Redemption Skrevet 7. juni 2010 #81 Del Skrevet 7. juni 2010 Hei vakre damer!! Nå har det jaggu vært stille fra emg en stund:-) Vi har pausemåned og har derfor ikke harr sex i det hele tatt rundt eller før el. Hadde skikkelig behov for å ta livet litt med ro og kjenne litt på det å være voksen :-P Håper at det klaffer på sensommeren istedet! Nå om dagen tenker jeg på Alison og Ben som endelig har klart det! HURRA FOR DERE!!!! ALT FUNKER!!;-) Kommer etter om noen få strakser! Håper det klaffer for flere av dere nå da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 7. juni 2010 #82 Del Skrevet 7. juni 2010 En liten seiersdans for spira til Alison! Hurra, hurra, hurra, hurra! Endelig har tråden fått sin første spire!! Yohooo! Satser på å kommer etter snaaart! Ikm midten av neste uke, så vi får se da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villmusa Skrevet 8. juni 2010 #83 Del Skrevet 8. juni 2010 Gratulere så masse med spire i magen Alison! Juhuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :) For en superduper nyhet :-D Har ikm i midten av neste uke. E veldig spent men tør ikkje håpe så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 9. juni 2010 #84 Del Skrevet 9. juni 2010 Takk søte dere Gleder meg til å følge med neste uke med deres testing!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 14. juni 2010 #85 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg kan jo oppdatere litt på min gravidestatus Har foreløpig ikke blitt kvalm, og håper det holder seg sånn. Men puppene mine er så ømme at jeg nesten ikke orker å sove på magen lenger. Det er vel uansett noe jeg må venne meg av med snart Jeg blir stuptrøtt i 15 tiden og er allerede ganske kjedelig på kvelden. "Heldigvis" er det fotball-VM, så Ben synes det er helt greit at jeg sovner på sofaen tidlig :)Ellers kjenner jeg det er ømt i magen, og regner med det er livmoren som strekker seg. Blodårene mine har laget edderkoppnett på brystet, og magen henger og slenger slapp som bare det. Så noen bikinisesong tror jeg at jeg ser bort i fra i år. Hadde nesten vært deilig om det fort kom en gravidemage slik at jeg kan vise meg offentlig i sommer. Alt er bedre enn daffemage. En ting dere kan nyte nå er alt man kan gjøre mens man IKKE er gravid. Jeg synes allerede jeg blir begrenset ganske mye. Det er jo så mye mat jeg må holde meg unna, og det er såklart den maten jeg har lyst på nå. The stomack wants what it can't have Har blant annet sååå lyst på sushi, spekeskinke, brie og fårepølse. Rart å tenke på hvor lenge det er til jeg kan spise dette igjen. Har vært flink å gå masse tur, spise fisk og grønnsaker, så har gått ned 1 kilo siden jeg fant dette ut. Men regner med at den fort kommer tilbake igjen. Mamma har hatt en SA etter barn nr. 2, og fortalte at hun trodde det kom i forbindelse med mye og tung bæring i jobben hun var i da. Så jeg har fått bæreforbud av både henne og Ben. Veeeeldig rart å måtte ringe han for å bære opp matposen når jeg har vært i butikken, men må jo la de styre på. Jeg selv er nok ikke like stressa på dette som dem. Men det er jo hyggelig at de bryr seg så mye da Ellers søker jeg en del på fødesteder nå. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Hadde egentlig bestemt meg for ABC på Ullevål, eller føderiket via Riksen. Men jeg har en sterk følelse av at jeg må ta keisersnitt fordi jeg er så lav. Begge foreldrene mine er også bombesikre på dette. Så ender vel med at jeg søker både ABC og vanlig fødeavdeling på Ullevål for å være sikker. Får litt småangst innimellom for at jeg ikke er gravid, men vet jo godt at jeg er det. Jeg skal til legen i morgen, og det blir spennende å sette i gang den prosessen. Da tror det også det virkelig vil gå opp for meg at jeg er gravid. Er også veldig usikker på hvor langt jeg er. Kanskje dere kan hjelpe meg? Sykluslengder: Desember-Januar: 30 dager Januar-Februar: 25 Februar-Mars: 28 Mars-April: 25 April-Mai: 30 Mai-Juni: ?? Det ser jo ut som om hver gang jeg har litt lenger syklus går det tilbake til 25 dager. Jeg fikk positiv test på syklusdag 23. og 24. Jeg tenker befruktingen må ha skjedd 23. mai. Hele uka før det var det tørke, og før der igjen var vel for tidlig til at det kan ha skjedd da? På terminkalkulator varierer jeg mellom 4 uker og 5 dager til 5 uker og 1 dag. Hva tror dere? Skal jeg regne ut fra befruktning eller første dag i siste mens? Ha en fin testeuke, jenter!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 14. juni 2010 #86 Del Skrevet 14. juni 2010 Meg igjen Sneik meg til en ekstra graviditetstest nå fordi jeg ikke har tatt det siden dagen jeg fant det ut. Og den ble knallpositiv med en gang. Phu... da kan jeg slå meg til ro med at jeg garantert er gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 16. juni 2010 #87 Del Skrevet 16. juni 2010 Alison, Hvis du vet sikkert når befruktningen fant sted kan du regne fra den! Hvis ikke, første dag av siste mens! Jeg har IKM i dag og kan gledesstrålende fortelle at desperate's baby nr 2 er på vei!!!!!! :hjerte: Jeg er GRAVIIIIIIIIID :hjerte: Har hatt mistanke en ukes tid, har vært uggen om morgenen og utroooooolig trøtt siste uka og sovet ca 2 timer etter jobb hver dag. Sender masse, masse babystøv!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 16. juni 2010 #88 Del Skrevet 16. juni 2010 Herregud, herregud, HerreGUUUUUD Foxxy... Gratulerer!!!!!! Så utrooolig glad jeg ble nå Det er fra nå av det skjer med hele gjengen Føles det ikke deilig?! Nå håper jeg flere desperate babyer følger etter også! Åh, nå skal jeg nyte maten min og bolledeigmagen min videre i kveld og feire med et glass saft for deg, Foxxy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villmusa Skrevet 17. juni 2010 #89 Del Skrevet 17. juni 2010 åååååååååååååååååå gratulere Foxxy!!!! Og fortsatt masse gratulere til deg og Alison ;-) Ikm i dag og tanta kom trofast som alltid :S men like grett at ho kom på dagen når det allikavel ikkje har skjedd noen befruktning. Vet at vi traff på el denna gangen men .. får bare se fram mot neste pp som blir om 2 mnd. Komme nok til å roe ned litt med å være mye på nett i den tiden, prøve å ikkje tenke så altfor mye på det :-) Med sønnen vår gikk det 3 år før det klaffa og håpa det ikkje tar like lang tid denna gangen ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 19. juni 2010 #90 Del Skrevet 19. juni 2010 Tihi, tusen takk! Trikset var å gi litt f..., ikke tenke så mye på baby og heller planlegge andre ting. Og da kom spiren luskende gitt! Men det viktigste er nok at jeg ble operert i mars, hadde en svulst i eggstokken, flere cyster og endometriose. Ble gravid på 2 forsøk etter op. Har overraskende mye symptomer til å være så tidlig; er helt utrolig TRØTT, småkvalm halve dagen, ting lukter og smaker litt merkelig/vondt og jeg blir ganske lett irritert må jeg si.. Ellers så har det nesten ikke gått helt opp for meg enda tror jeg! Men fikk bekreftelse hos legen i går, så det er ikke innbildt iallefall! For en gangs skyld ho ho! Første svangesskapskontroll og ul er om litt over 2 uker, og gleder meg til å få se et lite bankende hjerte Er spent på hvordan det går med dere andre?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villmusa Skrevet 19. juni 2010 #91 Del Skrevet 19. juni 2010 Trur deg så gjerne med å gi litt f.. og heller planlegge andre ting. Trur det nettopp var det som var probleme sist og, og i den eneste måneden eg ikkje tenkte så mye på det så satt spiren Eg hadde og hatt et inngrep like før (laparaskopi) og trur nok at det kanskje har spilt litt inn. De fant ingenting galt men trur nok det at det har gjort noe, det at de sprøyta inn kontrast som sjekka at ingenting e tett, kanskje det hjalp allikavel? Gjorde du ellers noe annerledes denna gangen foxxy? Kos deg masse videre med svangerskape, du e GRAVID! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 22. juni 2010 #92 Del Skrevet 22. juni 2010 Hallo Villmusa! Nei har ikke gjort noe annet enn tidligere, bortsett fra å la prøving være prøving og heller tenke på andre ting! Jeg bestemte meg for at den babyen kom til å komme når den selv hadde lyst og meldte meg litt ut av saken. Så nå har jeg fått ny jobb i august, begynner samme uka som jeg tipper over i 13. uke... Fikk drømmejobben og takket ja, dagen før den positive test he he Her jeg bor blir man ofte sagt opp i prøvetida som gravid, så vi får se hvor lenge jobben varer da, men babyen er viktigst og vi har råd til at jeg får sparken heldigvis! Pendler litt mellom og og om dagen, er kvalm, så supersulten, tror jeg ikke har noen symptomer og så sover jeg noen timer ha ha. Er artig da, og håper dere andre kommer etter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 23. juni 2010 #93 Del Skrevet 23. juni 2010 Æsj, min sånn her hadde hengt seg på en eller annen måte, så jeg har ikke sett noen nye innlegg siden Alison fortalte om graviditeten første gang!! Men, men.. GRATULERER Foxxy!!!!!! Så utrolig morsomt at flere følger etter!!! Dagen ble liksom mye bedre nå Ellers er jeg på dag 33!! Har ikke gått så lang tid mellom mensener siden jeg sluttet på p-pillen! Så tok en test idag, visste ikke helt om jeg gadd siden det er bare en promille sjanse for at det skulle vært noe i magen min. Og jeg hadde rett, den var negativ. Så nå er jeg bare skikkelig irritert på tanta som bruker så lang tid:p Men, men.. Har vondt i pupper og kjenner murringen i magen nå, så kanskje hun er så trivelig at hun kommer på besøk i dag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #94 Del Skrevet 23. juni 2010 Å, jenter! Hurra, to gravide!!!!!!!! Hvor mange pp brukte dere? Og når testa dere positivt, altså hvilken dpo? Gudd å gøy, jeg ble så utrolig glad. Har hatt eksamenskjør de luxe, og reiste direkte to uker til Kreta. Kom nettopp hjem. Har IKM søndag. Hadde sex to dager før el, en dag før el og el-dagen. Likevel føler jeg at det ikke har gått veien. Vet faktisk ikke hvorfor. Har bare en følelse av at det ikke gikk denne gangen. Og det er helt ok. Er bare pp2. Var hos gynekolog 8dpo, og livmorsslimhinnen var ikke ekstra tykk, noe den visstnok er om man er befruktet. Sukk. To en g-test i går, 9 dpo, og den var så hvit at det nesten gjorde vondt i øyet. Tok den opp av søpla mange timer senere, og den var like hvit. Hehe. Regner med aløpet er kjørt. At hvis jeg hadde vært gravid, så hadde det iallefall vært en antydning til en skyggestrek 9dpo. Men det var det altså ikke. Akk. Ellers er syklusen min og jeg bestevenner for tiden. Fikk positiv el-test allerede dag 15. El dag 16.Altså en tredvedagerssyklus, helt fantastisk!!! Dere gravide må svært gjerne fortsette å skrive her inne o dere gidder. Er bare utrolig gøy å følge med=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #95 Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg er gravid. IKM i morgen. Fire positive tester. Jeg er i sjokk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 27. juni 2010 #96 Del Skrevet 27. juni 2010 Cybele!!!!! Gratulerer!!!!!!! Nå renner det jo inn med gla' meldinger her:):) Så at du hadde skrevet på barnimagen og måtte inn hit for å få det bekreftet. Gratulerer!!!! Hvordan er formen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 29. juni 2010 #97 Del Skrevet 29. juni 2010 Juheeee!!! Gratulerer Cybele Her strømmer jo babyene på!!!! Fortell, fortell, hvordan er formen, hvordan føles det!!?? Jeg er skikkelig hormonell :rødme: Skal på første svangerskapskontroll og ultralyd om en uke (bor i Sveits og her blir man fugt opp mye mere enn i Norge), gleder meg veldig og er litt nervøs, håper alt er det som det skal og at det lille hjertet banker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 29. juni 2010 #98 Del Skrevet 29. juni 2010 Forresten, Alison og Cybele; Hva tror dere at dere får?? Jeg er ganske sikker på jente her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #99 Del Skrevet 30. juni 2010 Å, jenter, dette er så gøy=) Når har dere termin? (ut fra antatt befruktningstidspunkt)? Jeg har 8.mars, så må jo bli jente her;) Har så mange følelser om dagen. Er veldig kort på vei, bare 4 + 3, og kjenner hverken kvalme, hormoner eller noe. Jeg var veeeldig trøtt uka før IKM (grunnen til at jeg testa), samt at jeg fikk ømme brystvorter ca samtidig, noe jeg aldri har ved vanlig mens. Ellers ingenting! Er blid som en lerke, opplagt og føler meg helt vanlig. Har fått underlivssopp. Et symptom vissstnok, men er ikke å anbefale;) I hvilken uke er det første UL i Sveits? Uke 7? Jeg har bestemt meg for å bestille tidlig UL i uke sju. Vil gjerne se et lite hjerte. Bli beroliget. Er litt nervøs. Klarer ikke glede meg heeelt, sånn som jeg egentlig har lyst til. Er hjemme i fødebyen min i sommer, jobber av alle ting på en økologisk babyklær og treleker-butikk! *dåne*. Så har selvsagt allerede brukt pver 1000kr på bodyer i ubehandlet ull, osv. Må stoppe nå. Ikke mere handling før etter tidlig ul. Tok en cb ukeindikatortest da jeg var 4 + 1. Den viste "gravid 2-3", altså at jeg ble befruktet for 2-3 uker siden. Og det stemmer veldig. Og viser at hcg-nivået øker. Digg. Har måttet fortelle både pappa, hans kjæreste, mamma og ei venninne. Bor vekselsvis hos min mor og far i sommer (grunnet den koselige sommerjobben), og kan ikke fortsette å si nei til vin, spekeskine og sommerpils i to måneder uten at de begynner å spørre. Håper så veldig at dette går bra. Skal til lege fredag. Ta en test der, gjerne en blodprøve. Vet ikke hvorfor. Vil det bare gjerne. Ha det bekreftet av noen. Tar folat og omega 3. Trenger vel ikke noe annet? Og hvordan er dte med trening i første trimester? Hvor langt var dere på vei da dere tok første testen? ÅÅÅ=) Tenk at vi er tre stk som klarte det ca samtidig. Håper vi kan følge hverdandre på veien. Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 30. juni 2010 #100 Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg har termin ca. 15. februar. Var på privat UL på mandag og fikk høre pryllans hjerte <3 Ben felte en tåre og jeg var kjemperørt Vi fikk bekreftet at jeg var 7 uker (jeg mener jeg var 7 + 1, mens vanlig terminberegning sa 6 +5). Er altså 7 + 4 i dag Grunnen til at jeg tok privat UL nå (hadde egentlig time en uke senere) er fordi jeg hadde litt brun utflod på lørdag. Jeg hadde følelsen av at det ikke var noe farlig, men ville sjekke for sikkerhetsskyld. Vi skal tilbake på privat UL i uke 13 da gynekologen sa at man da kunne se etter det meste av sykdommer. Har dere søkt om fødeplass? Jeg har fått på både ABC og på vanlig fødeavdeling på Ullevål. Tror jeg kanskje har litt lite bekken, så må holde mulighetene åpne Jeg er veldig varierende i tegnene. Noen dager kjenner jeg nesten ingenting, og andre dager kjenner jeg masse. Men for det meste har jeg ømme pupper og er veldig trøtt. Flater ut på sofaen etter jobb, og det er egentlig et under at jeg er våken nå Andre tegn jeg har/har hatt er halsbrann (startet i dag), kvalme (ikke så mye, men har holdt på å kaste opp et par ganger, og blir uggen når jeg ikke spiser ofte nok), (men ikke hele tiden altså ), stikkinger i magen, økt utflod, synligere blodårer, oppblåst og og svetter om hverandre. Men ikke alt på en gang altså Vi har fortalt det til endel allerede. Orker ikke å stresse med at det kan gå galt. Har på følelsen av at dette går veien - og velger å stole på det. Jeg tror jeg har en prins i magen, mens Ben og mamma tror jeg har ei lita prinsesse. Så det blir spennende å se hvem som har rett. Kanskje et dumt spørsmål, men er det mulig å se kjønn på UL i uke 13? Lykke til videre med pryllene deres, jenter. Og lykke til til dere andre som snart kommer etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå