Gå til innhold

Lemmings prøverdagbok


Lemming

Anbefalte innlegg

Ja, da var jeg i gang med min egen prøverdagbok. Teknisk sett er jeg ikke prøver enda, men spiralen skal ut til uka! Nå har jeg lenge hatt så lyst til å bli prøver, men min kjære har vært litt mer tilbakeholden. Vi har snakket om det lenge, og nå er vi enige om at tiden er inn! :) HURRA!! :bolledeig:

Så her begynner altså min "reise" som prøver.

Nå har jeg laget meg et skjema for temping, som jeg skal begynne på imorgen. Jeg aner ikke hvordan syklusene mine er, da jeg har hatt spiral i 2 år, og ikke hatt mensen på over et år. Så da er det vel bare å sette igang med kartleggingen!

Ønsk meg lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lemming! ...og lykke til som prøver. For håpe at dette blir en kort dagbok :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Archee! Det håper jeg også. :)

Da var mitt nye liv som prøver igang, og vekkeklokken var stilt tidlig slik at jeg kunne ta tempen. Tempen var på 36,05 grader, noe jeg regner for å være ... litt lavt? Vel, sprekkeferdig som hodet mitt er av babytanker og temping og EL-kartlegging var selvsagt min første tanke at OJ, kanskje jeg får EL nå? Men hva hjelper det, når spiralen enda er på plass? :ler:

Jaja, dagens gjøremål er gjort. Legetimen for å få plukka ut spiralen er ordnet, men skuffende nok må jeg vente til tirsdag. Neste uke, that is. Uff, hvorfor er det slik at når man først har bestemt seg for noe, så vil man at det skal skje NÅÅ? :ler:

Jeg har allerede sprada rundt hele helga på en rosa sky og gledet meg til at det skulle bli mandag, slik at jeg kunne ordne legetime. Jeg hadde sett for meg at jeg kom til å få time denne uka. Optimist jeg, vettu! :) Og nå må jeg vente en hel uuuke. Som selvsagt ikke er så lenge, men GUD hvor lenge det føles.... sukk.

Videre har jeg snakket med NAV. Var litt usikker på hvordan ting fungerer angående foreldrepenger. Jeg jobber på en skole, men er ufaglært, og ansettes dermed bare midleridig. Kontrakten forlenges hvert halvår/skoletermin, sett at de ikke får søkere hit som faktisk har den utdannelsen de trenger.

Planen var i utgangspunktet å påbegynne lærerutdannelse fra høsten av, desentralisert via studiesenter. Kommunen ønsker å prioritere oss som er herfra, da det er mer stabilt enn å hele tiden ansette nyutdannede som kommer hit, jobber 1 år, og drar igjen. Samtidig MÅ de selvsagt prioritere faglærte søkere, men om de har ufaglærte ansatte som er under utdanning, har de et bedre argument for å prioritere disse. Sjansen er derfor stor for at jeg får fortsette om jeg begynner å utdanne meg. I så tilfelle går jeg ned til 50% stilling så lenge jeg er under utdanning.

Nå har jo jeg og min lenge snakket om å få barn, men har ikke bestemt oss for noe før nå nylig. Jeg satte meg ned med han i helga og snakket om det. Jeg ser litt mørkt på å starte på et studie, for så å bli gravid, være hjemme et år, og ta det opp igjen. En annen viktig faktor er økonomi, for den økonimiske situasjonen vår vil naturligvis bli noe annerledes om jeg går ut i studier. Og hurra, hurra, vi bestemte oss for å sette igang! :biggrin:

Så er spørsmålet da - skal vi ha is i magen, og satse på at jeg får fortsette i min ansettelse? Eller skal jeg kjøre trygt, starte på studiene, og heller tåle en svekket økonimi?

Svaret blir, ufornuftig nok - jeg har is i magen. (Takk og lov at jeg på i ei bygd hvor det er konstant lærermangel...)

Så tilbake til NAV. Jeg vet at man må ha vært i arbeid i 6 av de siste 10 mnd før permisjon for å ha opptjent seg rett til foreldrepenger. Så ble spørsmålet mitt da; telles ferien? Sett at jeg får fortsette til høsten, men ikke etter jul, mister jeg da retten til foreldrepenger? Høstterminen er jo ikke 6 måneder lang.. Snille NAV-mannen kunne bekrefte at ferien inngår i opptjeningstiden, så i tilfelle jeg ikke får fortsette etter jul har jeg likevel rett til foreldrepenger. Men han kunne og fortelle at om terminen var lenge etter jeg sluttet å jobbe, ville dette gå ut over hvor mye jeg får. I så tilfelle måtte jeg skynte meg å melde meg som arbeidsledig, da dagpenger også gir opptjeningsrett til foreldrepenger.

Ahh, disse spørsmålene har virret mye i hodet mitt i helga, så var deilig å få snakket med noen med kompetanse.

Huff, ble mye babling her nå. Mye er sikkert uinteressant for dere, men gud hvilken terapi for meg! :)

Trenger et sted å samle tankene mine, og dette ser ut til å bli det utpekte.

Takk for nå, og velkommen igjen. Er nok ikke lenge til neste innlegg, kjenner jeg meg selv rett!

Endret av Lemming
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen! Så hyggelig at folk er innom og hilser på! :goodbye:

Nå har jeg bestilt EL-tester og graviditetstester, slik at alt er på plass! :)

Jeg temper hver dag, og har funnet ut (til min "store" overraskelse) at kroppstemperaturen min ligger på mellom 36,05 og 36,20... Jeg som alltid har regnet 37 for å være normalen min. Eller.. det er kanskje litt tidlig å si at jeg nå har "funnet" normalen min, på fjerde dagen jeg temper, men men. Ble litt overrasket iallefall!

Ja, så nå går jeg her og teller ned dagene til tirsdag, da spiralen skal ut. Så håper jeg ting går fort etter det! Jeg har jo hatt spiralen i 2 år nå, så er litt redd for at det kanskje tar en stund før jeg blir gravid.. Det vel en 20% som sliter med dette...? Jeg prøver å ikke ha for høye forhåpninger til de første månedene, men det er ikke lett! Det kan liksom ikke gå fort nok, og jeg skulle helst vært gravid allerede i går! ;)

Jeg og kjære har snakket litt om hvor åpne vi skal være om at vi planlegger å få barn, men har vel egentlig bestemt oss for å ikke spre det enda. Jeg har fortalt det til mine nærmeste venner, og han sine. Jeg svever enda rundt på en rosa sky og er lykkelig og full av forventninger! Og da følger det også med et stort behov for å diskutere det med venninner. Tror hodet mitt hadde eksplodert om jeg ikke hadde noen å snakke med! :ler:

Forutenom nære venner er vi enige om å ikke fortelle det til "hele verden" før jeg faktisk er gravid. Jeg ser for meg at folk hele tiden lurer på hvordan det går, om vi har blitt gravid enda, osv... Blir kanskje mye mas? Og kanskje litt sårt om det faktisk tar en stund før det skjer noe...

Hvordan er det med dere? Vet "alle" at dere prøver, eller bare de nærmeste?

Takk for meg, og på gjensyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iril

Jeg ble veldig overrasket da jeg fant ut at min normaltemperatur før EL faktisk er mellom 35.60 og 35.80, etter EL er den mellom 36.00 og 36.20.

Hos oss var det bare en av mine venninner som viste om prøvingen, jeg trengte et sted å få utløp for frustrasjonen når andre fortalte meg at det var på tide å få barn og hvor lett det var og alt det der. Ville ikke dele det med flere, for jeg ville slippe unna en million spm. om jeg var blitt gravid eller om noe var galt siden jeg ikke ble det..

Når skal du ta ut spiralen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp! Synes liksom ikke jeg trenger at alle går rundt å ser forventningsfullt på meg og spør hvordan det går med prøvingen...

Spiralen skal ut tirsdag! Så jeg teller ned....! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var det fredag, og en dag mindre til spiralen skal ut. Nå er det like før jeg begynner å telle timer og minutter i tillegg til dager...! ;)

Men, solen skinner for første gang på lenge, det er HELG, og jeg er på besøk hos en venninne. Vi skal se film og kose oss!

Ellers har jeg bestemt meg for å plagiere Belles positiv-lister, for de gjør meg så glad! =)

Så-å:

Dagens positivliste:

HELG :sol:

Oppdaga plutselig at jeg har gått ned nesten 4 kg! :skya:

venninnekveld med film og kos :popcorn:

Endret av Lemming
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager, 18 timer og 37 minutter til spiralen skal ut..... sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ikke sant?!? :ler:

men NÅ er det bare 1 døgn, 3 timer og 16 minutter! :Hehe:

Endret av Lemming
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite innlegg i de sene kveldstimer for å oppdatere:

Idag kom testene fra billige-tester.no! Hurra! Jeg bestilte dem på torsdag, og de er framme allerede! Kudos! :klappe:

Imorgen har jeg legetime, og får endelig nappa ut spiralen, som jeg har venta på i en laaang uke:p Det er liksom NÅ vi begynner for alvor, og ikke lenger bare snakker om det! :hoppe: *kribler i magen*

Lurer på om jeg skal teste med strips for EL hver dag en periode etter spiralen er tatt ut...? Når alt kommer til alt, så koster det jo ikke mer enn 200kr måneden. Og det vil være en god starthjelp til sykluskartleggingen. Hummm. I'll ponder it.

Vel vel, God natt folkens! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei folkens, og god morgen. :)

Huff, det spøkte for legetimen min idag, da poden på 4 er syk og jeg må være hjemme. Kjæresten jobber i en butikk, og er alene hele uka, så han kunne ikke være hjemme.

Så - ut av det blå ringer en venninne og spør om jeg trenger barnevakt idag! Hun må ha sett at poden ikke var i barnehagen da hun leverte sine. Hun vet at jeg har legetime for å ta ut spiralen idag, så hun ringte for å tilby seg. :hug:

HURRA for gode venninner! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare legge inn et lite :goodbye: her inne og ønske deg velkommen :)

Håper du kommer deg kjapt ut av disse bøkene og inn i graviditetsbøkene :)

Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!:)

Da var legetimen overstått, og spiralen ute!! Hurra hurra! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man vente til man får en mens først eller? Eller får man den kanskje ganske med én gang etter spiralen er tatt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...