Daria Skrevet 8. juli 2021 Forfatter #29401 Skrevet 8. juli 2021 I det øyeblikket jeg har tatt en bit av den (og den har begynt å smelte) har den jo visse utfordringer båtmessig... 🚢
Daria Skrevet 8. juli 2021 Forfatter #29402 Skrevet 8. juli 2021 Tour de France kjører nå gjennom det kommentatoren kaller lakrishovedstaden - jeg fikk akutt reiselyst (selv om verden utenfor Norden aldri helt har skjønt at lakris skal være salt...)
Daria Skrevet 8. juli 2021 Forfatter #29403 Skrevet 8. juli 2021 Min ny tepresskanne er litt mer krøkkete i bruk enn den gamle, men til gjengjeld har jeg nå en kopp rooibos helt uten blader og rusk - det tror jeg knapt jeg har opplevd før med løsvektste... 🍵
Daria Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #29404 Skrevet 9. juli 2021 Asfaltskjæring rett utenfor soveromsvinduet før kl 8 - en riktig god fredagsmorgen ønskes alle... I og for seg flaks at jeg la meg (og sovnet) usedvanlig tidlig i går kveld... Har planer om en tur på biblioteket i dag, det ser ikke ut til å være noen grunn til å drøye avreisen lenger enn nødvendig.
Roadrunner Skrevet 9. juli 2021 #29405 Skrevet 9. juli 2021 God morgen! Blir en lang (og forhåpentligvis fin!) fredag på deg med såpass tidlig start. Men trenger ikke være feil det! Kos deg!
Daria Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #29406 Skrevet 9. juli 2021 Foreløbig er jeg parkert i sofaen med te, et par kjeks (jada, jeg har spist ordentlig frokost først...) og en artikkel om Bloomsbury-gruppen, men jeg har byttet ut morgenkåpe og nattkjole med et mer presentabelt antrekk (fullt påkledd før kl 10 = foran skjema. Morgenstund har en litt annen definisjon når man har vent seg til hverdager uten vekkerklokke ). Når den nytrukne koppen med sunny morning (kjøpt delvis på grunn av navnet og et åpenbart frokost-valg) er tømt og artikkelen ferdiglest, er det vel å tide å samle seg og bøkene og finne døra. Fire bøker å levere, tre som skal hentes - da har jeg jo rom for et spontanvalg *prøver å begrense seg en smule*
Skravla Skrevet 9. juli 2021 #29407 Skrevet 9. juli 2021 Etter et par dager med folk rundt meg hele tide så sluknet jeg tidlig i går også. Men her var det så rolig i dag at jeg våknet ikke før 9. Men det ble omtrent 11 timer jevn søvn. Og det er en stund siden. Her er frokost spist og klesvask satt på. Skal på butikken en tur senere i dag, men ellers er dagen fullstendig planløs. Det er ganske deilig.
Skravla Skrevet 9. juli 2021 #29408 Skrevet 9. juli 2021 Men helgen skal brukes til å få vasket og ordnet litt her.... Det løper støv-mamutter over gulvet hver gang det kommer et vindpust.
Daria Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #29409 Skrevet 9. juli 2021 Vaskebehov og tilhørende livsformer vet jeg ingenting om (bevis A: vegg-til-vegg-spindelvevet som ble oppdaget i hjørnet bak sofaen forleden 🕸️ ), mvh hun som som svarte hybelkaniner da legen i forbindelse med innleggelsen spurte om jeg hadde ansvar for noen - Barn? Hund, katt...? Mitt eneste mål for helgen er en treningsøkt - med fysio på ferie og arbeidsutprøvingen som har krevd litt mye tid (ikke minst hviletid) og krefter har det ikke skjedd noe på det området hele uka. En ting er at den pliktoppfyllende eleven i meg har dårlig samvittighet og føler at jeg burde jo, adskillig mer bekymringsfullt at jeg kjenner på rastløsheten i kroppen at det er noe som mangler - det har blitt en innarbeidet og forventet fysisk vane! Jeg er slett ikke sikker på om jeg liker denne utviklingen, men fysio vil nok applaudere Dagens mål er oppnådd - bøker er levert og hentet (en bok om Jane Austen, en om Robert Kennedy, et essay om drabantbyen i litteraturen og en Sigrid Undset-roman), og jeg fikk tatt en tur i matbutikken hvor jeg hadde et lykkelig gjensyn med pesto-osten jeg har savnet. Riktignok i rød heller enn grønn utgave, men man får ta det jeg får. Den slår uansett ikke den lilla (!) lavendelosten jeg kjøpte med til Skravla... Nå, sånn apropos ost: Lunsj *sulten*
Roadrunner Skrevet 9. juli 2021 #29410 Skrevet 9. juli 2021 Det er fremdeles smått skremmende å finne ordene Daria og trening i samme åndedrag... Og når treningen hos deg er mer innarbeidet enn hos meg blir jeg vettskremt. Hvor er verden på vei???
Daria Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #29411 Skrevet 9. juli 2021 Du er ikke den enrste som synes dette er skremmende, kan jeg fortelle... Men det store spørsmålet er jo hvem av oss det er mest grunn til å være bekymret for i denne utviklingen...
Roadrunner Skrevet 9. juli 2021 #29412 Skrevet 9. juli 2021 Daria skrev (43 minutter siden): Du er ikke den enrste som synes dette er skremmende, kan jeg fortelle... Men det store spørsmålet er jo hvem av oss det er mest grunn til å være bekymret for i denne utviklingen...
Daria Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #29413 Skrevet 9. juli 2021 Regn ute, god pærete og sjokolade inne og syke syklister på tven. I sted kom en hel haug av dem kravlende opp av krattskogen...
Daria Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #29414 Skrevet 9. juli 2021 Daria skrev (På 6.7.2021 den 16.50): En av TdF-deltakerne heter Ballerini. Sykler er jo ikke det første jeg får bilde av i hodet når kommentatorene snakker om ham... 🩰 Teunissen er også et godt navn - man ser jo umiddelbart for seg en tøynisse på sykkel...
Daria Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #29415 Skrevet 9. juli 2021 Og når vi først snakker om navn: Jeg vet jeg er barnslig, men det er jo vanskelig å ikke fnise litt av stavhopper Sidorova...
Roadrunner Skrevet 9. juli 2021 #29416 Skrevet 9. juli 2021 Daria skrev (14 minutter siden): Og når vi først snakker om navn: Jeg vet jeg er barnslig, men det er jo vanskelig å ikke fnise litt av stavhopper Sidorova... Flere som har sett Okkupert?
Daria Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #29419 Skrevet 10. juli 2021 Dagens funn: En benk som står under tak på Tjuvholmen. En ting er å gå tur i regnet, men pause er fint å kunne ta på et tørt sted. Denne skal jeg nok huske til senere...
Daria Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #29420 Skrevet 10. juli 2021 Sånn, da har jeg både gått en litt lang tur og trent en økt, så da kan samvittighet og kropp holde fred en stund og jeg innta sofaen med tekopp og Tour de France.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå