Daria Skrevet 11. april 2017 Forfatter #16101 Skrevet 11. april 2017 Dagens tv-tekst-oversettelse: philanderer and playboy = kurtisør En anelse skjønnmalende...
Rosalie Skrevet 11. april 2017 #16102 Skrevet 11. april 2017 27 minutter siden, Daria skrev: Buss er din venn på sånne dager. Eller en annen destinasjon... Jeg har kjøpt mandelegg i dag. Det gjenstår å se om jeg må kjøpe flere i morgen... Buss til Lillestrøm tar jo et halvt århundre.., Også hadde jeg en avtale. Typisk. Har også kjøpt mandelegg i dag. Vanlige og med lakrissmak. Spent på hvor lenge de overlever.
Daria Skrevet 11. april 2017 Forfatter #16103 Skrevet 11. april 2017 Sitat "I think when you come to sarin gas, there was no, he [Hitler] was not using the gas on his own people the same way that Ashad [sic] is doing … there was not in the — he brought them into the Holocaust center, I understand that, but I'm saying in that the way that Assad used them, where he went into towns, dropped them down, to innocent, into the middle of towns, it was brought, the use of it," Assad er verre enn Hitler - for Hitler brukte ikke gass på sitt eget folk, på uskyldige. Sitater over er ikke, som man kanskje skulle tro, hentet fra en eller annen tvilsom Holocaust-fornekter, men fra Sean Spicer, President Trumps pressesekretær. Hvor skal man begynne...?
Daria Skrevet 12. april 2017 Forfatter #16104 Skrevet 12. april 2017 -Hus på landet? Aldri i livet! Jeg var hos søstra mi i Drammen for fire år siden, og det var mer enn nok for meg, altså. Du och jag, Valborg! Olsenbanden har gjort et kjempekupp - halvannen million på hver! Det var muligens verdt litt mer i 1976...
Daria Skrevet 12. april 2017 Forfatter #16106 Skrevet 12. april 2017 Valborg er jo det beste med Olsenbanden, ved siden av all Oslo-nostalgien
Daria Skrevet 12. april 2017 Forfatter #16108 Skrevet 12. april 2017 Intervjuprogrammet til Bjarte Hjelmeland, hvor han snakker om og med og kler seg ut som Ingrid Bjørnov ble mye mer alvorlig og dypt enn jeg hadde forventet - faktisk ganske rørende. Interessant konsept, da - først snakker han med henne og andre rundt henne for å lære mer mulig om henne, for så å kle seg ut og la henne intervjue seg selv. Jeg vet det er en reprise, men jeg fikk ikke sett det sist det gikk...
Daria Skrevet 12. april 2017 Forfatter #16109 Skrevet 12. april 2017 Med den ene hånden famlet jeg i sofaen etter fjernkontrollen. I den andre hånden holdt jeg - fjernkontrollen...
Rosalie Skrevet 12. april 2017 #16110 Skrevet 12. april 2017 19 minutter siden, Daria skrev: Intervjuprogrammet til Bjarte Hjelmeland, hvor han snakker om og med og kler seg ut som Ingrid Bjørnov ble mye mer alvorlig og dypt enn jeg hadde forventet - faktisk ganske rørende. Interessant konsept, da - først snakker han med henne og andre rundt henne for å lære mer mulig om henne, for så å kle seg ut og la henne intervjue seg selv. Jeg vet det er en reprise, men jeg fikk ikke sett det sist det gikk... Veldig fint program. 14 minutter siden, Daria skrev: Med den ene hånden famlet jeg i sofaen etter fjernkontrollen. I den andre hånden holdt jeg - fjernkontrollen...
Daria Skrevet 12. april 2017 Forfatter #16111 Skrevet 12. april 2017 Ooh, Rickard Söderberg og Bokhora-blogger Johanna Öhgren på samme Kontrapunkt-lag
Daria Skrevet 12. april 2017 Forfatter #16112 Skrevet 12. april 2017 Jeg tok en litteratur-oppgave - før noen av lagene! Min triumf er uten ende...
Daria Skrevet 12. april 2017 Forfatter #16113 Skrevet 12. april 2017 For ikke å snakke om at jeg tok begge finalespørsmålene. Riktignok var emnet Norge og begge spørsmålene litterære, men det er jo mindre viktig...
Daria Skrevet 14. april 2017 Forfatter #16114 Skrevet 14. april 2017 (endret) Ramlet inn midt i Hobbiten, hvor de tydeligvis befinner seg i fornøyelsesparkattraksjonen fra helvete - i tønne ned elvestryk med morderiske orker etter seg. Aner ikke hva som foregår eller for den saks skyld hvilken av filmene det er, men Legolas dukket jo opp Endret 14. april 2017 av Daria
Daria Skrevet 14. april 2017 Forfatter #16115 Skrevet 14. april 2017 (endret) Noen ble begravd i fisk, jeg tenkte umiddelbart på Gøril Mauseth... Endret 14. april 2017 av Daria
Daria Skrevet 14. april 2017 Forfatter #16116 Skrevet 14. april 2017 -If there is in fact a live dragon down there... dont waken it! Alltid et godt råd å ta med seg...
Daria Skrevet 15. april 2017 Forfatter #16118 Skrevet 15. april 2017 Jeg har testet både sjokolade med te og te med sjokolade og konklusjonen er enstemmig: De gjør seg best i adskilt form, men gjerne sammen... I avdelingen for Se, jeg har viljestyrke (når det passer meg) sto jeg i butikken med mummikruset i hånda og fant ut at det igrunnen var ganske teit å kjøpe noe som er en så enkel og opplagt ting å ønske seg i bursdagsgave. Etterpå sto jeg i bokhandelen med Montefiores bok om Romanov-familien i hånda og klarte å legge tilbake både den og alle salgsbøkene jeg så på også. At det ble en liten sjokoladesmell i matbutikken var jo uunngåelig... Dessuten har jeg sett årets første linerler (Nei, det likner ikke, men det er den eneste fuglesmileyen...)
Daria Skrevet 15. april 2017 Forfatter #16119 Skrevet 15. april 2017 Jeg blar gjennom tv-oversikten for å se om det er noe verdt å få med seg de nærmeste timene. SVTs film om mannen som kjører på påskeharen er riktignok høyaktuell, men jeg tror jeg står over. Så kommer jeg til dansk tv - Tarmlørdag på DR2. Høres ut til bøkene vinner over tven igjen...
Daria Skrevet 15. april 2017 Forfatter #16120 Skrevet 15. april 2017 I anledningen 105-årsdagen for forliset: Hvorfor er vi så fascinert av Titanic? Jeg har tre sakprosabøker og en roman stående i hylla og har lest mange flere, helt siden jeg lånte den første på biblioteket da jeg var 6-7 år. Det var omtrent på den tiden vraket ble funnet, så det var nok en del i mediene om det da - de første bøkene jeg husker er jo de med bildene av vraket - og det var også en utstilling med ting fra skipet på Sjøfartsmuseet (så vidt jeg husker). Walter Lords klassiker A night to remember, som det refereres til i artikkelen, kjøpte jeg da jeg var 13-14 og har lest så mange ganger at det er så vidt den fortsatt henger sammen. Men jeg har ikke noe godt svar på akkurat hva det var som gjorde meg interessert. Dette, derimot, om Camerons Titanic-film med Kate & Leo, vet jeg muligens et og annet om... Small wonder that nearly half the female viewers under twenty-five who saw the movie went to see it a second time within two months of its release, and that three-quarters of those said that they’d see it again.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå