Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
29 minutter siden, Daria skrev:

Det føles jo nærmest som helligbrøde å si det, nå som hele twitter sørger med én stemme, men jeg har egentlig ikke noe særlig forhold til David Bowie.

Han har en del fint, men jeg hadde nok mer forhold til det han drev med for 30 år siden enn nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, Daria skrev:

Jeg har sett Labyrinth, da - det var en spesiell affære... :fnise:

Den har ikke jeg sett.

Skrevet

Jeg husker Bowie best fra 80-tallet. Det nyeste har jeg ikke hørt stort på. 

Skrevet

Dagens jåle-problem: Min fine nye, akk så passende for dagen åpne ring med snøstjerner, som får det til å se ut som om jeg har to små glitrende snøfnugg mellom fingrene er ikke spesielt brukervennlig. En asymmetrisk ring som gnager - hvem hadde trodd... 

Skrevet

"Utrivelig" er vel en ganske moderat beskrivelse av -18, men det blir jo pent all denne snøen, da. Gikk hjem over Aker Brygge i går kveld med utsikt til Akershus festning dekket av nysnø og badet i det spesielle grårosa halvmørket det bare blir på snødager, mens rådhusklokkene spilte og juletrærne på utstikkerbrygga lyste. Oslo :hjerte: 

Skrevet

Jeg er ikke noe glad i vinteren. Men det er bare fordi jeg fungerer så dårlig da. Men jeg har ikke noe problem med å se at den er vakker. Det lyset vi får når det er snø og kaldt er helt fantastisk. :hjerte:  

Skrevet

Skoleelever (16-18) gis bort. I mengder. Hørselvern kan anbefales. Hentes omgående.

Skrevet

Jeg føler alltid jeg har gjort en god innsats som publikum når de på scenen kommer og takker etterpå :fnise: Alle var enige om at det hadde vært tre fine Fosse-kvelder og at vi gjerne kunne gjøre noe liknende igjen.

Skrevet

Alan Rickman er død :trist: 

Skrevet
2 minutter siden, Daria skrev:

Alan Rickman er død :trist:

Hæ???? Det har han slett ikke fått lov til. Det er langt verre enn han musiker'n.... :grine:

Skrevet

Ikke sant? Jeg har en BBC-serie (periode-drama, selvfølgelig) med ham som jeg ikke har sett - kanskje vi får ta en helg i vinter...

Jeg så Sense and sensibility på kino da jeg var 15 og hadde engelsk litteratur som valgfag. Jeg skjønte ikke hvorfor Marianne endte opp med Col Brandon - han var jo gammel! Sjarmen og alt annet tiltalende ved ham gikk rett over mitt unge hode. De siste ti årene, derimot... :hjerte: 

Skrevet

Jeg skjønte Maranne fra første stund jeg..... :hjerter:

Skrevet

Jeg var vel ikke helt ulik Marianne i den alderen der - og hvem ville vel ha en kjedelig tråkmåns som Brandon når man kunne få dashing Willoughby i stedet... Forøvrig minner jeg om at Brandons alder - det nevnes faktisk - er rundt 35. Men da jeg var 15 var jo det eldgammelt. 

Skrevet

Etterlengtet fredag :strix: Januar er alltid litt tung og seig, men at jeg ikke har vært hjemom annet enn for å sove hele uka har nok heller ikke bidratt. Når sant skal sies har jeg vel erfart før også at planer hver eneste kveld ikke er noe sjakktrekk, men hva annet kan en stakkar gjøre når Det Norske kommer med en tre-dagers Fosse-lesning på kort varsel... :sjenert: I kveld står Tryllefløyten for tur, jeg er fortsatt skeptisk til Atle Antonsen...

I morgen, derimot, er jeg ikke skeptisk i det hele tatt. Enda mer etterlengtet enn fredagen - premiere på Tenk om! :strix::hoppe: Store forventninger og tilhørende fallhøyde - skjønt, jeg vet jo nok om både opphavsmenn, ensemble og alle andre involverte til å være ganske så sikker på at dette blir knallbra :jepp: 

Skrevet

Du och jag, Sarah Miliican. Du och jag.

Sitat

My love for the men of Sense and Sensibility changes as I age. When I saw the film at the cinema, I flirted briefly with Willoughby. Maybe I’m just impressed by men who lift women. By the end of the film, I was in Edward Ferrars’ camp. I clearly was fond of a man who sputters his words in a stable.

But on second viewing, and all those thereafter, it was Colonel Brandon all the way. I love picnics, billowy white shirts and constant, consistent, unerring love. And he could lift women. And had that unmistakable voice. His understated performance transfixes me and makes me quite swoony, so that now Willoughby is just an cockend plot device and Ferrars makes me want to shout, “hurry up and fucking say something” at him.

Brandon is always there, quietly solid and good.

Tror jeg trenger et gjensyn i helgen...

Skrevet

Ikke bare litt misunnelig på premierebillettene, altså... Dersom en av dere blir syke, stiller jeg på kort varsel! :engel: 

Riktig god helg! 

Skrevet

Så usedvanlig edelt og uegennyttig av deg... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...