ikke falde for sine kollegaer.

Det er nemlig ikke meningen at man ikke skal være nødt til å skjule de blanke øynene og den plutselige smerte i brystet. Man skal ikke bli overveldet av savn, - det er noe man blir når en er vekk fra de kjære der hjemme. Ikke når arbeidskollegaer holder ferie. Vel.

Men det er bare så fryktelig lenge... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett Piglet, det går nok. Det går...

Egentlig burde man bli bedre til å sette pris på hva man har; - noen av ens problemer er virkelig små bagateller. Det ble jeg minnet på igjen i dag.

På arbeid har vi denne unge mannen på 21 år, som ble fullstendig lammet etter en stor hjerneblødning. Tenk selv å våkne opp en morgen, uten evne til å bevege seg, eller rope om hjelp. Hjernen fungerer, men ikke kroppen. Så fryktelig. Og ennå værre, - tenk å finne sitt barn sånn...!

Vi satt sentimentale og reflekterte litt over dette i bilen... Alle våre problemer virket plutselig meningsløse...

Dagens lekse: Verdsett det du har :kose:

Klart jeg overlever halvannen måned uten henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...