Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bodø/Glimt tar ledelsen mot Roma. I Roma. På overtid i første omgang. Lekkert skudd fra 16 meter. Hinsides. :ball: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Roma utlikner. Jaja, det er jo sånn det skal være, egentlig. Så tar Glimt ledelsen på nytt?! :daane: Uansett hvordan den siste halvtimen går er dette helt vanvittig - og en solid stripe i lakken for Roma-trener Mourinho. Det blir neppe gøy å være Roma-spiller i garderoben etterpå - eller i italiensk presse...

Skrevet
Daria skrev (4 timer siden):

Siden jeg handlet hos et nytt antikvariat nylig, får jeg nå tydeligvis tilsendt nyhetsmail derfra (to, med en times mellomrom, så de skal være sikre på at jeg får det med med). Skrevet på vakkert nynorsk, med det fantastiske ordet skjermbrev. Det høres ut som et av de ordene som dukket opp på 90-tallet da man prøvde å finne norske varianter av alle de nye dataordene man plutselig måtte forholde seg til, og som alle (eller nesten alle tydeligvis) forkastet etter et par uker med halvveis gode intensjoner...

Grunnen til at man skal slette sånne mailer ulest, er at da slipper man å oppdage at forfatteren Marghanita Laski, som jeg leste tidligere i år, på 60-tallet utga en bok om Jane Austen og slipper derfor også å ta stilling til behovet for å skaffe seg denne. Jeg trenger jo strengt tatt ikke flere Austen-bøker...

Skrevet

2-2 i Roma. På to kamper har Glimt 8-2 i målforskjell. Publikum i Roma piper - de hadde heller ikke sett for seg dette...

Skrevet

Er det en fridag jeg ikke har fått med meg i dag? Påfallende mye ungdommer i byen, ikke minst på alle kaféene mellom fysio og biblioteket da jeg skulle ha en nødvendig hvil etter dagens innsats. Med tanke på at smitten stiger og at det særlig er den aldergruppen som står for den fristet det ikke så veldig å bevege meg inn i mengden og lete etter et bord. Ergo ingen kafépause på meg og jeg vet nå hvordan det kjennes når jeg presser meg mer enn jeg burde...

Skrevet

-Hun puster mange ganger på rad...

Sånn oppførsel kommer man seg visst ikke til finale i svømme-em på...

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

-Hun puster mange ganger på rad...

Sånn oppførsel kommer man seg visst ikke til finale i svømme-em på...

Aha, det er derfor jeg ikke er i noen finale... :idesmil:  Jeg puster også mange ganger på rad og har gjort det i mange år. 

Skrevet

Jeg har også lagt meg til sånne (u)vaner... Også fra svømme-em: Kvinnenavnet Analia...

DHL melder at julekalenderen min ligger i en pakkeboks i nærheten :hoppe: 

Skrevet
Daria skrev (6 timer siden):

Er det en fridag jeg ikke har fått med meg i dag? Påfallende mye ungdommer i byen, ikke minst på alle kaféene mellom fysio og biblioteket da jeg skulle ha en nødvendig hvil etter dagens innsats. Med tanke på at smitten stiger og at det særlig er den aldergruppen som står for den fristet det ikke så veldig å bevege meg inn i mengden og lete etter et bord. Ergo ingen kafépause på meg og jeg vet nå hvordan det kjennes når jeg presser meg mer enn jeg burde...

Er kanskje OD-dagen som har fått ungdommene ut på kafé. 

Skrevet (endret)

-Jeg husker vi sto parkert her da vi hørte om Treholt, sa den eldre kvinnen til sin mann da de passerte. Jeg tror vi kan anta at de ikke vanker i strøket her så ofte... :fnise: 

Jeg har hatt en effektiv formiddag - synstest gjennomført, tre par briller bestilt (jeg har kommet i lesebrille-alderen...) og julekalender hentet. Konklusjonen når det gjelder sistnevnte er at det ikke kom til noen ekstra avgifter eller gebyrer, da kan det jo være jeg tør å bestille noe derfra en annen gang også (jeg har jo ikke glemt jule-narrhvalen...).

Endret av Daria
Skrevet

It was a gigantic documentary which bears only occational relationships to the truth.

Ingen kan uttrykke seg like diskret og likevel utvetydig som britene :fnise: 

Skrevet

En dame på Kiwi ble dypt indignert da både jeg og han i kassa påpekte at hun ikke bare kunne stille seg forrest i køen. Hun hadde jo gått i en kasse først og fått beskjed om å gå i den ved siden av fordi han som sto der skulle stenge kassen og flytte over dit, og siden det ikke var noen kø der, burde hun visst slippe å forholde til køen i den kassen som skulle åpne. At jeg hadde vært i den andre kassen før henne og fått samme beskjed om å gå til neste og vente der, var fryktelig vanskelig å forstå...

Skrevet

Mårrån! (Eller formiddag, om noen skulle insistere). Her er det frokost, te og morgenkåpe inne og grått med overhengende fare for fuktighet ute. Dagens planer inkluderer en liten tur ut, en kort treningsøkt og ellers å sose rundt hjemme og lade opp til kommende uke, som har fem avtaler på like mange dager og en teatertur til slutt...

Skrevet

God mårrån :kaffekopp: :kaffekopp:

vraktendenser her etter årets store arrangement. En dag med et vidunderlig kaos. Kom sikkert dobbelt så mye folk som forventet. Og salgsbordene gikk tomme, kafeteriaen gikk tom for mat og alt annet gikk gikk strålende. Vi er superfornøyde. :hoppendeglad:

• Liker 1
Skrevet

Men selvsagt er det alltid noen som skal klage… Og en av dem er vi bedt på middag hos… :sukk: Eselet var innom den destinasjonen i går kveld, for å levere noe. Og det var visst ikke måte på hva som var galt. Prisene for høye, gevinstene for dårlige og sjefen var visst sur (hun hadde sannsynligvis ikke tid til å gi naboen vår nok oppmerksomhet)… Spent på om hun tør si noe direkte til meg. I såfall har jeg svar til henne -det er bare å engasjere seg og gjøre jobben selv neste år. :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Enkelte er ikke fornøyde hvis de ikke finner noe de kan klage på...

Skrevet (endret)

Dagens pussige opplevelse/nyeste innsikt i de merkelige måtene kroppen min fungerer på nå: Jeg var ute og gikk tur, bar stavene ubrukt i den ene hånda og det kjentes ut til at jeg skulle klare meg uten dem en lite stykke til. Så stoppet jeg for å se på et par fugler, og i det jeg skal gå videre ser jeg ikke en ørliten hump i veien. Det kvalifiserer ikke engang til å snuble, jeg bare støter det dårlige beinet så vidt borti, og den lille uventede bevegelsen er tydeligvis nok til å trigge alle svakheter både i beinet og balansen, og å gå videte uten stavbruk er plutselig fullstendig uaktuelt. Bill. mrk. Sart plante...

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...