thirteen Skrevet 19. april 2010 #21 Skrevet 19. april 2010 Bruker tamponger og et tynt bind om dagen, og vanlig bind om natten. Mye styr egentlig
Hinata Skrevet 19. april 2010 #22 Skrevet 19. april 2010 Ladycup? hva er det? En kopp i silikon som man setter inn i skjeden så det samler opp blodet. Den trengs bare å tømmes når den blir full, eller hver 12. time. Det er en lang tråd om det her
Ego Skrevet 19. april 2010 #23 Skrevet 19. april 2010 Jeg bruker tampong (+ truseinnlegg) om dagen, rett og slett fordi jeg blør såpass mye at bind ikke fungerer. Om natten bruker jeg nattbind, og av og til tampong i tillegg - i de periodene der blødningene er ekstra kraftige. Hmm.. bare jeg som synes det er litt merkelig å taste om slikt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #24 Skrevet 19. april 2010 Bind! Har prøvd flere ganger å bruke tampong, men klarer ikke å få den inn uten at det gjør vondt. Litt rart siden jeg jo har hatt større ting der inne Men mulig jeg blør for lite rett og slett. Syns ikke det er noe ekkelt med bind i det hele tatt, alt trekker seg jo inn og jeg merker ikke at det er klamt eller vått på noen som helst måte.
Bringebærjenta Skrevet 19. april 2010 #25 Skrevet 19. april 2010 Jeg bruker tampong om dagen og kvelden, også bind om natten. Pluss at jeg går over til truseinnlegg de siste dagene når det bare kommer noen dråper i døgnet. Om natten vil jeg ikke bruke tampong for da får jeg ikke skiftet den ofte nok og vil helst unngå innfeksjoner. Det er fordeler og ulemper ved begge deler, men følte meg alltid så klissete når jeg brukte bind om dagen før. Hver din smak, og heldigvis kan vi velge
maren Skrevet 19. april 2010 Forfatter #26 Skrevet 19. april 2010 Takk for masse svar Dere som synes tampong er ekkelt, har dere sett hvor små de lages eller? Den gule pakken fra ob som du tilogmed får i sånn comfort utgave (litt glattere på utsiden, lettere å føre inn) den er jo så liten! Samme diameter som en litt tykk blyant liksom... Jaja, får vel bare innse at vi er forskjellige der nede. Jeg kommer aldri til å bruke bind igjen. Når man går med tampong glemmer man at man har mensen (når man ikke er på do da ) og det er en stor fordel.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #27 Skrevet 19. april 2010 Takk for masse svar Dere som synes tampong er ekkelt, har dere sett hvor små de lages eller? Den gule pakken fra ob som du tilogmed får i sånn comfort utgave (litt glattere på utsiden, lettere å føre inn) den er jo så liten! Samme diameter som en litt tykk blyant liksom... Jaja, får vel bare innse at vi er forskjellige der nede. Jeg kommer aldri til å bruke bind igjen. Når man går med tampong glemmer man at man har mensen (når man ikke er på do da ) og det er en stor fordel. Hehe, det er ikke alle som takler selv de minste tampongene.. Jeg greide ikke å få inn de gule ob'ene før jeg var 20..
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #28 Skrevet 19. april 2010 Hehe, det er ikke alle som takler selv de minste tampongene.. Jeg greide ikke å få inn de gule ob'ene før jeg var 20.. Oi! Jeg er 19 (og jomfru), men har ikke noe problem med selv rød OB.. Betyr det at jeg slipper å bekymre meg for å være veldig trang første gang? Hehe..
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #29 Skrevet 19. april 2010 Oi! Jeg er 19 (og jomfru), men har ikke noe problem med selv rød OB.. Betyr det at jeg slipper å bekymre meg for å være veldig trang første gang? Hehe.. Det er nok forskjeller på oss alle, men på det tidspunktet var jeg altså jomfru jeg også, og etter at jeg mistet jomfrudommen innså jeg at jeg hadde hatt en veldig "vanskelig" jomfruhinne. (Første gangen jeg hadde sex ble en komplisert affære som måtte tas veldig forsiktig i flere omganger over flere dager, og til slutt måtte man ta i bruk masse glidemiddel og flere glass vin for at han skulle klare å komme inn - selv da rant det både blod og tårer :s ) (Ikke la deg skremme, forresten; jeg tror de aller færreste opplever det sånn!) Ble mye lettere å bruke tampong etterpå, særlig å ta den ut, for jeg opplevde at den hang seg fast i jomfruhinnen min før :O Men bruker fortsatt gul eller blå tampong, den blå kan ofte bli litt i største laget for meg..
LetThemEatCake Skrevet 19. april 2010 #30 Skrevet 19. april 2010 Menskopp! Det är definitivt det smidigaste man kan använda. Man tömmer den när man vaknar och innan man somnar, däremellan märker man inte ens av mensen. Genialisk uppfinning måste jag säga.
Anglofil Skrevet 19. april 2010 #31 Skrevet 19. april 2010 Bruker kun bind, synes tampong er ekkelt. Eller, det gjelder ikke selve tampongen, men jeg synes det forferdelig ekkelt å måtte dytte den opp "der" når jeg har mensen. Mvh Yvonne
Djungelvrål Skrevet 19. april 2010 #32 Skrevet 19. april 2010 Jeg synes bind er best, men bruker tampong på sommeren og stranda og sånn. Men sliter med å sette dem inn, er så "tørt". Men har funnet en løsning, har en tube mild parfymefri krem i vesken. Decubal ol. smører tuppen og da går det bedre.
Gjest Anjelika Skrevet 20. april 2010 #33 Skrevet 20. april 2010 Jeg fatter heller ikke at folk bruker bind, faktisk har jeg tenkt mange ganger at det er pussig at det er så mange bind i butikkhyllene. Har ikke noe bedre forståelse for det etter å ha lest denne tråden egentlig. Ekkelt å putte fingrene opp i sin egen skjede? Det gjør jeg jo rett som det er Skal man bruke ordet ekkelt om mens (noe jeg ikke syns det er, men dog) så er det isåfall litt verre å gå rundt og la det godgjøre seg i et bind som tiss i en bleie, og i tillegg måtte skrubbe underlivet rent for blod etterpå. Jeg klarer ikke å la det renne og kjenne varmen og fukten bre seg, ender opp med å sjekke rumpa for flekker i hvert speil jeg ser, løpe på do hele tiden og helst vaske meg i dusjen etterpå de gangene jeg har brukt bind. Men det er jo vanesak, akkurat som tampong sikkert er det også. Ville dog vent meg til det sistnevnte, det er da uendelig mye mer praktisk?
Anglofil Skrevet 20. april 2010 #34 Skrevet 20. april 2010 Jeg fatter heller ikke at folk bruker bind, faktisk har jeg tenkt mange ganger at det er pussig at det er så mange bind i butikkhyllene. Har ikke noe bedre forståelse for det etter å ha lest denne tråden egentlig. Ekkelt å putte fingrene opp i sin egen skjede? Det gjør jeg jo rett som det er Skal man bruke ordet ekkelt om mens (noe jeg ikke syns det er, men dog) så er det isåfall litt verre å gå rundt og la det godgjøre seg i et bind som tiss i en bleie, og i tillegg måtte skrubbe underlivet rent for blod etterpå. Jeg klarer ikke å la det renne og kjenne varmen og fukten bre seg, ender opp med å sjekke rumpa for flekker i hvert speil jeg ser, løpe på do hele tiden og helst vaske meg i dusjen etterpå de gangene jeg har brukt bind. Men det er jo vanesak, akkurat som tampong sikkert er det også. Ville dog vent meg til det sistnevnte, det er da uendelig mye mer praktisk? Nei, det er da ikke skjeden som er ekkelt, men blodet, rett og slett. Det er bare sånn det er, og om jeg kan unngå det så ønsker jeg ikke mensblod på hendene. Mye mulig jeg er prippen, jeg er bare skapt sånn. Mvh Yvonne
Gjest Anjelika Skrevet 20. april 2010 #35 Skrevet 20. april 2010 Nei, det er da ikke skjeden som er ekkelt, men blodet, rett og slett. Det er bare sånn det er, og om jeg kan unngå det så ønsker jeg ikke mensblod på hendene. Mye mulig jeg er prippen, jeg er bare skapt sånn. Mvh Yvonne Jaja, er jo lov det Selv er jeg venn med mine kroppsvæsker, hehe. Men er jo avhengig av å vaske hendene godt før og etterpå, om jeg er på et offentlig toalett som er tomt for såpe så er jeg ikke så veldig happy. Det finnes jo forøvrig tamponger med innføringshylster (Tampax bl. a.) om det kun er det som er problemet. Det glatte hylsteret er også god hjelp om man skulle være litt tørr og synes det er vanskelig å få inn tampongen.
Gjest TSmaren Skrevet 20. april 2010 #36 Skrevet 20. april 2010 Jeg fatter heller ikke at folk bruker bind, faktisk har jeg tenkt mange ganger at det er pussig at det er så mange bind i butikkhyllene. Har ikke noe bedre forståelse for det etter å ha lest denne tråden egentlig. Ekkelt å putte fingrene opp i sin egen skjede? Det gjør jeg jo rett som det er Skal man bruke ordet ekkelt om mens (noe jeg ikke syns det er, men dog) så er det isåfall litt verre å gå rundt og la det godgjøre seg i et bind som tiss i en bleie, og i tillegg måtte skrubbe underlivet rent for blod etterpå. Jeg klarer ikke å la det renne og kjenne varmen og fukten bre seg, ender opp med å sjekke rumpa for flekker i hvert speil jeg ser, løpe på do hele tiden og helst vaske meg i dusjen etterpå de gangene jeg har brukt bind. Men det er jo vanesak, akkurat som tampong sikkert er det også. Ville dog vent meg til det sistnevnte, det er da uendelig mye mer praktisk? Synes du kommer med et godt poeng her. Det å gå rundt med blodet etter at det har forlatt kroppen synes jeg er ekkelt. Å gå med det som en bleie og kjenne at det liksom renner ut av deg og blir varmt i trusa... grøss. Nei takk.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #37 Skrevet 20. april 2010 Helt enig med Anjelika! Og dette med bind om natta skjønner jeg heller ikke at man klarer. Mulig jeg er rar eller ikke har forstått dette helt. Jeg har noen ganger prøvd å sove med bind, men når man kjenner at det siver ut, så tør jeg ikke å snu meg, med fare for at det skal bli søl. Er det fler som har samme "problem" som meg?
The Kitten Skrevet 20. april 2010 #38 Skrevet 20. april 2010 Jeg bruker bind, fordi det er det jeg foretrekker.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2010 #39 Skrevet 20. april 2010 hva gjør du om natten da? det er ikke bra for skjeden at du har tampong stappet opp der hele tiden. du må la det puste, så da bruker man bind om natten. dette er for å unngå infeksjoner og uttørking. det er helt greit at du bruker tampong på dagtid, men om natten bør du absolutt benytte deg av bind. dersom du synes det er mye søl kan du jo legge et håndkle under deg, eller du kan bruke vind med vinger. bind med vinger sitter bedre fast i trusen, de som ikke har vinger har lett for å krølle seg, å da blir det lett søl...
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2010 #40 Skrevet 20. april 2010 en ting til. til dere som føler at dere søler. det er ikke normalt å blø mer enn 1 - 2 dl i løpet av hele mens perioden. det er ikke noe fare for at dere skal blø i gjennom bindet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå