Alison_Ben Skrevet 7. oktober 2010 #241 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har jo vært heldig med formen, så har foreløpig ikke måttet ta stilling til sykemelding eller ikke. Men så var jeg heldig og hadde sommerferie mens jeg var mest sliten. Kjenner jeg har vært sliten nå i det siste og har vært borte fra jobb med egenmelding nå i to dager. Det har vært godt å få hentet seg inn litt. 12-13 timers dager hørtes døøøden ut, og du må virkelig bare kjenne på kroppen. Hadde jeg vært syk og sliiiten hadde jeg ikke nølt med å sykemelde meg. Tror det uansett skal mer til for å bli sagt opp selv om du har prøvetid. Jeg har i allefall snakket med fagforeningsleder hos oss som mener det skal MYE til før en prøvetid ikke blir forlenget til fast ansettelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 7. oktober 2010 #242 Del Skrevet 7. oktober 2010 Takk for tilbakemelding Alison! Har hatt fri i dag, og heldigvis for det, herregud er helt elendig i formen. Utrooolig kvalm nesten hele tiden. Neste 13 t er paa lördag, ringte og sa jeg er syk og kjöpte meg tid til jeg skal paa ultralyd og förste svangersskapskontroll paa mandag, da fär jeg ta det opp med legen da, og evt faa en sykemelding hvis jeg ikke er bedre i löpet av helga. Ang aa bli sagt opp; man har desverre mindre rettigheter som arbeidstaker her i Sveits enn i Norge, og spesielt ved graviditet blir man sett paa som en ulempe :/ Ja ja, det viktigste er babyen og vi har raad til at jeg faar sparken saa det faar gaa som det gaar bare det er en liten frisk og rask tass der inne paa mandag!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redemption Skrevet 7. oktober 2010 #243 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hei mine vakre damer! Har hatt et lite behov for å ta en skrivepause da det har vært en merkelig rar tid. Blødde i nesten ti dger, men ble kalt inn for nye hcg prøver hele tiden da hcg fortsatte å øke sakte... Ble sendt på Ullevål på mandag for innvendig ultralyd. Fikk beskjed om at de ikke kunne se noe, men at det måtte være noe inni meg siden hcg fortsatte å stige. Derfor fikk jeg såkalte abortpiller og fikk beskjed om å ta ny hcg rett etter undersøkelsen. Denne skulle vi få svar på etter noen timer og hvis hcg hadde steget litt til så måtte jeg komme inn igjen for å få sterkere piller, men om det hadde begynt å synke eller stod på stedet hvil, så skulle jeg ta de jeg hadde fått. Etter noen timer var det samtale med legen igjen. Denne tok en vending som jeg aldri hadde trodd! Hun sa at på 5 dager så hadde plutselg HCG hatt en helt normal stigning. (De foregående dagene hadde den ikke steget mye på mange dager, og ingen av legene på Ullevål hadde sett så lave hcg tall før i en graviditet som fortsetter å stige). Hun sier derfor at hun vil vi skal se det an til mandag for da å kunne ta ny ultralyd i tilfelle denne graviditeten faktisk kan være et skjult men sunt svangerskap. Jeg holdt på å dette av stolen. Hadde 1000 spørsmål. Dette går jo ikke an! Jeg er over 6 uker på vei, og på ultralyd vises INGENTING! Og jeg har lav hcg i forhold til å være så langt på vei.Legen sier at de har vært 4 spesialister i gynekologi som har diskutert mine tall og mine funn, og ingen skjønner noen ting! Alle klør seg i hodet og sier vi må vente å se det an! Så gikk nå mandagskvelden... Jeg turte ikke si noe til noen, for jeg ville på en måte ikke gi meg selv noe håp. Men håp får man likevel når man hører at det kan være en mulighet.. Satt hele kvelden og kikket på posen med 10 piller som skulle opp og inn i alle hull hvis jeg skulle ha renset ut restene av et evt svangerskap som gikk i vasken. Kjente at jeg ble litt lystigere til sinns. Så kom onsdagen. Da begynte jeg å blø og fikk smerter på høyre side av magen i tilegg til mensmurringer i korsryggen. Ringte tilbake til Ullevål, og fikk beskjed om å komme med en gang! Ny hcg som hadde steget godt, men ikke nok... Ventet i over 3 timer på ultralyd og når jeg endelig hadde fått pinnen på ul på plass så gikk strømmen! UTROLIG! Men... Da sa damen at hun hadde sett en 1 cm tykk opphopning på min høyre eggleder og var 90% sikker på at dette svangerskapet var utenfor livmor og at det har plantet seg i egglederen min...:-( Er ikke veldig lei meg over at det ikke er noe svangerskap da dette egentlig hadde truffet meg for over 2 uker siden. Men nå kan det se stygt ut for egglederen min.....:-( Det er 3 måter å behandle dette på. En mulighet er at kroppen min ordner opp selv i løpet av noen dager. Eller å få cellegift, og sist men ikke minst operere ut egglederen. Skal inn igjen å ta nye prøver i morgen og på mandag morgen. Mandag ettermiddag er den KRITISKE ultralyden. Da får vi vite hvordan dette skal behandles. Kjenner at jeg gruer meg noe sinnsykt, men gleder meg til å bli ferdig. Nå er alt bare veldig skummelt. Egglederen kan sprekke hvis det vokser fort, og da blir det vist en rent smertehelvete. Jeg er derfor sykmeldt et par uker, får ikke lov til å løfte eller bli anpusten. Bare ta livet med ro. Dette er også vanskelig da mannen min er på turne og jeg er alene med sønnen vår på 5. Han skjønner at noe er galt med mamma, så han er med på at alt går i rolig tempo om dagen... Snille, lille gutten min. Men for all del. Dette går bra! Jeg ligger på sofaen og slapper av som best jeg kan. Føler meg suuuuuper trygg på Ullevål og den heftige oppfølgingen jeg får der! Dette kunne vært verre! Nå gleder jeg meg til det hele er over og vi kan sånn smått begynne å prøve igjen etter jul. Blir nok et opphold på noen måneder uansett. Gleder meg STORT over alle deres boller i mellomtiden og heier ekstra på Australia! Foxxy: TA EN SYKEMELDING!!!!!!! Glad i dere damer! Masse klemmer fra trompeten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 8. oktober 2010 #244 Del Skrevet 8. oktober 2010 Blir så trist av å lese det du skriver Lille Trompet. Skulle så ønske at det var litt enklere for dere. Gi beskjed om du trenger pass/kjøring eller whatever! Krysser fingrene for harde livet for eggstokken din nå og håper kroppen ordner opp selv. Godt at dere har råd til at du ikke har jobb Foxxy, men så tragisk at det skal være sånn. Må da være noen med empati og forståelse for hvordan menneskeheten utvikler seg i Sveits også!? Jeg var også på Ullevål i dag, men i litt lystigere ærend. Var på første samtale på ABC, noe som var veldig positivt. Vi ble vist rundt og fikk alt vi måtte ønske av opplysninger omkring fødselen og videre oppføling hos de. Alle jordmødrene vi møtte kom å håndhilste og ønsket oss velkommen Og rommene var kjempefine. Håper virkelig alt går etter planen så jeg kan få føde der. Livmoren min er nå 21 cm for de som lurer, og strekker seg til rett over navelen. Akkurat der den skal være. Ben fikk kjenne spark for første gang i går. Han har kanskje kjent det en gang før, men nå var det helt sikkert. Har en aktiv krabat for tiden. Han er nok som moren sin, kjeder seg lett og må røre på seg hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 8. oktober 2010 #245 Del Skrevet 8. oktober 2010 Aaaa Lille Trompet For noen dager du har värt igjennom!! Godt aa höre at du er i gode hender paa Ullevaal. Hvis egglederen ryker, sparer man eggstokken, fordi den sender signaler til den andre eller noe slikt og man kan opprettholde full egglösning!!?! Men uansett kjipt, samme hva som blir utfallet paa mandag. En fordel med operasjon er at du kan väre sikker paa at de faar bort alt... Sender deg mange klemmer. @ Alison; har flere venninner som har födt paa ABC og som var straalende fornöyd! Sveits er i forhold til Norge ganske langt etter hva likestilling angaar, kvinnens plass er i hjemmet... Ellers saa har jeg kjöpt meg seaband mot kvalme, og jammen meg saa virker det Har avansert fra aa väre konstant kjempekvalm til at kvalmen kommer i bölger.. Australia; hvordan gaar det med deg? Long time no see.... So long Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 11. oktober 2010 #246 Del Skrevet 11. oktober 2010 HURRA!!!!!!! Jeg har en levende liten tass i magen, med fin-fin hjertelyd :hjerte: Spydd saa mye i det siste at det ikke er mulig med noe annet enn sykmelding og jeg kan legges inn for intravenöst paa sykehuset naar jeg föler for det. Vil helst bli hjemme og har med smaa slurker klart aa beholde ca 2 dl väske hittil i dag, saa da krysser jeg fingrene for at jeg slipper innleggelse. Ble satt ca 5-7 dager tilbake, noe som stemmer med naar jeg trodde jeg saann ca hadde egglösning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 11. oktober 2010 #247 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hei Foxxy, Jeg er her bare holder meg litt i kulissene. Skal på utredning i slutten av November. Så hvis vi ikke har klart det denne pp'en, så blir det ikke noe prøving før vi skal på utredning. Mannen skal reise neste pp så da må vi greie det denne pp'en xxxx Så fint at dere har en frisk liten tass i ovnen:) Later... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 11. oktober 2010 #248 Del Skrevet 11. oktober 2010 Så mye jeg har gått glipp av!!! Oi, for en tid du har hatt Lille trompet! Mange Jeg har en solskinnshistorie når det kommer til svangerskap utenfor livmoren, svigerinnen min fikk det, og legene skjønte Ingenting der heller(!) men kroppen klarte å rydde opp selv og egglederen er inntakt. Håper det samme for deg! Hvordan gikk det idag? Gratulerere med fin tass i magen Foxxy! Godt du fikk sykemelding! Hjelpes, hvordan kommer du deg gjennom dagen?:o Håper på beste utfall denne pp'en Australia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 14. oktober 2010 #249 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hei jenter, Da er det offisielt, tanta kom like trofast som alltid. Trist!!!! Tror grunnen til at egget ikke fester av tre grunner. En: at jeg har for mye testosteron i kroppen, kan se dette på mye kviser bla. To: At jeg har en veldig tidlig melkeproduksjon, det er et hormon som ammende har i kroppen og som hindrer at mor blir gravid mens hun ammer. Som er veldig sansynlig i mitt tilfelle, særlig siden brystene holder på å dette av når jeg tar av bh'n for kvelden, Au!! Tre: Og det kan tenkes at mannens svømmere enten ligger på ryggen eller at de ikke har retningssans ha ha! Så da blir det spennende å se når vi skal på utredning om hva eksperten mener dette kan skyldes. Skal til spes.gyn i slutten av november. Så da krysser jeg fingrene for at det ikke er noe alvorlig. Kommer nok ikke til å være så mye innom intil ting ordner seg for meg. Men vil nok smuglese om hvordan det går med dere jenter som har klart det:) Lykke til og kos dere med graviditeten:) Klemmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 15. oktober 2010 #250 Del Skrevet 15. oktober 2010 Huff så dumt Australia!! Håper utredningen finner ut av hva problemet er og at dere kan få hjelp til å få det i orden slik at dere kan få en liten en! Du spurte tidligere om jeg mediterer, JA det gjør jeg og det hjelper MASSE når kroppen er stresset og hodet spinner på høygir! Kan virkelig anbefales!! @Nurk er V; vel..., jeg spyr meg gjennom dagene kan man si, ughhh! Ønsker dere alle en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villmusa Skrevet 16. oktober 2010 #251 Del Skrevet 16. oktober 2010 Så flott å høre at du ha en frisk liten tass i magen Foxxy :-D Her kom og tanta trofast den 10.okt Har heldigvis satt i gang for ei stund siden med å få ny utredning så hadde time på sjukehuse i går Skal i første omgang ta noen blodprøva, tok noen i går og skal ta noen nye hormonprøva om noen daga. Mannen e bedt om å levere sædprøve. Så skal eg inn igjen i desember til ultralyd med kontrast. Spent på utredningen Måtte òg ta uventa innvendig ultralyd i går. Det va passe flaut siden eg ikkje va forberedt i det hele tatt og fortsatt blødde litt etter mens Spurte om ho va helt sikkert på at eg skulle gjøre detta nå siden eg fortsatt blødde litt og da lo ho bare og sa at det brydde ho seg fint lite om, hehe Tenke på deg Australia og kryssa fingrane for at det snart blir deres tur og at om det eventuelt blir funne noe feil med noen av dere under utredning - at det e ting som kan rettast opp i Håpa du vil oppdatere oss. Vi får følge kverandres utredning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 17. oktober 2010 #252 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hei jenter, Villmusa: Ja me får støtte hverandre, det er jammen ikke lett dette her. Hadde jo aldri trodd at jeg skulle bli en av "de".....Men men her er jeg. Dødsirriterende. Nå er mannen borte på reise, så jeg har huset for meg selv, det var jo i gøy nøyaktig en dag ha ha! Tenkte jeg skulle melde meg på yoga kurs, det er dritdyrt i min by her, men det er kansje verdt det.... Cheers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 18. oktober 2010 #253 Del Skrevet 18. oktober 2010 Blir spennende å følge utredningenes deres Australia og Villmusa! Krysser fingrene for dere begge! Forstår frustrasjonen deres veldig godt, prøvde i 18 mnd vi også før det viser seg å gå veien! Jeg kastet opp i samme stil før helga og ble derfor lagt inn på sykehuset på lørdag. Fått kvalmestillende + væske intravenøst og sluttet heldigvis å kaste opp! I dag byttet de ut medisinene fra intravenøst til tabletter og dermed gikk middagen bokstaveligtalt rett i dass :/ Får håpe det stabiliserer seg og at jeg etter planen kan reise hjem i morgen! Så nå teller jeg virkelig ned til å tippe 12 uker så det hele er mere sikkert og kvalmen forhåpentligvis er på retur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #254 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jenter!!!!! Jeg har vært borte en stund, stress med skole, oppussing hjemme osv. Tilbake nå. Lille trompet: Jeg har ikke ord. Jeg skulle ønske jeg hadde ord som kunne hjelpe. Men det tror jeg ikke jeg har. Og forsøk på det vil sikkert bare virke provoserende eller feil. Jeg har stor ydmykhet og respekt for situasjonen du er i. Jeg er utrolig takknemlig for at du deler tanker og følelser med oss her. Tenker masse på deg og sender deg de varmeste klemmer! Og dere med tantebesøk: Dritt heller, da! =( Håper dere fortsetter å stikke innom, enten bare for å lese, eller for å dele utredning og tanker/følelser rundt dette med oss andre. Spennede å følge med dere. En kjempeklem til dere også (via internett, hehe) =) Australia: Jeg hadde også det "puppehormonet" før graviditet. Prolaktin heter det. Hadde faktisk litt lekkasje fra brystvortene av og til også. Kunne klemme på brystene og det kom litt væske ut. Aldri har jeg vært gravid før, så veldig rart. Lege mente det ikke var noe å bry seg med. Han sa at normalen er stor, og at mye faller innenfor det normale. Det er vi visst dårlige til å forstå her i vesten;) Og det viste seg faktisk å ikke være hemmende for graviditet for min del. Og så over til bolla i ovnen: Han sparker! Jeg har morkaka på fremre vegg, altså foran (men ikke nede, det er visst uheldig). I følge jordmor kunne jeg vente å kjenne bevegelser svakere og senere enn "andre". Nå i uke 20 kjenner jeg det kjempegodt, og det er så herlig! Utrolig beroligende å kunne få stadige bekreftelser på at han er der, i levende live og holder på. Jeg har lagt dritmye på meg! Jeg var spinkel i utgangspunktet, kanskje derfor. Jeg spiser sunt, masse frukt, grønt, grovt, osv. Trening er jeg heller dårlig til, men det har jeg alltid vært. Spiser ikke for to. Men spiser vanlig + bittelitt til (trailersjåførfetisjen fra 1.trimester er helt borte;)). Har gått fra 62-70 kg! Trøste. Er 182cm høy, så syns ikke veldig. Men likevel. Hvordan i alle dager skal dette ende? Gidder likevel ikke begynne å spise mindre. det tror jeg går ut over fosteret. Og mitt barn har jeg tenkt å verne mot allslags dummheter;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 21. oktober 2010 #255 Del Skrevet 21. oktober 2010 Heihei alle sammen! Jeg håper virkelig at utredning gir dere svar på hva som skjer og hvorfor:) Er spent på hvordan det går:) Her begynner det å gå opp for meg at vi faktisk skal ha en liten en.. Og det er så rart! Trooor kaaanskje jeg også kjente liv i overigår!!:D Er jo ikke helt sikker siden jeg ikke egentlig vet hvordan det føles. Men var liksom en boble eller noe, men ikke helt boble heller:) Ellers har jeg lagt på meg og! Veide meg sist i uke 14-15 eller noe og da hadde jeg gått opp rundt 4 kilo eller mer! Har ikke veid meg etter det:p Jeg var riktignok slank fra før altså, men ikke sååå tynn (ikke undervektig eller noe, så jeg kan ikke skylde på det) Også begynner jeg å lure på om jeg kommer til å ha plass i magen min til denne lille. Leste at i uke 15-16 skulle livmora i gjennomsnitt ligge 8 cm under navlen, men her hadde den kommet opp til navlen! Og den bare vokser og vokse oppover nå Dette ble langt.. Ha en fin dag dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 25. oktober 2010 #256 Del Skrevet 25. oktober 2010 Halla folkens Jeg er midt i flytting, så har endel på tapeten for tiden, men titter innom å leser altså Driver også å prøver å finne lokale til bryllupet vårt selv om det er lenge til. Men de sier jo at man skal bestille et år i forveien. Og et år i forveien er terminen min, så da har jeg nok andre ting å tenke på. Er overrasket over hvor få steder i Oslo som er aktuelle for oss. Men har ett som jeg holder en knapp på. Skal dit å se i morgen. Spennende!! Men de var allerede booket den ene helgen vi hadde tenkt oss. Men men, vi er jo fleksible og kan bytte, så det er ingen krise. Men det viser jo at vi må være tidlig ute. Her sparkes det også aktivt. Når jeg sitter ved pc'en på jobb liker han spesielt godt å sparke PÅ blæra mi. Kjenner litt sånn støtvis "MÅ tisse".... "MÅ tisse".... men jeg må jo egentlig ikke det! Ellers er han fortsatt snill, så jeg håper han ikke tar igjen når han kommer ut Nå skal jeg stikke å hente Ben, så vi snakkes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 28. oktober 2010 #257 Del Skrevet 28. oktober 2010 Heihei damer! Da har jeg vært hos legen igjen og det er masse med liv i magen min:) Jeg har også kjent flere småspark, så da er det nok det jeg kjente første gangen Var veldig godt å få vite at alt står bra til, så nå bare gleeeder vi oss til neste ul Fikk også vite at det jeg føler i korsryggen/halebenet (litt sliten og vondt innimellom) ikke er bekkenløsning, men kommer av det samme så nå er jogging på asfalt ulovlig:p Fikk også tilbud om influensavaksine, skal dere ta den? Ellers er det så mye skole nå at jeg tørner:p Og har begynt å lure på hva jeg skal gjøre til våren. Jeg kommer jo til å føde midt i semesteret isåfall! Noen gode råd fra dere??? Hehe, kan ikke si jeg gleder meg til den delen Alison:p Men ååå, bryllup er koselig:) Hvordan gitt det med tittingen? Ha en super dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villmusa Skrevet 28. oktober 2010 #258 Del Skrevet 28. oktober 2010 Heihei damer! Da har jeg vært hos legen igjen og det er masse med liv i magen min:) Jeg har også kjent flere småspark, så da er det nok det jeg kjente første gangen Var veldig godt å få vite at alt står bra til, så nå bare gleeeder vi oss til neste ul Fikk også vite at det jeg føler i korsryggen/halebenet (litt sliten og vondt innimellom) ikke er bekkenløsning, men kommer av det samme så nå er jogging på asfalt ulovlig:p Fikk også tilbud om influensavaksine, skal dere ta den? Ellers er det så mye skole nå at jeg tørner:p Og har begynt å lure på hva jeg skal gjøre til våren. Jeg kommer jo til å føde midt i semesteret isåfall! Noen gode råd fra dere??? Hehe, kan ikke si jeg gleder meg til den delen Alison:p Men ååå, bryllup er koselig:) Hvordan gitt det med tittingen? Ha en super dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villmusa Skrevet 28. oktober 2010 #259 Del Skrevet 28. oktober 2010 Nei nå skjønna eg ingenting. Hadde skreve det lange innlegge og i stede kom det som står ovanfor? Skjønna fint lite, bare overse det E inne her innimellom å lese sjøl om eg e litt stille for tida. Kossen går det med deg lille trompet? Håpa kroppen din klare å ordne opp sjøl. Tenke på deg.. Så trasig at du e så dårlig Foxxy :S Håpa kvalmen gir seg snart. I forrige svangerskap så va eg kvalm hele 1.tri og litt inn i andre. Så kom kvalmen tilbake på slutten av 3. tri. Spydde litt men ikkje i nærheten av så mye som deg. Her e vi komt i gang med utredning. Va på sjukehuse nå i oktober og hadde samtale med ei superhyggelig dame. Så fikk eg tatt innvendig ultralyd. Tok blandt anna mål av eggstokkane - som såg helt normale ut. Blir satt opp på time i desember til ultralyd med kontrast. Har hørt at det kan være vondt men det drite eg i - gleda meg allikavel Ellers kosa eg meg med gullgutten vår som har passert 2 år nå. Han e bare så herlig! Gullkorna bare hagla så prøve så godt eg kan å få skreve ned alt. Forrige dagen så sklei han på isen.. ser på meg mens han ligge på bakken å sie "det e glatt skjønna du", hehehe Ønska alle en superfin dag videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 29. oktober 2010 #260 Del Skrevet 29. oktober 2010 Lokalet var suuuperfint. Det eneste problemet var at rommet jeg tenkte meg til selve vielsen var litt i minste laget. Men klarer jeg å være litt kreativ går det fint. Var mamma og jeg som var å så på det, så får sjekke det ut med Ben også, så han får litt bestemmelsesmulighet Jeg skal ikke ta influensavaksine. Har et godt imunnforsvar og synes de vaksinene er litt skumle. Redd de kommer om et år og har funnet ut noen senvirkninger på fostre. Så jeg tør ikke å ta sjansen. Får heller krysse fingerene for at jeg ikke får influensa, eller at jeg klarer meg gjennom en peride med sykdom uten medisiner. Har du snakket med lærerene dine, Nurk? Det er ofte de er fleksible og lar deg ta eksamen på en litt annen måte når man er gravid. Men det kommer nok helt an på skolen. Kiipt å bruke masse tid å krefter på undervisning og diverse når man ikke får tatt eksamen, men om du gjør det lærer du jo det meste og må lese mindre til neste gang, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå