Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forklare, dialog og felles forståelse er bra, ja. Så lenge felles forståelse ikke alltid = Steinars forståelse :filer:

Jeg ser i hvert fall sånn på det; man bør ikke behøve å trumfe gjennom en ting, man bør ikke tvinge sitt syn på andre. Hvis ting er så galt at man ikke kan komme frem til et kompromiss, bør man heller ta en tenkepause.

Og man bør iallefall ikke gå så hardt ut fra starten av en diskusjon at man ikke gir motparten noe manøvreringsrom - det er ofte en veldig effektiv måte å starte en skikkelig krangel på.

Det kan faktisk bli for mye forklaring og forståing også!

Noen ganger kan det være bedre å bare si at enten gjør vi nå som jeg sier, eller så kan du dra til helvete!

Ja, ikke du altså ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er ingen mennesker du kan stole på 100%. Kanskje med unntak av mora di.

Og du sier at du vet at de f.eks aldri ville utgjort noen trussel - ja, det kan godt hende det, men poenget er at det hjelper ikke en ny partner noe, ettersom han ikke er deg. Han vet ikke det du vet, akkurat som du ikke vet det han vet.

Det er ikke snakk om å avskrive alle tidligere venner/venninner. Det er snakk om å tilpasse sin omgang med hverandre slik at det ikke blir problemer av det.

Siste mennesket i verden jeg ville stolt på er min mor. Tvert i mot, er det noen jeg vet aldri vil stille opp så er det henne.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Noen ganger kan det være bedre å bare si at enten gjør vi nå som jeg sier, eller så kan du dra til helvete!

Ja, ikke du altså ;)

Jepp. Og da stikker de alle som en...

Skrevet

Jepp. Og da stikker de alle som en...

Isåfall har hun bevist at hun er verdiløs i hvert fall. Ikke mye jeg kan gjøre med det.

Gjest Eurodice
Skrevet

Er det slik å forstå at du endelig har tatt en bestemmelse og sagt dette (kanskje mer innpakket) til damen din? :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Isåfall har hun bevist at hun er verdiløs i hvert fall. Ikke mye jeg kan gjøre med det.

Eventuelt at verden renner over av bedre alternativer for henne. Alternativer som tilfører livet hennes noe positivt.

Skrevet

Er det slik å forstå at du endelig har tatt en bestemmelse og sagt dette (kanskje mer innpakket) til damen din? :)

Nei. Men det er neste skritt på veien.

Jeg har veldig vanskelig for å innse at det er noe jeg ikke klarer å forstå. Men det er nå på tide at jeg innser og tar konsekvensene av at jeg rett og slett ikke klarer å forstå henne.

Gjest Anjelika
Skrevet

Og du sier at du vet at de f.eks aldri ville utgjort noen trussel - ja, det kan godt hende det, men poenget er at det hjelper ikke en ny partner noe, ettersom han ikke er deg. Han vet ikke det du vet, akkurat som du ikke vet det han vet.

Det er her noe som heter tillit kommer inn.

Jeg tror de fleste vil foretrekke å dra til helvete fremfor å leve i et forhold uten det.

Skrevet

Eventuelt at verden renner over av bedre alternativer for henne. Alternativer som tilfører livet hennes noe positivt.

Uansett er hun da akkurat like verdiløs for meg og mitt liv.

Skrevet

Det er her noe som heter tillit kommer inn.

Jeg tror de fleste vil foretrekke å dra til helvete fremfor å leve i et forhold uten det.

Jaja, jeg skal ikke hindre noen i å dra til Helvete når de velger det selv :)

Skrevet

Det er ingen mennesker du kan stole på 100%. Kanskje med unntak av mora di.

Dette er bare synsing, og ikke en vedkjent sannhet som gjelder for alle mennesker.

For å ta et eksempel; jeg gikk litt på snørra de siste månedene etter at min mor døde..Hverken min far eller annen familie stilte opp. Istedet tok denne lille lojale gruppen av venner og bar meg på ryggen til jeg klarte å gå selv. Slik jeg ser det, så er de til å stole på 100%. Og den tilliten har de fortjent ved å ofre både blod, svette og tårer for å passe på hverandre når det stormer som verst. Mulig at du ikke har opplevd dette selv.. Men ja, som nevnt tidligere.. jeg vil heller ha de, enn et parforhold, hvis parforholdet er ensbetydende med at jeg må snu ryggen til de på noe som helst vis. Da godtar jeg faktisk heller å forbli singel.

Gjest Anjelika
Skrevet

Jaja, jeg skal ikke hindre noen i å dra til Helvete når de velger det selv :)

Om valget hadde stått mellom deg og Helvete så hadde det vært det minste ondet.

Ikke at det er helvete å være singel og vente på noen bedre.

I get by with a little help from my friends ;)

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei. Men det er neste skritt på veien.

Jeg har veldig vanskelig for å innse at det er noe jeg ikke klarer å forstå. Men det er nå på tide at jeg innser og tar konsekvensene av at jeg rett og slett ikke klarer å forstå henne.

Du må innse, Steinar, at det ikke står i menneskelig makt å forstå alt hos andre, knapt nok seg selv av og til. Jeg vil gjerne gi deg et visdomsord på veien når det gjelder avslutningen på ditt forhold: Hva du gjør, gjør fullt og helt, ikke stykkevis og delt. :)

Skrevet

Dette er bare synsing, og ikke en vedkjent sannhet som gjelder for alle mennesker.

For å ta et eksempel; jeg gikk litt på snørra de siste månedene etter at min mor døde..Hverken min far eller annen familie stilte opp. Istedet tok denne lille lojale gruppen av venner og bar meg på ryggen til jeg klarte å gå selv. Slik jeg ser det, så er de til å stole på 100%. Og den tilliten har de fortjent ved å ofre både blod, svette og tårer for å passe på hverandre når det stormer som verst. Mulig at du ikke har opplevd dette selv.. Men ja, som nevnt tidligere.. jeg vil heller ha de, enn et parforhold, hvis parforholdet er ensbetydende med at jeg må snu ryggen til de på noe som helst vis. Da godtar jeg faktisk heller å forbli singel.

Som vanlig finnes det alltid unntak. Men i utgangspunktet mener jeg altså at det bare er sin mor det går an å stole tilnærmet 100% på. Selv om det finnes unntak der også.

Skrevet

Du må innse, Steinar, at det ikke står i menneskelig makt å forstå alt hos andre, knapt nok seg selv av og til. Jeg vil gjerne gi deg et visdomsord på veien når det gjelder avslutningen på ditt forhold: Hva du gjør, gjør fullt og helt, ikke stykkevis og delt. :)

En ting er i hvert fall sikkert - jeg skal ikke ha noen venninne.

Skrevet

Om valget hadde stått mellom deg og Helvete så hadde det vært det minste ondet.

Ikke at det er helvete å være singel og vente på noen bedre.

I get by with a little help from my friends ;)

Tillit må forøvrig fortjenes over tid.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Som vanlig finnes det alltid unntak. Men i utgangspunktet mener jeg altså at det bare er sin mor det går an å stole tilnærmet 100% på. Selv om det finnes unntak der også.

Unntak ja. I gårdagens planleggingsmøte hadde 75% av de fremmøtte en mor som er umulig å stole på. Din automatiske pidestallplassering av alle mødre er patetisk.

Skal jeg stole på noen så er det kompiser.

Skrevet

Unntak ja. I gårdagens planleggingsmøte hadde 75% av de fremmøtte en mor som er umulig å stole på. Din automatiske pidestallplassering av alle mødre er patetisk.

Skal jeg stole på noen så er det kompiser.

Det er vel forsåvidt ikke vanskelig å se hvilken vei det norske samfunnet går, og at de fleste bare blir mer og mer egoistiske. Så, det er mye mulig at du kan ha et poeng.

I så fall betyr det at mange har ingen de kan stole 100% på.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er vel forsåvidt ikke vanskelig å se hvilken vei det norske samfunnet går, og at de fleste bare blir mer og mer egoistiske. Så, det er mye mulig at du kan ha et poeng.

I så fall betyr det at mange har ingen de kan stole 100% på.

Jeg vil anta de fleste er uten noen de kan stole blindt på.

Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg er dypt fascinert over ditt intellektuelle nivå, Steinar.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...