Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som røykte hasj/pot?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Personlig har jeg alltid vært veldig anti-røyk. Foreldrene mine røykte (sigaretter) når jeg var yngre, men "smugrøykte" fordi de visste jeg var så veldig i mot det. Nå har jeg havnet i et miljø hvor de røyker som skorsteiner, og det er ikke bare sigaretter. Det er også hasj og pot. Jeg har valgt å godta det, det er deres liv, deres valg. MEN så har jeg klart å bli forelska i en av disse gutta da. Alt er kjempebra helt til jeg blir påminnet at han har et rusproblem; hasj. Han bruker også andre narkotiske stoffer, men mener selv at de ikke er noe problem. Det er kun hasj som er et problem for han. Uansett blir jeg skeptisk, jeg haaaaater narkotika. Skjønner ikke hvorfor han må ha alt det der tullet i seg! Han har sagt at han ikke kommer til å slutte. Ingen jente kan få han til å slutte å røyke, til og med ikke meg.. Så hvis jeg skal fortsette å være sammen med han må jeg bryte med mine egne prinsipper, og det sitter veldig langt inne. Jeg har mest lyst å bare gå fra han, men... jeg klarer det ikke... jeg har prøvd.

Kunne dere vært sammen med en som røykte mye hasj, drikker mye og tar andre narkotiske stoffer i blant? Han er god tvers gjennom, det er derfor det er vanskelig å gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Bytt venner. Å henge med dophuer vil aldri tilføre livet ditt noe av verdi. Ved å ikke klare å stå ved dine egne overbevisninger er du allerede på vei utforbakke inn i en verden du ikke vil være en del av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kunne ikke det. Hva om han går over til enda tyngre stoffer? Og er dette virkelig et miljø du har lyst til å være en del av?

Du må uansett lytte til magefølelsen din, om den sier at dette er det du vil, så er det vel det dom er riktig for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For meg er det "alt med måte" også når det gjelder hasj (har aldri brukt selv, men har kjæreste som røyker). Det høres imidlertid ikke ut som det er "med måte" i det miljøet du er i, og det høres ut som kjæresten din er i faresonen for å ha/få problematiske rusproblemer både når det gjelder hasj og alkohol. Han sier jo selv at han har et problem med avhengighet, og det er en falitterklæring dersom han ikke har tenkt å prøve å få kontroll. Så hvis du klarer å gå fra ham er det mitt beste råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Ja, jeg kunne vært sammen med noen som bruker cannabis.

Nei, jeg hadde ikke kunnet være sammen med noen som ruset seg mange ganger i uken. (unntak for kaffe/tobakk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ja, er sammen med en som røyker i blant nå. Har ingen problemer med det, men det må nevnes at det er snakk om maks en kveld i uken, ofte sjeldnere, og det har lite innvirkning på forholdet og livet hans ellers. Han er ikke en av de som mener hasj gjør alt bedre/er totalt harmløst for alle/andre argumenter man finner hos de som jeg regner for å ha et problem. Han har en mastergrad med toppkarakterer og gode jobbutsikter. Vi har imidlertid begge venner som har røykt for mye/gjør det i for stor grad til en livsstil, og dette er grunnen til at jeg selv ikke har røykt det siste året, da jeg ikke er komfortabel med dette så lenge jeg mener en god venn har litt problemer.

Så mitt svar må vel bli at det er helt greit så lenge man er bevisst på at det (enten man er enig eller uenig i dette) strengt tatt er ulovlig, og at man skal være måteholden som med så mye annet.

Tror du må gjøre som nevnt tidligere å la magefølelsen avgjøre. Tenk over om han vil respektere ditt synspunkt, og om du kan akseptere at han treffer venner for å røyke. Kan dere diskutere det uten at det blir krangling, slike spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne dere vært sammen med en som røykte mye hasj, drikker mye og tar andre narkotiske stoffer i blant? Han er god tvers gjennom, det er derfor det er vanskelig å gå...

Nei, det kunne jeg ikke. For mye problemer forbundet med avhengighet. (Nå er jeg uansett så gammel at det er lite aktuell problemstilling, men var vel så bastant på de punktene der da jeg var yngre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er STOR forskjell på bruk og misbruk, og dette Misbruk! Og hvis han virkelig var noe å satse på, så ville han ha sluttet med dop pga deg. Du er svak, og vil feile katastrofalt om du involverer deg med denne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Kommer helt an på hvor ofte, og hvordan forhold de har til det. De fleste jeg kjenner røyker litt cannabis, fra månedlig til ett par ganger i året, og det synes jeg er greit, på lik linje med alkohol. Men en som røyker, drikker eller bruker andre rusmidler daglig eller ukentlig er ikke aktuelt for meg lenger. Å fly på byen og ruse seg hver helg er ok når man er ung og singel, men nå som jeg er voksen og i ett fast forhold har jeg litt andre verdier, og da er det å ruse seg noe man gjør i blant, ikke regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke villet vært i ett forhold med noen som røyka hasj eller pot! Jeg vil ikke utsette meg selv for å leve i frykt for at han skulle begynne på noe mer og miste kontrollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er sammen med en som røyker hasj. Men her er det ikke snakk om hver uke, heller en gang i halvåret. Da sitter jeg og kjæresten oss ned og slapper av sammen. :) Det er definitivt ikke noe problem for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg kunne lett ha vært med en som valgte å røyke istedenfor å drikke seg drita i helgene, og kanskje en gang i blant utenom helgen.MEN jeg hadde aldri giddi og vært sammen med en som mååå røyke hver dag, og det første han tenker på om morgenen er mornings og det siste nattings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ei som røyker hasj én gang i uka enn ei som røyker sigaretter hver dag.

Det som får meg til å undre med trådstarterens innlegg er "andre narkotiske stoffer". Det er den setningen som burde hatt fokus her. All narkotika sterkere enn hasj er noe man etter min mening kun burde prøve et par ganger i livet om man er nysgjerrig. Skjer dette flere ganger er ikke det et menneske man burde ha i omgangskretsen engang, og langt mindre som en kjæreste.

Nå som jeg har skrevet det blir du vel enda mer tent fordi du tror kjæresten din er en bædbåi. Sukk, jenter...

Endret av Lade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Kunne vært sammen med noen som klarte å begrense seg til å røyke en helg her og en helg der. Hver dag? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært det, og det funket dårlig. Hyggelig kar og alt, men dopen var ofte det eneste han tenkte på. Når han først begynte, klarte han ikke å stoppe, røykte seg nesten inn i koma og husket ikke at jeg var der i det hele tatt. Han hadde også mange tvilsomme "venner". Kjøp/salg-relatert. Jeg gjør ikke det igjen med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...