Gå til innhold

Venninne som ikke tar kontakt lenger


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Tusen takk for svar dere!

Nå ringte hun meg faktisk i dag. I starten var jeg avvisende, og avventende. Sa ikke noe særlig om meg selv, men bare hørte på henne, og hun nevnte graviditet flere ganger. Etter en liten stund gikk samtalen mer eller mindre som før, hun var hvertfall veldig koselig og pratsom. Vi snakket mest om henne, da jeg har tenkt litt, og funnet ut at jeg kanskje snakker for mye om meg selv.

Jeg kan skjønne at noen syntes det virker som jeg forventer for mange telefoner og besøk, men alle vennskapsforhold er forskjellige. Og vårt har vært sånn i flere år, at vi snakker sammen så ofte. Vi har ikke så veldig mange andre gode venninner noen av oss, og det er hun som har begynt å omtale meg som sin bestevenninne til andre.

Jeg skjønner at man prioriterer familie foran venner, men jeg syntes det ble litt for mange besøk hos de samme familiemedlemmene. Og besøk var det egentlig ikke så viktig med, for vi møtes ikke så ofte. Men jeg skulle gjerne hatt 15 minutter i telefonen innimellom slagene :sjenert: Det sårer meg at hun ikke ringer tilbake når jeg har prøvd å ringe henne, eller at hun sier at hun skal ringe men ikke gjør det...

Uansett, i dag var hun seg selv igjen. Jeg foreslo en aktivitet, og hun var veldig gir på å bli med. Hun snakket også om at hun hadde kjøpt bil som hun får snart, og da skulle vi møtes. Jeg sa jeg syntes det var på tide, at det var lenge siden sist.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro jeg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hvor lenge er det egentlig siden hun begynte å ta sjeldnere kontakt?

Dersom det bare har pågått de siste par månedene, kan det bare være noe forbigående. Men dersom det har pågått et halvår, er det mer grunn til bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supermimz

..

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro jeg :sukk:

Vet du hva jeg tror? Jeg tror at du behøver flere venner. :) Det virker som du er veldig fokusert på denne ene veninnen, siden du nevner at du ikke har så mange andre venner. Det er nok slik at det er tungt å være veldig ansvarlig for andres lykke, og slik skal det ikke være. Det er du som er ansvarlig for ditt sosialliv, akkurat som denne jenta er ansvarlig for sitt eget.

Jeg har venner som har det travelt med sine liv og som er veldig sosiale, men jeg straffer dem ikke med å være avvisende når de plutselig ringer..Det er fordi jeg vet det er lett å glemme, men det betyr ikke at man ikke er ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...