Daria Skrevet 23 timer siden Forfatter #41981 Skrevet 23 timer siden Europa liker åpenbart herrer med bart, lakk og blekk...
Daria Skrevet 23 timer siden Forfatter #41982 Skrevet 23 timer siden En varm tanke sendes til den eneste artisten som ikke fikk en eneste internasjonal stemme. Det er brutalt...
Daria Skrevet 23 timer siden Forfatter #41983 Skrevet 23 timer siden Da ble det ikke Rybak - og sånn som det utviklet seg er jeg hverken overrasket eller skuffet. Jeg kan absoutt se for meg at denne kan slå an i den internasjonale finalen. Snakke for seg kan han også - han er tross alt bergenser
Sauen Shaun Skrevet 10 timer siden #41984 Skrevet 10 timer siden Her er man totalt uvitende om hva gårsdagens mgp hadde å by på. Kvelden ble tilbrakt på besøk hos gode venner.
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #41985 Skrevet 8 timer siden Det er 1. mars - vårmåned, sola har endelig kommet så høyt at den kommer over hustakene på andre siden av veien og for første gang i år tenker på utelesing. Nok til at jeg putter sitteunderlag og lesesolbriller i sekken for sikkerhets skyld, selv om jeg innser at benkene trenger mer sol for å bli noenlunde tørre. Så finner jeg fram solbriller og går ut - og så regner det?! Det er luremusvær, det...
Daria Skrevet 57 minutter siden Forfatter #41986 Skrevet 57 minutter siden 01.03: En lest, ingen kjøpt. Jeg plukket med meg Daniel Kehlmanns Filmskaperen fra biblioteket i forrige uke - denne uka sto den på listen over året Bookerpris-nominerte... Det er en roman basert på livet til den tyske filmregissøren G.W. Pabst, primørt under annen verdenskrig, uten at jeg på noen måte er sikker på hvor tett den ligger på sannheten. Her er mange stemmer - kjente og ukjente - og mange vinkler; en type komposisjon som jeg elsker, men det krever konsentrasjon å holde styr på alt og alle. Som en god film har den sitt store dramatiske høydepunkt, både dramatisk og moralsk, hvor jeg nesten holder pusten (og må sjekke wikipedia etterpå...).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå