Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har jeg kjøpt lodd til inntekt for klassetur. Det er ikke så mange som selger det lenger, nå går det mest i kaker og dopapir og sokker og annet ræl som man blir pushet på på jobb og facebook og som jeg ikke har noen problemer med å si nei til - jeg føler ingen plikt til å kjøpe sokker jeg ikke trenger for å støtte laget til en perifer kollegaes ukjente (for meg, ikke for ham :ler:  ) datter. 10-åringer som selv står og selger lodd ved butikken, derimot, da er det bare å skrangle sammen det jeg måtte ha av kontanter.mest i ren medlidenhet - jeg hatet å måtte gjøre sånt da jeg var barn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Vi har venta i 50 år på dette - selv om jeg bare er 38...!

Historisk medalje på gang i skøyter - til stor entusiasme hos nrks utskremte... :ler: 

Skrevet

Det ble jamme gull - og olympisk rekord! :flagg::hoppe: 

Nå får jeg skifte kanal og se hva hopperne kan ordne...

Skrevet

:nordvesta: :bolledeig::danser::flagg::tronderbart: 

Selvfølgelig kunne ikke være hoppgutta være dårligere enn Lorentzen... De sa du skulle ta laggull, så da tok de laggull :hoppe: 

Skrevet

Og så sender man en lite tanke til Anders Fannemel - femtemann på det norske OL-laget, og den som ikke fikk hoppe en eneste konkurranse...

Skrevet

Stöck gråter litt - da må jo jeg følge opp...  :cry3:

Skrevet
8 minutter siden, Daria skrev:

Og så sender man en lite tanke til Anders Fannemel - femtemann på det norske OL-laget, og den som ikke fikk hoppe en eneste konkurranse...

...men han fikk hjelpe Stöckl å sette opp rekkefølgen de andre skulle hoppe i og fikk ros for det :fnise: 

-Aleks, hvordan skal det feires?
-Fylla! Nå blir det dritings...
:ler:

Godt integrert :rulle: 

Skrevet

Hårda bud, Sverige... :hoho: 

Skrevet

Jeg får sånne aha-opplevelser innimellom når jeg forviller meg inn i Beat for beat-hjørnet av youtube. Ikke husket jeg at jeg hadde vært publikum på en episode med Didrik Solli-Tangen før jeg fant denne og innså at jeg hadde sett den før...

Skrevet

Jeg fant hele episoden, og husker imponerende lite - men jeg kan garantere at jeg satt og ristet av frustrasjon da Ingrid Gjessing Linhave klønet til teksten i verset på Nothing's gonna change my love for you... :rulle: 

Skrevet

Michael Ball har aldri vært mindre gjenkjennelig (og når ble han så høy? :klo: Nå er nok Imelda Staunton ganske liten, men likevel...)

Skrevet

Hvor de norske hopperne feiret gullet i natt? I den tyske OL-campen sammen med sølvvinnerne, selvfølgelig... Hvem som vant festen skal jeg ikke uttale meg om, men nordmennene vant jo helt klart på antrekk :herremann:

Skrevet

-Han legger på 21 meter fra prøveomgangen! Da var det jo greit at han hoppet såpass kort da, ellers hadde det jo blitt jævlig langt nå...

Sportskommentator-logikk :rulle: 

Skrevet

“And sometimes our rooms will have two double beds or just one queen bed. So then it’s two guys in the same bed. We don’t really think it’s a big deal.”

Norske mannlige alpinister deler tidvis seng når de bor på hotell - selvfølgelig hører det hjemme i overskriften til NY Times... Burde noen vise dem bildet av Tom Hilde og Sigurd Nymoen Søberg i badekaret...? :fnise: 

Artikkelens kanskje viktigste sitat, som ganske mange idrettsutøvre både her og der burde ta til seg er jo Kjetils Jansruds greie oppsummering, som nok har vel så mye å si for lagfølelse og god stemning som dobbelsenger:

“We believe there is no good explanation or justification for why you have to be a jerk to be a good athlete,” Jansrud, the defending Olympic super-G champion, said. “So we just won’t have that kind of thing on our team. You have to get along with everyone.”

Skrevet

Godt å se at de tar vare på de urnorske tradisjonene - tacofredag! :ler: 

Skrevet

Undervurder ikke viktigheten av taco :ler:

Skrevet

Mer alpint: Ny sølvmedalje til Ragnhild Mowinckel :daane: Men jeg er jo ikke den eneste som ikke så det komme:

– Hæ, er det sant? Hva skjedde der? Jeg er så sykt overrasket. Jeg var veldig forundret over at det ble sølv i storslalåm, og så blir det sølv her også, sier en jublende alpinist.

:fnise: 

Skrevet

Jeg kan nesten unne USA sprint-gullet - det ville bety så mye for så mange. Men jeg forventer at Bjørgen tar svenskene, uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...