Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra at du har så fantastiske svigerforeldre :rødme: Og at ting går litt bedre med deg :jepp:

Jeg hadde med klær til babyen på sykehuset. Syns det var veldig fint å ha på han egne, fine klær :jepp: De første klærne han fikk på var sykehusklær, og de hadde ingen flere bukser igjen, så han fikk en genser som bukse :dåne: :fnise: Sykehusklærne var skikkelig utslitte, og store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg forresten denne kjolen på Kappahl, den var jo søt! Men vi har ikke Kappahl her, så da må vi enten kjøre et stykke eller sende svigermor. Tror nesten ikke jeg tør sende svigermor, siden jeg ikke fikk lov å betale for jakken min, er jeg nesten redd hun skal tro jeg gjør det kun i håp om at hun skal betale.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøt kjole du har funnet :hjerte: Du kan jo sikkert få det tilsendt fra noen med en Kappahl i nærheten, men det er jo litt mer upraktisk da...

Hva om du spør svigermor, samtidig som du har pengene for kjolen klar i hånda så du kan gi det til henne med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var egentlig planen med den jakken, men den dumme dama nekter å gi oss kontonummeret sitt (svigerfar også) og de bor 60 mil unna.. :fnise:

Men jeg tror vi får ta oss en tur til nærmeste kjøpesenter med Kappahl uansett, for der har de helsekost også. Helsekosten her hadde ikke bringebærbladkapsler, og jeg har bestemt meg for å prøve alle kjerringråd som finnes ifm. fødsel. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få trua på de bringebærbladkapslene, for etter kun å ha brukt de et par dager har jeg fått betydelig mer med kynnere og mensmurringer.. :lur: (om det er tilfeldigheter kan jo være, men jeg har på følelsen av at det har noe for seg :jepp: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmft!

Jeg skrev i går et laaaangt innlegg, men dumme telefonen lever sitt eget liv så det hele forsvant ut i det store intet!! :sur:

Men, tenk om du får hilse på prinsessa di før jeg får hilse på mi? :dåne:

For her ser det ikke ut til at hun har lyst til å komme ut, kanskje hun synes det er kjedelig utenfor? :sjokk:

Fin kjole!!

Sett på den jeg og, men vi har nok klær til henne i str 50 og 56.. :sjenert:

Ha en super lørdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo vært superkjip mamma og bare kjøpt pysjer, tenker at ungen godt kan gå i hele dresser med strømpebukser og body under til hverdags. Det virker mest praktisk på en baby, så slipper jeg klær som krøller seg i ryggen og gliper som blir kalde og sånn. Men en kjole må hun jo ha når hun skal feire jul, eller i hvert fall nyttår. :sjenert:

Tror ikke det er noen fare for at jeg føder før deg, du skal jo føde senest 3. desember. Det er snart, det! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er superkjip fordi du er praktisk jeg :riste: Det høres jo ikke noe godt ut for babyene med kalde glipper og masse krøller i ryggen. Så for hverdagstøy synes jeg du har gjort et klokt valg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bodyer i engros! Og jeg har kjøpt ett par pysjer og slikt også, og vi har mye ull, tror jeg. Egentlig har jeg ikke helt oversikten, men satser på at vi har nok.

Til "juleklær" har jeg kjøpt henne en rød og hvitstripete todelt dress med lille My på :nigo:

Og vi har stikkede kjoler som jeg da bare tar en rød body og strømpebukse på under.

Aner virkelig ikke hva man har behov for, og hvor mye.

Og klær som må strykes utgår fra mitt sortiment, tror jeg har nok av andre ting å gjøre.. :ler:

Prøver å unngå knapper i rygg, samt at jeg kjøper bodyer fra Cubus (?), for de har sideknepping og man slipper å tre klærne over hodet på disse små (har hørt det er lurt). Ullklærne fra Cubus fikk forresten en helt grei karakter på en test av ullklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har aaaaaalt for mye bodyer, og noe har vi fått i større str. enn 56, men dumme meg har klippet av alle lappene, så jeg aner ikke hva som er hva. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Det gjør jeg også.....

Men i klærne fra Cubus er størrelsene trykt på inni bodyene. Jeg kan nemlig ikke skjønne at slike merkelapper kan være noe særlig for sart babyhud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klærne er ganske forskjellige i størrelsen uansett syns jeg, så bare se på klærne du, så ser du etterhvert om de passer :jepp:

Vi fikk et Armanisett fra svigermor, som har kostet 1000 kr (så det i en butikk), og det stod 3 mnd, 56 cm. Jeg tenkte; 3 mnd, det er lenge til, og prøvde ikke klærne før han var rundt 6 uker, og da passet det såvidt :sukk: Fikk brukt dem kanskje 3-4 ganger... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at alt er bra med deg og det virker absolutt som du er lettere til sinns og mer positiv :) Skjønner godt det har vært et tøft svangerskap og synes du er modig og flink som ser fremover og gleder deg til jenta di kommer :) Tenk at hun skal feire julen med dere - det er jo bare helt fantastisk!

Har du vasket og gjort klart alle klærne? Jeg vet ikke helt når jeg skal gjøre alt sånn, for er "redd" det skal ligge for lenge og samle støv.. Tenker forøvrig det samme med å re på sengen og gjøre den klar.. Når gjør dere det? (Eller gjorde)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket nesten alle klærne, og lagt dem i en skuff. Er ikke spesielt redd for at de skal bli støvete der. Mangler å vaske en del av ulltøyet, har fått så mye i forskjellige farger som må vaskes med "liknende farger", så i går vasket mannen én rosa ullbody.. :fnise: Jeg er vanligvis veldig streng på at man skal fylle maskinen, men så vil jeg ikke kreve at mannen vasker det for hånd heller, han har nok å stri med.

Senga har vi ikke redd opp ennå, nei. Føler kanskje vi burde gjøre det en dag snart, men jeg klarer ikke helt bli enig med meg selv om hvor den skal stå. Også tror jeg sikkert at jeg kommer til å ha henne mest i vår seng i begynnelsen, så føler ikke at det haster.

Humøret er veldig opp og ned, og når alt er bare kjipt, orker jeg ikke si så mye om det. Ligger alene i senge og gråter, hvis mannen kommer inn later jeg som jeg sover. Er vel mest skuffet over meg selv, at jeg ikke klarte å ha et fint svangerskap.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal være for streng med deg selv angående svangerskapet ditt. Du har hatt et, etter mitt syn, ekstremt vanskelig svangerskap, og da er det klart at man regelrett blir sliten, trøtt og lei. Og når man i tillegg går gjennom så store kroppslige forandringer med hormoner og slikt, så skjønner jeg utrolig godt at du er dønn sliten og ikke har mye å gå på.

Men ja, lett for oss som står utenfor å si det, ikke like lett å la det synke inn. Men, jeg kan ikke få sagt det nok:

:rope: Du har INGENTING å være skuffet over!!!

INGENTING!!!! :klemmer:

Jeg la på senga for evigheter siden... :sjenert: Men det har litt med at jeg sydde sengetrekk selv og måtte se om det passet... :ler:

Andre klær er ferdig vasket og ligger i skuffer og skap.

Ha en fin søndag Iril! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...