Australia Skrevet 28. desember 2010 #301 Del Skrevet 28. desember 2010 Hei igjen jenter, Ser ut til at jeg er alene her inne, men jeg ville bare dele med dere at jeg var på ultralyd i dag og at terminen min blir den 22 juli 2011:) Per i dag er jeg i uke 11 nesten tolv. Klumpen hadde alle kroppsdeler på plass og vifta noe voldsomt med armene, kjempekult å se og hjertet banka med 171 slag pr. min. Morkaken ligger der den skal, så da er jeg klar til å dra på ferie til Australia. Det som og er kult er at nå runder vi akkurat 12 ukers merket og legen sa at da er det 99,9 % sikkert at vi har en liten baby i slutten av juli og vi kan endelig fortelle til andre enn bare nære venner og familie:) Yay! Og ikke minst kan mormor begynne å strikke:) Hi hi dette er så utrolig koselig Så var det nok om meg og bolla:) Lille trompet; vet ikke om du er inne og leser, men jeg håper alt er vel med det forholdene tatt i betraktning. Tenker på deg ivertfall.Og sender deg en stoooor Og dere andre jenter hvordan er det med dere??? Status på hvor langt dere er på vei og navn etc :rødme: Mange :klemmer: :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 12. januar 2011 #302 Del Skrevet 12. januar 2011 Heihei damer! Da er vi inne i ny leilighet!!! For ett slit... Litt syk i tillegg da, så energien har ikke vært på topp. Men nå er jeg tilbake her:) Gratulerer med viftende bolle i magen Australia!:D Vi skal selv på ul om noen dager og jeg gleeeder meg til å se:) Ellers er alt bra her:) Lille nurket har sirkus hver dag og er kjempe kos å kjenne han såpass mye:) Er inne i 3 trimester nå, og kjenner meg mer gravid om dagen:p Litt tyngre (eller veldig egentlig:p), mer anpusten, høyere puls, pusteproblemer pga at han ligger høyt osvosv:p Og jeg har MASSE kynnere! Noen flere av dere? Navn har vi ikke kommet på.. Må nok se han først:) Ha en fin kveld dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 7. februar 2011 #303 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei alle herlige jenter, Er dere innom av og til eller er de desperate husfruene ikke så desperate lengre:) Tenker det er et par her inne som "gleder" seg til fødsel, ikke lenge igjen. Lurer veldig på hvordan det går med dere jenter, hadde vært kos med en oppdatering snart. Jeg er innom å kikker rett som det er men uten å treffe noen:( Kom tilbake:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 8. februar 2011 #304 Del Skrevet 8. februar 2011 Heihei! Jeg er her enda ihvertfall Og jeg er kjempe nysgjerrig på hvordan det går med dere andre??? Tenk at nå kommer det babyer snart Her føles det som om jeg er Godt inne i 3. trimester Er rimelig mye tyngre og andpusten og varm og osvosvosv.. Men veldig kos med liv i magen:) Og han har snudd seg! Og i morgen skal jeg på ul:D Har hatt en del menssmerter i tillegg til kynnerne så de var redd for fortidlig modning, men foreløpig har det ikke begynt å flate ut eller åpnes eller noe. Men han får lov til å komme før termin for min del altså! Bare han holder seg der litt til;) Hvordan er det med dere? Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 9. februar 2011 #305 Del Skrevet 9. februar 2011 Hei hei! Er her også sporadisk i kullissene!! Nurk; Ja krysser fingrene for at hsn holder seg inne en stund til!! Jeg har ikke hatt kynnere, så jeg har desverre ingen tips å komme med.... Vi venter også en gutt. og som Nurk sin er vår fremdeles navnløs i magen. Er ikke helt enige enda, men det begynner å nærme seg en avgjørelse tror jeg.... Lillegutt sparker masse, veldig gøy å kjenne han så tydelig! Jeg er nå i 24. uke og formen er mye bedre, har ikke kastet opp på 3-4 uker, juhuuuu Har fått bekkenløsning, men med fysioterapi, vanntrening og litt mer ro og pauser på de vondeste dagene har det gått seg fint til! Hvordan er det med alle? Hvor langt har dere kommet? Noen som har født enda eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 9. februar 2011 #306 Del Skrevet 9. februar 2011 Hey ladies, Endelig noen som svarer ha ha. Super kult at dere har det bra, blir jo litt bekymret når jeg ikke hører noe:( Jeg er 18 uker på vei dag, og har endelig begynnt å få mage som viser. Har fått en del kommentarer fra de mer erfarne damene rundt om i gata om at herregud så liten du er. (Som om det ikke teller da liksom?????) Det er jo bare det at jeg hadde helt flat mage fra før så da tar det litt mer tid til det syns merner nå jeg. (har liksom ingenting utenpå babyen på en måte...) Men mamma var visst liten og til helt på slutten med både meg og søstera mi. Ellers var jeg kvalm fra uke fem til og med uke 13 som var akkurat når vi kom til Australia i beg av Januar... Navnets kvaler:) Vi har kjøpt en bok i australia med hold dere fast: 40.001 navn av alle mulige slag. Foxxy dere satser vel på et internasjonalt navn samme som oss. Ikke at det gjør det lettere ha ha. Dere kan jo gjøre som i gata her, et par kalte dattera for barbie lenge etter at de kom hjem fra sykehuset, fordi de ikke kunne bestemmme seg:) Hvilken uke er du inne i nurk? Og hvordan har formen deres vært så langt, noen festlige lyster???? Klemmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 10. februar 2011 #307 Del Skrevet 10. februar 2011 Ja Australia, blir nok internasjonalt navn her også! Mannen min klarer ikke uttale mange av mine norske favorittnavn, og da må vi nesten finne noe annet! Har du snart ordinær ul Australia? Vil dere vite kjønn? Jeg skal på ul igjen om en uke, får en gng i mnd her. Stor stas å se den lille flere ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 10. februar 2011 #308 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg har forresten ingen spesille lyster! Bortsett fra veldig lyst på Berlinerboller og Napelonskake!!! Men jeg lukker øya når jeg kjøper brød på bakeriet og har hittil bare fallt for fristelsen 2 ganger, har skrekken for å bli seende ut som en Berlinerbolle til slutt... Har hittil gått opp 4-5 kg, men alt siden nyttår.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 10. februar 2011 #309 Del Skrevet 10. februar 2011 Hello, Vi skal på den ordinære Ul'en i min uke 20 som er ca 25.februar. Han vil ikke vite og jeg vil vite, så da får han viljen sin med barn nr 1 og jeg får min vilje neste gang:) Hadde ikke klart å holde meg dersom jeg visste og ikke han;)Ellers hadde jeg en i uke 5 for å konstatere liv etter lang prøving og en i uke 12 rett før vi reiste for å se at det fremdeles var liv å det var det jo:)Dødskult forresten.. Ang.navn vi kommer kanskje til å flytte til Australia etter eller rundt neste jul, så da er det griet å ha et navn andre engelsktalende barn og familie kan uttale hi hi. Jag hadde en greie for ferskener når vi varnede i varmen, men her er de ikke å få tak så det var jo litt dumt. Men heldigvis frister verken chips eller godteri nå om dagen:) Syns jeg er flink jeg. Ellers hater jeg kaffe og er veldig ærlig med alt jeg ænsker å si til folk:)(Hormoner) Tror de har tatt vekk filteret mitt ha ha. I dag hadde jeg en bekjent som ikke visste jeg er gravid og hun så det med en gang:) Herlig. Jeg har ikke gått opp noe særlig i det hele tatt....Men det kommer vel..... Later:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 11. februar 2011 #310 Del Skrevet 11. februar 2011 Hallo hallo søte jenter Jeg er fødeklar med 5 dager igjen til termin. Venter som en gal her nå. Kjempekjedelig egentlig. Har lagt på meg mellom 9-10 kilo, så er ikke så svær, men det er tungt allikevel. Gleder meg til jeg kan bøye meg på ordentlig og få tilbake kroppen min. Nå er det nok! Oppdaterer jevnlig bloggen vår da, så om dere er interessert er det bare å titte innom der og få med seg hva som skjer: http://babylykken.blogspot.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 12. februar 2011 #311 Del Skrevet 12. februar 2011 Hei allle, Alison, masse lykke til med fødselen, håper den blir lett for deg. Kjempefin blogg, masse nyttig info på en plass:)Håper du får feire morsdag hi hi. God helg til alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 13. februar 2011 #312 Del Skrevet 13. februar 2011 Heihei damen! Nå var det blitt liv her igjen! Jeg er i uke 34 Så jeg nærmer meg baby med stormskritt!! :D Har ingen sære lyster desverre.. Men grønnsaker er veeeeldig godt om dagen da:p Jeg foretrekker en gulrtot fremfor potetgull om dagen f.eks. Desverre gjelder ikke det like mye for søtt... Hehe.. Uff, kjedelig med bekkenløsning da Foxxy! Men bra at kvalmen har gitt seg:) Så lite dere har gått opp! Jeg nærmer meg vel 16-17 kilo tror jeg :gjeiper: (men jeg får vel skylde litt på mye fostervann, tjukk (!) baby og litt vann i kroppen da;)) Hehe.. Men ærlig talt så plager det meg fint lite, jeg bare gleder meg til kroppen min blir "min" igjen:D Lykke til med fødsel Alison! Hold oss oppdatert:) Ha en fin kveld alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 28. februar 2011 #313 Del Skrevet 28. februar 2011 Heihei alle sammen:) Litt stille her igjen :gjeiper: Hvordan går det Alison? Veldig spent;) Og dere andre: Når er egentlig termin? Min er 5 april:) Ha en super dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 28. februar 2011 #314 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg er og spent Alison Min termin er 4.6, er i 27. uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 1. mars 2011 #315 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei jenter, Der var det noen igjen ja. Vi har det vel litt travelt alle i hverdagen:) Jeg er 21 uker på onsdag som kommer, over halvveis alerede:) Det har gått kjempefort til nå, men nå tenker jeg det kommer til å gå sent fremover.... Prøver å holde meg selv opptatt..... Håper fødselen til Alison går fint, regner med vi ikke hører noe på en stund hvis du har født:) Lykke til og kos deg masse med babyen:) Kom tilbake med mål etc når du er opp å går igjen:) Klemmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 1. mars 2011 #316 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei igjen, Glemte forresten å si at vi var på hovedultralyden på sykehuset på fredag som var, kjempekult. Alt var vel med den lille klumpen. Mannen vil ikke vite kjønnet så da vil ikke jeg heller. Så nå må vi vente ca 5 mnd før vi finner ut hva det blir:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 1. mars 2011 #317 Del Skrevet 1. mars 2011 Terminen min blir 22.juli:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 3. mars 2011 #318 Del Skrevet 3. mars 2011 Hei alle sammen. Jeg har født ja, og sliter litt med det. Ble ingen naturlig fødsel som jeg hadde håpet på, men det er underordnet. Vi fikk en helt nydelig sønn og jeg klarer ikke å slutte å se på han. Dere må glede dere (noe jeg vet dere gjør) Har skrevet min fødselshistorie på bloggen (http://babylykken.blogspot.com/). Ble ganske langt, så limer den ikke over hit. Men vil bare legge trykk på at dere må lytte til egen magefølelse og IKKE la legene la dere gå for lenge på overtid. Som sagt gikk det jo veldig bra her, men lille gullet (kallenavnet kom liksom litt naturlig siden han kom når Marit Bjørgen tok gull, noe jeg ikke kunne brydd meg mindre om) så ut som en skrukkete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 3. mars 2011 #319 Del Skrevet 3. mars 2011 Hm... Ble postet mitt i... Han så ut som en skrukkete gammel mann med altfor mye løs hud. På slutten har ikke morkaka mi fungert bra og han sluttet å ta til seg næring. Han var knøtt liten og klær i str 50 var for store. Vi fikk et sett i str 44! fra Lille Trompet og det passet perfekt:) Ammingen går overraskende bra, men de første dagene hadde jeg jo ikke så mye melk og han var helt uttørket. Fikk masse utslett og det var så vondt å se han sånn. Men nå har puppene mine eksplodert i størrelse. Lurer på om vi har hatt en økedag i dag, for har ammet ca. 4 ganger på rad før litt søvn og så på igjen. Bleiene går unna her og det har vært bra med et lite lager engangsbleier i str 1 (som er litt for store) siden tøybleiene er altfor store. Vi sliter med å få brettebleiene tett nok inntil beina også fordi de er så tynne. Vi hadde jo planer om sprinkelseng, men siden jeg tok keisersnitt endret vi planene i siste liten og kjøpte inn en ammemadrass. Så nå ligger han mellom oss i senga, men er trygg så ingen ruller over han. I kveld har vi fått tilbake bittelitt krefter og lå i armene til hverandre å så en film på pc'en i senga. DET var godt det. Ben er utrolig flink. Jeg tar meg av ammingen og han gjør resten. Skifter bleier og klær, vasker og steller og tar gulping etter ammingen. Jeg gjør mer og mer, men har vært så utslått at jeg har trengt han utrolig mye. Er heldig som har en så fantastisk samboer og blir bare mer og mer forelsket. Så ja, gled dere jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 5. mars 2011 #320 Del Skrevet 5. mars 2011 Gratulerer så mye som mamma Alison!! Godt å høre at alt gikk bra, tross en dramatisk fødsel! Er veldig enig med deg ang det å gå langt på overtid! Så nemlig et tvprogram fra forskningen på Lillehammer og etter det har det vært klart for meg at jeg ikke kommer til å akseptere å gå mere enn evt. 7 dager over! Så bra at lillegutten deres drikker bra og at han legger fint på seg! Flinke lille gutten! Selv har jeg også vært innlagt på fødeavdelingen til observasjon da jeg jeg fikk noe veer på mandag. Heldigvis bare et skremmeskudd, men nå må jeg ta det veeeldig med ro for å unngå å utløse mere veer. Får evt lungemodningssprøyter hvis jeg skulle få noe mere sammentrekninger. Er 27+0 i dag, så vi krysser fingrene for at lillegutten holder seg inne i magen i flere uker til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå