Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går: Donald Trump kommenterer utseende til en kvinnelig journalist under en pressedekket telefonsamtale med den irske statsministeren.

I dag: Donald Trump omtaler en kvinnelig programleder som "low IQ, crazy" (og den neste tweeten var enda verre). Men presseansvarlig i Det Hvite Hus forsvarer ham - stakkaras mannen må jo få ta til motmæle når han blir mobbet.

I morgen: *vil ikke tenke på det*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Revolusjon i Storbritannia! Parlamentsmedlemmene må ikke lenge gå med slips! Verdens undergang er nær!

Når ikke engang britene lenger insisterer på etikette, formaliteter og korrekt antrekk, hvem kan vi da stole på?

Alarm! Alarm! På vegne av vanvittig mange!

Ikke? Nei vel da...

Skrevet

Stpehen Fry: There's a word for a pyramid with a flat top.

Alan Davies: Unfinished.

:rulle: 

Skrevet

Jeg var på førpremiere i en nesten tom sal på Det Norske i natt. Et stykke som minnet litt om Bjella-stykket, men basert på Eidsvåg og Prøysen (bergenseren jobber hardt med de tykke l'ene :fnise: ) og som foregikk over hele salen - skuespillerne var like mye rundt i benkeradene som på scenen. Jeg kjeftet på mannen som satt foran meg fordi han syntes det var helt naturlig å røyke i salen - jeg mistenker at da det skjedde satt mannen i naboleiligheten og tok en morgenrøyk på balkongen - da siver det litt røyklukt inn på soverommet...

Skrevet

Regner med at du har fått med deg denne noen ganger.... men en ekstra gang skader jo ikke 

Skrevet

:strix:

Den har vel blitt spilt her før en og annen gang... :plystre: 

Skrevet

Dobbelt barneselskap i dag. 4-åringen fikk doktorsett og satte sprøyter på alt og alle når vi minst ventet det... :ler: 

Skrevet

Dagens pris for ærlighet går til det amerikanske stjerneskuddet i stavsprang - han begynte med stavsprang som tenåring fordi det var så mange jenter som drev med det... :ler: 

Skrevet

:regn: Det kom plutselig - panikken spredte seg sikker på uteserveringene på Aker Brygge :fnise: 

Jeg har strøket klær *flink* og begynt å finne fram alt som skal i kofferten. Tror jeg har med nok klær i år også... 

Skrevet

Lokal byge. Her har det ikke regnet (enda). 

Skrevet

Her har det regnet av og på i halvannen time - bygen likte seg her og ble...

Skrevet

-Det er større sjanse for at det blir 0-3 enn 1-2 - sa ekspertkommentator Rekdal. Fem minutter senere sto det 2-2... :ball: 

Skrevet

Danseband (eller i denne sammenheng - danseduo)  på danskebåten - minst like ille som ryktene skal ha det til :fnise: 

Vi har funnet hotellet og shoppingstrøket, jeg har spist vannmelonis og lokalisert de lokale tebutikkene. So far, slett ikke verst...

Skrevet

Sofitis med smak er en god ting. Sjokolade-softis og pistasjsoftis i en vakker tofarget symbiose i samme kjeks - perfeksjon :sikle::essen2: Det blir nok flere av den i løpet av uka...

Skrevet

Nå er du bare ufin!!!!!!!! :kjefte: 

Skrevet

Rett før pausen pakker John Lidal vekk notene og går. Inn kommer Chris Lysack - tenor fra Canada (han sang Kleinzach på søndag). "Hei, Jeg er Chris Lysack Jeg snakker ikke norsk og om litt skal jeg synge La Boheme av Aznavour. 

Det er mulig han ikke snakker norsk men de par setningene  han sa tyder på mye øvelse i så fall. 

Skrevet

Og så vant han ikke publikumsprisen på den sjarmoffensiven? :fnise: 

Skrevet
Akkurat nå, Skravla skrev:

Nå er du bare ufin!!!!!!!! :kjefte: 

Skal sende deg bilde av den neste :sjarmor: 

Skrevet

Fagjuryen ga hederlig omtale til Edward Cleary - baryton (sang duetten på søndag) og Linsey Coppens fra Belgia. Hun sang Händel på søndag. 

Publikum ga hederlig omtale til Emil Havold Næshagen (bassbaryton med manbun) og Nils Georg Nilsen (vår russisksyngende). Han sang Bleuet av Poulenc i kveld og det var ikke noe dårligere. Han har en fremtid - håper han kan hyres inn på steder hvor jeg har mulighet til å oppleve han. 

Og både fagjury og publikum var enige om Eirik Grøtvedt. Han kom inn, presenterte seg og sa hva  han skulle synge... John Lidal sa "et øyeblikk" og EG repliserer "Bare han ved klaveret er klar så skal jeg synge for dere" 

Min stemme gikk til Jørgen Magnus Haslum, Bassbaryton (slam dunk - au rompa mi) Han var ikke med på søndag. 

Eira Huse - Mezzosopran - sang fra Cosi van tutte på søndag og vår russisksyngende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...