Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

De syr kreative og fargerike resteskjørt på Symesterskapet - jeg kjenner lyst og inspirasjon komme snikende. Neste uke ser ut til å bli litt roligere, kanskje det er på tide å blåse støvet av symaskinen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (14 minutter siden):

De syr kreative og fargerike resteskjørt på Symesterskapet - jeg kjenner lyst og inspirasjon komme snikende. Neste uke ser ut til å bli litt roligere, kanskje det er på tide å blåse støvet av symaskinen...

Høres ut som god inspirasjon for deg. 

Skrevet

Men jeg synes synes en del av de ferdige produktene var litt kjedelige til å skulle være statement-skjørt. Det så mer lovende ut underveis... Jeg ville gått for Emanuels, selv om det var litt klumpete var det også det mest tiltalende.

Skrevet

Skal se det i morgen, så ikke si hvilket hun velger… :pls:  Kan jo ikke se sånt når eselet er hjemme. Bedre å se det når han er på jobb. Slipper å høre klager da… 

Skrevet

-Vi så ikke helt dette komme...

Dagens understatement fra Bodø/Glimt-trener Kjetil Knutsen. Jeg tror ikke Roma og José Mourinho heller så et 1-6-tap i Europacupen mot et ubetydelig lite lag fra det høye nord komme... :fnise: 

Skrevet
Sauen Shaun skrev (16 minutter siden):

Skal se det i morgen, så ikke si hvilket hun velger… :pls:  Kan jo ikke se sånt når eselet er hjemme. Bedre å se det når han er på jobb. Slipper å høre klager da… 

Jeg holdt på å skrive mer, men kom på at det kunne være andre som hang litt etter... :ler: 

Skrevet

Mourinho med steinansikt skylder på at han stilte med andrelaget, for å spare de beste spillerne - That was my mistake... Hovmod står for fall... Et topplag i Italia, selv uten en del av toppspillerne, bør jo strengt tatt ikke bli overkjørt på den måten nesten uansett.

Skrevet

:vinke:

Kaosuke, men endelig er det fredag! :strix:

Og jeg fikk sett Symesterskapet i går - genialt når det ligger på NRKTV tidligere samme dag :jepp:

Skrevet

Nå har jeg også sett Symesterskapet :nigo: Og jeg var i grunnen  enig med jenta i valget av skjørt jeg. :jepp: 

Nå blir det bakedag på meg :jepp:

Skrevet

Men Emanuel! :grine: Det var jo andre jeg heller ville sendt hjem (vel så mye på grun av underholdningsverdi enn syferdigheter, nødvendigvis, men...).

Ukristelig tidlig fysiotime (jeg var på plass i treningssalen før 8.30 - det kan da ikke være sunt...), kafépause og biblioteksbesøk, og hjemme igjen før dagen egentlig har begynt. En tur i butikken burde man, men neppe på noen timer *kaputt*

Skrevet

Det går en dokumentarserie på nrk for tiden om amerikanske førstedamer - det er sånt som fort leder til boksøk her i huset. Det er ikke utenkelig at denne vil være en del av neste bokbestilling, men jeg håper jo at det ikke er forfatteren selv som har skrevet omtalen...

Covering all forty-five women from Martha Washington to Melania and Ivanka Trump and including the daughters, daughters-in-law, and sisters of presidents who served as First Ladies, Caroli explores each woman's background, marriage, and accomplishments and failures in office. 

Så amerikanske presidenter har også tatt på seg rollen som førstedamer? Det er jo det det står... :fnise: *overhodet ikke pirkete eller kverulerende* Det var jo det ikke-så-store spørsmålet da Hillary var presidentkandidat - hvilken tittel ville Bill få? First gentleman? First husband? Jeg mener han selv stemte for det siste :ler: 

Skrevet (endret)

I Vårt Land er ikke vanskelighetsgradene på sudoku lett, middels og vanskelig - det er den brede vei, den smale sti og nåløyet :ler: 

Endret av Daria
  • Liker 1
Skrevet
Daria skrev (På 20.10.2021 den 22.14):

20.10: Ti lest, fire kjøpt.

Jeg leser egentlig ikke science fiction, men jeg gjør et unntak for Kazuo Ishiguro. Som i Never let me go begynner Klara and the Sun i tilforlatelig normale omgivelser - riktignok ser Klara ut til å være en slags robot til salgs i en butikk (i hodet mitt blir hun litt til roboten Matilda, selv om det antydes at hun er relativt menneskelig av utseende (men menneskene er tydeligvis aldri i tvil), men byen og menneskene og samfunnet er lett gjenkjennelig. Uhyggen og forskjellene kommer langsomt snikende gjennom Klaras observasjoner - stort sett indirekte, Ishiguros styrke er at han ikke forklarer noe som helst for leseren, vi skjønner bare gradvis og delvis hva som egentlig pågår og må finne ut av resten selv. Det gjør også at det jeg vanligvis irriterer meg over i historier om alternative samfunn, nemlig de uunngåelige logiske bristene og den manglede logikken, stort sett uteblir, rett og slett fordi samfunnet ikke blir forklart så detaljert. Det som derimot ikke uteblir, er følelsen av at dette er et samfunn jeg ikke vil ha, det blir mer enn en smule uhyggelig og ubehagelig etter hvert, samtidig som det ligger så tett opptil verden i dag at det nesten ikke føles som sci-fi, mer som en advarsel.

22.10: 11 lest, fire kjøpt.

Dora Bruder av Patrick Modiano er en bok som er vanskelig å definere. Er det en roman (forlaget har utgitt den som det), en biografi, en historiebok, en personlig meditasjon? En forfatter - vi antar at det er Modiano selv - kommer over en notis i en avis fra 1941, hvor en 15 år gammel jødisk pike som har rømt fra internatskolen etterlyses av sine foreldre. Han begynner å grave i gamle arkiver for å finne spor etter henne og fletter det sammen med både jødenes skjebne i Paris under krigen og sin egen historie. Boken er like mye hans vandringer i parisiske gater på jakt etter dokumentasjon og gamle adresser som fortellingen om Dora Bruders liv  - jeg vet ikke hva jeg skal kalle boken, men den gjør inntrykk.

Skrevet

Ser Lindmo i anledning Maren Lundby og husker igjen hvorfor jeg så sjelden ser sånt. Min umiddelbare reaksjon til mye av det de snakker om - det være seg skuespillerens foreldre eller justisministerens glede i å bruke kroppen - er Jaha, og så? Trenger jeg å vite dette...?

Skrevet

Jeg gravde fram denne etter å ha hatt den på hjernen ved flere anledninger i løpet av dagen (jeg har ingen god forklaring) og oppdager etter 25 år at det finnes en ikke-så-radiovennlig versjon. I den andre versjonen er gjennomgangssetningen Don't marry her, have me - ett lite ord, stor forskjell... 

For øvrig er jo linjene She's a Ph. D in 'I told you so',/ you've a knighthood in 'I'm not listening' glitrende.

Skrevet

Som vanlig tjuvstartet alpint vintersesongen før jeg er helt forberedt - storslalåm til frokost :hoppe: 

Sol ute, det burde man vel benytte seg av. Det er ikke veldig mye å se av den på langtidsvarselet...

Skrevet

Ut fra åpningsnummeret er dette Alexandras kveld - den starten til Bjørn var jo virkelig sur...

Skrevet

-Hvem er bedre enn å få fram denne totaltapakka [i musikal] enn Henriette Steenstrup!

Jo, nå skal du høre, Kåre Magnus... Jeg har sansen på henne, for all del, og hun er jo ikke den mest malplasserte eksperten de har hatt (*host*Marion Ravn*host*), men hun er ingen utpreget musikalartist eller spesielt bevandret og erfaren i genren.

Skrevet

Storband skal ikke være innadvendt og sært... Jeg savner litt trøkk og volum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...