Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Daria skrev (27 minutter siden):

Jeg skal prøve å holde avsløringene på et minimum :fnise:

Ingen fare - blir ikke hissig om jeg leser en avsløring eller to 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (16 timer siden):

29.05: 16 lest, tre kjøpt.

AJ Pearces Mrs Porter calling er bok tre om Emmy og livet i redaksjonen på et dameblad i London under krigen. Jeg elsker disse bøkene, som er dameromaner i orets rette forstand - romaner fulle av kapable, ressurssterke kvinner og vennskapene, jobbene og livene deres. Det er menn her, det er til og med en veldig søt kjørlighetshistorie, men det er bare en liten del av det. Det er på mange måter også feelgood-romaner, fulle av humor og varme, men ikke bare - det er tross alt en krig her, og lommetørkle anbefales. Det er alltid en fare for at serier - og farfattere - man elsket ved første møte taper seg etterhvert, men denne levde opp til forventningene på alle måter. Forhåpentligvis kommer det flere - krigen er jo ikke over...

To bøker i postkassen i dag - en liten flis og en murstein, men begge smale på hver sin måte. The life of  Rebecca Jones av Angharad Price er en walisisk roman - originalt skrevet på walisisk - om en jordbruksfamilies møte med 1900-tallets modernisering. Spying and the crown handler om den britiske kongefamiliens forhold til etterretningstjenesten, og går rett inn i bokhyllas ikke ubetydelige samling om britisk rojal historie...

30.05: 16 lest, fire kjøpt.

Jeg har krysset en grense - fra å lese psykologibøker jeg ikke er kbalifisert for, til å faktisk kjøpe dem. Men jeg har ventet et år på at den skulle dukke opp på Deichman, og de har tydeligvis ikke tenkt å ta den inn... Den har det nokså selvforklarende navnet ISTDP : En innføring i intensiv psykodynamisk korttidsterapi - som er den tilnærmingen psykologen min jobber etter, herav min interesse. Jeg forventer både gjenkjenning og åpenbaringer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke etikettebrudd når ordføreren ønsker velkommen til Bislet uten å anerkjenne kronprinsens tilstedeværelse? Og mer kritikkverdig - bør vi ikke kunne forvente at hovedstadens ordfører har et godt nok vokabular til å kunne ty til andre adjektiver enn sinnssykt ved en sånn anledning...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friidrett-EM begynenr neste helg og er ferdig to dager før fotball-EM, som igjen er ferdig to dager før OL, og Tour de France overlapper EM og OL. Det er jo ikke krise om sommerværet ikke blir det beste... :fnise: Med OL i Paris skjer jo dessuten alt på akseptable tidspunkt, så man kan sove om natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ofte det slettes friidrettsrekorder som er eldre enn meg - det må vel, med all respekt til Grete Waitz, sies at det var på tide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Du ble ikke tatt ut til EM, hva tenker du om det?
-Man kan jo ikke være glad...

Dumme spørsmål fortjener selvsagte svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lightfoot er jo et fantastisk navn for en friidrettsutøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Det svidde godt under fotsålen etterhvert...

Narve Gilje Nordås etter å ha løpt mye av løpet med én sko. Som erfaren barfotgjenger tror jeg ham på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flaks skal man ha. Jeg låste akkurat opp døren da de første regndråpene falt 🌧️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke skyen som avga regn, men asfalten er våt og det var tydelig regn. Jeg ble veldig forundret av å kjenne noen dråper på meg. Men de er ferdig nå..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En usedvanlig innholdsrik og strålende dag, som gikk mye bedre enn dagsformen i dag tidlig antydet... Jeg startet hos vestlendingen (som alltid har innvirkning på nevnte dagsform - jeg vet jo at det stort sett tar seg opp, hvertfall på noen områder, etterpå), før jeg ruslet ned til Det Norske og hadde en rolig stund med bok og blåbærjuice til Skravla dukket opp. Matinéteater med Fosse, fulgt av lang toretters lunsj - man kan jo ikke ønske seg så mye mer av en fredag (man har tross alt ikke krefter til mer...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (2 minutter siden):

Jeg ser ikke skyen som avga regn, men asfalten er våt og det var tydelig regn. Jeg ble veldig forundret av å kjenne noen dråper på meg. Men de er ferdig nå..... 

Noen der oppe nøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (På 29.5.2024 den 18.05):

Theo som gir Brent beskjed om Stop touching the cacti! må jo være et av årets MC-øyeblikk :fnise: 🌵

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så sterke følelser for noen av lagene i kveldens Chapions League-finale, men det er jo ikke noe annet som frister på tv - og vi har en nordmann på banen fra start, så da ligger naturlig min lojalitet hos Julian Ryerson og Borussia Dortmund... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

...og det er banestorming fra start. Jeg skjønner prinsippet i at de ikke vil vise sånne episoder for å ikke gi det oppmerksomhet, men som tv-seer er det ganske frustrerende å ikke få se hva som faktisk skjer.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finaleuke i MC, og det tar omtrent fem minutter før familiebildene dukker opp, griningen er i gang og jeg famler desperat etter mute-knappen...

Dessuten kjenner jeg som godt voksen singel og barnløs at sånne innslag gnir litt inn at omverdenen synes man mangler noe - hvem skulle jeg fått bilde og tåredryppende brev fra? Foreldrene mine? Det er gøy å få brettet ut for verden når man er 40+, at det fortsatt er dine nærmeste pårørende. Hva med de som faktisk ikke har noen det er naturlig å "bruke" i sånne sammenhenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

03.06: En lest, ingen kjøpt.

Personlighetspsykologi er noe av det mest teoretiske jeg har lest av psykologibøker - her er mye forskning og måling og skalaer og utregninger og mye jeg ikke skjønner og heller ikke klarer å mønstre så mye engasjement for å prøve å skjønne. Jeg får med meg en del ny kunnskap om klassisk personlighetsteori, femfaktormodellen og sammenhenger mellom personlighet og helse, og skumleser andre kapitler mest for å ha vært gjennom dem. Det hender jeg er glad jeg ikke skal testes i det jeg leser...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenniskampen står på (Casper Ruud, French Open, fjerde runde), men jeg oppdaget plutselig at de hadde avsluttet et sett og begynt på et nytt uten at jeg fikk det med meg. Når hverken oppmerksomhet eller engasjement er på topp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Declan som tar seg tid til å hjelpe Theo midt under stresstesten. Sesongens mest rørende øyeblikk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...