Gå til innhold

Desperate housewives prøvedagbok!

mildri

Anbefalte innlegg

:kaffekopp: jeg savner kaffe. OMG. Jeg savner kaffe. drikker en (stor) kopp hver dag. Men vil ikke spille russisk rullett ved å hive innpå mer. har jobet i kaffebar i mange år, og har dermed oppøvd koffeintoleransen og ehovet meget. Akk!

Ikke kvalm eller noe enda. :gjeiper: Akkurat nå skalle jeg ønske jeg var kvalm (bare litt) for å liksom FØLE graviditeten. Men tipper jeg kommer til å angre på det utsagnet :skratte:

Mine to eneste symptom holder seg enda, men de er der virkelig hele tiden. TRØTT og ØMME brystvorter. Er faktisk en liten utfordring å være opplagt og smilende på jobb hele tiden. SULTEN har også kommet snikende. Går det mere enn tre-fire timer uten magepåfyll blir jeg nesten stum. Klarer ikke snakke, bevege meg, le eller noe. Dør liksom litt. Haha. To skiver brød og litt frukt og så er livet atter en fest. Og sånn går nu dagann :sjenert:

ÅÅÅ er så klar for å bli mamma! Gleder meg langt inn i marg og bein. Mannen er borte, det har han faktisk vært siden før positiv test, og han er ikke tilbake før kvelden 9.juli. Gleder meg veeldig til å dele dette med ham. Blir raskt og fort på telefonen. Savner å HA ham der. Han er veldig begeistret for graviditeten og sender koselige meldinger gjennom dagen :kgbaby:

Ellers må jeg opplyse om at den alkoholfrie ølen "null" absolutt er dne beste. try it! :skaal: Den SER "ekte" ut i glasset samt at den ikke smaker dritt (munholm = FY FAEN)

I morgen tidlig skal jeg til legen. Bare for å dobbeltsjekke. Ta blodprøve. vetikke. Følte bare for det;) Hønemorsyndromet viser seg allerede :dåne:

Nå skal jeg ta en lang :dusje: og etterpå skal jeg spise sunn og god torskemiddag med masse brokkoli, sånn at lille spire blir glad :tongue:

Snakkes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ai da. Sorry alle skrivefeilene. Skylder selvsagt på :veslejenta: grunnet :gravid: Hehe ;)

PS: leste i et dust kjerringblad at en god bit sjokolade hver dag i 1.trimester minsker risikoen for spontanabort. Jeg kastet meg selvsagt over den ikke-vitenskapelige artikkelen med det samme pog har tatt dette tette rådet til meg og trykker sjokoladeplaten til mitt bryst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Først gratulerer til Cybele, alison og Foxxy. Kanon kult.

Det er jo supre nyheter, håper vi kan få være med på turen vi andre.

Jeg er ikke gravid deriomt, er på dag 14 i 6 pp. Har El denne uken og holder på å måle temperaturen hver dag. Satser på vitenskapen denne pp. Har i tilegg kjøpt skikkelige El tester og, ble litt forvirret av billig El-testene...

Når det gjelder tankens kraft så er den visst ganske sterk og stress hormoner kan "ødelegge " for det stakkars egget som har så lyst å feste seg.... Prøver derfor å ikke stresse men bare gjøre det tingene som er nødvendige....

Er veldig glad på dere med boller i ovens vegne, vi andre prøver videre tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei, her er jeg iallefal :goodbye:

Vært en litt spesiell uke kan man si....

Fikk en blødning i forrige uke (etter litt lidenskapelig :sengekos: ). Ringte gynekologen og fikk komme til ul samme dag, skulle være ca 6+1. Men vi så ingenting :tristbla: bare forstersekken og kanskje en liten skygge på hvis vi la godvilja til. Fikk beskjed om at jeg enten a) har mistet alllerede eller b) er kortere på vei enn først antatt og at det var 50-50 at det går bra. Ble sykmeldt og fikk beskjed om å komme tilbake 5 dager etterpå til ny ul for å se om det hadde vært en forandring.

Troppet opp med samboeren 5 dager senere, og det hadde vært en utvikling :-))) Og litt av en...det er 2 ???!!!! fostersekker der plutselig. Så puls på to steder i utkanten av forstersekken/e, men gyn sa at han ikke kan si sikkert om det er min puls eller til babyen/e. Sykmeldt en uke til og skal på ny ul neste onsdag, 8 dager etter forrige. Så nå kan dere tro vi er spente..... Siden vi bare så en sekk for noen dager siden hadde jeg blitt veldig overrasket om vi så veldig mye mer etter bare 5 dager, så jeg er optimistisk. Hcg var ved første undersøkelse over 5000, så ingen tvil om jeg er gravid iallefall....Gyn sa vi må avvente den store jubelen til han har konstatert baby/er og hjertelyd. På onsdag får jeg da vie om det er liv laga og om jeg venter en eller tvillinger.Og hvor langt jeg evt er. Er i følge menstermin 7+1 i dag, men er nok i realiteten 7-14 dager kortere (ellers hadde vi sett mer på ul).

O la la

Er spent på å høre fra alle dere andre også! Hvordan går prøvinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heeeey,

Endelig. Har venta i hele dag:)

Såååååå utrolig spennende, håper du på en eller to? Vi har tvillinger i familien så sjangsen er der for oss og. Må bare få egget til å sitte.

Oppdatering på Australia: Er i 6pp, EL er forventet rundt fra i dag til tirsdag, er på dag 17 i syklusen min Ikm blir da rundt 24??

Krysser som vanlig alt jeg har av ting som kan krysses, og håper på det beste. Satser på at dere med boller i ovnen kan kaste litt baby støv over på oss som er igjen....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det bare å stå på Australia, så sender vi babystøv og håper på det beste!!!

Vi håper på 2 :yvonne: hi hi. Samboern har hele tiden sagt at han gjerne vil ha tvillinger, men ingen av oss har i familien :fnise:

Men først og fremst håper jeg at det har gått bra og at jeg på neste kontroll kan puste lettet ut og se skikkelig hjertelyd!

Har mye symptomer og kastet opp flere ganger siste dagene, så skal ikke stå på hormoner iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for maaaange gravide kvinner her inne!

Dette gir hvertfall håp og inspirasjon til alle som som ikke har kommet i mål enda:-)

GRATTIS!!!!!!!

Litt travel om dagen og prøvd å ikkke være så babyfokusert, så derfor har jeg vært litt anonym i det siste :husarbeid:

Jeg er i 5 pp, og venter mensen på søndag. Denne gangen skulle vi ikke ha sex ved el, fordi jeg har ferie om 2 uker, og da vil jeg kose meg med vin! Skal på premieren på Sommerslagere 2010 på Gjøvik gård torsdag 22.juli, og har barnefri hele den helgen. Siden typen er musiker :romeo: og spiller dette showet har vi gratis hotell heeeeele helgen og da har jeg el:-) Hvis det ikke funker da, så vet jeg jammen ikke;-)

Men nå skal det sies at jeg tror vi begge blir ekstra "gira" ved el av en eller annen grunn... Det var liksom 3 dager vi skulle unngå denne pp, og vi endte opp med å ha verdens beste sex alle tre dagene :sengekos::sengekos::sengekos::skravle:

Så vi får se. Tok en test i går, torsdag (4 dager før ikm), og den var blendahvit, så jeg regner med jeg trygt kan drikke vinen min om 2 uker:-)

FOXXY C:

OMG så spennende!!!

Vi ønsker oss også tvillinger, men det er vel lite håp tror jeg...

De sier at sjansen øker med 4% fra du fyller 30 år, og siden det er i år for meg, så håper jeg innmari på det:-)

Hold oss oppdatert da!

Cybele, oppdatering på legebesøk?

Alison, har du hatt en fin ferie???

Australia: Vi får satse på å følge hverandre vi da!

Klem til dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig aktivitet her igjen! =)

Foxy, så UTROLIG spennende! ÅÅÅÅÅ, gleder meg sykt til oppdatering, hurra!

Legebesøker var en skuffende affære. Jeg hadde håpet på en blodprøve i dte minste. Men nei. Fikk tisse i en kopp, og det ble konstantert at jeg er gravid. Noe jeg jo igrunnen visste;) I dag er jeg 5+5. På babyverden.no sin terminkalkulator står det at det lille hjertet begynte å slå i går. Kan det være mulig? :romeo:

Det vil jo si at alle embryo begynner å slå 25 dager etter befruktning, og alltid når mor er 5+4 på vei.

Har tenkt å bestille meg tidlig ul. Men er 6+0 på kommende søndag. Så tror neste uke er i tidligste laget og at jeg må vente til mandag 19.juli, da er jeg 7+1. Så avventer bestilling noen dager til. Det gleder jeg meg STORT til. Når er det ok å dra på tidlig ul? Uke 6+0 - 6+6 er vel en uke for tidlig?

Kvalme er kommet i sterkere grad. Men jeg er aldri i nærheten av å spy eller noe. Bare uggen. Og det går bort med det samme jeg spiser. Men må spise seint, og kan plutselig ikke TENKE meg lukten av kaffe, vellagrede oster (ikke upastauristerte altså) osv. Syne det er vanskelig å skulle gi den lille spiren variert og riktig kost, når jeg kun har lyst på mild hvitost og mildt brød. Men jeg spiser masse frukt og grønnskaer :spise:

Tar de blodprøve ved tidlig ul? Om man vil? :danse: Kan jo prøve meg

Jeg hadde ikke positiv test 4 dager før ikm, trompetmor! Den var heeelt blenda, selv etter timersvis i søppelbøtta og iakttakelse fra mange lysvinkler :frustrert:

Jeg drar som sagt ikke til Bergen hvor jeg bor, før 5.august, altså i min 9. svangerskapsuke. Da får jeg gått til fastlegen. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Konsultert en annen lege her hvor jeg er nå, og bedt om blodprøve etc, eller er det bare tull? Har ikke hatt noen komplikasjoner ennå som jeg vet om selv, iallefall.

Litt bekymra for at jeg ikke har flere symptomer. Er veldig trøtt og har absurd ømme brystvorter, men kvalmen kan jeg ikke klage på, ei heller andre plutselig ankomne særheter.

Og enda en ting: trening i 1.trimester? Jeg har gjort en del yoga før positiv test, men sluttet med det samme jeg skjønte jeg var gravid for jeg har lest i et par yogabøker at man ikke skal gjøre yoga under svangerskap, med mindre man går på såkalte gravid-yoga-klasser. Skal begynne med det når jeg kommer til Bergen. Men er stiv og støl og har vondt i ryggen fordi jeg ikke beveger meg nok nå. What to do? Tøye i vei og høre på kroppens behov, eller gå rolige turer og vente med gravidyoga til 2.trimester. Andre treningsformer jeg kan gjøre disse ukene i sommer? Vanlige styrkeøvelser? :ball::pls::trene:

Når får man normalt mage, egentlig? Uti 2.trimester en gang?

23.august er dagen jeg kan forteller venner og kjente om nyheten, jeg syns det går SEEEEEINT! :tellesauer:

Australia og Trompeten, sender hauger av lykkebabystøv :kgbaby::kgbaby::kgbaby:

TA IMOT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei søte jenter.

Jeg har vært på ferie, og er såvidt hjemme for så å dra videre.

Så spennende Foxxy, jeg krysser fingrene for to xxx

Sender såklart masse babystøv til Australia og trometmamma :)

Cybele: Jeg var på UL 7+1 og hørte og så tydelig hjertet slå, så vil tro du kan dra sent uka før

Mine symptomer går opp og ned. Har fortsatt bare gått ned i vekt selv om jeg stapper kjeften med mat minst hver 2. time. Må det, ellers blir jeg bare kvalm. Er nå 2 kilo lettere enn jeg var når jeg ble gravid, men regner med det kommer tilbake snart...

Orker egentlig ikke å skrive no særlig nå, for er stuuup trøtt, men måtte bare innom å si hei før jeg reiser videre.

Snakkes snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Cybele, tror jeg hadde ventet ei uke var jeg deg, for i tilfelle babyen er laget litt senere blir det bare en nedtur og mye bekymringer om du ikke ser noe....og spesielt når du må betale det selv og! Hjertet begynner å slå tidligere enn det man kan fange det opp på ul! Her tar de ul på nesten hver undersøkelse, ser de ikke noe får man bare ny uka etter etc, men kan jo fort bli dyrt når du gjør det privat.

Hva slags blodprøve er det du vil ta?

Jeg er som deg superutålmodig og kunne ønske jeg hadde tippet 12 uker og har en eller to friske barn i magen, men noen ganger må vi bare la tingene gå sin gang. En kontroll hos legen din i uke 9 høres bra ut syntes jeg, og med mindre du har sterke smerter og sterke blødninger er det ingen stor grunn for tidligere kontroll.

Jeg hadde en SA for et år siden og det er nå 50:50 at alt går bra, men vi får jo ikke påvirket hva som skjer uansett mener jeg. Det går bra eller galt uavhengig av antall kontroller og bekymringer....Kos deg og slapp av med graviditeten så mye du kan!

Jeg er sykmeldt pga litt småblødninger og jeg har en veldig aktiv jobb. Nå må jeg ta det med ro. Men når krisen er over og jeg forhåpentlig får beskjed om at alt er bra kommer jeg til å trene litt rolig, gå turer, svømme etc og evt trappe mere opp i 2 trimester. Det er en del info om trening på BIM, står at man med lav intensitet fint kan trene også i 1 trimester. Hvis formen tillater det da. Det med yogaen lurer jeg på og....Du kan nok bli med på vanlige timer, men da må du snakke med instruktøren først og si at du er gravid, sånn at hun kan si hvilke øvelser du skal hoppe over! Skulderstående og bru skal man ikke gjøre vet jeg iallefall.

Er og spent på når magen kommer!!! er nok veldig individuelt og har man barn fra før kommer magen før. Ei venninne hadde relativt stor mage (så stor at hun ble spurt om hun er gravid) allerede i uke 8-9. Jeg er nå 7+3 og har mindre mage enn før jeg ble gravid ha ha. Vært litt uggen uten matlyst! Men nå kan det jo faktisk hende at jeg bare er rundt 6 +/- uker da. Tålmodigheten lenge leve!

Besøkte en nyfødt liten jente på 2,6 kg i går, herregud så søøøøøøøøt. Og liten!!!!!!!!!!!!!!!!!

God helg alle sammen, varmmmmt her med 34 i skyggen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående å fortelle det, vi bestemte oss for å vente til 12. uke, men må bite i gresset og innrømmet at vi har sagt til en god del allerede :rødme:

Spesielt den kommende pappa er så stolt at han sprekker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Måtte bare innom for å si at dere er så utrolig søte og det er deilig å høre om bollene deres:) Takk for støvet..... El er rundt hjørnet :yvonne::)

God helg:) :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har noen av dere testet bidronning gele eller wildjam?

I så fall hvor fikk dere tak i det? :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en gang en stund siden jeg har hengt her..

Cybele: GRATULERER!!!!!:D

Her strømmer det på med babyer :jepp:

Og Foxy: Så utolig spennende! :jepp:

Send babystøv;)

For min del så har min kjære og jeg ENDELIG faktisk vært sammen over en lengre periode :gjeiper: . Så tror jeg Nesten kan kalle dette første pp :fnise: . Untatt at han er borte igjen nå da, og kan hende det er nå jeg har el :sarkasme:, så spørs om det blir noe.. Er irriterende å ikke ha stabil syklus! Men men.. Alt ordner seg vel:)

Lykke til videre damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det desverre ut til å gå galt :tristbla::tristbla::tristbla:

Mistet for 1 år siden, og hva jeg opplever nå er desverre skremmende likt. Var på sykehuset lørdag natt og skal til undersøkelse til spesialist nå i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heialle,

Foxxy,

Det var trist å høre, satser på at det er falsk alarm...

Lykke til på kontrollen :)

Ellers har jeg EL akkurat nå så vi holder på minst to ganger til dagen :sengekos: ..... Kjenner at jeg har El faktisk.. Kult :duskedame:

Og endelig fikk jeg ikonene til å virke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles gravid!! Med tvillinger :kgbaby::kgbaby:

Men herreguuuuud for et drama, halvparten hadde vært nok! Fikk beskjed om at vi hadde mistet og ble lagt inn på sykehuset. På sykehuset ble operasjonssalen reservert for utskraping i narkose og veneflon lagt inn og jeg kommer endelig på rommet midt på natta. SÅ, kommer sykepleier og sier jeg må bli med, overlegen vil selv undersøke meg, blir ny ultralyd og ny hcg prøve. Overlegen finner ikke hjertelyd, men fostersekkene tilsvarer kun uke 5+5!! (I stedet for 7+6). Svaret på hcg viser 18000!!! Altså i nedre normalområdet for 6 uke!

Så istedet for operasjon er jeg hjemme igjen, tross småblødninger og litt smerter fremdeles gravid. Ny ultralyd å sykehuset om ei uke.

Nå ville de ikke gi oss store forhåpninger på sykehuset, men sa at saken er såpass uklar at operasjonen ble avvlyst. Så vi krysser fingrene for at de klamrer seg fast!

Australia; Håper eggløsning og :sengekos::sengekos::sengekos: slår til og gir resultater!! Har ikke prøvd wild jam eller bidronninggele....så har desverre ingen tips å dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...