Hinata Skrevet 23. april 2010 #61 Skrevet 23. april 2010 Men det betyr ikke at det forsvinner helt magisk, det er uansett noen som må rense det bort. Dette medfører merarbeid for avløpsetaten, og kan gjøre at kommunen kanskje ikke har råd til å drive oppgraderinger ellers i kommunen som kan komme deg til gode. Er det virkelig så vanskelig å legge tampongen oppi en søppelkasse?
Gjest Lilje487 Skrevet 23. april 2010 #62 Skrevet 23. april 2010 Men det betyr ikke at det forsvinner helt magisk, det er uansett noen som må rense det bort. Dette medfører merarbeid for avløpsetaten, og kan gjøre at kommunen kanskje ikke har råd til å drive oppgraderinger ellers i kommunen som kan komme deg til gode. Er det virkelig så vanskelig å legge tampongen oppi en søppelkasse? Når det står spesifikt i pakningsvedlegget at den kan kastes i do fordi den løser seg opp, så gjør jeg det. Men nå var det vel ikke dette TS var interessert i å høre om, så kanskje vi skal avslutte denne her
Gjest Lilje487 Skrevet 23. april 2010 #63 Skrevet 23. april 2010 (endret) oops, dobbelpost.. Endret 23. april 2010 av Lilje487
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #64 Skrevet 23. april 2010 Hei kjerringer Jeg bruker både bind og tamponger, varierer veldig. Hvis jeg skal være ute lenge så har jeg gjerne et nattbind i trusen, og en tampong i musa. Da er det bare til å ta ut tampongen, og så kan jeg blø bindet i hjel. :D Har prøvd Moon Cup 2-3 sykluser, men jeg likte det ikke. Gjorde vondt å ta inn og ut synes jeg, selv om jeg tok den ut på rette måten. Har og tøybind, men hmm, jeg har bare brukt dem en syklus. Så for det meste nattbind på meg siden jeg synes det er så kjedelig å skifte bind ofte.
Gjest SmallTalk Skrevet 23. april 2010 #65 Skrevet 23. april 2010 Tampong, uansett tidspunkt på døgnet! Takler ikke bind. Blir så innmari mye gris, også sitter de aldri der de skal.
Gjest SmallTalk Skrevet 23. april 2010 #66 Skrevet 23. april 2010 hva gjør du om natten da? det er ikke bra for skjeden at du har tampong stappet opp der hele tiden. du må la det puste, så da bruker man bind om natten. dette er for å unngå infeksjoner og uttørking. det er helt greit at du bruker tampong på dagtid, men om natten bør du absolutt benytte deg av bind. dersom du synes det er mye søl kan du jo legge et håndkle under deg, eller du kan bruke vind med vinger. bind med vinger sitter bedre fast i trusen, de som ikke har vinger har lett for å krølle seg, å da blir det lett søl... Skjeden lider ikke noen nød, med mindre man er hyppig plaget med soppinfeksjoner. Og dersom man blir tørr, så bruker man en for stor tampong. Infeksjonsfaren i land med tilgang på såpe og vann er minimal, og det er TSS de er redde for. Men da skal tampongen sitte inne så lenge at man normalt sett hadde tatt den ut for lengst. Sannsynligheten for sopp med bind er like stor, ettersom plast ikke puster. Så hvordan skal underlivet da få luft, som du så fint kaller det? Da er det bedre å bruke tampong og heller sove naken.
Sequax Skrevet 23. april 2010 #67 Skrevet 23. april 2010 Jeg sitter i skrivende øyeblikk med en halv tampong oppi det ene neseboret...perfekt for å stoppe blødning i den enden av kroppen også! 1
maren Skrevet 23. april 2010 Forfatter #68 Skrevet 23. april 2010 Jeg har ikke noe imot at diskusjonen utvikler seg og vil si at de som legger tampong og annet snusk i do bortsett fra det som skal nedi der virker veldig korttenkte. Ute av syn, ute av sinn?
Gjest SmallTalk Skrevet 23. april 2010 #69 Skrevet 23. april 2010 Jeg har ikke noe imot at diskusjonen utvikler seg og vil si at de som legger tampong og annet snusk i do bortsett fra det som skal nedi der virker veldig korttenkte. Ute av syn, ute av sinn? Enig! Tamponger (og bind for den saks skyld) har ingen ting i do å gjøre.
skandale Skrevet 24. april 2010 #70 Skrevet 24. april 2010 Hvis tampax løser seg opp i do må den jo løse seg opp av mensblod også? Det hørtes rart ut. Jeg vil ikke ha løsna bomullsdotter igjen oppi der etter mensen iallefall.
LetThemEatCake Skrevet 24. april 2010 #71 Skrevet 24. april 2010 Hvis tampax løser seg opp i do må den jo løse seg opp av mensblod også? Det hørtes rart ut. Jeg vil ikke ha løsna bomullsdotter igjen oppi der etter mensen iallefall. Tänkte på akkurat samma sak! :gjeiper:
Gjest Lilje487 Skrevet 24. april 2010 #72 Skrevet 24. april 2010 Hvis tampax løser seg opp i do må den jo løse seg opp av mensblod også? Det hørtes rart ut. Jeg vil ikke ha løsna bomullsdotter igjen oppi der etter mensen iallefall. Håper da virkelig ikke det skjer, men den loer faktisk litt mer enn OB når jeg tenker etter Men jeg regner med at det sikkert er snakk om litt tid da, dopapir løser seg jo heller ikke opp med en gang du kaster det i do.. Jeg vet faktisk ikke, send en mail til de som produserer tampax og spør hvorfor det står i pakken at den kan kastes i do da, hvis det er viktig å finne ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå