Gå til innhold

Mazzilusken kommer i 2011!


Mazilla

Anbefalte innlegg

ååå,mazzi-mor :rodmer:

så koselig å lese fødselshistorien din!! :hoppe:

godt du fikk en så ukomplisert og fin fødsel! jeg har ingen negative tanker når jeg tenker tilbake på min fødsel heller :)

det med sying høres litt ut som hos meg... revnet ikke, men fikk noen sting på de indre skamleppene fordi de bristet...de kan godt bare gro av seg selv men jordmoren sydde fordi det da svir mindre når en tisser (eller kisser som mi svenske jordmor sa.. :fnise: )

hvordan var de første nettene hjemme for dere? måtte du amme mye på natta? føler baby H skal ha mat hele tiden.mulig det er økedøgn.

det med å vekke henne trenger jeg iallefall ikke :fnise:

tenker det blir deilig for dere å være alene, jeg er iallefall glad vi er det :) får muligens besøk i morgen (Mannens søster og den ene ungen hennes, mulig de overnatter) mi søster med mann og baby kommer innom og hilser på torsdag. Broren min og datteren kommer lørdag eller søndag. så blir ei hektisk uke... men men, gleder meg så til å få vist henne frem :rodmer:

og jeg gleder meg villt til å se baby S!!! jeg kikker godt på huset dere skal bo i når jeg kjører forbi :fnise: blir moro å treffes med gullkosesnuskesøtingene våre :) jeg føler meg forelsket for tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De første nettene var slitsomme, for jeg strevde like mye med å vekke begge de to andre her.. ;) I tillegg ble S vill og gal en natt av at jeg spiste salat til middag, så det var litt slitsomt. Jeg har også funnet ut at sjokolade ikke er helt tingen for den lille magen. Vanskelig å vite hva jeg kan og ikke kan spise, og om det er pga maten hun blir urolig, men så lenge det er snakk om at jeg har spist ting som kan påvirke melka er det nok en sammenheng.. Ellers strevde/strever vi litt med å få lagt til. Hun sliter spesielt med å ta den venstre puppen i blant. Rare greier..

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Neytiri! Jeg håpte nesten du skulle skrive noe her, ellers hadde jeg nok spurt deg.. ;) Du er jo ammeorakelet her inne! :pls::jepp:

Hun hadde bittelitt gulsott før vi kom hjem. Vi matet annenhver time på dagen og tredjehver om natta mens vi var på sykehuset og de første dagene hjemme. Jeg synes hun har mista det lille gulskjæret hun hadde, i den grad det noen gang gikk an å se det med det blotte øye. Hun våkner jo av seg selv om natta også. I natt fikk hun begge puppene kl 23.27, en pupp kl 01.12 og begge igjen 05.30, alt uten at vi trengte vekkerklokke.

Brystvortene er egentlig ikke så supersåre lengre. Det gjør litt vondt akkurat i det hun "hogger" seg fast, men det blir mindre og mindre ille for hver gang. Riktig sugeteknikk er noe av det jeg føler vi mestrer, for det fokuserte de veldig på på sykehuset.

Til torsdag har vi bestilt time på ammepoliklinikken for å forhåpentligvis lære meg å legge til. Jeg trenger nemlig ofte litt hjelp med det, og det er jo litt dumt når han godeste begynner på jobb igjen til mandag.. :sjenert:

Jeg skjønner da hvorfor du måtte vekke i begynnelsen, men hvis dere ser at gulsotten er vekke og at hun legger på seg bra synes jeg du skal gjøre som du gjør nå, hun vil regulere det selv :)

Så bra brystvortene blir bedre, et tips er å stimulere utdrivningen med å rulle brystvortene i hånda de......sånn at når du legger henne ved er melka klar og hun trenger mindre å ta disse kraftige takene ;)

Ble kjempeglad å høre du fikk hjelp på sykehuset, er nemlig ikke alltid folk får den hjelpen for å få riktig teknikk, og da når man er blitt såååå sår så sliter man virkelig.

Supert å få hjelp fra ammepoliklinikken! Hvis hun sliter med den ene siden hadde jeg forsøkt en annen ammestilling.......IKKE la henne prioritere et bryst, da risikerer du favorittbryst og man kan få forskjellige størrelser på brystene!

har du tittet på ammeteknikk på ammehjelpen? gjør det, finnes illustrasjoner og video for tilkobling......gå in på ammehjelpen.no ;)

Jeg er veldig nysjerrig på hvordan lille jenta deres ser ut da :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE la henne prioritere et bryst, da risikerer du favorittbryst og man kan få forskjellige størrelser på brystene!

jeg tar gjerne imot tips på hvordan få et streikende bryst til å fungere... her blir det naturlig et favorittbryst da det andre ikke produserer nok melk, og det også tar tid før det kommer ut noe når jeg legger E til "problem"-brystet, og han blir naturlig nok frustrert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på ammepoliklinikken. Kjempekoselig dame som bare var positiv og imponert over både vektoppgangen og innsatsen vår. Hun ble irritert da hun fikk høre hva de sa på helsestasjonen, og ba oss glemme det og kose oss og nyte våren og familielivet istedet. Snupp er ikke det minste gul mer (hun hadde bittelitt gulsott før vi kom hjem), og vi trenger ikke ha på vekkerklokke om natta for å mate. Med andre ord, vi gikk derfra med rimelig godt humør! :hoppe:

Forresten: Jeg gikk på vekta i dag morges, og den viste -4 kilo til siden sist torsdag, dvs -12 totalt siden fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for vektnedgangen!

Og :hoppe: for positiv time på ammepoliklinikken!

:klemmer: til deg, og husk å nyt våren nå som damen på poliklinikken sa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag er det bare fryd og gammen her! :jepp: Nyte våren gjør vi definitivt, selv om jeg egentlig synes det er litt for kaldt til at det kan kalles vår akkurat i dag.. :sjenert: I dag har vi vært på to trilleturer, hvorav den ene gikk til ammetimen. Tidligere i formiddag gikk vi innom H&M med en haug upraktiske eller snart for små klær S har fått, og kom ut igjen med en tilgodelapp på 600 kroner. I tillegg ble det en liten kafétur :)

Nå ligger snuppa i fanget mitt og er kjempevåken. Hun blir mer og mer "tilstede" for hver dag som går. Koselig! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas :hjerte:

Det kommer til å komme milepæl etter milepæl fremover! :jepp: en koselig og spennende tid dere har foran dere... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane: 12 kg allerede? FANtastisk Mazzi!!!

Ååååårrrrhhh, det er håp i hengende snøre for meg og min kropp også altså :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye å si :fnise:

Men det er godt å høre at det gikk bra på ammepoliklinikken! Og det ser ut til at dere koser dere masse, høres så koselig ut :happy: :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om dagene deres!! Jeg kan liksom ikke helt skjønne at det allerede er over tre måneder siden vi var der selv!! :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott alt gikk så bra og at du fikk bekreftet at du ikke trenger å vekke på natta lenger!

oioi så flott vektnedgang da, så digg å se kiloene forsvinne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vektnedgangen er småstas! Men jeg er forberedt på at det stopper opp snart.. ;) Hadde nettopp en liten prøverunde med klærne mine som har vært på boden siden i høst. Alt av topper passer, i tillegg til noen skjørt, bukser og piratbukser. Kjempekjekt! Merker at de kiloene som er igjen sitter på hoftene/rumpa, akkurat som jeg trodde. Stresser ikke med det, jeg er egentlig bare overraska over hvor fort kroppen har kommet dit den er nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda, her er det nok å ta av! ;) Har mellom 4 og 6 kilo igjen til startvekta, og 6-8 igjen til trivselvekt. Men så spørs det hvordan kroppen utvikler seg da. Vekta er jo egentlig likegyldig hvis det sitter igjen masse på rumpe og lår.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel de siste kiloene de sier at sitter godt igjen..men de kan trenes vekk når kroppen er klar for det :jepp: Uansett så er du godt på vei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som en grei deal, den minste frøkna går opp mens den største frøkna går ned! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt det ja. Heldigvis ikke samme antall kilo. Hadde vært litt freaky å sitte med en 12 dager gammel baby på 12 kilo! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morn morn! :)

så kjekt med ammehjelp!! her får jeg ikke til å amme uten skjold. men de på sykehuset sa at jeg bare skulle gjøre det i begynnelsen og slutte når hun er sterkere til å suge.

så herlig at kiloene har gått så fort av! :hoppe: gleder meg nå til å veie meg mandag :) vi har ikke vekt hjemme (bannlyst i vårt hus...) så jeg veier meg på legekontoret.

hvordan går det om natta med deg? får du sovet ordentlig eller ligger du litt på alerten? har du henne i senga eller ligger hun for seg selv?

koselig når de begynner bli litt mer interesserte i omgivelsene :)

merker litt forandring her også.

et spm til :fnise: når falt navlestumpen av?

her falt den av onsdag, trodde den skulle være på mye lenger... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...