Gå til innhold

Hvordan kler din bedre halvdel seg?


Ivory

Anbefalte innlegg

Jeg elsker kjæresten min uendelig, men jeg må innrømme at jeg har et problem med klesstilen hans...han kler seg ikke bra i det hele tatt. Han kan ikke kombinere farger i det hele tatt, han velger klær med fasong som ikke er flatterende, og alt han eier er enten kjedelig eller stygt, ofte begge deler. Han kommer fra en liten bygd i nord-norge, og kler seg vel slik de han har hatt rundt seg i oppveksten gjør, men nå er han 32 år gammel og bor i en større by, det er på tide at han begynner å kle seg deretter!

Liker dere stilen til kjæresten/ektefellen deres? Hvis ikke, gjør det dere noe? Har noen greid å få partneren til å kle seg bedre, gitt han eller henne en liten makeover? Hvis ja, hvordan gå frem?

Jeg vet at dette ikke burde plage meg, men det gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Han bruker dress på jobb hver dag. Han bruker kun jeans og t-skjorte hjemme, evt. en hettejakke som genser. Jeg syns han kler seg veldig fint, han har fine olabukser og stilige t-skjorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt enig i alt han kler seg i, nei, men blander meg overhodet ikke i det. Av og til kler han seg veldig bra, og av og til ser han ut som noe katta har dratt med seg hjem (etter min mening da ;) ). Men det er hans klær og hans kropp så han må få gjøre som han vil.

Eneste gangen jeg noensinne har blandet meg var da en eks hadde for vane å spasere rundt i en jakke som gjorde ham minst 10 år eldre enn det han faktisk var. (Da spurte jeg pent om ikke jakken kunne "parkeres" :ler: ). Bortsett fra det ene tilfellet så har jeg det i grunnen som "policy" å ikke blande meg i påkledningen deres. Tenker bare på hvor ilter jeg ville blitt om han hadde blandet seg opp i hvordan jeg kler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Jeg er fornøyd med hvordan han kler seg nå, men jeg var ikke fornøyd med hvordan han kledde seg når vi ble sammen. Da spilte det ingen rolle om klærne var utslitt, for små eller om han kombinerte joggebukser med dressko og skjorte. Man kan vel si det sånn at mamma lo godt noen ganger. :fnise:

Nå derimot, han har blitt bedre. Når han ble ferdig meg studiene og fikk seg økonomjobb, så fikk han rett og slett ikke lov av meg å kle seg slik lenger.

Nå har vel uniformen heller blitt skjorte, v-hals, jeans og svarte sko. En vanvittig forbedring fra tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Han kler seg sånn som jeg alltid prøvde å overtale eksen til å kle seg :ler:

Kule joggesko, jeans, gjerne hettegenser eller kul genser/t-skjorte, tredagersskjegg og rufsete (men stelt) hår :rødme:

Eksen ble litt sær på sine siste dager og ville kle seg i cordfløyel, gjerne vester og div stripete skjorter og klovneaktige sko i tillegg til uflidd og "karismatisk" hårvekst på hodet og i ansikt (hans ord). Jeg fatter ikke helt hvor han spora av, men er glad jeg gikk videre i mitt eget spor, for det ble vanskelig å tenne på ham etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggebukse og hettegenser her hjemme <3

Skjorte og dongri ute. Dress kun når det er noe spesiellt!

Liker det veldig godt, er den slække typen selv som elsker joggebukse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjære forlovede kler seg vanvittig bra! Stilen hans har forandret seg en del fra da vi ble sammen, og du verden så bra :hjerter:

Han er kjempegod på å kombinere farger selv om han aldri tenker over det. Tror det har med at han er kunstner og har et naturlig godt blikk for fargekombinasjoner som passer sammen. Og ja, han bruker klær med farger. Det er gjerne litt orientalske klær, eller klær inspirert (eller vintage) av 60 og 70 tallet.

Jeg er enig med Cata i at man ikke trenger å blande seg inn i hvordan kjæresten kler seg. Forestill dere bare hvordan dere ville reagert hvis kjæresten ymtet frampå om at dere hadde en dårlig stil. Tror det hadde vært noe i retning dette: :sjokk::hakeslepp::angry::kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten er enig i hva som er fint på gutter, heldigvis.

- Men han er ikke like nøye pa hva han plukker i skuffen, og han har en del klær som moren hans har kjøpt som jeg synes er gyselige.

Hun vet "nøyaktig hva han liker, for hun har jo kjøpt klær til han hele livet", derfor fortsetter hun med det.

Min taktikk er at når vi flytter sammen skal klesutvalget sakte men sikkert modereres, slik at uansett hva han får tak i når han stikker hånda i skapet, kommer det ut noe noen lunde greit, i alle fall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilen til kjæresten min har, uhhhhm, potensiale til å bli langt bedre... :fnise: Da vi møttes kledde han seg grusomt, alt han eide var gammelt, slitt og utvasket, en del plagg hadde faktisk hull, og jeg lurte på om han var fargeblind...jeg har forsøkt å gi ham en forsiktig, gradvis makeover, overtalt ham til å kjøpe plagg jeg gjerne vil se ham i, og som han kan leve med, kjøpt klær til ham selv, kastet det verste (som de svært slitne, hullete brune kordfløyelsbuksene- brun kordfløyel er ille i seg selv, utslitt brun kordfløyel er uakseptabelt)- å få kjæresten til å skifte stil krever en god del kvinnelist- diplomati, varsomhet og skamløs manipulering kamuflert som uskyldige kommentarer :ler: .

Nå kler han seg langt bedre enn for et års tid siden, men det er som nevnt fortsatt en del rom for forbedringer, det går mye i hettegenser og jeans, og jeg vil gjerne at han skal kle seg litt mer voksent, han ser ung ut i ansiktet, og hverdagsuniformen med hettegenser og jeans får ham til å se ut som en tenåring heller enn en 28 år gammel mann.

For øyeblikket holder jeg på å innføre cardigans i garderoben hans, jeg kjøpte fire stykker i gave til ham, i håp om at han ville føle seg tvunget til å gå med dem, og så oppdage hvor bra han så ut og lære å elske dem. Han var innmari skeptisk først, selv om han ikke er opptatt av klær har han ofte sterke meninger om hva han ikke vil kle seg i, men han er i ferd med å konvertere nå- menn er ofte konservative, de trenger å forsiktig introduseres for nye ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Her i huset er det eg som har endra klesstilen til det betre medan vi har vore saman. Han kler seg nøytralt pent, men har fått seg ein del litt mindre formelle klede etter kvart. Han var i forsen då vi blei saman, så han brukte jo berre uniform på jobb, og då mangla det liksom dei uformelle pene kleda, slik som pene jeans og bukser utan press. Eg var veldig jeans og hettegensarjente då vi blei saman, men eg har lagt om stilen slik at no passar eg betre til mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Stilen til kjæresten min har, uhhhhm, potensiale til å bli langt bedre... :fnise: Da vi møttes kledde han seg grusomt, alt han eide var gammelt, slitt og utvasket, en del plagg hadde faktisk hull, og jeg lurte på om han var fargeblind...jeg har forsøkt å gi ham en forsiktig, gradvis makeover, overtalt ham til å kjøpe plagg jeg gjerne vil se ham i, og som han kan leve med, kjøpt klær til ham selv, kastet det verste (som de svært slitne, hullete brune kordfløyelsbuksene- brun kordfløyel er ille i seg selv, utslitt brun kordfløyel er uakseptabelt)- å få kjæresten til å skifte stil krever en god del kvinnelist- diplomati, varsomhet og skamløs manipulering kamuflert som uskyldige kommentarer :ler: .

Nå kler han seg langt bedre enn for et års tid siden, men det er som nevnt fortsatt en del rom for forbedringer, det går mye i hettegenser og jeans, og jeg vil gjerne at han skal kle seg litt mer voksent, han ser ung ut i ansiktet, og hverdagsuniformen med hettegenser og jeans får ham til å se ut som en tenåring heller enn en 28 år gammel mann.

For øyeblikket holder jeg på å innføre cardigans i garderoben hans, jeg kjøpte fire stykker i gave til ham, i håp om at han ville føle seg tvunget til å gå med dem, og så oppdage hvor bra han så ut og lære å elske dem. Han var innmari skeptisk først, selv om han ikke er opptatt av klær har han ofte sterke meninger om hva han ikke vil kle seg i, men han er i ferd med å konvertere nå- menn er ofte konservative, de trenger å forsiktig introduseres for nye ting.

:skratte:

Jeg må si at utgangspunktet ditt høres like håpløst ut som han min, sett bort fra at cordfløyel aldri har eksistert i garderoben hans. Utslitte, altfor trange olabukser derimot... De var det overvekt av, og det er visst ikke få ganger lillebroren hans fikk spørsmål om han hadde en homo storebror.

Min versjon av å prakke på han nye klær er å kjøpe klær i gaver, samme hva han egentlig ønsker seg. I tillegg så hjalp det at han fikk en jobb hvor han må se presentabel ut, og at han nå jobber rett ved siden av et Giovanni-utsalg er heller ikke skadelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kler seg fint, noe er ikke alltid like fint, men det meste :):hjerte:

Han går alltid i jeans, så jeg føler meg veldig fin her jeg tusler i kosedress :fnise:

Som sagt går det i jeans, og t-skjorter, skjorter, helt vanlige gensere.

Mye sort, han er av typen med langt mørkt hår og litt langt skjegg :rødme:

T-skjortene er med trykk, band skjorter eller noe annet trykk, genserne er helt vanlige gensere, type H&M.

For min del kunne han ha investert i flere litt finere jeans, noen t-skjorter uten trykk, flere gensere, gjerne en cardigan, det tror jeg han kunne blitt fin i.

Han er veldig fin i skjorter, og takket være meg har han en del :fnise: Så er glad for at han går med det til hverdags og ikke bare fint, har en del hverdagslige rutete skjorter.

Skoene hans er helt okei, han har noen fine Adio sko, også kler han veldig godt vinterskoene han fikk av meg, veldig mandige, sorte, litt høye sko.

Kan ikke si jeg har gjort så mye for å forme stilen hans, men har jo blitt noen gensere og skjorter i gave. Bare viser han ting i butikkene som jeg liker, og av en eller annen grunn har jeg fått han til å like bukser som er litt trangere i leggene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest najki

Min kjære går oftest i arbeidsantrekket sitt, desverre er ikke dette dress ;)

På fritiden er han veldig opptatt av å kle seg fint, noen ganger i meste laget så jeg føler jeg må kle han "ned". Det går ofte i Lacoste, Boss o.l., og han har den holdninga at han heller kjøper et dyrt plagg en gang i blant enn billige ofte. Det er umulig å få han til å handle på HM til min store forargelse. De har da fine saker der også!

Hos oss er det også jeg som har forbedret stilen min mens vi har vært sammen. Har investert i mer "nøytralt-men-fint-klær" som ikke er stivpynta, men kan brukes i formelle settinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er student, liker ikke å shoppe og er veldig klar på hva han IKKE skal gå med..

Heldigvis har han en stil som funker for han, og som jeg en sjelden gang får lov til å være med å fornye og kaanskje påvirke en smule ;)

T-skjorter

Ullgensere (får av slekta, veldig fine på ham)

Skjorter (takk og lov, ser veldig bra ut i skjorte)

Dongeribukser (funker bra så lenge de er relativt nye)

Har også noen "vanlige" gensere, som jeg har blitt med og handlet som han faktisk digger.

Sko: et kapittel for seg!

Et av skoparene er visstnok fra ungdomsskolen (mannen er 24..)

Minst et par er arvet fra faren (han hadde kjøpt for små sko på en reise)

2 par brune skinnsko.. Ser ut som de tilhører en middelaldrende mann.

Finskoene er i svart skinn med traktorsåler...

Alt i alt liker jeg stilen hans (utenom skoene), men gleder meg til han begynner å jobbe, og tar det opp et hakk. Klær er et ikke-prioritert område nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Synes mannen min er veldig flink til å kle seg! I jobbsammenheng har han en litt konservativ "kontorstil", med dyre skjorter, V-gensere og nypussede sko, mens han på fritiden kjører en litt retro 6o-talls stil eller rocka med trange jeans og band t-skjorter :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min kjære er veldig flink til å kle seg egentlig. Han var ikke det da vi ble sammen (Buffalosko og alt utenom dongeri :haar: ). Men da vi ble sammen jobbet jeg i klesbutikk, og da ble det naturlig at han kjøpte en del der. Jeg fikk heldigvis prakka på ham et par dongeribukser, og nå bruker han ikke noe annet. :fnise:

Han kan kanskje ha en litt kjedelig stil til tider, men så lenge han holder seg unna Buffaloene så er jeg fornøyd. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten er veldig flink til å kle seg - men han er hakket mer "sossete" enn meg og kjøper mye dyrere klær enn jeg har råd til. Jeg syns han ser flott ut i stort sett alt han eier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Eksen ble litt sær på sine siste dager og ville kle seg i cordfløyel, gjerne vester og div stripete skjorter og klovneaktige sko i tillegg til uflidd og "karismatisk" hårvekst på hodet og i ansikt (hans ord). Jeg fatter ikke helt hvor han spora av, men er glad jeg gikk videre i mitt eget spor, for det ble vanskelig å tenne på ham etter hvert.

Jeg synes han høres stilig ut :fnise:

Min versjon av å prakke på han nye klær er å kjøpe klær i gaver, samme hva han egentlig ønsker seg. I tillegg så hjalp det at han fikk en jobb hvor han må se presentabel ut, og at han nå jobber rett ved siden av et Giovanni-utsalg er heller ikke skadelig. :)

Ja, det hørtes jo trivelig ut... Hva om han begynner med det samme, eventuellt begynner å bare kjøpe verktøy til deg uansett fordi han mener at du trenger det?

Dere som jobber så aktivt for endring -hvorfor tror dere at dere har så mye bedre stilsans enn partneren og har rett til å overstyre meningene og preferansene til et annet voksent menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han høres stilig ut :fnise:

Ja, det hørtes jo trivelig ut... Hva om han begynner med det samme, eventuellt begynner å bare kjøpe verktøy til deg uansett fordi han mener at du trenger det?

Dere som jobber så aktivt for endring -hvorfor tror dere at dere har så mye bedre stilsans enn partneren og har rett til å overstyre meningene og preferansene til et annet voksent menneske?

Signerer denne :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...