Gå til innhold

Hvordan kler din bedre halvdel seg?


Ivory

Anbefalte innlegg

Hehe, artig å lese her! Nei, han bryr seg absolutt ikke om hvordan han ser ut. Ikke engang om det er flekker på klærne. HAn går med alt han får av klær, og det er for det meste moren som kjøper. For å si det slik; gleder meg til det er jeg som kan kjøpe klær til ham (les: bestemme hva han skal gå med). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes samboeren min er flink til å kle seg. Han har en ganske sporty og safe klesstil, og jeg kunne kanskje tenkt meg å se ham i noe mer elegant/sofistikert, men stilen hans kler ham, og han er også veldig fink med å velge farger som passer ham. Han er rødhåret og med huden som mange rødhåret har, rosa og med fregner, så slett ikke alle fargene passer ham.

Nå er det sånn at jeg er oftest med når han kjøper klær, han liker at jeg "godkjenner" det. Men det er sjeldent at jeg viser noe sterke nenninger om det han prøver, jeg synes han er flink nok selv, så jeg står der bare og nikker, ja, den var fin, ja, synes den passet deg bra.:jepp::fnise: Han får ta det valget helt selv..

Angående mine klær, det hender han har noen sterke meninger, jeg vet han ikke liker mønster med små blomstre, "bestemorsaktig" sier han, også liker han ikke sterke farger på meg, spesielt ikke gult, da sier han "påskekylling".:fnise: Men hvis det er noe jeg liker, jeg kjøper det nok uansett, selv om han ikke liker det. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Litt forskjellig her hjemme.

Han er en gammel punker, så naglearmbånd, band tshirts, jeans (som gjerne sagger bittelitt) er vel egentlig stilen hans.

Den er likevel ikke så fremtredende lengre... han bruker ikke naglearmbånd, ring i leppa etc lengre pga jobben, men fortsatt jeansen og t-shirts.

På fritiden går det derimot mye i knalloransje arbeidsbukser og en t-shirt av diverse grunner.

Tror han kunne godt med hva som helst egentlig - sexy er han likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min har en veldig grei løsning. Han bryr seg lite om klær, men mye om hva jeg synes, så 2 ganger i året tar vi turen på H&M. Der plukker jeg ut ca 30 plagg, han prøver alle, jeg sier ja eller nei, og så betaler han og vi går hjem igjen.. ;) Jeg liker t-skjorter og jeans og ullgensere og "basic-gensere", og joggebukse og hettegenser for slakking på sofaen og trening. Vi har vært sammen i 3 år, og de få klærne han har igjen fra før meg er nå arbeidsklær. :fnise:

Det er sikkert noen som vil si at jeg overkjører ham her, men han vet veldig godt at hvis han går i klær jeg synes er attraktive, blir det garantert mer sex.. :sjarmor: Og siden han er mer opptatt av sex enn av klær så... :sjenert:

Og så stiller jeg gjerne i klær han tenner på også da. :Nikke:

NB: Jeg ville aldri funnet på å forsøke å overtale ham til å gå med ting han ikke likte, men for han er klær bare klær, og hvis jeg liker dem på ham så er det mer enn godt nok for han. :yvonne:

Endret av MarilynM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kler seg bra.. og jeg kan ikke si at jeg ikke har hatt noe å si gjennom årene. Men jeg presser ikke ting på ham som han ikke selv vil ha. Så det er ikke at jeg kontrollerer på noen måte hva han skal ha på seg, men jeg foreslår ting - av og til er han enig, av og til ikke. Noen av slike ting er jo ting han kanskje selv ikke har tenkt, men egentlig kler veldig godt :)

Det er ikke fordi jeg synes at jeg har så mye bedre stilsans, men samboeren er (riktigere sagt: var) jo selverklært 'jeg vet ingenting om slikt, kjøper bare den første tingen jeg ser'. Men han sier nå jo selv også at han merker jo at noen ting passer ham bedre enn andre ting. ;)

Stilen hans er vel ganske avslappet og urban - enkle rette gensere, vanlige jeans (dvs ikke noe tights eller baggy) i hverdagen. Litt finere klær om det trengs, dvs ikke redd slips og dressjakke, selv om han ikke bruker slikt til vanlig. Fokus på kvalitetsklær og passform. Mye grått med aksentfarger her og der. :)

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agurkolat

Synes eigentleg stilen til sambuaren min er grei. Han går med vanlege ecco skinnsko, mørke jeans, og vanlege skjorter, som er einsfarga. Gjer liksom ikkje noko stort ut av da, så eg synes da er greit, sjølv om eg gjerne kunne valgt heilt ut kva klede han kunne gått med, då trur eg da hadde blitt meir ullgensarar og ein finare jakke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kule joggesko, jeans, gjerne hettegenser eller kul genser/t-skjorte, tredagersskjegg og rufsete (men stelt) hår :rødme:

Eksen ble litt sær på sine siste dager og ville kle seg i cordfløyel, gjerne vester og div stripete skjorter og klovneaktige sko i tillegg til uflidd og "karismatisk" hårvekst på hodet og i ansikt (hans ord). Jeg fatter ikke helt hvor han spora av, men er glad jeg gikk videre i mitt eget spor, for det ble vanskelig å tenne på ham etter hvert.

Jeg ser mange misliker cordfløyel her. Om buksene sitter skikkelig og resten av plaggene passer inn er det mye bedre i mine øyne enn "jeans og kule joggesko".

Endret av Lade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Min kjære nå kler seg helt ekstremt bra, faktisk akkurat slik jeg ville kledd opp en mann om jeg fikk bestemme helt selv.

Han har en dyr smak, men kombinerer også med ting fra Zara etc. Han er glad i Burberry Prosum, Dior Homme og Ann Demeulemeester og kler seg litt i klær i den stilen. Veldig velkledd og voksent, men samtidig litt rocka og edgy (han kler seg mest i sort og grått). Typisk antrekk er en pea coat, cardigan med skjorte under, waxed jeans og svarte boots. Love it.

Så jeg trenger ikke rette på noe der, men da vi begge er interessert i klær så spør vi om råd og meninger fra hverandre og har også påvirket hverandre litt.

Eksene mine har vært mer varierte, men de fleste har hatt en grei rocka/student/kunsterhipster-stil på budsjett. Jeg har aldri satt ned foten, men jeg har alltid prøvd å oppmuntre. Har funnet at moteinteresse kan smitte over, noen menn blir mer ivrige med en gang noen kan hjelpe dem litt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mannen min kler seg veldig fint. Har aldri hatt noe å klage på, snarere tvert i mot. Han spør meg også ofte om råd ang. hva han bør kjøpe og hva han bør ta på seg når vi skal steder sammen. Men han klarer seg fint uten mine råd, for å si det sånn. ;) På jobb blir det dressbukse og skjorte/v-halset t-skjorte/tynn ullgenser, mens på fritiden er det mer avslappet i olabukse, t-skjorte/skjorte, skinnjakke m.m. Liker ham både i sin formelle og sin mer avslappede variant. :)

Det slo meg for noen måneder siden at jeg vel aldri (?) har kjøpt klær til ham. Så både til jul og bursdag fikk han klær, da av det litt mer ordentlige slaget. Han bruker nemlig ikke så mye penger på klær, selv om han er ganske opptatt av å kle seg. Tror han syns det er litt vanskelig å forsvare å bruke mye penger på noe som ikke er sportsutstyr :ler:, så han syns det var veldig greit å få noen kvalitetsplagg i gave (han har jo noe ordentlig fra før også, men overraskende lite, egentlig, tatt i betraktning at interesserer seg for klær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg ville krevd at min partner når det kom til klær er at han så velstelt ut, og helst ikke ikledde seg alt for sære kombinasjoner av ting. Og spør han om råd, svarer jeg ærlig. Kjæresten min har endret stilen noe nærmere mitt "stilideal" etterhvert, men det har skjedd uten at jeg har pushet noe mer enn å kommentere ekstra positivt det jeg synes han kler/det jeg liker ham best i. :) Men han har alltid vært flink til å kle seg, uavhengig av stil.

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min har en veldig grei løsning. Han bryr seg lite om klær, men mye om hva jeg synes, så 2 ganger i året tar vi turen på H&M. Der plukker jeg ut ca 30 plagg, han prøver alle, jeg sier ja eller nei, og så betaler han og vi går hjem igjen.. ;) Jeg liker t-skjorter og jeans og ullgensere og "basic-gensere", og joggebukse og hettegenser for slakking på sofaen og trening. Vi har vært sammen i 3 år, og de få klærne han har igjen fra før meg er nå arbeidsklær. :fnise:

Det er sikkert noen som vil si at jeg overkjører ham her, men han vet veldig godt at hvis han går i klær jeg synes er attraktive, blir det garantert mer sex.. :sjarmor: Og siden han er mer opptatt av sex enn av klær så... :sjenert:

Og så stiller jeg gjerne i klær han tenner på også da. :Nikke:

NB: Jeg ville aldri funnet på å forsøke å overtale ham til å gå med ting han ikke likte, men for han er klær bare klær, og hvis jeg liker dem på ham så er det mer enn godt nok for han. :yvonne:

Åhh, en sånn løsning drømmer jeg om! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at noen nevnte at de fåreslo klær for kjæresten som han ikke hadde tenkt på selv. Jeg har opplevd det samme opptil flere ganger. Elsker å gå på fretex og finne skatter, og prøve rare klær :fnise: Et par ganger har min kjære kommet leende med et plagg jeg måtte prøve, og begge gangene har vi begge stått like lamslåtte og sett på hvor godt plagget faktisk kledde meg. Like morsomt hver gang, og ikke minst innbringende :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er litt pirkete når det gjelder klær :fnise:

Han er av Daniel Franck-generasjonen som kommer til å kle seg som skatere til de er 80 år, men heldigvis gjør han det med stil!

Han er veldig nøye på at baggy klær matches med baggy klær, samme med de litt mer ettersittende plaggene, og capsen må matche genseren. I tillegg må fargene på hele antrekket matche.

Han kan forresten ikke ha på seg den litt stramme jakka hvis han har på seg en baggy bukse heller. :fnise:

T-skjortemessig er han helt vill. De skal være hvite, ikke stramme under armene, og hvis magen eller ryggen synes når han strekker armene til værs, da går den rett i søpla. Helst skal de være i str. XL eller XXL (han bruker vanligvis L i gensere), og har de v-hals kan de bare pakke seg bort først som sist. Jeg har gitt opp å prøve å kjøpe t-skjorter til han, for det blir bare feil uansett.

Den største fy-fy'en hos han er når buksa ikke passer til skoene.

Buksebeinet må nemlig være vidt nok til at det dekker pløsa på skoen og at det nesten går helt nedi bakken bak på skoen. Hvis han har på seg en bukse som er litt stram i beina, og han hadde tenkt å gå med noen litt vide sko, da bytter han heller hele buksa enn å ta på seg noen andre sko. Det er helt umulig å gå ut uten at buksa dekker skoen!

Men han er nå søt da! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...