Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest Bianca26

Og hvordan har du tenkt å oppnå det, om du nå er nærmere femti, og hun er det også? Skal hun ha levd i isolat hele livet?

Heh tror Steinar blir nødt for å kjøpe en kone fra Russland eller Thailand for å få seg dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Prøvekandidat

Men du har rett i at det ikke bare handler om sex.

Det handler også om fortrolighet. Altså at jeg vil at dama mi skal være fortrolig med meg, og ingen andre mannfolk. Og med venninner bare innen visse grenser.

Det er altså veldig viktig at dama og jeg har et helt spesielt bånd som hun ikke har med noen annen enn meg.

Det spesielle båndet hadde jeg og mannen min. :) Vårt forhold var annerledes og mer viktig enn det vi hadde til vennene våre, men vennene var også viktige men på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan har du tenkt å oppnå det, om du nå er nærmere femti, og hun er det også? Skal hun ha levd i isolat hele livet?

Et slikt bånd må man bygge opp i sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spesielle båndet hadde jeg og mannen min. :) Vårt forhold var annerledes og mer viktig enn det vi hadde til vennene våre, men vennene var også viktige men på en annen måte.

Ja, det er sånn jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Et slikt bånd må man bygge opp i sammen.

Og ved å ikke ha hatt omgang med noen menn hele livet, så tror du at et slikt bånd bare kommer dalende ned fra himmelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Men du har rett i at det ikke bare handler om sex.

Det handler også om fortrolighet. Altså at jeg vil at dama mi skal være fortrolig med meg, og ingen andre mannfolk. Og med venninner bare innen visse grenser.

Det er altså veldig viktig at dama og jeg har et helt spesielt bånd som hun ikke har med noen annen enn meg.

Jeg tror dette er et viktig punkt hvor du og jeg (med flere) går litt hver vår vei.

Du virker som du er veldig opptatt av at det meste i livet skal skje inne i parforholdets rammer, at dere skal bare trenge hverandre og bry seg om hverandre omtrent. Du skal ikke bare ha førstrett men også enerett på henne. Om dette er sunt eller ei er en annen (lang og frustrerende) diskusjon, men det er i hvert fall en forklaring på din antipati mot venner og hvorfor vi står så langt fra hverandre i saken.

Kjærester vil alltid ha et spesielt bånd, men i mitt syn så er det fritt frem for å ha spesielle bånd også med andre. Det er faktisk noe jeg forventer og oppmuntrer til. Men det spesielle båndet han har til f eks sin mor eller en gammel kamerat - ELLER venninne - er jo ikke noen trussel eller hindring for vårt bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvekandidat

Ja, det er sånn jeg mener :)

Herregud, er vi enige om noe? :fnise:

Det er det jeg har prøvd å si hele tiden at selv om vi har venner så utelukker det ikke det spesielle båndet som er mellom kjærestepar, det er der det, uansett hvor mange venner man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Jeg tror dette er et viktig punkt hvor du og jeg (med flere) går litt hver vår vei.

Du virker som du er veldig opptatt av at det meste i livet skal skje inne i parforholdets rammer, at dere skal bare trenge hverandre og bry seg om hverandre omtrent. Du skal ikke bare ha førstrett men også enerett på henne. Om dette er sunt eller ei er en annen (lang og frustrerende) diskusjon, men det er i hvert fall en forklaring på din antipati mot venner og hvorfor vi står så langt fra hverandre i saken.

Kjærester vil alltid ha et spesielt bånd, men i mitt syn så er det fritt frem for å ha spesielle bånd også med andre. Det er faktisk noe jeg forventer og oppmuntrer til. Men det spesielle båndet han har til f eks sin mor eller en gammel kamerat - ELLER venninne - er jo ikke noen trussel eller hindring for vårt bånd.

Ja, enig meg deg. Det spesielle båndet vi har til våre venner er noe annet enn det spesielle båndet vi har til kjæresten vår, vennskapsbånd og kjærlighetsbånd. Det er forskjellige bånd, vi knytter ikke det samme bånet til alle og disse båndene er ikke et trussel mot forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ved å ikke ha hatt omgang med noen menn hele livet, så tror du at et slikt bånd bare kommer dalende ned fra himmelen?

Jeg mener da et kjærestebånd som inkluderer både det å være bestevenner og det å være kjærester, med alt det innebærer.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Jeg mener da et kjærestebånd som inkluderer både det å være bestevenner og det å være kjærester, med alt det innebærer.

Er forskjell på bestevenn og kjæreste syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Du er alt for redd, Steinar. Jeg har bestevenninner, og bestevenner ingen av de vil konkurrere med en kjæreste!

Jeg har mor og far, og søsken. Ingen av de vil konkurrere med kjæreste.

Det er ulike bånd.

Det er som om man er redd at et håndballag skal vinne eliteserien i fotball, for de HAR jo ball de også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan selvfølgelig ha bånd til andre mennesker også, innen rimelighetens grenser, og det må aldri være noen tvil om hvem som har førsteprioriteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg veldig enig med KateW her. Det virker som om du har blitt så skadeskutt, Steinar, at du har utviklet en enorm usikkerhet og mistillit overfor det andre kjønn. Dette gir seg utslag i et stort kontrollbehov for å sikre deg selv, samtidig som du forsøker å rasjonalisere dette kontrollbehovet ved å gjemme deg bak "menn flest" og "kvinner flest". Da kan du forsvare din mistillit og ditt ønske om å kontrollere fordi det er jo slik de fleste andre også er.

Sånn, det var dagens hobbypsykologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forskjell på bestevenn og kjæreste syns jeg.

I mine øyne må dette være en og samme person - dvs kjæresten.

Tidligere bestevenn(inn)er blir da nest-beste når man får en seriøs partner.

Sånn må det være hvis et parforhold skal fungere bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

I mine øyne må dette være en og samme person - dvs kjæresten.

Tidligere bestevenn(inn)er blir da nest-beste når man får en seriøs partner.

Sånn må det være hvis et parforhold skal fungere bra.

Neida, neida... man kan ha flere bestevenner, og kjæresten vil alltid komme i en klasse for seg selv uansett. Ikke noe å være redd for, kjæresten er først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si meg veldig enig med KateW her. Det virker som om du har blitt så skadeskutt, Steinar, at du har utviklet en enorm usikkerhet og mistillit overfor det andre kjønn. Dette gir seg utslag i et stort kontrollbehov for å sikre deg selv, samtidig som du forsøker å rasjonalisere dette kontrollbehovet ved å gjemme deg bak "menn flest" og "kvinner flest". Da kan du forsvare din mistillit og ditt ønske om å kontrollere fordi det er jo slik de fleste andre også er.

Sånn, det var dagens hobbypsykologi.

Tja, for det første så vet jeg at alle mennesker er mer eller mindre egoistiske. Noe som er helt nødvendig og normalt, bare det ikke blir for mye av det gode.

Deretter behandler jeg da det aktuelle individet jeg forholder meg til, etter den responsen jeg får tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Tja, for det første så vet jeg at alle mennesker er mer eller mindre egoistiske. Noe som er helt nødvendig og normalt, bare det ikke blir for mye av det gode.

Deretter behandler jeg da det aktuelle individet jeg forholder meg til, etter den responsen jeg får tilbake.

Det der er ikke et svar på hennes innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, neida... man kan ha flere bestevenner, og kjæresten vil alltid komme i en klasse for seg selv uansett. Ikke noe å være redd for, kjæresten er først.

Ikke helt enig med deg i dette med bestevenner. Jeg kaller da disse for nest-bestevenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke et svar på hennes innlegg.

Jo. Poenget er at det er ikke nødvendig for meg å kontrollere noen som ikke er utpreget egoistisk.

Får man bare nok respekt og omtanke tilbake, så ordner det meste seg.

Hvis man derimot ikke får det, så blir det mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...