Skravla Skrevet 10. juli 2017 #16662 Skrevet 10. juli 2017 12 minutter siden, Daria skrev: Dagens freudianske... Ikke sant!
Daria Skrevet 10. juli 2017 Forfatter #16663 Skrevet 10. juli 2017 Aftenposten byr på pakketips - jeg byr på noen innvendinger... 1)Kjøp der du kommer heller enn å ta med, og legg det igjen når du reiser. Miljøvennlig og fint på alle måter... 2) Sitat Du ender gjerne opp med å bruke den samme behagelige buksen/shortsen og t-skjortefavoritten dag etter dag, mens de seks-syv andre ligger ubrukt. Snakk for deg selv - jeg går ikke med de samme klærne i dagesvis i strekk. Særlig ikke samme topp dag etter dag i sommervarme dager med mye aktivitet, som det gjerne blir på ferie. 3)Vis meg gjerne de tekniske ( ) /behagelige klærne som kan brukes både på en lang busstur og på restaurant. 4)Ikke minst - hvorfor skal det være et mål i seg selv å pakke minst mulig? Pakk ikke mer enn du klarer å få med deg på egen hånd er en grei tommelfingerregel, men jeg tar heller med meg det jeg trenger av truser og topper enn å vaske klær i servantet hver kveld for å spare plass bare av trass og prinsipp. 1
Skravla Skrevet 10. juli 2017 #16664 Skrevet 10. juli 2017 3 minutter siden, Daria skrev: Aftenposten byr på pakketips - jeg byr på noen innvendinger... 1)Kjøp der du kommer heller enn å ta med, og legg det igjen når du reiser. Miljøvennlig og fint på alle måter... 2) Snakk for deg selv - jeg går ikke med de samme klærne i dagesvis i strekk. Særlig ikke samme topp dag etter dag i sommervarme dager med mye aktivitet, som det gjerne blir på ferie. 3)Vis meg gjerne de tekniske ( ) /behagelige klærne som kan brukes både på en lang busstur og på restaurant. 4)Ikke minst - hvorfor skal det være et mål i seg selv å pakke minst mulig? Pakk ikke mer enn du klarer å få med deg på egen hånd er en grei tommelfingerregel, men jeg tar heller med meg det jeg trenger av truser og topper enn å vaske klær i servantet hver kveld for å spare plass bare av trass og prinsipp. Enig. Jeg har vasket - fordi jeg hadde med for lite. Og det var ikke noe særlig. Og noen kan ikke gå inn i en hver butikk og kjøpe heller.
Rosalie Skrevet 10. juli 2017 #16665 Skrevet 10. juli 2017 Jeg hadde stappfull koffert da jeg dro på ferie i år, men har tydeligvis pakket med hodet under armen og armen i bind da jeg pakket overdeler, så litt happy med at det er vaskemaskin i leiligheten vi har leid siste uka. For som Skravla skrev: Ikke alle kan bare handle hvor som helst...
Daria Skrevet 11. juli 2017 Forfatter #16666 Skrevet 11. juli 2017 Det var ikke først og fremst klær man skulle kjøpe (du skal jo gå i det samme hele ferien uansett), men ting som paraplyer, reisehåndbøker, strandleker osv. Men ja. Mann i frokostsalen hadde matchet shortsen og sokkene - samme nyanse av turkis (som også gikk igjen i mønsteret i skjorta). Jeg er litt usikker på om jeg er imponert eller ikke...
Skravla Skrevet 11. juli 2017 #16667 Skrevet 11. juli 2017 5 timer siden, Daria skrev: Det var ikke først og fremst klær man skulle kjøpe (du skal jo gå i det samme hele ferien uansett), men ting som paraplyer, reisehåndbøker, strandleker osv. Men ja. Mann i frokostsalen hadde matchet shortsen og sokkene - samme nyanse av turkis (som også gikk igjen i mønsteret i skjorta). Jeg er litt usikker på om jeg er imponert eller ikke... Eller ikke.....
Jerle Skrevet 11. juli 2017 #16668 Skrevet 11. juli 2017 14 timer siden, Daria skrev: Aftenposten byr på pakketips - jeg byr på noen innvendinger... 1)Kjøp der du kommer heller enn å ta med, og legg det igjen når du reiser. Miljøvennlig og fint på alle måter... 2) Snakk for deg selv - jeg går ikke med de samme klærne i dagesvis i strekk. Særlig ikke samme topp dag etter dag i sommervarme dager med mye aktivitet, som det gjerne blir på ferie. 3)Vis meg gjerne de tekniske ( ) /behagelige klærne som kan brukes både på en lang busstur og på restaurant. 4)Ikke minst - hvorfor skal det være et mål i seg selv å pakke minst mulig? Pakk ikke mer enn du klarer å få med deg på egen hånd er en grei tommelfingerregel, men jeg tar heller med meg det jeg trenger av truser og topper enn å vaske klær i servantet hver kveld for å spare plass bare av trass og prinsipp. Jeg er så enig! Når jeg leste den så tenkte jeg, jaha kjekt for deg! Jeg pakker med meg det jeg vil. Denne ferien har vilitt liten plass til kofferter i bilen, så vi pakker det vi trenger for 10 dager, så leier vi leilighet og kan vaske etter 10 dager. Jeg hadde aldri feks vasket truser for hånd. Og som Skravla sier, ikke alle kan gå inn på første å beste butikk og kjøpe det man trenger.
Jerle Skrevet 11. juli 2017 #16669 Skrevet 11. juli 2017 (endret) Vet ikke hva som skjedde her... Endret 11. juli 2017 av Jerle
Rosalie Skrevet 11. juli 2017 #16670 Skrevet 11. juli 2017 7 timer siden, Daria skrev: Det var ikke først og fremst klær man skulle kjøpe (du skal jo gå i det samme hele ferien uansett), men ting som paraplyer, reisehåndbøker, strandleker osv. Men ja. Mann i frokostsalen hadde matchet shortsen og sokkene - samme nyanse av turkis (som også gikk igjen i mønsteret i skjorta). Jeg er litt usikker på om jeg er imponert eller ikke... Reisehåndbok på kyrillisk. Praktisk... Jeg pleier å kjøpe strandmatte på stedet, for den er knøvlet og utbrukt etter en uke, altså forbruksvare. Men mange andre strandting har faktisk lang levetid, og jeg kjenner jeg blir litt kvalm av kjøp-og-kast-mentaliteten de her fremviser.
Daria Skrevet 11. juli 2017 Forfatter #16671 Skrevet 11. juli 2017 Til denne ferien har jeg pakket uhemmet - for en gangs skyld reiser jeg jo med bil - vanligvis begrenser jeg meg til en koffert (og skal aller helst ha litt shoppingplass ledig...), men jeg tar heller den store kofferten så jeg har plass til den kjolen jegt faktisk vil ha på meg den ene kvelden vi skal spise på en fancy restaurant heller enn å klemme et minimum ned i den lille kofferten og føle meg halvsjuskete hele ferien. Forskjellen på å dra på en liten eller en større koffert er så liten at fordelen med å ha mer plass oppveier ulempene. det samme gjelder egentlig når jeg reiser med ryggsekk - så sant den ikke veier vanvittig mye eller skal bæres altfor langt kan jeg like gjerne reise med en stor tursekk som en litt mindre. Antall kolli har igrunnen mer å si. 1
Daria Skrevet 12. juli 2017 Forfatter #16672 Skrevet 12. juli 2017 Jeg har kjøpt sitronsider Og rabarbrasider, og solbærsider, og blåbærsider
Daria Skrevet 13. juli 2017 Forfatter #16674 Skrevet 13. juli 2017 Oh yes - dette har jo vært rene fylleturen etter min standard. Jeg har drukket alkohol ved minst fire forskjellige anledninger i løpet av en drøy uke, og kommer hjem med fem flasker (ok, fire flasker og en boks) sider og en flaske Mozart-likør... ...men som vanlig har jeg først og fremst kjøpt te, sjokolade og bøker... Strengt tatt burde utvalget holde noen måneder - så da er det jo bra jeg skal til Stockholm snart og får hamstret litt mer. 1
Daria Skrevet 13. juli 2017 Forfatter #16675 Skrevet 13. juli 2017 (endret) På 11.7.2017 den 9.21, Daria skrev: Mann i frokostsalen hadde matchet shortsen og sokkene - samme nyanse av turkis (som også gikk igjen i mønsteret i skjorta). Jeg er litt usikker på om jeg er imponert eller ikke... Han gjentok hele ensemblet dagen etter. Jeg lurte selvfølgelig umiddelbart på om han hadde flere par like sokker, eller om han vasket dem hver kveld (det siste alternativet var tryggest å ikke tenke på...). Men han slo jo ikke damen på 60+ som stilte i trange svarte skinnbuser tre dager på rad - og den siste dagen fulgte hennes jevnaldrende mannlige reisefølge opp med slengbukser i mørk cerise fløyel... Også en observasjon verdt å nevne: Den lokale bikeren. Skjegg. Hell's Angels-jakke. Svær Harley. Discomusikk på anlegget... Endret 13. juli 2017 av Daria
Daria Skrevet 13. juli 2017 Forfatter #16676 Skrevet 13. juli 2017 En drøy kilo te, en drøy kilo sjokolade,760 gram lakris og karameller og åtte bøker. Jeg er som ekornet - jeg hamstrer for vinteren *pakker ut*
Daria Skrevet 13. juli 2017 Forfatter #16677 Skrevet 13. juli 2017 Jeg har snufset meg gjennom The C Word på svt. Vanligvis er kreftfilmer en genre jeg styrer unna, men denne er basert på en historien til en britisk kvinne på min alder som fikk brystkreft da hun var 28 og blogget om det, ærlig og udentimentalt, men en solid dose humor og ironi. Jeg fulgte bloggen i flere år, til det dessverre ikke var noe å følge lenger.
Roadrunner Skrevet 14. juli 2017 #16678 Skrevet 14. juli 2017 Velkommen hjem! Høres ut som om du var helt i rute med shoppingen
Jerle Skrevet 14. juli 2017 #16679 Skrevet 14. juli 2017 14 timer siden, Daria skrev: En drøy kilo te, en drøy kilo sjokolade,760 gram lakris og karameller og åtte bøker. Jeg er som ekornet - jeg hamstrer for vinteren *pakker ut* Ikke mer?? Da må du vel hamstre på neste tur da?
Daria Skrevet 14. juli 2017 Forfatter #16680 Skrevet 14. juli 2017 Du spår en lang og hard vinter? Det skal vel sies at det ikke var helt tomt hjemme fra før av heller - med turer til Kiel i februar, Göteborg i april og Køben i pinsen har det blitt fyllt på jevnlig...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå