Gjest Bianca26 Skrevet 10. mai 2010 #821 Del Skrevet 10. mai 2010 Ikke helt enig med deg i dette med bestevenner. Jeg kaller da disse for nest-bestevenner. Det er ikke alle interesser man kan dele med en kjæreste som man kan med en bestevenninne f.eks. Faen nå forsterker jeg det der du sa om at jenter bør ha jentevenner.. Men uansett. Jeg får ikke typen min med på å se sex and the city 2 filmen på kino. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 10. mai 2010 #822 Del Skrevet 10. mai 2010 Ikke helt enig med deg i dette med bestevenner. Jeg kaller da disse for nest-bestevenner. Da får du kalle dine venner det da vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 10. mai 2010 #823 Del Skrevet 10. mai 2010 Jo. Poenget er at det er ikke nødvendig for meg å kontrollere noen som ikke er utpreget egoistisk. Får man bare nok respekt og omtanke tilbake, så ordner det meste seg. Hvis man derimot ikke får det, så blir det mye verre. Og hvis hun er som deg så vil dere gå rundt grøten til dere dør av kjedsomhet, ettersom ingen av dere våger å ta sjansen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 10. mai 2010 #824 Del Skrevet 10. mai 2010 Jo. Poenget er at det er ikke nødvendig for meg å kontrollere noen som ikke er utpreget egoistisk. Får man bare nok respekt og omtanke tilbake, så ordner det meste seg. Hvis man derimot ikke får det, så blir det mye verre. Det skal ikke være nødvendig å kontrollere et menneske man er glad i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 10. mai 2010 #825 Del Skrevet 10. mai 2010 Jo. Poenget er at det er ikke nødvendig for meg å kontrollere noen som ikke er utpreget egoistisk. Poenget med ditt ordvalg er at du faktisk anser det å kontrollere din partner som en mulighet. Du sier du håper du slipper, men det ligger implisitt i ditt ordvalg at om det er "nødvendig", så kommer du til å gjøre det. Med "nødvendig", så mener du da om partneren ikke lever opp til dine kriterier for klesvalg, vennevalg, fritidsintereser og tidsbruk. Det må jeg si er en temmelig skremmende holdning. Ingen normale mennesker anser det å kontrollere andre som et alternativ, enten det nå er ønsket eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #826 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Det er ikke alle interesser man kan dele med en kjæreste som man kan med en bestevenninne f.eks. Faen nå forsterker jeg det der du sa om at jenter bør ha jentevenner.. Men uansett. Jeg får ikke typen min med på å se sex and the city 2 filmen på kino. Jo, men jeg tror du er inne på noe sentralt her. Når man er i et seriøst parforhold så har man allerede det mann-kvinne vennskapet som trengs. Sånn bør det i hvert fall være, spør du meg. Dermed vil jeg forestille meg at ei kvinnes behov for venninner, fremfor mannlige venner, blir helt naturlig større utenfor parforholdet. Kvinner har som regel mer til felles (interesser etc.) enn det kvinne-mann har. Endret 10. mai 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 10. mai 2010 #827 Del Skrevet 10. mai 2010 Jo, men jeg tror du er inne på noe sentralt her. Når man er i et seriøst parforhold så har man allerede det mann-kvinne vennskapet som trengs. Sånn bør det i hvert fall være, spør du meg. Dermed vil jeg forestille meg at ei kvinnes behov for venninner, fremfor mannlige venner, blir helt naturlig større utenfor parforholdet. Kvinner har som regel mer til felles (interesser etc.) enn det kvinne-mann har. Men så er saken den om man har mannlige venner fra før. Altså før man ble smmen med kjæresten. Jeg syns det er litt stygt gjort å kutte ut venner bare fordi man får kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #828 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Men så er saken den om man har mannlige venner fra før. Altså før man ble smmen med kjæresten. Jeg syns det er litt stygt gjort å kutte ut venner bare fordi man får kjæreste. Vel, når man lever i et parforhold så må omgangen med både venninner og venner bli annerledes og justeres uansett. Når man er i et parforhold så er man ikke singel og fri-og-frank lenger. Endret 10. mai 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 10. mai 2010 #829 Del Skrevet 10. mai 2010 Vel, når man lever i et parforhold så må omgangen med både venninner og venner bli annerledes og justeres uansett. Når man er i et parforhold så er man ikke singel og fri-og-frank lenger. Nei men å ha venner er ikke noe som strider imot å være i et forhold. Venner svikter man aldri uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 10. mai 2010 #830 Del Skrevet 10. mai 2010 Vel, når man lever i et parforhold så må omgangen med både venninner og venner bli annerledes og justeres uansett. Når man er i et parforhold så er man ikke singel og fri-og-frank lenger. Jeg føler at vi går i sirkel her.. Jeg tror vi har sagt det flere ganger allerede, at vi vet at vi ikke er single lenger når vi er i et forhold, og vi vet at mengden samvær med venner justerer seg etter livsfasene vi er i, og vi vet også forskjellen på venn og kjæreste. Men vennene våre kutter vi ikke ut fordi om vi havner i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 10. mai 2010 #831 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg føler at vi går i sirkel her.. Jeg tror vi har sagt det flere ganger allerede, at vi vet at vi ikke er single lenger når vi er i et forhold, og vi vet at mengden samvær med venner justerer seg etter livsfasene vi er i, og vi vet også forskjellen på venn og kjæreste. Men vennene våre kutter vi ikke ut fordi om vi havner i et forhold. Round and round and round we go Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 10. mai 2010 #832 Del Skrevet 10. mai 2010 Jo, men jeg tror du er inne på noe sentralt her. Når man er i et seriøst parforhold så har man allerede det mann-kvinne vennskapet som trengs. Sånn bør det i hvert fall være, spør du meg. Dermed vil jeg forestille meg at ei kvinnes behov for venninner, fremfor mannlige venner, blir helt naturlig større utenfor parforholdet. Kvinner har som regel mer til felles (interesser etc.) enn det kvinne-mann har. Mennesker er individer, ikke bare kjønn. Ut fra den logikken så trenger man jo bare to venner i livet, en kvinne og en mann. Kvinnen skal fylle de feminine behovene og mannen de maskuline. Han kan dog kuttes ut når man får seg en kjæreste, for da dekker han alt det mannlige. Han er jo akkurat som alle andre menn, har nøyaktig samme humor og interesser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #833 Del Skrevet 10. mai 2010 Poenget med ditt ordvalg er at du faktisk anser det å kontrollere din partner som en mulighet. Du sier du håper du slipper, men det ligger implisitt i ditt ordvalg at om det er "nødvendig", så kommer du til å gjøre det. Med "nødvendig", så mener du da om partneren ikke lever opp til dine kriterier for klesvalg, vennevalg, fritidsintereser og tidsbruk. Det må jeg si er en temmelig skremmende holdning. Ingen normale mennesker anser det å kontrollere andre som et alternativ, enten det nå er ønsket eller ikke. Det spørs hva du mener med å kontrollere. Noen ganger må det være lov å sette ned foten også. Hvis dama tråkker meg på tærne, så kommer jeg til å si klart ifra og forvente at hun slutter med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #834 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg føler at vi går i sirkel her.. Jeg tror vi har sagt det flere ganger allerede, at vi vet at vi ikke er single lenger når vi er i et forhold, og vi vet at mengden samvær med venner justerer seg etter livsfasene vi er i, og vi vet også forskjellen på venn og kjæreste. Men vennene våre kutter vi ikke ut fordi om vi havner i et forhold. Er det greit hvis du får ha lite attraktive mannlige venner da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 10. mai 2010 #835 Del Skrevet 10. mai 2010 Er det greit hvis du får ha lite attraktive mannlige venner da? Herremin Steinar, du må da skjønne at det ikke går an å velge venner basert på utseendet. Da blir det ikke ordentlige vennskap. Dessuten er det mer enn utseende som skal til for å finne noen attraktive. Personligheten har kjempemye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #836 Del Skrevet 10. mai 2010 Mennesker er individer, ikke bare kjønn. Ut fra den logikken så trenger man jo bare to venner i livet, en kvinne og en mann. Kvinnen skal fylle de feminine behovene og mannen de maskuline. Han kan dog kuttes ut når man får seg en kjæreste, for da dekker han alt det mannlige. Han er jo akkurat som alle andre menn, har nøyaktig samme humor og interesser. Du kan ikke få i pose og sekk. Er du singel, så gjør du akkurat som du selv vil. Men når du er i et parforhold, så må du vise hensyn til den andre parten også. Sånn er det. Vil man ikke vise en partner hensyn, så må man nok bare være alene i livet. Det betyr ikke at du bare kan ha ei venninne. Men samtidig kan du altså ikke reke rundt i sammen med venninner (eller venner) hele tia heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #837 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Herremin Steinar, du må da skjønne at det ikke går an å velge venner basert på utseendet. Da blir det ikke ordentlige vennskap. Dessuten er det mer enn utseende som skal til for å finne noen attraktive. Personligheten har kjempemye å si. Nei, tenk så mye enklere det er når kvinner bare har venninner! Endret 10. mai 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 10. mai 2010 #838 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Du kan ikke få i pose og sekk. Er du singel, så gjør du akkurat som du selv vil. Men når du er i et parforhold, så må du vise hensyn til den andre parten også. Sånn er det. Vil man ikke vise en partner hensyn, så må man nok bare være alene i livet. Det betyr ikke at du bare kan ha ei venninne. Men samtidig kan du altså ikke reke rundt i sammen med venninner (eller venner) hele tia heller. hvis man har venner av motsatt kjønn, er det det samme som å ikke ta hensyn? Er ikke meningen at man skal ta hensyn til urimelige krav. Og det er heller ingen som sier at man bare skal henge med vennene sine 24/7 heller. Skjønner ikke hvor du har ifra at noen har sagt det. Endret 10. mai 2010 av Bianca26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 10. mai 2010 #839 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Du kan ikke få i pose og sekk. Hvis det å ha både kjæreste og venner er å få i pose og sekk, så kan man nok det akkurat i dette tilfellet jo. Folk flest har det faktisk slik. Er du singel, så gjør du akkurat som du selv vil. Men når du er i et parforhold, så må du vise hensyn til den andre parten også. Sånn er det. Jeg tar svært mye hensyn til kjæresten min, takk. Nå er han utrolig nok så unormal at han ikke er mot venner, så jeg trenger ikke dumpe dem. Et slikt krav ville heller ikke vært å ta så mye hensyn fra hans side. Vil man ikke vise en partner hensyn, så må man nok bare være alene i livet. Enig. Det er godt mulig dine hensynsløse krav er grunnen til at du er singel. Det betyr ikke at du bare kan ha ei venninne. Men samtidig kan du altså ikke reke rundt i sammen med venninner (eller venner) hele tia heller. Jeg og min kjære er en del sammen og reker en del rundt med venner, og begge er fornøyde med det. Dette beriker våre liv og vårt forhold. Det er ikke alle som har som ideal å være sammen 24/7 og ikke få noen impulser utenfra, faktisk tror jeg akkurat det fort kan ta knekken på et forhold. Endret 10. mai 2010 av Anjelika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #840 Del Skrevet 10. mai 2010 Hvis det å ha både kjæreste og venner er å få i pose og sekk, så kan man nok det akkurat i dette tilfellet jo. Folk flest har det faktisk slik Jeg tar svært mye hensyn til kjæresten min, takk. Nå er han utrolig nok så unormal at han ikke er mot venner, så jeg trenger ikke dumpe dem. Et slikt krav ville heller ikke vært å ta så mye hensyn fra hans side. Enig. Det er godt mulig dine hensynsløse krav er grunnen til at du er singel. Jeg og min kjære er en del sammen og reker en del rundt med venner, og begge er fornøyde med det. Dette beriker våre liv og vårt forhold. Det er ikke alle som har som ideal å være sammen 24/7 og ikke få noen impulser utenfra, faktisk tror jeg akkurat det fort kan ta knekken på et forhold. Hovedsaken er at dette fungerer for dere selvfølgelig. Ulike folk har ulike syn på hvordan et forhold bør være og fungere. Derfor er det ikke helt lett for alle å passe i sammen, og for mange er det umulig å passe i sammen. Veldig viktig å ta hensyn til slike ting også. Forelskelse og kjemi er aldri nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg