Gjest Iril Skrevet 25. mars 2010 #1 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Update: Testet positivt knappe tre uker etter at denne dagboka ble åpnet, og venter vårt lille Mirakel 20. desember! Viktige linker: Utviklingen til fosteret Innkjøpsliste fra mammanett.no Vinterbabytråden Tippeliste kjønn Huske-, ønske- og innkjøpsliste Synes det virker så koselig her blandt prøverne at jeg bare måtte ha dagbok jeg også. Hvor flink jeg blir til å skrive i den vil tiden vise.. Litt om oss: Jeg fyller 25 i løpet av våren, mens mannen fylte 30 tidligere i år. Vi har prøvd siden sommeren 2009, men jeg har visst at jeg har PCOS siden slutten av puberteten, så vi regnet med at vi trengte hjelp. Jeg har lange sykluser, sjelden mindre enn 60 dager og som regel ingen EL. Derfor tester vi Pergo nå, dobbel kur ga fin EL forrige syklus, men dessverre ingen graviditet, sikkert mest fordi EL kom overraskende tidlig. Denne syklusen er "pausemnd", og i dag er jeg på CD 14 og venter spent på om EL kommer snart. Har en god del EL-smil som begynte i dag, så det er spennende nå! til dagboka mi! Måtte bare redigere overskriften. Endret 6. desember 2010 av Iril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. mars 2010 #2 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei. Spennende med en ny dagbok, velkommen skal du være Vi er også prøvere, har vært det siden januar 2010, så det er enda ferskt, men en spennende tid, vanskelig å ikke henge seg for mye opp i prøvingen. Jeg sliter med lange sykluser etter pilleslutt i juli/august 2009. Hvordan ble det oppdaget at du hadde PCOS? Har lest litt om dette, og er redd for at jeg kan ha det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 25. mars 2010 #3 Del Skrevet 25. mars 2010 Gikk til gynekolog fordi da jeg var ferdig med puberteten, hadde jeg veldig lange og uregelmessige sykluser, gikk veldig lett opp i vekt, hadde fæle svarte hår under navelen og en del andre ting som ikke helt stemte. En innvendig UL viste masse cyster på eggstokkene. Du kan se listen over symptomer her. Jeg brukte p-piller ca et halvt år for å få regelmessige sykluser, men fant etterhvert ut at jeg ikke orket å ta de pillene bare pga. det, så har aldri brukt p-piller etterpå. Tror ikke det er helt uvanlig at kroppen bruker opptil et år på å stabilisere seg etter p-pillebruk, så ikke stress. Om det tar et år uten at syklusene dine stabiliserer seg bør du vel gå til lege. Men satser på det klaffer for dere før det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 25. mars 2010 #4 Del Skrevet 25. mars 2010 Heisann Iril, og velkommen som prøvedagbok'er! Her er det superkoselig å vere, men vi håper jo alle sammen på å få komme oss herifra fortere enn svint! (altså å få komme over i graviditets-dagbøkene ) Kjedelig å lese at du har PCOS, men bra det blir gjort noe med nå da De fleste blir jo gravide når de bare får litt hjelp mot PCOS'n Hva er grunnen til at dere har en pausemnd? Er det for å slippe termin midt oppi julen kanskje? (Det har nemlig vi også bestemt oss for i så tilfelle ) Hører du til i nord eller sør på vestlandet? Selv er jeg ganske så midt på . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 25. mars 2010 #5 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Søren, jeg rakk ikke å være først til prøverne - koselig med nye dagbøker Blir spennende å følge deg videre - kan jo se ut som jeg kan få diagnose PCO jeg og, så da kan vi jo kanskje lære litt av hverandres erfaringer etter hvert God kveld Endret 25. mars 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 25. mars 2010 #6 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei Zia! Godt å ha noen å dele erfaringer med, ja! Hva er grunnen til at dere har en pausemnd? Er det for å slippe termin midt oppi julen kanskje? (Det har nemlig vi også bestemt oss for i så tilfelle ) Nei, har pause fra Pergoen, ikke fra prøvingen. Vi bryr oss ikke om vi får termin midt i jula, tenker at man vet jo aldri hva som skjer uansett. Kan jo gå på overtid eller føde for tidlig, og det tar jo uansett tid for oss å bli gravide så føler ikke vi har "råd til" å ta en pause bare pga. når man får termin. Skjønner at folk gjør det hvis de ikke har noen kjente problemer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seraphina Skrevet 25. mars 2010 #7 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei Iril Sniker innom... Det er så artig med helt nye dagbøker Blir spennende å følge med i dagboka di fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 26. mars 2010 #8 Del Skrevet 26. mars 2010 Hei seraphina! I dag er det endelig fredag! Her i gaten hvor vi bor driver de og bytter kledning på det ene huset også skal de bygge på det andre, så det er veldig mye bråk her for tiden. Jeg tar studiekompetanse som privatist, så jeg er hjemme hele dagen, og synes alt dette bråket er utrolig slitsomt. Derfor er det ekstra deilig med helg! Håper dere får en superflott helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oktoberjente Skrevet 26. mars 2010 #9 Del Skrevet 26. mars 2010 Takker masse lykke til til deg og! Er ca likt i syklusen vi da, spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. mars 2010 #10 Del Skrevet 26. mars 2010 Så kjedelig med bråk - ødelegger jo helt konsentrasjonen om man skal fokusere på studier. Pleide å rømme til nærmeste bibliotek når noen naboer bestemte seg for å borre litt jeg , men det er jo litt mer langvarige prosjekter hos dere, så ikke så greit å flykte fra kanskje.... Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 26. mars 2010 #11 Del Skrevet 26. mars 2010 Ja, jeg kan gå opp til svigerforeldrene mine og sette meg også om jeg vil, men jeg trenger forholdsvis lange pauser så det ville føles litt rart det også. Men får se hva jeg gjør om de fortsatt holder på etter påske og eksamen nærmer seg. Nå er det endelig helg, ja! Mannen er ute med kompiser, mens jeg ikke gadd å være med. Har skikkelig hodepine og skal ta meg en laaaaaaaaaang varm dusj, lage noe digg til middag og spise SuperChips til dessert. Har fått helt dilla på SuperChips med paprika, det er jo så ubeskrivelig godt, tror jeg er avhengig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. mars 2010 #12 Del Skrevet 26. mars 2010 Åh, det hørtes ut som en kjempedeilig kveld synes jeg :rødme: Kan jo være deilig å slappe av alene hjemme i blant Vi spiste faktisk superchips med paprika i sted vi - holder med deg i at de er gode God bedring for hodepinen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 26. mars 2010 #13 Del Skrevet 26. mars 2010 Takk, det hjalp litt på hodepine med en dusj. Nå er det bare knærne som plager meg, men det er jeg jo vant med så det går greit.. Jeg synes det er superdeilig å være hjemme alene en kveld uten mannen innimellom, liker å ha hele leiligheten for meg selv. Skal finne senga tidlig med lydbok på øret også. :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 27. mars 2010 #14 Del Skrevet 27. mars 2010 Påskeferie! Mannen min! :rødme: Det er vår! Spennende lydbok på iPhonen! Melkesjokolade med kvikk lunsj og havsalt i skapet! Dette blir uten tvil en super lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seraphina Skrevet 27. mars 2010 #15 Del Skrevet 27. mars 2010 Det høres ut som en perfekt lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 27. mars 2010 #16 Del Skrevet 27. mars 2010 [*] Melkesjokolade med kvikk lunsj og havsalt i skapet! Da fikk jeg endelig tid til å lese igjennom dagboka di Skokoladen er farlig god Er nok saltet som gjør det. Blir ikke for søtt. Kan spise uante mengden er den sjokoladen der. Så bra at du visste at du har PCOS da du begynte å prøve. Da slapp du prøve masse, ha mye frustasjoner, for så å finne det ut etter lang tid. Nå kan dere begynne rett på, med hjelp. Kanskje får dere det til lenge før oss "vanlige" prøvere, siden dere får hjelp mener jeg. Eller er det ingen sammenheng? Ha en stålende lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 27. mars 2010 #17 Del Skrevet 27. mars 2010 Jo, vi slapp jo å prøve et år før vi fikk utredning. Jeg hadde snakket med fastlegen min om det før vi begynte, og hun var enig i at det var lite vits å prøve på egenhånd. Så når vi bestemte oss for å begynne fikk jeg henvisning til gynekolog med én gang. Tok tre mndr. fra henvisningen ble sendt til vi fikk time, det var i september. Fikk resept på Pergo da, prøvde først en enkel kur, men den fungerte ikke i det hele tatt. Fra september til forrige syklus gikk det bare to sykluser, så de var ganske lange, kan man si. Prøvde så dobbel kur, og det fungerte, hadde EL og alt forrige syklus. Men denne syklusen (pausesyklusen) er jeg litt mer usikker, har hatt en del EL-slim de to siste dagene, men i dag igjen har det ikke vært noe. Ingen pos. EL-test heller. Men om denne syklusen blir som den forrige skal ikke EL-testen være positiv før den 30. uansett, så stresser ikke ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 28. mars 2010 #18 Del Skrevet 28. mars 2010 Denne syklusen er "pausemnd", og i dag er jeg på CD 14 og venter spent på om EL kommer snart. Har en god del EL-smil som begynte i dag, så det er spennende nå! Heisann! Velkommen som prøver og takk for kommentar i dagboka mi. EL-smil, er det når du finner ut at du har EL og vil forføre mannen? Jeg får ihvertfall veldig mye EL-smil sånn at mannen skjønner hva som er på gang... Hehehheheh... Men bruker du EL-tester eller bare sjekker slim? Jeg brukte tester forrige pp, og målte temp etter el for å sjekke om tempen hadde steget. Glemte å måle tempen før, men sjekka imot tidligere temperaturkurver. (Dreiv å målte tempen i høst mens jeg venta på at mannen skulle bli klar... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 28. mars 2010 #19 Del Skrevet 28. mars 2010 Mente selvsagt EL-slim. Jeg bruker digitale EL-tester, og de er pokker så negative! Også temper jeg, har pre-EL temperatur nå. Den går alltid litt ned rett før EL, men jeg skjønner ikke helt det med EL-testene. Alle tegn tilsier snart EL, men EL-testene er negative. Kanskje de digitale ikke funker for meg? Symptomer på at EL nærmer seg CD17: - kviser i ansiktet - masse EL-slim - godt "humør" - lav temp. om morgenen Også synes jeg mannen min er så umåtelig kjekk om dagene! :rødme: Synes jo alltid han er fin også, men når det nærmer seg EL blir jeg alltid superforelska og synes han er så kjekk at jeg ikke klarer å gå forbi ham uten å kose-kysse-klemme-klå litt.. Må bare skrive det opp slik at jeg husker det til neste syklus, sånn i tilfelle det ikke klaffer her. Neste syklus blir i så fall Pergo-syklus igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 28. mars 2010 #20 Del Skrevet 28. mars 2010 Det er jo noen som ikke får utslag på el-tester bare. Men er det ikke ufattelig dyrt med de digitale? Lurt å skrive opp tegn og sånn, så husker man til neste gang. Og tempkurven er lett å følge når det har gått et par sykluser. Meeeeen... Det skal vel ikke bli så mange flere sykluser nå? Må krysse fingre for at det klaffer denne gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå