Gå til innhold

Lemmings prøverdagbok


Lemming

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Negativ test idag morges... :sukk:

Vet ikke hva jeg skal tro lenger jeg. Kanskje jeg bare plutselig har en veeldig lang syklus? Nå er jeg på suklusdag 42, og 14 dager over IKM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig ja.. Har liksom gått hele uka og trodd jeg er gravid, og at 14 dager over IKM må det HVERTFALL gi utslag på test. Men nei.. Kanskje jeg ikke er gravid da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer? Ingenting skjer...! :ler:

Syklusdag 46, 18 dager over IKM.

Satser på å ta en ny test nå til helga, og hvis den også er negativ tror jeg at jeg skal bestille meg time hos lege. De kan vel skjekke det med blodprøve selv om urinprøver ikke gir positivt utslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Hva skjer? Ingenting skjer...! :ler:

Syklusdag 46, 18 dager over IKM.

Satser på å ta en ny test nå til helga, og hvis den også er negativ tror jeg at jeg skal bestille meg time hos lege. De kan vel skjekke det med blodprøve selv om urinprøver ikke gir positivt utslag?

Å, så kjedelig!! Men er du helt sikker på når du hadde El da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tok jo EL tester i ti dager tror jeg, og fikk ikke positivt utslag på de heller... Men i motsetning til de to første prøveperiodene testet jeg med morgenurin denne perioden. Har lest på pernille sin side at det mest gunstige tidspunktet for el-testing er på ettemiddagen/kvelden, men siden jeg var på ferie var det enklest å teste på morgenen. Jeg fikk jo positive el-tester de to første pp, da testet jeg på ettermiddagen. Så kan jo være derfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var TR kommet... :sukk:

Jeg er skikkelig kjempeskuffet. :cry3: Lemmingmannen trøster og oppmuntrer, og det hjelper litt...

Har hatt øyeblikk der jeg har tvilt på om jeg har vært gravid, og mistenkt det hele for å være en veldig lang syklus.. Men for det meste har jeg virkelig trodd at det ble klaff denne gangen. Men nei... Mensen kom på syklusdag 48.... 20 dager over IKM. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. så langt over IKM var jeg ganske sikker på at jeg var gravid.. En venninne av meg fortalte nylig at hun ikke testet pos på graviditetstester før hun var 3 mnd på vei!!! Og slike historier fyrer jo godt oppunder håpet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns jo de to ukene mellom EL og IKM er lange nok, og hvis man da skal gå 20 dager over IKM.. :sjenert: Ja, jeg vet ikke hva jeg skal si annet enn at det må være helt grusomt. Ihvertfall når det ikke går veien :klemmer:

Ser at du tempet i starten, har du sluttet med det? For det kan vel si litt om sannsynligheten for graviditet vs tullete syklus :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette var kjedelig Lemming! Som lilly sier er det lenge nok å vente fra før av. Men det er jo tross alt bedre at det faktisk skjer noe - nå er i hvert fall neste forsøk nærmere. :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei Småkjekset! :goodbye:

Det går bra med meg, men har vært veldig dårlig til å følge med her inne. :O Derimot har jeg vært veldig flink til å ikke være symptomjeger denne PP! Har heller ikke tatt graviditetstester 2 ganger for dagen fra 3dager før IKM og utover! :fnise:

Nå idag er jeg faktisk 1 uke over IKM, og har enda ikke tatt graviditetstest!! Etter forrige PP som ble 20 dager lengre enn forventet har jeg ikke så veeldig store forhåpninger... selv om jeg nå er en uke over tiden. Har bestemt meg for å ta en test på lørdag! dersom den er negativ skal jeg vente en uke før jeg tar ny test. Prøve å fortsette med å ikke obsesse så veldig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei igjen!

Vel, nå er det vel på høy tid med en liten oppdatering her..

Et år og mer til har gått siden jeg tok ut spiralen og vi ble prøvere, men noe barn har det enda ikke blitt.

Uregelmessige sykluser har skapt mye frustrasjon, falskt håp og skuffelse. De har også gjort det vanskelig å følge med på syklusene mine, og gjort det vanskelig å finne ut når EL er.

Etter hvert som tiden gikk brukte jeg mindre og mindre energi på prøvingen. Det hele var/ble så altoppslukende i starten, og jeg begynte etter hvert å ta ting mer og mer som de kom.

Nå, sitter jeg her i de sene nattetimer, og undres om ikke jeg kanskje er gravid. samtidig kjenner jeg at det bare er såvidt håpet får slippe til.

Sent på kvelden for tre dager siden fikk jeg en liten blødning. En halv teskje i trusa, det var alt. Jeg ble litt overrasket, trodde jeg hadde fått mensen, selv om det var litt tidlig enda. Jeg tok bind i trusa, men resten av natten og dagen etter var det bare litt brunaktig utflod. Dagen etter det var det ingenting, og idag har jeg hatt endel utflod med spor av blod i seg.

Hva er dette for noe? Høres dette ut som en festeblødning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Nok en oppdatering. Som jeg nevnte eng gang for noe som virker som hundre år siden, følte jeg at prøvingen ble veldig altoppslukende. At jeg tilbrakte mye tid her KG, med å lese andres prøvedagbøker og skrive om alle mine ekte og/eller innbilte symptomer gjorde denne prøvingen veldig slitsom. Tankene mine var hele tiden på prøvingen, og skuffelsen var enorm hver gang det ikke klaffet. Kjente etter hvert at jeg trengte litt avstand, og har hatt en laaaang pause nå, fra hele prøverdagboken.

Nå kjenner jeg at jeg igjen har behov for et sted å skrive om hva som skjer. Så nå er jeg tilbake igjen!

Jeg kan jo begynne med å skrive hvordan det endte med det forrige innlegget mitt. Jeg trodde jeg hadde en festeblødning, men det var nok i virkeligheten kanskje en SA? Noen dager etter "festeblødningen" tok jeg en graviditetstest. Den var positiv! Det var ikke en sterk strek, men en helt tydelig strek! Var utrolig lykkelig, trodde endelig det hadde klaffet! Men, kunne ikke hjelpe for en følelse av at det var noe som ikke stemte. Tok en ny test noen dager senere, den var negativ. Var hos lege, hun sa at det kunne hende det ikke ga stort nok utslag i urinen, og tok blodprøve. Graviditetstesten var da og negativ. Så jeg vet ikke hva som skjedde. Tror nok jeg hadde en tidlig SA, og at graviditetstesten ga utslag fordi jeg kanskje enda hadde litt hcg i systemet. Ikke vet jeg.

Per idag er vi enda prøvere. Vanskelig å tro at det snart er to år siden vi begynte! Vi har bestemt oss for å endelig søke hjelp. Det svirrer mange tanker rundt her nå, og da kommer også skrivetrangen. Eller rettere sagt, trangen til å dele. Fortelle. Få tankene ut av hodet.

MEN, det første jeg skal gjøre er å ta en rundtur innom alle de andre som var prøvere da jeg starta denne dagboka! Hvordan går det med dere alle? Har dere fått barn? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...