Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Tror jeg har lest 10 sider, bare nevner det...

 

På 16.3.2017 den 21.04, Daria skrev:

Forslag:

Når du går rundt og banker på dørene til folk og forstyrrer dem hjemme i relativt sene kveldstimer, så er det minste du kan gjøre å akseptere et nei. Ja, jeg ser at du kommer fra Unicef, jeg skjønner at du ikke er en dørselger per se (selv om du like fullt er ute etter pengene mine) og jeg vet at dere gjør en god og viktig jobb, men jeg er likevel ikke interessert i å bruke tiden min på deg nå, eller argumentere med deg om hvorfor.

Grøss, jeg hadde en fra Leger uten grenser på døren. Hyggelig kar osv. men han ville jo aldri gå, selv om jeg pent sa nei gjentatte ganger.

På 17.3.2017 den 16.43, Daria skrev:

Høyt oppe på irritasjonslisten: Folk som bruker navet ditt i hver og annenhver setning, enten de snakker til deg eller om deg (mens du er til stede). Det skaper ingen følelse av nærhet og intimitet eller hva som nå er meningen, det skaper bare irritasjon og motvilje. Folk som snakker ned til deg som om du er mindre begavet og belærer deg om ting du allerede gjør og/eller har gjort (og som de er informert om) er heller ikke høyt elsket.

mvh Har vært på møte...

Grøss, har en slik her også. Jeg blir litt smårar at dette. :sukk:

På 18.3.2017 den 16.21, Daria skrev:

Jeg kjøpte meg sjampo og balsam fra coops Änglagård-merke - miljømerket og allergivennlig og uten parabener og parfyme og alt sånt (og på tilbud - la oss ikke pusse glorien for mye). Men det er vanskelig å se bort at fra at selv pm den er parfymefri er den ikke luktfri, og jeg foretrekker faktisk en frisk og lett syntetisk duft av tropiske blomster framfor eimen av gammel play-do-leire... 

Håndsåpen er ikke noe å skryte av den heller.(også kjøpt på salg) Det må jo gå an å ha både miljømerket og allergivennlig og uten parabener og parfyme osv + bittelitt godlukt? Dusjsåpen er ikke noe å skryte av den heller, men allergihuden min synes den er ok.

På 18.3.2017 den 21.47, Daria skrev:

7 år og nesten 800 sider - og jeg bikker snart 45 000 innlegg. Skravling vet jeg ingenting om, altså... :plystre: 

Kan ikke skjønne at du skravler så mye? Trodde jeg hadde vært borte en uke eller så, ca 10 nye sider? :ler:

På 28.3.2017 den 23.58, Daria skrev:

Har du flere innlegg enn meg?! :daane: Når skjedde det?

Dere er hardbarka KGere begge to. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Jerle skrev:

Tror jeg har lest 10 sider, bare nevner det...

 

Grøss, jeg hadde en fra Leger uten grenser på døren. Hyggelig kar osv. men han ville jo aldri gå, selv om jeg pent sa nei gjentatte ganger.

Grøss, har en slik her også. Jeg blir litt smårar at dette. :sukk:

Håndsåpen er ikke noe å skryte av den heller.(også kjøpt på salg) Det må jo gå an å ha både miljømerket og allergivennlig og uten parabener og parfyme osv + bittelitt godlukt? Dusjsåpen er ikke noe å skryte av den heller, men allergihuden min synes den er ok.

Kan ikke skjønne at du skravler så mye? Trodde jeg hadde vært borte en uke eller så, ca 10 nye sider? :ler:

Dere er hardbarka KGere begge to. :fnise:

Flink pike - et eksempel til etterfølgelse :ler: 

Ja, det er noe med å ta et hint (for ikke å si en utvetydig avvisning...) - selv om du fronter en god sak, ender du opp med å ødelgge for organisasjonen du representerer. Dessuten er det noe med at du ikke vet noe om de du snakker med - hverken økonomien deres eller hva de eventuelt støtter på den ene eller andre måten. Jeg fikk høre av en sånn en gang at "Dette har alle råd til" - jeg var student og hadde ikke så romslig økonomi, dessuten var jeg fast giver hos en annen organisasjon...

Jeg trenger ikke så mye godlukt, men det er jo greit å ikke føle at jeg lukter innestengt barnehage... Ikke har jeg allergihud å ta hensyn til heller, så jeg vender nok tilbake til min orgasmiske venn Herbal Essence (noen andre som husker de reklamene...? :fnise: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens plikter er unnagjort - oppvasken (hvertfall en del av den) er tatt, scilla-progresjonen i parken er inspisert (selvfølgelig er det en plikt - noen må jo ta ansvar for å følge med at det går etter planen) og legen besøkt. Min plan var å begynne å jobbe litt rett over påske, hun mente jeg skulle drøye det enda en uke. Siden jeg er en lydig pasient (denne gangen, klok av skade...) gikk vi for hennes plan.

Kveldens planer er storslagne - det så bra ut da vi kjøpte billetter, og så blir det bare bedre og bedre. Jeg så bare at Anne Grosvold skulle intervjue Ingrid Bjørnov, med musikal-fortegn, og visste at det måtte jeg jo bare ha med meg. Så viste det seg at det bare var en del av opplegget, det skal deles ut musikkteaterpriser for fjoråret, hvor Tenk om ( :strix: ) er nominert i flere kategorier, Bjarte Hjelmeland skal lede det hele og man kan visst forvente seg litt av hvert. Det gledes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi Gjermundsen Broch sang Begynne om att :grine: Hans Marius Hoff Mittet sang Maxime og var grev Danilo til fingerspissene :rulle: Tenk om ble årets forestilling :strix: Silje Lundblad har fått trillinger! :daane: Fagottkoret sang fra Halve kongeriket :danser: Ingrid Bjørnov, selvfølgelig, og Bjarte Hjelmeland, og, og, og... *stor kveld* Større enn jeg var helt forberedt på, egentlig, nesten 3,5 time med store shownumre og hemmelige gjester og det hele. Og jeg er faktisk sjelden den som ler høyest når Frank Kjosås også er i salen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden du har vasket håret, eller lenge siden siste orgasmiske opplevelse i dusjen? *usikker på om jeg vil vite svaret* :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke akkurat shocking news nei. Det er jo ikke en gang gårsdagens nyheter. Her må vi vel både et og to tiår tilbake for at det skal regnes som en nyhet av noe som helst slag. 

 

Høres ut som du hadde en fortreffelig aften. Jeg så et par episoder av The Paradise (visstnok inspirert av en roman av Emile Zola?) og strikket mens min søte hund sang klagesangen sin fordi hun ble sittende alene uten selskap i sofaen. Tenk slikt! Ignorere hennes behov på det viset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser om det franske presidentvalget i Morgenbladet. Det er noe ironisk over Le Pen-tilhengerne som klager over innvandringen og "den muslimske landeplagen", all den tid mye av innvandringen til Frankrike har kommet fra tidligere kolonier. "Vi invaderte landområdene deres, tok over styre og stell og alt som fantes av ressurser og muligheter og tjente godt på det. Men la oss nå stenge grensene, det er så slitsomt med disse fattige menneskene som tror det bare er å komme til andres land og leve på deres goder." Det minner jo litt om denne klassikeren...

Forøvrig får jeg overhodet ikke lyst på kake av presidentkandidat Macron... Som forøvrig er en mann på 39, gift med en kvinne på 63. Hadde det vært omvendt ville vi vel knapt reagert, men når det er "feil vei" er det fort gjort å henge seg opp i det.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min første reaksjon når jeg ser dette bildet er å stusse på at Camilla er kledd i hvitt, siden det å være hvitkledd i møte med paven er et privilegium vanligvis forbeholdt katolske dronninger (svart er den korrekte fargen for den gemene hop...), tyder det på at jeg er et opplyst og velinformert menneske eller på at jeg har lest for mange kongeblogger? Og trenger det være enten/eller...? Burde hun ikke hatt noe på hodet også, forleden? Eller gjør det at hun ikke er katolikk at reglene uansett ikke gjelder for henne? Her må det googles, kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ladies were to wear a long (well below the knees), black dress, with a matching hat or other head covering and veil. Exceptions were made for Catholic queens and queen consorts who by dispensation could wear white (privilège du blanc).

Legg merke til preteritumsformen - ikke lenger obligatorisk, i følge Wikipedia. Men det er fortsatt vanlig å følge dem - Camilla har gjort det før. Michelle Obama også, selv om skjørtelengden hennes vel må sies å være i grensenland...

Er dere ikke glade for all den nyttige informasjonen som stadig dukker opp her? :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøyer meg i støvet!
Men selv om det ikke lenger er obligatorisk, så tenker jeg at det kunne vært lurt å følge skikken uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt at du, Daria, sørger for litt folkeopplysning her. Heretter kommer jeg nok til å se på antrekket til folk som blir avbildet sammen med paven. :jepp: Jeg har aldri tenkt over at det er skrevne eller uskrevne regler for det... *lite opplyst* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fulle, gaulende svensker utenfor vinduet mitt kl 03.30 en tirsdagsnatt - det må da finnes lover mot sånt? Ikke sang de spesielt vakkert, egentlig skulle de visst vært et helt annet sted (anywhere but here, for min del...) og de avbrøt en riktig så hyggelig drøm :jolie: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Materiale: ullignende materiale i 97% polyester, 2% viskose, 1% elastan. 

Det er praktisk talt ull - bortsett fra at det ikke er det i det hele tatt... LaRedoute sendte meg en påminnelse om at de har lagersalg - jeg benytter anledningen til å se etter en ny vinterkåpe. Hva den lite vinterkompatible konjakkfargede cordfløyelsjakken i 70-tallsstil gjør i handlekurven min? Hysj da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjørt i vid, kvinnelig modell. I motsetning til alle de maskuline skjørtene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Daria skrev:

Det er praktisk talt ull - bortsett fra at det ikke er det i det hele tatt... LaRedoute sendte meg en påminnelse om at de har lagersalg - jeg benytter anledningen til å se etter en ny vinterkåpe. Hva den lite vinterkompatible konjakkfargede cordfløyelsjakken i 70-tallsstil gjør i handlekurven min? Hysj da...

Detaljer, detaljer...

Du har vel ikke en slik jakke fra før. Derfor.

1 minutt siden, Daria skrev:

Skjørt i vid, kvinnelig modell. I motsetning til alle de maskuline skjørtene...

:ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...