Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som røykte hasj/pot?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Constanze

Kunne vært avgjørende for meg hvilke andre stoffer det er snakk om. Hadde kanskje kunne godtatt hasj type én skjelden gang, men hadde ikke kunne levd med at det var en vane.

:ler:

Hvor henter du dette? Skal du være så bastant må du komme med pålitelige kilder.

Det var hentet fra forskning.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Når det først er kommentert, vil jeg si at å røyke dop er akkurat det samme som å drikke det. Tilstanden man ønsker å oppnå er den samme, nemlig en forrandring fra det daglige.

Alkohol er akkurat like dumt, i såfall, men slik vil ikke folket tenke, for de vil ha sin egen type "godtatte" dopopplevelse. Hvordan går det an å godta det ene så voldsomt og forkaste slikt som man ikke gjør selv? Forstå det den som kan.

Da tar jeg den ut og lurer på hvorfor folk vil omgås folk som drikker alkohol i det hele tatt.

Jeg er enig med deg i dette. Det er mye som er dop, for eksempel ego trip er jo et dop, bare i mye mer gjemte former. Og ingen anser det å mate egoet sitt for å være dop, men det er akuratt det samme som de som sitter i nygårdsparken å skyter en sprøyte med ren heroin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasj/pot ein gang i blandt, ja.

Mye alkohol og andre narkotiske stoffer, absolutt ikkje.

Signerer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Signerer. :)

Ja, jeg får også poengtere at for meg ligger problemet i misbruket, om det er hasj eller alkohol det dreier seg om har ingenting å si om det er et mønster. Alkohol hver dag (jeg snakker ikke om et glass vin) vil jeg se på som mer alvorlig enn hasj noen ganger i måneden og vice verca. Når det gjelder annen narkotika, da spesielt kjemiske stoffer, blir jeg nok mye strengere.

Endret av Airi Chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne jeg aldri - helt uaktuelt.

Var sammen med en i ungdommen som røykte hasj og prøvde det selv på den tiden - men det gav meg ingenting så det ble med den ene gangen. Gutten kuttet jeg ut da jeg så hvor sløv han ble av røykingen.

Idag er man så opplyste, og all forskning viser at hasjrøyking er farlig. Hasjen idag blir sterkere og sterkere og faren for psykoser som følge av røykingen er stor. Røyking av hasj tidlig i livet gir en betydelig økt risiko for å utvikle alvorlig psykisk sykdom. Og jeg lest at hver fjerde av dem som utvikler psykose nylig har røykt hasj.

Det var hentet fra forskning.no.

"Hasj gir økt risiko for psykoser... Det viser forskning som er gjort ved Ullevål universitetssykehus i Oslo, skriver Dagsavisen."

Ullevål sykehus er jo verdens navle. :fnise: Neida, fra spøk til alvor. Jeg sier ikke at hasj er ufarlig, jeg sier at du ikke har dekning for å si at "all forskning" tilsier at hasj er farlig. :)

edit: legger ved en link som nevner en rekke konkrete undersøkelser du kan sjekke opp nærmere, dersom du vil ha en bekreftelse på at diverse undersøkelser er motsigende.

http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_cannabis

kanskje er det ikke så enkelt som farlig eller ikke farlig? Bra mot kreft, dårlig for psykisk helse?

Endret av fink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sella

Til TS:

Har du reflektert over om du vil ha barn og om du i så tilfelle ville hatt barn med ham? Å røyke cannabis en gang iblant er sikkert ikke så farlig, men du nevner også mye alkohol i helgene og bruk av andre narkotiske stoffer en gang iblant. Og at han ikke ville sluttet å røyke for noen. Hva tror du ville hendt om du ble gravid, tror du han ville endret/moderert seg da?

Når han sier at han ikke ville sluttet å røyke for deg en gang, så sier han jo nesten rett ut at røykinga er viktigere for ham enn deg. Da mener jeg at du bør tenke litt over om dette er en fyr du vil knytte deg til resten av livet.

Jeg ville aldri involvert meg seriøst i en som røyka ofte og i tillegg drakk en del, fordi at det er ikke "verdier" som jeg har lyst til å ha i livet mitt. Ihvertfall ikke i et evt. familieliv. Uansett hvor snill og god han hadde vært ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Når han synes det er viktigere å ødlegge livet sitt med dop enn å være sammen med deg, så forstår jo enhver person med litt forstand at det er dødfødt. Hva ser han i deg egentlig? Du ser masse illusjoner i han, som ikke er virkelige i denne verden.

Han ville lagt dopet bort med glede om han ønsket å ha deg i livet.

Dette sier jeg for å hjelpe deg, og spare deg noen år med kjip lidelse. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne absolutt vært sammen med en som røykte hasj, til og med om han røyka hver dag. :D

Men ikke om jeg hadde hatt noe imot det og han nektet å slutte, altså.

As for andre rusmidler, inkludert alkohol: absolutt ikke. Fulle folk er irriterende og aggressive; skakke folk er lugne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært det, og det funket dårlig. Hyggelig kar og alt, men dopen var ofte det eneste han tenkte på. Når han først begynte, klarte han ikke å stoppe, røykte seg nesten inn i koma og husket ikke at jeg var der i det hele tatt. Han hadde også mange tvilsomme "venner". Kjøp/salg-relatert. Jeg gjør ikke det igjen med andre ord.

ENIG! Aldri vært så ofte såret i mitt liv som da jeg var i lag med han. Hasjen fremfor alt. Skiftet også mening om alt, ante ikke hvor man hadde han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne dere vært sammen med en som røykte mye hasj, drikker mye og tar andre narkotiske stoffer i blant? Han er god tvers gjennom, det er derfor det er vanskelig å gå...

Nei... Stikk... Ikke vurder han en gang.

Kjenner en som alltid faller for "slike". Hun driter seg ut hver gang. Hver bidige gang. "Bad boys" er ikke attraktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne absolutt vært sammen med en som røykte hasj, til og med om han røyka hver dag. :D

Men ikke om jeg hadde hatt noe imot det og han nektet å slutte, altså.

As for andre rusmidler, inkludert alkohol: absolutt ikke. Fulle folk er irriterende og aggressive; skakke folk er lugne.

Har du vært sammen med en som røyket hasj hver dag/regelmessig?? Neppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...