Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Jeg kuttet ned bestillingen fra ni til to aktuelle kåper før jeg sendte bestillingen og håper en av dem passer. Litt usikker på hva som er det verste scenarioet - at ingen passer eller at begge gjør det... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens mest sjokkerende nyhet: Barry Manilow er homo. Twitter lurer på hva som blir det neste . er paven katolikk og vann vått? Samtidig er det jo litt trist at han i så mange følte han måtte holde det skjult (vel, altså...) for å ikke skuffe fansen - samtidig som han tydeligvis har vært sammen med samme mann i nesten 40 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det riktig av meg å krysse av for "Annonsen er støtende/upassende" når jeg skjuler en fb-annonse fordi den er full av orddelingsfeil...? Jeg synes jo strengt tatt den er begge deler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg forsøkte å kommentere her ble jeg nektet å publisere. Sensur da gitt. Jeg har fortsatt ikke lest den artikkelen i Morgenbladet, så jeg trengte vel påminnelsen. Liker serien de har kjørt om Frankrike, men det er vel ingen overraskelse der. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på deg da jeg leste den, at den kunne være interessant for deg.

Jeg klarte 1/3 av åpningsspørsmålet på Kontrapunkt *stolt*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jo litteraturutdragene lette - åpningen fra Blixens MIn afrikanske farm og et utdrag fra Oscar Wildes Et portrett av Dorian Grey som handler om portrettmaling og nevner navnet Dorian. Banksy er jo også en kunstner som er ganske lett gjenkjennelig. Den kvinnelige svenske 1800-tallskomponisten, derimot - men hun tok ikke noen av lagene heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store bestillingen min fra franske amazon kom endelig i går, skulle komme 14. mars. En film og fire bøker som omhandler den franske okkuperte statens deltakelse i utryddelsen av jødene under 2. verdenskrig. En bok med etterlatte brev skrevet av jøder tatt til fange, to memoirer fra overlevende barn, og en roman av Simone de Beauvoir.

Godt jeg har så mye tid til å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo... muntert ut... Jeg blir like overrasket hver gang jeg leser om holocaust - jeg tror jeg har lest så mye nå at jeg er litt herdet, men den gang ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke muntert i det hele tatt. Jeg jobbet med det tidligere i vinter, brukte filmen og oppdaget at utgaven min var ødelagt. Siden jeg var så oppslukt av temaet ble jeg litt revet med da jeg skulle bestille ny film, de andre bøkene bare ramlet inn i handlekurven min av seg selv. Jeg jaget ut et tosifret antall bøker fra handlekurven før jeg trykket bestill, faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plagsomt så løst bøker står på sånne digitale butikkhyller... Jeg kom over en svensk roman i fjor som handlet om en romkvinne i konsentrasjonsleir - jeg har jo lest så mange sånne romaner om jøder, men dette ble en annen historie selv om man tror det var likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag: Hvis du ønsker å støtte trengende, så bare gjør det! Og la egen økonomi, evne og vilje være avgjørende for beløpet, heller enn antall aktive fb-venner. Vil du gjerne fortelle alle andre at du har gjort det, så gjør for all del det, men det er vel ikke det å bli fortalt hvor snill og flink du er som er motivasjonen din for å ville hjelpe...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twitter-forvirring: Når et NRK-program skifter navn og gjenoppliver en konto som har vært død i halvannet år - og jeg lurer på når og hvorfor jeg begynte å følge et program jeg ikke engang kjenner navnet på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Daria skrev:

Twitter-forvirring: Når et NRK-program skifter navn og gjenoppliver en konto som har vært død i halvannet år - og jeg lurer på når og hvorfor jeg begynte å følge et program jeg ikke engang kjenner navnet på...

Nå ble jeg nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ble litt rart å stå ved regjeringsbygget og lese nyhetene fra Stockholm. Tankene gikk i mange retninger. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt på gråten av den svenske delen av twitterfeeden min nå - folk åpner hjemmene sine for de som ikke kommer seg ut av sentrum, tilbyr skyss, tilbyr hjelp av alle slag. Sånne situasjoner bringer ut det beste i mennesker - for de fleste av oss er tross alt det grunnleggende instinktet å bry oss om hverandre :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så, et mer materialistisk innsnitt: Jeg gikk forbi Kitch'n tidligere i ettermiddag, der hadde de det nye mummikruset utstilt. Det er jo ikke så lenge siden disse krusene var tema her og du sa du ikke skulle ha flere med mindre noe helt spesielt dukket opp. Vel, dette sesongkruset står det ditt navn på. Med neonskrift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dallandra skrev:

Og så, et mer materialistisk innsnitt: Jeg gikk forbi Kitch'n tidligere i ettermiddag, der hadde de det nye mummikruset utstilt. Det er jo ikke så lenge siden disse krusene var tema her og du sa du ikke skulle ha flere med mindre noe helt spesielt dukket opp. Vel, dette sesongkruset står det ditt navn på. Med neonskrift. 

Jeg mener hun nevnte at prinsippet om ikke å kjøpe flere mummikopper måtte settes til side for denne siste utgaven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...