Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg glemte forrige gang. Så det må jeg få sett før lørdag. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plutselig skjønte jeg hvem som er inspirasjonen for barten til Robert Johansson... :ler: 

Skrevet

I all oppmerksomheten rundt håret til Kate Gulbrandsen har et par solide duske-øredobber blitt oversett i mange år...

Skrevet
2 minutter siden, Daria skrev:

Plutselig skjønte jeg hvem som er inspirasjonen for barten til Robert Johansson... :ler: 

Det var min første tanke også..... :hoho: 

Skrevet

Hmf. Når cdon forrige onsdag sender mail om at boken jeg har bestilt er sendt fra deres leverandør med beregnet leveringstid på 2-3 arbeidsdager burde den vel komme snart? *utålmodig* Ikke at jeg lider under noen akutt bokmangel, men den passet tematisk så fint sammen og har et delvis overlappende persongalleri med den jeg leste ut i helgen, så det hadde vært så kjekt å lese dem i sammenheng... Jeg har nemlig lest om de store sosietetsvertinnene i London i mellomkrigstiden, og flere av dem omgikkes med og var mer eller mindre direkte involvert i forholdet mellom prinsen av Wales og Wallis Simpson, så da var det så naturlig å bestille en biografi om henne også - med den talende tittelen That woman :fnise: 

Skrevet
31 minutter siden, Daria skrev:

Hmf. Når cdon forrige onsdag sender mail om at boken jeg har bestilt er sendt fra deres leverandør med beregnet leveringstid på 2-3 arbeidsdager burde den vel komme snart? *utålmodig* Ikke at jeg lider under noen akutt bokmangel, men den passet tematisk så fint sammen og har et delvis overlappende persongalleri med den jeg leste ut i helgen, så det hadde vært så kjekt å lese dem i sammenheng... Jeg har nemlig lest om de store sosietetsvertinnene i London i mellomkrigstiden, og flere av dem omgikkes med og var mer eller mindre direkte involvert i forholdet mellom prinsen av Wales og Wallis Simpson, så da var det så naturlig å bestille en biografi om henne også - med den talende tittelen That woman :fnise: 

Det er da ufint av dem å la deg sitte sånn i boktørke.....

Skrevet

-Tea and toast are cheaper then beer and beefsteak. Argument mot likelønn under første verdenskrig. Kvinner var billigere i drift, må vite, så de trengte ikke tjene så mye... *ser dokumentar*

Skrevet

Jeg står på et smalt fortau i en lite trafikert vei og gir veianvisninger til dame på villspor. Voksen syklist kommer på fortauet og plinger.

-Unnskyld... (hint - flytt dere)
-Nå er det faktisk sykkelfelt her... (jeg hadde nemlig sett demonstrativt fra annen fortaussyklist til sykkelfeltet og tilbake litt lenger opp i veien).
-Det er ikke det her, det begynner der oppe (merkingen begynte ca 20 meter unna, veien er like bred hele veien)
-Det er lov å sykle i veien likevel...
-Men det er lov å sykle på fortauet også!

:murvegg: Det er også lov å tenke og ta hensyn og sånn også. Skal vi se, det er ikke var en eneste bil i veien, men to fotgjengere på fortauet - hva er det mest naturlig og hensiktsmessig at jeg som syklist gjør, tro...

Skrevet
4 timer siden, Daria skrev:

Jeg står på et smalt fortau i en lite trafikert vei og gir veianvisninger til dame på villspor. Voksen syklist kommer på fortauet og plinger.

-Unnskyld... (hint - flytt dere)
-Nå er det faktisk sykkelfelt her... (jeg hadde nemlig sett demonstrativt fra annen fortaussyklist til sykkelfeltet og tilbake litt lenger opp i veien).
-Det er ikke det her, det begynner der oppe (merkingen begynte ca 20 meter unna, veien er like bred hele veien)
-Det er lov å sykle i veien likevel...
-Men det er lov å sykle på fortauet også!

:murvegg: Det er også lov å tenke og ta hensyn og sånn også. Skal vi se, det er ikke var en eneste bil i veien, men to fotgjengere på fortauet - hva er det mest naturlig og hensiktsmessig at jeg som syklist gjør, tro...

Skal man sykle på fortau, har man vikeplikt for fotgjengere og man skal ikke sykle raskere enn i gangfart. Så vet du det til neste gang du treffer på en slik idiot. 

Skrevet

En etterlengtet dose svensketenor i kveld :strix: Han gjør seg som Don José... Dessuten har han stadig et litt förvånad uttrykk under applausen - Oi, de klapper for meg i dag også! :fnise: 

Skrevet

Når man trenger målfoto for å avgjøre 3-5. plass på en 5-mil må man vel kunne si at de er nokså jevngode...

Forøvrig kan jeg melde at Aker Brygge en marslørdag i knallsol er et ypperlig sted å oppsøke hvis du har som mål å bli en misantropisk barnehater (og ja, jeg burde strengt tatt vite bedre...). 

Skrevet (endret)

Og siden jeg først er i meldingsmodus minner jeg om at det i kveld er finale både i norsk og svensk grand prix, og at det i den anledning utstedes sarkasmevarsel for alle nærliggende områder :opplyser: 

Endret av Daria
Skrevet

-Vi drøyer skibyttet en runde til, Ivo. Kom igjen, jeg skal dra.

Martin Johnsrud Sundby tar taktisk ansvar både på egne og Ivo Niskanens vegne :fnise: 

Skrevet

Storo er heller ikke noe sjakktrekk en lørdag. 

Har samlet opp sarkasme til i kveld. 

Skrevet

Du har også luftet din indre misantrop? :fnise: Men jeg fikk meg i det minste årets første ute-is :essen2: 

Skrevet

Fire "jævlig" på en setning - jeg tror unge Tande er en smule irritert...

Skrevet

Kveldens første melfest-antrekk - turkis joggedress med midje-avslørende overdel med strass-overdose. Lekkert.

Skrevet

Midjeavsløringer er visst et gjennomgangstema for damene....

Skrevet

Etter å ha sett diskokule-med-juletrebelysning-antrekket til Frigg i Edda trengs det mer en en skarve glitter-bh for å imponere meg :filer: Dessuten er det det noe med selfie-video som scenedekorasjon...

Skrevet
2 minutter siden, Skravla skrev:

Midjeavsløringer er visst et gjennomgangstema for damene....

Tror det er i alles interesse at jeg styrer unna den trenden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...