Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg satser nok på et tosifret antall økter til hos fysio før jul :ler: Veldig øyeblikkelig behov for kjøp av undertøy satser jeg derimot på å unngå - det er sjelden et godt tegn...

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Man kan stole på at denne tråden gir meg noen lattere når jeg titter innom :ler: Du fanger hverdagen så morsomt. 🌲

God helg til deg og juleteen! :blomst:

Skrevet

Og der var Toralv Maurstad gått ut av tiden. 95 år og spilte sin siste hovedrolle i 2018, og debuterte vel som 3-åring eller deromkring... Han var vel en mann med såpass mye humor og selvinnsikt at han ikke tar det ille opp at jeg minnes ham med denne...

Skrevet
supernova_87 skrev (3 timer siden):

Man kan stole på at denne tråden gir meg noen lattere når jeg titter innom :ler: Du fanger hverdagen så morsomt. 🌲

God helg til deg og juleteen! :blomst:

Man har jo som kjent ikke mer moro enn den man lager selv - eller klarer å tolke ut av andres gjøren og laden :ler: 

Skrevet

04.11: En lest, ingen kjøpt.

Egentlig jeg kan vel påberope meg å ha lest tre bøker, men når jeg har Tove Ditlesfsens selvbiografiske trilogi Barndom, Ungdom og Gift samlet i ett bind som så vidt overstiger 300 sider totalt, føles det litt grådig :ler: Egentlig er jeg nesten litt skuffet - ikke fordi de er dårlige på noe vis, men fordi jeg har hørt så mye nesten geniforklarende omtale av dem, og så overveldet ble jeg ikke. Muligens har det litt å gjøre med at jeg lest Ditlefsens Barndommens gate tidligere, den trekker veksler på mye av det samme stoffet. Mest inntrykk gjør siste delen av Gift (jeg er litt usikker på om dobbeltbetydningen er tilsiktet), hvor både ektemennene (fire i tallet) og rusen ligger tett. Det er sånne historier som får meg til å tenke at jeg har levd et dørgende kjedelig liv - og at det egentlig er helt greit...

Skrevet
Daria skrev (På 2.11.2022 den 17.52):

Long time no see - :velkommen: tilbake!

En digital handlekurv ser jo dessuten aldri full ut - om jeg slenger oppi en pakke After Eight mousse (ikke tilfeldig eksempel - det fantes, ergo måtte jeg jo...), har det tilsynelatende ikke større praktisk effekt enn om jeg skriver et innlegg til på KG. Det gjelder strengt tatt all nettshopping - min kritiske sans og selvkontroll fungerer bedre IRL (hvis i seg selv er et godt argument for å aldri begi meg inn på Tinder... :fnise: ).

After Eight mousse????

Gjest supernova_87
Skrevet

Omfg. Fikk vann i munnen nå! Sånn vil jeg ha! 

Skrevet
Daria skrev (14 minutter siden):

After Eight mousse

Jeg har ikke fått testet ennå, men vil nok komme tilbake til saken i løpet av helgen...

Jeg gikk sporenstreks inn på Meny sin nettbutikk og ble heldigvis ikke så fristet!

Det må langt mer sjokolade til for å hanke inn meg 😎

Det jeg derimot kan anbefale om noen lager pannacotta er å slenge en liten boks med after eight oppi. 
Det gjør susen sin.

Skrevet

Oooh, det hørtes jo ikke så dumt ut... :sikle: Jeg er veldig gald i mint - at den kommer med sjokolade er et pluss, men ikke en nødvendighet. Jeg har fortsatt våte drømmer om mint-kroneisen de hadde i England da jeg var der som 14-åring...

Skrevet

QI demonstrerer høyfrekvente lyder man ikke hører når man blir eldre. Mamma og jeg hadde en variant av det i sommer - hun konstaterte fornøyd at hun hørte en gresshoppe og så det som en bekreftelse på at hun tross alt ikke var så gammel. Jeg måtte jo påpeke at det strengt tatt var mange flere enn én, og at de hadde holdt det gående ganske lenge... :fnise: 

Skrevet

Lørdagens planlagte utflukter utenfor huset gjennomført innen kl 11.15 - om det tyder på en tidlig morgen eller en kort tur er jo en annen sak... Nok en gang måtte jeg gi opp Rema - tror det er tredje gang på to måneder at de enten har manglet handlevogner eller rullebåndet har stått. Men jeg kom meg på apoteket og fikk meg mer hostesaft og nye god bedring-ønsker fra den ansatte med den ubestemmelige dialekten, samt en pose halslinser, så da er det viktigste i hus for helgen. 

Skrevet

Hoppsesong! :hoppe: Maren Lundby er tilbake! :hoppe: 

Skrevet (endret)

Rislapper til lunsj :sikle: En naturlig følge av at noen (helt bevisst og planlagt) laget en litt for stor porsjon grøt til middag i går... 

Endret av Daria
Skrevet

Seier til Silje Opseth i første renn, man kan jo ikke kreve så mye mer :danser: (Bortsett fra å få hopp tilbake på nrk, da, tv3/viaplay er jo ubrukelige på alle måter).

Skrevet

-Han holder seg hvertfall på beina, og det er jo gunstig...

Hoppkommentatoren har skjønt noe essensielt... :fnise: 

Skrevet

Vannmelon-sjokolade-cocktail-dessert på MasterChef :sikle: Rent realistisk tror jeg det er litt mye hvit sjokolade for min smak, men den ser jo fantastisk ut,... 

Jeg har også dessert-ambisjoner for dagen, om enn litt mindre avanserte. Dessuten har jeg planer om å delegere lagingen til andre og konsentrer meg om å spise :fnise: Det skal lunsjes på en lokal fransk bistro, så dagens store spørsmål er selvfølgelig knyttet til antrekk...

Skrevet

Denne kommer med hilsen fra naboen (jeg er litt usikker på hvem av dem..), som har vært på Shakira-kjøret i formiddag. Dere for bare prøve å forestille dere lyden av at han synger med...

Jeg er påkledd og presentabel (det er fortsatt mer enn to timer til avgang), og på annet forsøk også i strømper i riktig rosa-nyanse. Det hender lyset på soverommet er litt utilstrekkelig til å se forskjell (jeg regner med at dette er en problemstilling samtlige av bokas faste lesere kjenner seg igjen i... :fnise: ).

Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Denne kommer med hilsen fra naboen (jeg er litt usikker på hvem av dem..), som har vært på Shakira-kjøret i formiddag. Dere for bare prøve å forestille dere lyden av at han synger med...

Jeg er påkledd og presentabel (det er fortsatt mer enn to timer til avgang), og på annet forsøk også i strømper i riktig rosa-nyanse. Det hender lyset på soverommet er litt utilstrekkelig til å se forskjell (jeg regner med at dette er en problemstilling samtlige av bokas faste lesere kjenner seg igjen i... :fnise: ).

🤣🤣🤣🤣🤣

Skrevet

Jeg velger å tro (mot alle instinkter) at du ler med meg, ikke av meg... :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...