Gå til innhold

Hvorfor er det så ille at jeg har fått en liten mage?


Gjest Mann38

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Synes iutgangspunktet det ikke virker så ille at du har fått en liten mage. Men dersom det er veldig viktig for din kone kan dere kansje bli enig om ett kompromiss?

F.eks: "ordentlig" middag med med salat i tillegg. Usunn mat bare i helgene. Trene sammen, gå turer eller noe sånt? Fint prosjekt for hele familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare ikke la det gå helt over styr da:P

for magefettet er værst:p for om du fks fikk hjerteinfarkt da hadde det blitt kaninfor!!!!:O slutt på go mat: ) men du bestemmer- din kropp=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann38

Spørsmålet er vel heller: Om du ikke vil forandre deg, og heller ikke synes at kona har grunn til å gnåle som du kaller det - hvorfor må du da poste en bekymringsmelding inne på KG? Du vet tydeligvis akkurat hva kvinner vil ha...

Og 95 kilo er faktisk ikke bare kosemage, med mindre du er nærmere to-meteren...

Jeg bare lurer på hvorfor damer ikke kan gire ned et par hakk og slenge føttene på bordet. Livet er for kort til å bekymre seg over ALT.

Og ja, jeg er 194cm høy. Jeg lider ikke av fedme, men har heller ikke sixpack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann38

Synes iutgangspunktet det ikke virker så ille at du har fått en liten mage. Men dersom det er veldig viktig for din kone kan dere kansje bli enig om ett kompromiss?

F.eks: "ordentlig" middag med med salat i tillegg. Usunn mat bare i helgene. Trene sammen, gå turer eller noe sånt? Fint prosjekt for hele familien :)

Nei, vet du hva.

Jeg er jo en voksen mann. Jeg kan vel spise hva jeg selv har lyst på. Dietter er for byfolk og damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann38

Enig! Bedre å ha noen kilo ekstra og blid enn å være ei tynn gnålkjerring som bare klager... Dessuten virker det som enkete kvinnfolk tror de bare kan dure fram og kommentere vekta til mannfolk, mens i motsatt tilfelle, ja da får mannfolka høre det. La nå folk være som de er og styre sitt eget liv, og om man ikke liker det er det da tross alt bare å pakke sekken. Nei, sett på plass dama di du :)

My kind of girl :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nei, vet du hva.

Jeg er jo en voksen mann. Jeg kan vel spise hva jeg selv har lyst på. Dietter er for byfolk og damer.

Det er IKKE snakk om diett, men ett sunt velbalansert kosthold og litt moderat trening/økt aktivitetsnivå i hverdagen.

Snakk om å være trangsynt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mann38

Det er IKKE snakk om diett, men ett sunt velbalansert kosthold og litt moderat trening/økt aktivitetsnivå i hverdagen.

Snakk om å være trangsynt!

Du høres akkurat ut som kona.

Gnål Gnål Gnål Gnål Gnål Gnål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes ikke det er rart at konen din maser!

For stor kroppsvekt kan føre til ulike former for sykdommer, særlig hjerte- og karsykdommer i tillegg til type 2 diabetes, sykdommer i galleveiene, pustestopp om natten (søvnapnè), høyt blodtrykk, slitasjegikt i knær og hofter og enkelte kreftsykdommer som tykktarmskreft hos menn. Ser ikke for meg at hennes drømmetilværelse er å pleie deg gjennom alle disse sykdommene. Hun vil helt sikkert ikke tilbringe resten av livet ved siden av deg på sofen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg føler trangen til å dele et "skrekkeksempel" her.

Var litt av og på med en kar i flere år. For bare 3 år var han tynn som en spiker og jeg tror ikke han veide mer enn 80 kg, til tross for at han er forholdsvis høy.

Han begynte å jobbe en plass med burgere og pølser, og for hver gang vi møttes ble han bare større og større. I begynnelsen syns jeg bare det var søtt at den tynne flisa fikk seg litt rundt magen, liker gjerne menn med litt ekstra. Og på det tidspunktet brydde han seg ikke selv heller. Men plutselig veide han 150, og kom så vidt inn døra her. Da var det ikke fullt så gøy lengre, verken for meg eller han.

Jeg hadde aldri trodd den spiker'n hadde annlegg for å bli så stor.

Nå ender det vel ikke så ille for de fleste heldigvis, men dette hadde jeg aldri kunnet forutse skulle skje en person uten tilsynelatende annlegg for det. Så det er bare et tips om å kanskje kutte ned på maten, spise noe annet og tusle seg en liten tur av og til, før det er for sent ;) Men for de aller fleste vil ikke det si å ete kaninfor, trene hver dag og greier. Det viktigste er jo å kose seg og være komfortabel selv. Men det er lurt å ha mulige utfall i bakhodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forandrer meg ikke, men jeg forstår bare ikke hvordan det er mulig å henge seg så til de grader opp i hvordan en annen person ser ut.

Hehe.. Jeg flirer litt.. Satt nemlig akkurat å leste "tenner ikke på min kone tråden" om en mann som syntes kona var udigg etter å ha født to barn, og lurte på hvordan han kunne si til henne at han ville at hun skulle fikse kroppen sin sånn at han ble fornøyd..

I den andre tråden ble mannen støttet av andre menn som mente at damer hadde et ansvar i å få kroppen tilbake i form etter fødsel. Slapp hud og litt slække pupper etter stor mage og amming var lite digg.. Dama burde se bra ut for mannen nemlig!

Og her har vi en mann som har en dame som klager.. Og da kan dama bare holde kjeften, for mannen vil se ut som han vil, og vil spise det han vil. Vil hvertfall ikke spise "kaninmat" ;)

Men fra litt spøk til revolver.. Om dama di er liten og slank, så skjønner jeg jo at hun ønsker en type som er velltrent om det er dette hun synes er attraktivt.. Om du har hatt bra kropp, men har lagt på deg litt, så synes hun vel dette er dumt da..! Valget er jo ditt det egentlig da.. Hør på henne og tren litt ekstra, eller drit i det, og la henne finne seg en annen fit fyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjær

vel du vipper i bmi over til lett overvektig. og når den lille overvekten kommer fra junkfood så ser det ekstra tjassent ut.

trener sammen med flere menn som er sikkert i samme vekt som du(ikke muskelbunter), og jeg synes de er flotte - men de er godt trent med en liten kosemage.

stor forskjell på lett overvektig men trent og plain utrent.

jeg liker menn i ulike vektklasser, men vet at en slik bmi ikke er det mest flatterende på meg selv.

hvorfor så trassig? hva er problemet med å bevege seg litt?

så kan du heller nekte kona sex når hun er fornøyd som takk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig dårlig gjort av kona di å klage på at du har lagt på deg litt og prøve å tvinge deg til å spise "kaninfor", som du sier. Hvis hun var litt støttende, ville hun lagt det fram på en finere måte, feks foreslå at dere kunne begynne å trene sammen, prøve seg på å lage sunnere mat til dere begge osv. Synes du burde ta deg en prat med henne og si ifra at du ikke setter pris på at hun klager over kroppen din. Gjerne spør henne hvordan hun hadde følt seg hvis du hadde begynt å klage på noe ved kroppen hennes, da skjønner hun deg kanskje bedre.

Samtidig som jeg synes det er slemt av henne å legge det fram slik hun gjorde, så er det jo viktig å forbli attraktiv for partneren din. Kona di gjør helt sikkert ganske mye for at du fortsatt skal finne henne attraktiv, så kanskje du skal gjøre en innsats for henne også:)

Endret av caramiacaramella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NewMonkey

Du har faktisk gått opp 20 kg på under 7 år! Med andre ord så har du forandra deg ganske mye kort tid. Og du vil ikke spise sunt heller. Ikke rart kona di reagerer.

Hadde jeg vært kona di så hadde jeg også "gnåla". Jeg tror de fleste damer vil ha en mann som bryr seg om seg selv. Noe du tydeligvis ikke gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha.. jeg må jo bare le!

Kanskje kona hadde satt pris på at du "jåla" deg litt.. Kanskje det ikke er bare den lille "ølvommen" som plager henne..?

Hva vet jeg?

Kanskje hun syns det ville være ok om du tok en løpetur...en dusj, sprayet på litt parfyme og tok på deg noen kule klær..

Det er jo litt kjedelig med menn som får mage før de fyller førti?

-det er jo endel av dem.. og der vi jenter slanker oss og ønsker å ta oss litt alright ut.. skåler dere med ølboksen! Nyter livet.. for dere lever bare en gang?

Ja.. *smiler* livet er for livsnytere.. men det må vel finnes en mellomting? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Først tenkte jeg at kona di kanskje var noe masete. Så leste jeg de svarene du kommer med på denne siden, og får heller inntrykk av at du er en gretten tosk som ikke helt skjønner at kona di kanskje vil det noe godt.

Kaninfor, som du så usjarmerende kaller det trenger ikke være vondt. Det er viktig å spise frukt og grønt, du trenger det faktisk. Det er mye som er godt (ikke alt, men mye) og det er enkelt å finne sine favoritter. Vær litt mindre trangsynt, og spis sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann på under 100 kg kan vel knapt kalles mann overhodet?

Jeg forutsetter da selvfølgelig at han løfter 150kg+ i benkpress og markløfter ytterligere 100kg.

Hudflettet ikke KGs brukere forresten mannen som innrømte at han ikke lenger ble tent av konen sin, etter at hun fødte en haug med unger slik at kroppen ikke lenger var til å kjenne igjen?

....og dere kan bare spare dere alt pisset om at det er helsemessige årsaker til at dere vil at mennene deres skal slanke seg, dere er gjennomskuet som ekstremt overflatiske for lengst (er det helsemessige årsaker som gjør at dere kaster Metallica-CDene til gubben og krever at han skal kle seg som en homse også, forresten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pusen

Det er ikke sunt å være for opphengt i vekt heller, generelt fokusere på de negative sidene til kjæresten. Kan ende opp med at man faktisk bare eter mer junk, på trass. Hvem giddder vel føye seg etter gnål og mas? Jeg blir iallfall veldig umotivert når noen maser på meg, tar liksom gnisten vekk fra alt. Om man skal gå ned i vekt, er det noe man må ville selv, motivasjonen kommer med eget intiativ. Tipper TS er inneforstått med de ulike sykdommene som kan komme med overvekt, så det blir feil å drive å skremme med dette. Om noen hadde masa sånn på meg, hadde jeg nesten følt jeg ble tatt for å være dum, siden ande trenger å "opplyse" meg om dette. Uansett, poenget mitt er at mas funker ALDRI om man vil oppnå noe av andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hudflettet ikke KGs brukere forresten mannen som innrømte at han ikke lenger ble tent av konen sin, etter at hun fødte en haug med unger slik at kroppen ikke lenger var til å kjenne igjen?

Synes ikke det er riktig å sammenligne vektoppgang pga usunn mat og null aktivitet med de forandringene som kan skje med en kvinnes kropp etter en eller flere fødsler.

Men er enig i at vektoppgang pga usunn mat og null aktivitet er like ille både for menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen?

Jeg puler jo ikke med magen heller.

Jo, store mager puler faktisk. Akkurat som om den prøver å dytte vekk kroppen. Skikkelig ubehagelig. Kjenner magedytten bedre enn det som skjer i underetasjen. Ikke får man puste heller.

Og til ts, den brutale sannheten: det er stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...