Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt bil gjennom hele semien, og skal dessverre gjøre det samme under finalen. Håper dere kan skrive referat til meg da også. 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig planlegging.... Finalen blir sjelden skriftlig dokumentert, da befinner vi oss i samme rom og det meste skjer muntlig :skravle:

Jeg kan melde, her jeg sitter nyss oppstanden iført morgenkåpe klokka 10.30, at 10 definitivt var tidlig i dag. Mål for dagen er butikken, fortrinnsvis den som kan kombineres med en solfylt benk ved sjøen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 minutter siden):

Dårlig planlegging.... Finalen blir sjelden skriftlig dokumentert, da befinner vi oss i samme rom og det meste skjer muntlig :skravle:

Jeg kan melde, her jeg sitter nyss oppstanden iført morgenkåpe klokka 10.30, at 10 definitivt var tidlig i dag. Mål for dagen er butikken, fortrinnsvis den som kan kombineres med en solfylt benk ved sjøen. 

Her er farge påført og ventetiden begynt. 

Våknet 7 i dag også men klarte å sovne igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvinnsikt: Når det slår meg at hverken ansatte og kunder på coop eller verden for øvrig oppførte seg mer urimelig og irriterende enn normalt, men at det er min egen slitenhet som er problemet...

Utelesing gjennomført, mat handlet, brev hentet i postkassen og lærebok om sentralnervesystemet funnet i lesekiosken. Spise, drikke, lese, hvile - i ulike multitaskingskombinasjoner -  burde være hovedfokus de neste timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre desserter med geitost på MasterChef denne uka, i kombinasjon med hhv rødbeter, fikenblad og oliven. Hva feiler det disse menneskene...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (18 minutter siden):

Tre desserter med geitost på MasterChef denne uka, i kombinasjon med hhv rødbeter, fikenblad og oliven. Hva feiler det disse menneskene...?!

Syke syke mennesker..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er drama i ESC-boblen - Nederlands deltaker har vært involvert i en hendelse som undersøkes og han får ikke delta i kveldens generalprøve. Ingen vet hva og hvorfor og hva som skjer - de finlandssvenske kommentatorene har livesending om det på insta i skrivende stund - men det spekuleres i at det har noe med Israel å gjøre, det verserer visst filmklipp av at han er i konfrontasjon med israelske journalister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra timing. Kom heim for 20 minutter siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt beregnet - akkurat i tide til et historisk kaos... Så langt observerer vi at Israel er svakere enn på torsdag - det er jo ikke så rart om hun er litt preget - og at jeg lyster etter øredobbene til kronprinsesse Victoria...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske å ha lest om menn i nettingstrømper, støvletter og lateks-string? :klo: 

:dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kalt Eurovision Thong Contest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (13 minutter siden):

Også kalt Eurovision Thong Contest...

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vi kastet inn håndkleet da alle hadde opptrådt og sjekket resultatet ved frokostbordet i dag i stedet. Verdig vinner og generelt en liste man kan leve greit med, selv om jeg hadde unnet Gåte bedre... Nå er jeg hjemme (etter en omvei via biblioteket og med billettkontroll på trikken - han ved siden av meg skulle veldig plutselig av...) og har inntatt senga med te, vifte og litt avkoblende lesning om nervecellenes eksitabilitet og aksjonspotensiale.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du har litt lett lesestoff etter en slitsom helg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslapping kommer i så mange former :ler: Jeg alternerer med Roy Jacobsens første bok om Ingrid fra Barrøy, den har stått på burde-lista en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gjesp: Her kjennes det at klokka ble 01.45 før man var hjemme i natt - etter tidenes artigste mgp-fest for min del. Lo så mye at jeg er støl i magemusklene i dag… :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ble glitter og glam til den store gullmedalje? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 8.5.2024 den 18.51):

08.05: Tre lest, en kjøpt.

Nguen Phan Que Mais The Mountains Sing er en vietnamesisk slektsroman, som i hovedsak foregår under og etter Vietnamkrigen, med tilbakeblikk til landreformen på 50-tallet. Forfatteren er vietnamesisk, men har studert i Australia og har skrevet boka på engelsk - det gir gode innslag av språk, lokalkoloritt og kulturforståelse, men samtidig presentert på en måte som gjør den tilgjengelig for det internasjonale markedet. Det er både gripende og lærerikt, men bikker litt over i det søtladne og melodramatiske. 

13.05: Fem lest, en kjøpt.

I Karen Joy Fowlers We are all completely beside ourselves kommer familiehemmeligheter i en helt ny variant. Rosemary går på college på 90-tallet og hadde en gang både en søster og en bror, men nå er begge borte. Eller? Jeg gaper såpass da avsløringene begynner å komme at jeg ikke vl gjenta dem, men det dreier seg blant annet om psykologi (jeg får noen øyeblikk av nerdegjenkjenningsglede), forskning, etikk, hukommelse, evolusjon og dyreforsøk, og ikke minst historiefortelling. Overraskende mørkt, overraskende morsomt og svært godt fortalt. 

De usynlige er første bind i Roy Jacobsens kvartett om Ingrid som vokser opp på øya Barrøy på Helgelandskysten på 1910- og 20-tallet. Værhardt og utfordrende og et slitsomt liv, men samtidig er det ikke en dyster historie - mer usentimentalt og realistisk. Det er ganske lettlest, med korte kapitler som går unna, men samtig mer ukjente ord enn jeg er vent til å treffe på i romaner - det sier nok aller mest om min manglende kjennskap til fiskeuttrykk og -redskap... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har begynt en rydderunde i bokhyllen igjen - mitt selvpålagte "2 inn, én ut"-regnskap når det gjelder de lokale lesekioskene er nok en smule i ubalanse... :plystre: Men det er rart hvor vanselig det skal være - jeg har lest boka, jeg var ikke nødvendigvis så begeistret for den, det er ingen overhengende sannsynlighet for at jeg skal lese den igjen, men jeg vil jo ha den likevel. Det kan jo være jeg plutselig vil trenge å sjekke noe...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo donere Fowlers bok til meg, for den fikk jeg lyst til å lese. 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...