Dine Skrevet 20. oktober 2010 #1181 Del Skrevet 20. oktober 2010 Wæææ - treff over jul og hvis jeg rekker, så har jeg med min også... Helt utrolig å tenke på!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 20. oktober 2010 #1182 Del Skrevet 20. oktober 2010 Lavt blodtrykk kan være grunnen til at du besvimer ja... Du MÅ ta det litt mer med ro!! (Vet, lett å si, skjønner godt du har lyst til å gjøre noe liksom.) Håper ellers alt er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 20. oktober 2010 #1183 Del Skrevet 20. oktober 2010 Vi får har det til gode, det med treff, jeg kunne heller ikke være med idag, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 21. oktober 2010 #1184 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hei Iril, Håper formen er bra (bedre..) i dag? Ønsker deg en flott høstdag og husk å ta litt vare på deg selv nå da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 21. oktober 2010 #1185 Del Skrevet 21. oktober 2010 Fin (etter forholdene) form i dag, ja! Har sovet ekstremt dårlig i natt, så jeg er nesten sjokkert over hvor god formen er.. Har vært hos diabetessykepleier, og det gikk veldig fint. Jeg trengte ikke forandre noe i kostholdet mitt, og jeg fikk lov å drikke en julebrus i ny og ne, så det gjør jeg akkurat nå. Julebrus på glassflaske! Fikk med meg blodsukkermåledings, og nå må jeg bare huske på å gjøre det. Har gått greit så langt i dag, men det har jo kun vært ett måltid. Fikk resept på nåler og sånne strimler, og de var et styr å få tak i, for første apoteket hadde ikke, så jeg måtte opp på sykehuset igjen og der hadde de to esker igjen strimler igjen, men de får inn igjen om en uke eller noe, så det er i grunnen ingen krise. Etterpå var jeg på shopping med rullestolen og mannen min! Vi fikk uventet litt over 4000,- kr inn på konto i dag, så da kunne de jo ikke stå urørt. Jeg har lett etter en vinterjakke med plass til magen som jeg også kan bruke etter at jeg er ferdig med å være gravid, og det fant jeg i dag, men de hadde den bare i en str. mindre enn jeg måtte ha. Kunne så vidt ha skvist magen min inn i den, men regner med den blir litt større etterhvert, så da hadde det jo vært teit. Stakk innom en annen butikk også, men der hadde den heller ikke i rett størrelse. På nettbutikken hadde de heller ikke. Nå er jeg selvsagt helt låst på at jeg må ha akkurat den jakka, så i morgen kjører vi til Sverige og håper de har den der. Hvis ikke får vi ta turen til Oslo. Jeg MÅ ha den! Hormonell som jeg er, har jeg faktisk lyst å grine litt fordi vi ikke fant den i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 21. oktober 2010 #1186 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hurra for julebrus Har også vurdert å kjøpe meg vinterjakke, men siden jeg ikke har så stor mage enda, får jeg fortsatt igjen mine gamle jakker, også vurderer jeg bare å finne frem en stor ullgenser, og gå med jakka åpen når jeg ikke får lukket den lenger.. Hmm.. får se hva jeg gjør :klø: Tenk at nå har vi bare 2 mnd igjen Iril!! :strix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 21. oktober 2010 #1187 Del Skrevet 21. oktober 2010 Jeg har heller ikke så stor mage, men vinterjakken min fra i fjor er aaaaaaaaaaaaaalt for stor, og jeg orker ikke gå rundt i telt, så da må jeg ha ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. oktober 2010 #1188 Del Skrevet 21. oktober 2010 Nå er jeg selvsagt helt låst på at jeg må ha akkurat den jakka, så i morgen kjører vi til Sverige og håper de har den der. Hvis ikke får vi ta turen til Oslo. Jeg MÅ ha den! Hormonell som jeg er, har jeg faktisk lyst å grine litt fordi vi ikke fant den i dag.. Klart det er lov til å grine over det!! Det er en HELT naturlig grunn for en hormonell dame å gråte over Men du, jeg ville ringt rundt først så slipper du eventuelle bomturer. Og ja, magen BLIR en god del større.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 21. oktober 2010 #1189 Del Skrevet 21. oktober 2010 Ja, om vi ender opp med å reise til Oslo ringer vi nok rundt først, men H&M-butikkene er så dumme, for ingen av dem vil ringe til hverandre. Ellers skjønner jeg fint lite av denne svangerskapsdiabetesen. Har riktignok bare målt én dag, men jeg har da helt normalt blodsukker, så hva er greia? Til middag i dag spiste jeg pizza og drakk opp resten av julebrusen, hadde forventet at blodsukkeret to timer etterpå skulle være litt høyt, men det var på 5,3. Mot 4,4 målt rett før middagen. Skjønner ikke helt hvordan dette kan kvalifisere til diabetes, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 21. oktober 2010 #1190 Del Skrevet 21. oktober 2010 Jøss, det hørtes da ikke som et unormalt blodsukker :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 21. oktober 2010 #1191 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det er jo et helt normalt blodsukker det... Jeg får kjempe stigning av pizza. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 22. oktober 2010 #1192 Del Skrevet 22. oktober 2010 Ja, hadde som sagt forventet kjempestigning jeg også, spiste det egentlig mest bare for å teste. Pizza OG sukkerbrus liksom, dette måtte jo bare bli høyt, trodde jeg.. Det bør helst være under 7, sa diabetessykepleierdamen, men mitt kommer da ikke over 6 engang. Om det holder seg sånn til jeg skal dit neste gang om to uker, kanskje de lar meg slippe hele dette styret da? Det verste er at nå fikk jeg nesten lyst å spise masse sukkergreier bare for å sjekke hva jeg må spise for å få det over 7. Jeg er så rar. 32 uker i dag! Det slo meg i morges da jeg våknet at nå er det bare 5 uker igjen til hun er ferdig og helt klar for å komme ut! 5 uker er jo ingenting. Da jeg ble gravid bestilte jeg time til tidlig UL, bestilte i uke 4 og fikk time i uke 6. De to ukene føltes som en evighet, men etter det har det gått superekstremtfort! :dåne: 3. trimester har vært veldig fint i forhold til 1. og 2., selv om jeg har mye mer vondt. Det hjelper veldig at humøret er bedre, jeg må ha vært deprimert før, men det var ikke så lett å se midt oppi det. Nå er jeg så lykkelig og glad, og ikke minst forelska i mannen min! I dag er det også 60 dager til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 22. oktober 2010 #1193 Del Skrevet 22. oktober 2010 Men du skal vite at sånne sukkergreier og slikt får det til å stige raskt, men gå raskt ned igjen også... så om du drikker et glass brus og måler etter to timer vil du neppe se noe til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 22. oktober 2010 #1194 Del Skrevet 22. oktober 2010 Da får jeg måle rett etter jeg har spist det da. Nei, kommer nok ikke til å gjøre det. Men er faktisk glad jeg slipper å holde meg heeeelt unna julebrusen, for jeg regner med å måtte gjøre det etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 22. oktober 2010 #1195 Del Skrevet 22. oktober 2010 32 uker Så fort det går, hva er det med KG-svangerskap, de er så raske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 22. oktober 2010 #1196 Del Skrevet 22. oktober 2010 32 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 22. oktober 2010 #1197 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) 32 uker Nei, hvis det fortsetter sånn, så høres det jo ikke ut som at du har diabetes akkurat. Og det er jo riktig som du gjør å måle en stund etter mat, hvis ikke vil du bare få feil. Da kan du forhåpentligvis nyte adventstiden med masse julebrus da Er forresten enig i at de første ukene, spesielt frem til første UL gikk suuupertreigt, men nå bare flyr de avgårde! Jeg tenkte på det igår når jeg la meg og stilte vekkerklokka, at jeg syns ikke jeg gjør noe annet enn å stille vekkerklokka for tiden Dagene går så ekstremt fort! Godt å høre at humøret er bedre Iril Bare nyt de siste ukene, og tenk at til tross for alle vondtene, så er det noe helt fantastisk du opplever, og det er ikke gitt at man kommer til å oppleve det mer enn en gang Endret 22. oktober 2010 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 22. oktober 2010 #1198 Del Skrevet 22. oktober 2010 Tror jeg må slutte å gå ut, for jeg besvimer jo bare. I dag klarte jeg heldigvis å unngå det ved å sette meg ned med én gang jeg ble svimmel, men likevel.. Svigermor fant jakken jeg ønsker meg på butikken der hun bor, og sa hun kunne kjøpe den for meg og sende bort. Jeg sa ja, men mannen var så dust at han sa at det blir mye penger i porto (når jeg kunne kjøpt den i en annen farge her), så da ble hormonella kjempelei seg. Men svigermor hadde allerede kjøpt den, så nå sitter jeg her med helt svart samvittighet pga. de portopengene. Skal visst ikke så mye til akkurat.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 22. oktober 2010 #1199 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg tenkte på deg da jeg så julebrus i butikken i går Det var riktignok ikke det merket du liker, men det beste merket synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 22. oktober 2010 #1200 Del Skrevet 22. oktober 2010 Uff, synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for portoen eller at svigermor kjøpte jakken til deg - det er kjempe snilt! Og jippi for at du kan drikke julebrus... Vi holdt på å kjøpe det i butikken i går, men så tenkte jeg at vi får drøye den littegrann.... Men gleder meg til julebruuus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå