maren Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Hei! Før i tenårene brukte jeg bare bind og var ikke så fornyød med det. Det var klamt, man kjente den hele tiden og det var stor fare for søl. Nå bruker jeg kun tamponger og fatter egentlig ikke at noen bruker bind i det hele tatt. Men jeg vet mange gjør det. Men hvorfor? Jeg skjønner det ikke... Har noen lyst til å få meg til å forstå?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Fordi det ikke er klamt, ikke kjennes hele tida og ikke er stor fare for "søl"? Greit at du hadde de problemene, betyr ikke at alle andre har eller har hatt dem.
Fluffe Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 når jeg var yngre likte jeg bind bedre forde jeg syntes ikke det var så deilig å dytte noe opp i ingenmansland
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Bruker bind fordi eg ikkje blør noe særlig, og bare 1 eller 2 dager. Og eg har aldri likt å stappe ein tampong oppi der, syns det er ubehagelig og ekkelt, både å dytte den inn og å dra den ut.
Susan Sto Helit Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Har alltid brukt bind fordi jeg ikke kjenner en tampong, og dermed kan glemme at den er der. (Brukes kun i akutt-tilfeller, ved bading og sånt.) Infeksjonsfare og det faktum at jeg synes tampong er ubeskrivelig ekkelt, er nok også faktorer i dette. "Plastbind" er utrolig klamt, så det klarer jeg ikke bruke lenger. (Tidligere var ikke papirbind så klamme som de er idag, så de består nok av mer og mer plast.) Har gått helt over til tøybind, og det er hverken klamt eller noe jeg har lekasjer med. Dessuten føles det stort sett som om jeg ikke har på bind, siden det uansett er mykt stoff mot huden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Bruker bind fordi jeg synes tamponger er så ekstremt heslig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Bruker bind fordi da føler jeg at jeg har kontroll. Er litt kontrollfreak på enkelte ting. Dessuten synes jeg at det er mer økonomisk. Utenom de verste dagene trenger jeg ikke skifte hver eneste gang jeg er på do om det bare er litt i bindet (ihvertfall ikke hjemme alene der lukt ikke er et problem), men om man har tampong, kan man jo ikke sette den inn igjen om det skulle være lite.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Jeg bruker bind fordi jeg ikke kan bruke tampong. Da er det liksom ikke så mange alternativer igjen.
Ahurorah Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 Jeg bruker en tampong, men jeg har mange venninner som bruker bind fordi dem rett og slett enten er redd for at den skal sette seg fast eller at de syntes det er ekkelt å dytte en ting oppi der som ikke er en.. pikk?
Fluffe Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 skjønner folk som er redd den skal forsvinne og sette seg fast. sjedde meg en gang
Gjest Iah Skrevet 19. april 2010 #11 Skrevet 19. april 2010 skjønner folk som er redd den skal forsvinne og sette seg fast. sjedde meg en gang Jøss, da må du være et medisinsk under. Hvor i all verden var den forsvant om jeg kan få spørre?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #12 Skrevet 19. april 2010 Jeg hadde en grusom opplevelse da jeg var yngre, glemte å dra ut tråden før jeg stappet den heeeeelt inn måtte til lege (som var min bestevenninnes mor) og dra den ut med tang... Ikke behagelig når en er 12-13 år... Uansett, etter dette frister det ikke lengre... Pluss at jeg synes det er enklere å skifte bind, rett og slett. Mindre stress, spesielt på offentlige toaletter.
Fluffe Skrevet 19. april 2010 #13 Skrevet 19. april 2010 (endret) Jøss, da må du være et medisinsk under. Hvor i all verden var den forsvant om jeg kan få spørre? medisinsk under forde tampongen gikk opp i kjeden? altså hvor kort er kjeden din? Endret 19. april 2010 av mirandaa
Gjest Iah Skrevet 19. april 2010 #14 Skrevet 19. april 2010 medisinsk under forde tampongen gikk opp i kjeden? altså hvor kort er kjeden din? Kjeden? Jeg har mange ulike kjeder med ulike lengder. Hvis det er skjeden du tenker på er vel min ganske vanlig. Ca 7-10 cm, uten at jeg har målt.
Pupsilure Skrevet 19. april 2010 #15 Skrevet 19. april 2010 Jeg har aldri likt å bruke bind av akkurat samme grunner som deg TS
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #16 Skrevet 19. april 2010 Jeg er ikke veldig glad i å bruke bind fordi jeg synes det blir så klamt - klør gjør det også.. Liker tamponger bedre, men synes det kan bli litt tørt og ekkelt, særlig i begynnelsen og slutten på mensen... Tror jammen jeg skal prøve en sånn kopp, jeg!
M_C Skrevet 19. april 2010 #17 Skrevet 19. april 2010 Bruker bind fordi da føler jeg at jeg har kontroll. Er litt kontrollfreak på enkelte ting. Dessuten synes jeg at det er mer økonomisk. Utenom de verste dagene trenger jeg ikke skifte hver eneste gang jeg er på do om det bare er litt i bindet (ihvertfall ikke hjemme alene der lukt ikke er et problem), men om man har tampong, kan man jo ikke sette den inn igjen om det skulle være lite. Tingen med tamponger er at du kjenner når den må byttes, noe du ikke gjør med bind jo mindre det søles litt... Selv bruker jeg tampong av nettopp den grunn at jeg føler meg mer renslig, det er enklere og når jeg har brukt bind har jeg alltid hatt den ekle følelsen av å bruke en bleie..
Hinata Skrevet 19. april 2010 #18 Skrevet 19. april 2010 Har for det meste brukt tamponger, føler at jeg da ikke blir konstant påminnet om at jeg har mensen. Har brukt bind de siste dagene, fordi det har vært så liten blødning, nærmest spotting. Nå har jeg gått over til ladycup, men syns den fylles opp litt fort i begynnelsen av mensen, så da bruker jeg tamponger første dagen. Ellers er jeg fornøyd med den
Ellam Skrevet 19. april 2010 #19 Skrevet 19. april 2010 Jeg bruker tampong + truseinnlegg hvis det skulle blø igjennom. Bare et tynt bind de siste dagene. Bruker faktisk tampong på natta også. Ladycup? hva er det?
Guriane Skrevet 19. april 2010 #20 Skrevet 19. april 2010 (endret) Begge deler er helt ok. Selv vil jeg ikke sove med tampong, så jeg bruker bind om natta. Men jeg føler meg mer renslig når jeg bruker tampong, og mensen blir ikke en stor greie hvor jeg hele tiden må tenke på om bindet sitter riktig. Dessuten synes jeg det er mindre dilldall å skifte det enn et bind. Endret 19. april 2010 av Guriane
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå