Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har jo ikke kjøpt sko, eller sjal, eller min obligatoriske bunke svenske pocketbøker...

Men jeg har spist en bedre middag, i 11. etasje med utsikt over byen. :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*mett* Risotto med asparges og parmesan, fulgt av en vandring til den lokale økologiske isbaren som frister med varianter med blåbær/lavendel og salt karamell :sikle: Mulig vi må innom der i morgen også...

Dessuten har vi kjørt sightseeing-buss i dag, og oppdaget en ny bruktbutikk... :plystre: 

Skrevet

Tøffer nedover Mälaren på vei tilbake fra slottsbesøk. Været ble bedre enn ventet, guiden var underholdende, slottet hadde Jane Austen-utstilling og båten har varme, nystekte kanelbullar og te. Nok en hard feriedag...

• Liker 1
Skrevet

Snart i Oslo :tog: Etter å knapt ha sett en regndråpe på hele turen har det kommet jevnt siden vi krysset grensen, litt usikker på hvordan jeg skal tolke det...

Kofferten har på mystisk vis lagt på seg noen kilo - ingen sammenheng med tidligere shoppingrapporter, selvfølgelig  - ser fram til den (og den store vesken, og den lille vesken, og den lille bagen - og jeg) er trygt i hus...

Skrevet

Da var årets ferieturer over, og alt som gjenstår er utpakking (snart...) og klesvask (er i gang). På mandag bør jeg vel ta en tur på jobb igjen...

Skrevet

Fikk mail fra Flickr om at noen hadde likt bildene mine - jeg visste ikke at det var i bruk fortsatt :vetikke: Min karriere der var kortvarig og lenge siden, jeg hadde helt glemt at jeg hadde (har, tydeligvis) konto der.

Forøvrig kan jeg melde at "en håndfull bling" tilsvarer seks kjeder, to armbånd, et par øredobber, en ankellenke og en brosje, og at beholdninger av sjokoladeplater i kjøleskapet nå har overskredet 2.5 kilo...

Skrevet

Vinneren av kvaliken i sommer-GP i hopp fikk en litersboks med øl. Du vet du er i Tyskland - og definitivt ikke i Norge -når...

Skrevet

Jeg hadde en plan om å ta meg en tur ut så snart QI var ferdig, ettersom det er spådd en del regn senere i dag, men nå ser det ut som om regnet kom meg i forkjøpet :regn: På den annen side, jeg burde jo prøvekjøre min nye regnkåpe...

Skrevet

Vært på Tusenfryd i dag. Perfekt parkvær og nesten ingen køer, da mange nok lot seg lure av skybrudd tidlig i formiddag og værmeldinga. 

Skrevet

Gråvær er jo det beste parkværet :Nikke: Du fikk kjørt deg?

Jeg gikk meg en tur langs sjøen i småregn og og oppdaget at regnkåpen er tett - begge veier... *svett* Havnet på balkongen da jeg kom hjem, det varslede regnet ble jo til sol...

Skrevet

Oh, yeah! Blir jo som en unge igjen, ass. 

Kan tenke meg at det ble litt småklamt med regnkåpe i dag, ja.  

Skrevet

Jeg brukte tydeligvis opp all effektivitet og innsatsvilje på fredag - etter at kofferten var tom og den siste ladningen nyvasket tøy hengt opp har jeg stort sett bare brukt tiden til å lese bøker og gå tur (gjerne i kombinasjon - i dag i Slottsparken), samt drikke te og spise sjokolade. Så mye som jeg drar i hus av de tre livsnødvendigheter, må jeg jo sørge for at forbruket holder noenlunde følge...

Jobb i morgen, påstås det...

Skrevet

I følge A-magasinet skal Nationaltheatret dramatisere Afghanistan-trilogien til Helga Flatland neste år - det kan bli spennende (og tårevått...). :jepp: 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jamie kommer! :danser: Neste uke - skjønner ikke hvordan det kan ha gått under radaren, var sikker på at jeg hadde sjekket programmet til jazzfestivalen :klo: Jeg så navnet hans øverst på en plakat i vinduet på en buss som kjørte forbi rett utenfor, innen heisen var oppe hadde jeg googlet og funnet *kjapp når jeg vil* Hva jkeg synes om å betale 700kr for en konsertbillett på en utendørskonsert hvor det ikke bare er unummererte sitteplasser, men "begrenset antall sitteplasser. Du er ikke garantert sitteplass." er jo en annen sak - det er ikke så mange artister jeg ville gjort det for...

Endret av Daria
Skrevet

Signet være helsevesenet, og jeg betaler også min skatt med glede, ingen tvil om det. Men jeg må jo henge meg opp i en bitteliten detalj (kverulering er nemlig ikke noe helsevesenet kan behandle eller kurere, takk og lov :fnise: ):

Sitat

På sykehuset er det på med pasientskjorte med jenteknepping.

Hva er jenteknepping? :klo: Jeg trodde en knapp var en knapp...

Skrevet
24 minutter siden, Daria skrev:

Signet være helsevesenet, og jeg betaler også min skatt med glede, ingen tvil om det. Men jeg må jo henge meg opp i en bitteliten detalj (kverulering er nemlig ikke noe helsevesenet kan behandle eller kurere, takk og lov :fnise: ):

Hva er jenteknepping? :klo: Jeg trodde en knapp var en knapp...

Har aldri tenkt på jenteknepping eller gutteknepping på sykehusskjorter - og jeg har vært borti noen - både personlig og på andre. :ler: 

Men jeg skjønner han godt. Lovisenberg er helt fantastiske. Det nærmer seg faktisk et år siden jeg var der for mer og mindre samme sak. 

Skrevet

Skjorter generelt har jo ulik knepping på herreskjorter kontra skjorter til kvinner (siden de fra gammelt av gjerne hadde påklederske, derfor har skjorten knepping motsatt av herreskjorten). Så kanskje det var det han mente? :klo:

Skrevet

Det høres vagt kjent ut når du sier det, men hvem legger merke til sånt? Jeg aner ikke hvilken vei det lille jeg har av bluser og skjorter kneppes... 

Skrevet (endret)

Han kom, han slettet alle gamle tweets hvor han kritiserte sin nye sjef, han bannet så det lyste, han fikk alle til å nynne på Queen og komme med tilhørende dumme vitser, og så forsvant han igjen. Ti dager og ut med Scaramucci...

Endret av Daria
Skrevet
12 minutter siden, Daria skrev:

Det høres vagt kjent ut når du sier det, men hvem legger merke til sånt? Jeg aner ikke hvilken vei det lille jeg har av bluser og skjorter kneppes... 

Du legger nok merke til det den dagen du evt slenger på deg ei herreskjorte :opplyser: Hadde faktisk herreskjorte i ungdommen (don't ask...), og la merke til forskjellen. Har også hatt jakker med glidelåsen på feil side...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...