Daria Skrevet 8. september 2022 Forfatter #32981 Skrevet 8. september 2022 Det kan jo ikke sies å være overraskende eller uventet at en kvinne på 96 år (jeg beklager min feilopplysning i et tidligere innlegg), men samtidig har det jo føltes litt som om hun ville leve evig. Heftig start på statsministergjerningen for Liz Truss, man får ikke så mye større ilddåp enn dette. Så gjenstår det å se om hun klarer å bruke det til sin fordel, som Tony Blair gjorde da Diana døde.
Daria Skrevet 8. september 2022 Forfatter #32982 Skrevet 8. september 2022 Det er mulig han ikke er alene om å kjenne på en klump i halsen og en hint av fuktige øyne...
Daria Skrevet 8. september 2022 Forfatter #32983 Skrevet 8. september 2022 She was - it is funny to talk in the past sense, isn't it...? BBC prøver å venne seg til den nye situasjonen.
Daria Skrevet 8. september 2022 Forfatter #32984 Skrevet 8. september 2022 Enhver stor hendelse i Storbritannia er en tid for gamle skikker og tradisjoner. Nyheten om monarkens død er nå slått opp på gjerdet til Buckingham Palace.
Skravla Skrevet 8. september 2022 #32985 Skrevet 8. september 2022 Daria skrev (18 minutter siden): Det er mulig han ikke er alene om å kjenne på en klump i halsen og en hint av fuktige øyne... Har fått tørket tårer nå, men det blir litt fuktige øyne når man ser på tilbakeblikk på bbc
Skravla Skrevet 8. september 2022 #32986 Skrevet 8. september 2022 Daria skrev (17 minutter siden): She was - it is funny to talk in the past sense, isn't it...? BBC prøver å venne seg til den nye situasjonen. Det kan absolutt bli vanskelig å ikke bruke nåtid på henne en god stund. Det er også helt feil å høre Charles bli kalt King Charles. (ikke at jeg tenker hund da..... )
Skravla Skrevet 8. september 2022 #32987 Skrevet 8. september 2022 Daria skrev (10 minutter siden): Enhver stor hendelse i Storbritannia er en tid for gamle skikker og tradisjoner. Nyheten om monarkens død er nå slått opp på gjerdet til Buckingham Palace. For en fantastisk tradisjon. Elsker at de holder på gamle tradisjoner selv i denne tid av digitale informasjonskanaler .
AprilLudgate Skrevet 8. september 2022 #32988 Skrevet 8. september 2022 Daria skrev (På 1.9.2022 den 21.55): Denne sangen (ekstra full av fjortishormoner, følelser og minner fordi singelen ble sluppet rett etter at Robbie sluttet, hvilket jo var et jordskjelv og en hendelse ikke uten tårer) er grunnen til at jeg skvatt første gang jeg (mange år senere) hørte noe kjent midt inne i Verdis Requiem (og grunnen til at jeg i havet av forskjellige requiem kan skille det ut) Det der er min favorittpassasje i Verdis Requiem - og nå forteller du meg at Take That har vært bortpå? 😂☹️ Sang den som soprankordame i studietiden - det var helt VILT! Elsker Verdis requiem 🥲🥲🥲🥲💖💖💖💖
Daria Skrevet 8. september 2022 Forfatter #32989 Skrevet 8. september 2022 Den rykende ferske statsministeren taler til et folk i sorg - med en utringning som vel er litt dyp for anledningen, selv om den enhver annen sammenheng ville være anstendig.
Skravla Skrevet 8. september 2022 #32990 Skrevet 8. september 2022 Daria skrev (2 minutter siden): Den rykende ferske statsministeren taler til et folk i sorg - med en utringning som vel er litt dyp for anledningen, selv om den enhver annen sammenheng ville være anstendig. Min første tanke var at hun ser litt uformell ut med tanke på budskapet og tradisjonene.
Daria Skrevet 8. september 2022 Forfatter #32991 Skrevet 8. september 2022 Skravla skrev (6 minutter siden): Det kan absolutt bli vanskelig å ikke bruke nåtid på henne en god stund. Det er også helt feil å høre Charles bli kalt King Charles. (ikke at jeg tenker hund da..... ) Jeg tenker Stuart, med et snev av Bertrice Small... Sant at han faktisk er oppkalt etter kong Haakon (født Carl, kalt Charles av den britiske familien). Skravla skrev (6 minutter siden): For en fantastisk tradisjon. Elsker at de holder på gamle tradisjoner selv i denne tid av digitale informasjonskanaler . Det er jo helt fantastisk - og en gang i tiden hadde det sin funksjon, som alle sånne tradisjoner. DundreMilfin skrev (4 minutter siden): Det der er min favorittpassasje i Verdis Requiem - og nå forteller du meg at Take That har vært bortpå? 😂☹️ Sang den som soprankordame i studietiden - det var helt VILT! Elsker Verdis requiem 🥲🥲🥲🥲💖💖💖💖 Noen av oss ville jo sett den koblingen som et pluss... Passende lydpor for kvelden, forsåhvidt (og da tenker jeg primært på Verdi, selv om Never forget også er et godt ord for dagen).
Skravla Skrevet 8. september 2022 #32992 Skrevet 8. september 2022 Å... nå fikk jeg lyst til å gjenlese Beatrice Small.....
Daria Skrevet 8. september 2022 Forfatter #32993 Skrevet 8. september 2022 Skravla skrev (7 minutter siden): Min første tanke var at hun ser litt uformell ut med tanke på budskapet og tradisjonene. Det var noe som ikke var helt riktig der - og i Storbritannia er jo ikke sånt uviktig... Twitter er mer opptatt av at hun kan ha gjort en gigantisk tanke - hun refererte til en nye kongen som kong Charles III, og det har ikke kommen noen offisiell bekreftelse fra slottet om at det faktisk er det navnet han vil bruke. Så da er spørsmålet om hun har fått en uoffisiell bekreftelse eller bare har antatt ting hun ikke burde...
Daria Skrevet 8. september 2022 Forfatter #32994 Skrevet 8. september 2022 Skravla skrev (7 minutter siden): Å... nå fikk jeg lyst til å gjenlese Beatrice Small..... Det kan ordnes...
Skravla Skrevet 8. september 2022 #32995 Skrevet 8. september 2022 Daria skrev (1 minutt siden): Det var noe som ikke var helt riktig der - og i Storbritannia er jo ikke sånt uviktig... Twitter er mer opptatt av at hun kan ha gjort en gigantisk tanke - hun refererte til en nye kongen som kong Charles III, og det har ikke kommen noen offisiell bekreftelse fra slottet om at det faktisk er det navnet han vil bruke. Så da er spørsmålet om hun har fått en uoffisiell bekreftelse eller bare har antatt ting hun ikke burde... Jeg tenkte at hun har fått det bekreftet og derfor brukte det. Men hun kan ha bommet, selvfølgelig. Men jeg går ut fra at slike ting ligger i arkivet hos statsminister og på slottet. Det er ikke noe som avgjøres i dag.
Skravla Skrevet 8. september 2022 #32996 Skrevet 8. september 2022 Daria skrev (1 minutt siden): Det kan ordnes... I know. Men hvor lettvint har du dem? Ikke begynn å lete de frem nå.
Skravla Skrevet 8. september 2022 #32997 Skrevet 8. september 2022 King Charles III er offisielt bekreftet.
Daria Skrevet 8. september 2022 Forfatter #32998 Skrevet 8. september 2022 Og der kom den offisielle bekreftelsen, og Liz Truss har sitt på det tørre... Skravla skrev (Akkurat nå): I know. Men hvor lettvint har du dem? Ikke begynn å lete de frem nå. De står diskret og lett tilgjengelig plassert
Skravla Skrevet 8. september 2022 #32999 Skrevet 8. september 2022 Daria skrev (Akkurat nå): Og der kom den offisielle bekreftelsen, og Liz Truss har sitt på det tørre... De står diskret og lett tilgjengelig plassert Da kan det være at noen blir med meg hjem på søndag.
Daria Skrevet 8. september 2022 Forfatter #33000 Skrevet 8. september 2022 Ah, nå blir William og Kate hertug og hertuginne av Cornwall, i tillegg til av Cambridge. Og selvfølgelig prins og prinsesse av Wales, men jeg vet ikke om det også er automatisk og umiddelbart Og etter hva jeg har skjønt tidligere, vil prins Edward nå (eller snart) overta sin fars tittel som hertug av Edinburgh, Her blir det mye nytt å venne seg til...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå