Daria Skrevet 24. april 2016 Forfatter #14001 Skrevet 24. april 2016 Jepp. Visste forsåvidt det - det var jo det som var den første aktuelle datoen før jeg oppdaget at den gikk i dag.
Roadrunner Skrevet 24. april 2016 #14002 Skrevet 24. april 2016 Godt den indre femåringen ble fornøyd!
Daria Skrevet 24. april 2016 Forfatter #14003 Skrevet 24. april 2016 Den indre (og mer enn en smule bortskjemte) 5-åringen er lykkelig - og drømmer om kjolen og kappen til Jenta...
Rosalie Skrevet 25. april 2016 #14004 Skrevet 25. april 2016 Etter kun E liten uke i utlendighet tok det litt tid å få oppdatert seg i denne boka. Hilsen kvalmt brun (det påstår i hvert fall han jeg bor sammen med at jeg er).
Daria Skrevet 25. april 2016 Forfatter #14005 Skrevet 25. april 2016 Du trodde vel ikke vi skulle fatte oss i korthet i ditt fravær for din skyld...? Det snør - sånt synes jeg er unødvendig...
Rosalie Skrevet 25. april 2016 #14006 Skrevet 25. april 2016 39 minutter siden, Daria skrev: Du trodde vel ikke vi skulle fatte oss i korthet i ditt fravær for din skyld...? Det snør - sånt synes jeg er unødvendig... Det hadde dere ikke klart om dere så hadde villet det... Skikkelig antiklimaks å gå fra 28 grader og strålende sol til rundt 0 og snø, ja...
Daria Skrevet 25. april 2016 Forfatter #14007 Skrevet 25. april 2016 Jeg syntes det var brutalt nok å gå fra sol i Oslo til snø på landet - da jeg toget ut av sentrum lå Barcode badet i morgensol, med mørke skyer truende i bakgrunnen. Ganske fint, egentlig.
Sauen Shaun Skrevet 25. april 2016 #14008 Skrevet 25. april 2016 Hører om snø og glatte veier ikke langt herfra og... Håper inderlig at det holder seg der. Jeg trenger absolutt ikke å få det hit.
Daria Skrevet 25. april 2016 Forfatter #14009 Skrevet 25. april 2016 Operaprogrammet har kommet - svensken skal synge Mario Cavaradossi i en ny oppsetning av Tosca *kvalte et gledeshyl og krabbet opp fra gulvet* Dessuten kommer han tilbake i Carmen også - men ikke i La Bohéme... Mye annet å glede seg til også - førsteutkastet til ønskeliste er på 10 forestillinger (hvorav jeg strengt tatt har sett halvparten før), i tillegg til de 8 som er i abonnementet...
Daria Skrevet 25. april 2016 Forfatter #14010 Skrevet 25. april 2016 Men jeg finner ingen solist-julekonsert...? Det er jo tradisjon, de kan da ikke...?
Daria Skrevet 25. april 2016 Forfatter #14011 Skrevet 25. april 2016 (endret) Stefan Herheim skal regissere La Cenerentola (Askepott) - jeg gleder meg allerede: Sitat – Jeg har aldri stolt på denne gode jenta, sier regissøren, og presenterer oss for en villere og mer utspekulert Askepott. Den som triumferer til slutt, er likevel Rossini selv. Han går inn i rollen som Askepotts stefar, Don Magnifico. Ved å regissere spillet, og gjenopplive sin egen musikk, er det den døde komponisten som oppstår av asken. Høres ut som om han går sine helt egne veier, som vanlig Endret 25. april 2016 av Daria
Daria Skrevet 25. april 2016 Forfatter #14012 Skrevet 25. april 2016 Jonas Corell Petersens debut som opera-regissør blir også spennende. Jeg har faktisk aldri sett Cosi fan tutte - det er jo på tide...
Daria Skrevet 25. april 2016 Forfatter #14014 Skrevet 25. april 2016 Bare de får på plass denne julekonserten, så skal jeg ikke klage...
Daria Skrevet 25. april 2016 Forfatter #14015 Skrevet 25. april 2016 Er det egentlig lov å være så god når man er så ung...?
Daria Skrevet 26. april 2016 Forfatter #14016 Skrevet 26. april 2016 Det ironiske i at TicketCo har slagordet Events made easy og har den mest krøkkete og kompliserte billettkjøpsprossessen jeg har vært borti... Ikke bare krever de at man fylle ut navn på hvem som skal bruke hver billett (for det har man jo alltid full oversikt over når man kjøper), men hver billett sendes separat i egen mail (merk - ikke en mail pr kjøp/forestilling, men en mail pr billett) med to vedlegg - en merket billett, en merket ticket. Kjempeenkelt
Daria Skrevet 26. april 2016 Forfatter #14017 Skrevet 26. april 2016 Den 17.3.2016 at 8.35, Daria skrev: Det er en god uke for teaternerd-bokelskere. På onsdag kom jeg over Thea Stabells bok om Babettes gjestebud-forestillingen, og nå lå dette i rss-leseren min: Å bli en annen - en skuespiller-intervjubok At jeg aldri har hørt om en av dem, til tross for at de alle visstnok er blant Norges fremste skuespillere og han i tillegg er "rikskjekkas" (sic!), kan visst forklares med at jeg ikke så Okkupert. Om én vellykket tv-serie-rolle er nok til å kunne betegnes som en av landets fremste skuespillere kan vi sikkert diskutere en annen gang (men svaret er nei, om noen var i tvil). I kveld skal jeg se rikskjekkasen på scenen - han har jo forventninger å leve opp til på mange plan...
Daria Skrevet 26. april 2016 Forfatter #14018 Skrevet 26. april 2016 (endret) Og jammen kom ikke eksemplarer jeg har bestilt av boka hit i dag - så passende. Tror jeg vet hvem som kommer til å låne den først... Endret 26. april 2016 av Daria
Daria Skrevet 26. april 2016 Forfatter #14019 Skrevet 26. april 2016 Merker i twitter-feeden min at Melodi Grand Prix rykker stadig nærmere. Dagens lille nerde-link: En oversikt over tempoet i alle årets bidrag, satt inn i en hendig liten oversikt. Kjekt å vite...
Daria Skrevet 27. april 2016 Forfatter #14020 Skrevet 27. april 2016 (endret) Twitter-boter er festlige - i dag twitret jeg noe som inneholdt ordet "Busk" og ble umiddelbart retweetet av kontoen NY City Buskers... Busken var forøvrig fra En midsommernattsdrøm (et av punktene hvor oppsetningen muligens skilte seg en ørliten tanke fra Shakespeares original... ) i går - den var stadig på sjekkern og fikk til sist snøret (røttene? tornene? bærene?) i bånn hos Puck... Forøvrig kan jeg melde at rikskjekkasen (han kommer aldri til å bli hetende noe annet, stakkars ) kledde Oberons horn, men jeg må se ham mer på scenen før jeg kan avgjøre om han virkelig er en av landets fremste skuespillere. Endret 27. april 2016 av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå