Daria Skrevet 3. april 2021 Forfatter #28281 Skrevet 3. april 2021 Første kvartal av 2021 er visst overstått, da er det vel på tide med en oppsummering av bokåret så langt... 22 lest og 13 kjøpt, hvorav tre er lest og en pågår. Tilsvarende tall for i fjor var 25 lest og 16 kjøpt, hvor 11 er lest pr nå.
Roadrunner Skrevet 3. april 2021 #28282 Skrevet 3. april 2021 Nydelig vær her også i dag, og har faktisk innviet shorts og singlet på verandaen! Ullsokker hører med, men klager ikke.
Daria Skrevet 3. april 2021 Forfatter #28283 Skrevet 3. april 2021 Her var det ikke så varmt som det så ut til Særlig ikke når sola i perioder var litt småsjenert - jeg satt iført ullkappe på balkongen syntes fortsatt det var litt hustrig...
Daria Skrevet 3. april 2021 Forfatter #28284 Skrevet 3. april 2021 Te, sjokolade, biscotti og sesongåpningen av Kulturfrågen Kontrapunkt i opptak - kulturkjerringens påskeaften
Daria Skrevet 3. april 2021 Forfatter #28285 Skrevet 3. april 2021 -Patrick, du har disputerat på nakne männ... -Presis. Man ska jo ëgna sig åt ett ämne man er interesserad av... Det handler selvfølgelig om kunst og tilliggende herligheter...
Cata Skrevet 3. april 2021 #28286 Skrevet 3. april 2021 Daria skrev (2 timer siden): -Patrick, du har disputerat på nakne männ... -Presis. Man ska jo ëgna sig åt ett ämne man er interesserad av... Det handler selvfølgelig om kunst og tilliggende herligheter... *smakk * Hvor kom den kofferten fra? Tenk å lande midt på stuegulvet mitt sånn helt uten videre.
Daria Skrevet 3. april 2021 Forfatter #28287 Skrevet 3. april 2021 Jeg tar intet ansvar - jeg snakket tross alt om kunst og siterte fra et høykulturelt program (selv om jeg er litt usikker på akkurat hva den kvinnelige programlederen hadde i tankene da hun nevnte sine egne studier på området...).
Daria Skrevet 4. april 2021 Forfatter #28288 Skrevet 4. april 2021 04.04: En lest, ingen kjøpt. Jeg har brukt et par tidlige ettermiddagstimer på å humre meg gjennom Herfra til hektene, Ingrid Bjørnov samling epistler om stort og smått (særlig det siste...). Noe har jeg hørt fra scenen i ymse varianter, annet var nytt, og gjenkjenningsnivå er tidvis høyt. Når det gjelder alfabetisering, for eksempel, eller nostalgisk lagringssyndrom (mvh hun som har familiens minste leilighet og likevel var den som endte opp med det store bokskapet etter mormor og morfar...), for ikke å snakke om fenomenet klær som er et varp når de blir kjøpt på utenlandsferie, men av ukjente grunner ser helt annerledes ut hjemme...
Daria Skrevet 4. april 2021 Forfatter #28289 Skrevet 4. april 2021 To timer quiz fulgt av 2,5 timer venninneskravling. Det var den store Teams-kvelden...
Daria Skrevet 5. april 2021 Forfatter #28290 Skrevet 5. april 2021 Hva feiler det folk som ikke bare reiser flere i følge på bussen uten at noen av dem har munnbind, men i tillegg delvis står oppreist i midtgangen og prater, for å være sikker på å spre sine potensielle smittedråper mest mulig? Jeg kan selvfølgelig skylde meg selv som var på bussen uten å måtte i utgangspunktet (og hadde jeg visst at den skulle bli så full, hadde jeg revurdert - det er med god margin det fulleste kollektivmiddelet jeg har vært på det siste året), men jeg har jo, naiv som jeg er, tro på at folk har en minimum av vett og omtanke til sine omgivelser. Jeg har sittet delvis bortvendt (de satt stort sett med ryggen mot meg, men litt nærmere enn jeg var komfortabel med), pustet grunt bak munnbindet mitt og har nå en trang til å både dusje og gurgle meg med antibac...
Daria Skrevet 5. april 2021 Forfatter #28291 Skrevet 5. april 2021 Og der var påskeferien blitt litt for lang for enkelte, som bare må banke litt i veggene...
Daria Skrevet 5. april 2021 Forfatter #28292 Skrevet 5. april 2021 Daria skrev (På 29.3.2021 den 11.41): Påskehandelen er gjennomført - jeg burde ha nok sjokolade (inkludert to slag Anthon Berg-egg) Jeg feilberegnet påskens sjokoladebehov grovt - de siste kolibrieggene ligger på fatet nå (halve posen gikk med til biscotti-forsøket) og begge posene med Anthon Berg-eggene er fortsatt uåpnet...
Daria Skrevet 6. april 2021 Forfatter #28293 Skrevet 6. april 2021 -Du kjente den, ja? -Den kommer jeg nok til å kjenne i morgen også... -Ikke usannsynlig - du får ta en runde på det andre beinet også, så stølheten blir symmetrisk... Løsningsorientert fysio Hverdagen (ikke at forskjellen er så stor for meg i praksis for tiden) er sparket i gang med en relativt brutal treningstime - vi er langt forbi gamle fysios du vil nok bli litt varm... At timene blir stadig hardere og mer treningsfokuserte er absolutt et godt tegn for form og framgang, men det var jo unektelig hakket mer lystbetont (selv om det var krevende nok for daværende form) da timene primært handlet om å skjørtekledd stå og gå rundt på puter og balanseballer ispedd litt ballkast og skravling om helgeplaner, tv-vaner og den slags...
Daria Skrevet 6. april 2021 Forfatter #28294 Skrevet 6. april 2021 Jeg vet at jeg har et over middels avslappet forhold til dette med penger og økonomi, og ikke minst at for noen er det viktigere enn andre at penger kommer på konto som forventet, men jeg blir litt fascinert over at enkelte er så paniske og i det hele tatt følger så godt med at det dukker opp tråder om manglende aap-innbetaling lenge før klokka 12 første dag etter helligdag... Jeg vet helt ærlig ikke hvorvidt pengene pleier å dukke opp mandag eller tirsdag (meldekort sendes søndag) og hvertfall ikke når på dagen det skjer - men jeg vet i det minste at det ikke er utbetaling på helligdager. 1
Roadrunner Skrevet 6. april 2021 #28295 Skrevet 6. april 2021 Daria skrev (55 minutter siden): -Du kjente den, ja? -Den kommer jeg nok til å kjenne i morgen også... -Ikke usannsynlig - du får ta en runde på det andre beinet også, så stølheten blir symmetrisk... Løsningsorientert fysio Hverdagen (ikke at forskjellen er så stor for meg i praksis for tiden) er sparket i gang med en relativt brutal treningstime - vi er langt forbi gamle fysios du vil nok bli litt varm... At timene blir stadig hardere og mer treningsfokuserte er absolutt et godt tegn for form og framgang, men det var jo unektelig hakket mer lystbetont (selv om det var krevende nok for daværende form) da timene primært handlet om å skjørtekledd stå og gå rundt på puter og balanseballer ispedd litt ballkast og skravling om helgeplaner, tv-vaner og den slags... Men brutale treningstimer er vel en god indikasjon på at formen er mye bedre? Og det er jo kjempebra! Ser du antydning til jobb i det fjerne, eller er det fremdeles i det blå?
Daria Skrevet 6. april 2021 Forfatter #28296 Skrevet 6. april 2021 Formen er definitivt bedre og fysio er godt fornøyd med fremgangen - jeg går stadig lenger, stødigere og mer på automatikk (i motsetning til i vinter, da det å gå mer enn noen få skritt var en konsentrasjonsøvelse..), og har bedre balanse og utholdenhet. Utfordringen er å se bakover og se hvor langt jeg tross alt har kommet, og ikke bare se fram mot der jeg synes jeg burde være. Gikk tur med mamma i går - det som skulle være en relativt kort og grei tur viste seg å være i overkant langt og mye for meg, selv med staver... Jobb er et nokså komplisert spørsmål for tiden... Tar det på PM, jeg, i et forsøk på å beholde en anelse diskresjon i en dagbok som strengt tatt aldri har vært veldig anonym...
Daria Skrevet 6. april 2021 Forfatter #28297 Skrevet 6. april 2021 Dagens butikktur-relaterte misantropi er i sin helhet rettet mot småbarnsforeldre. Først har vi de som syntes det var en selvfølge å handle mor, far og lite barn sammen, og da barn (ca 1,5) var lei av å sitte i handlevognen tok mor ham ut og lot han vandre fritt rundt i butikken (hvor jeg holdt på å ta ham med vogna - mor så smilende på at jeg måtte kjøre rundt...), gå i veien og klå på alt som var i passe høyde mens far fullførte handlingen. Hva med å bare gå ut - eller enda bedre, vente ute i utgangspunktet...? Han som var foran meg i kassakøen hadde lite barn i barnevogn - en vogn han lot stå ved siden av kassa og sperre gjennomgangen mens han pakket sine mange varer for så å stable posene under vogna. Innen han var ferdig med det hadde jeg fått ekspedert og betalt mine varer - han så på at jeg smøg meg mellom min handlevogn og barnevogna for å komme fram til kortautomaten uten å se noen grunn til å gripe inn - og måtte pent bli stående ved kassa og vente på at han ble ferdig med pakkinga og tok med seg vogna før jeg kunne komme fram for å pakke mitt (og ja, det var kø bak meg). Ikke et ord, ikke en unnskyldende blikk, ikke et påtatt forsøk på å late som om han gjorde et forsøk på å hverken skynde seg eller flytte seg en anelse. Her sto han og drev med sitt, jeg fikk pent vente...
Roadrunner Skrevet 6. april 2021 #28298 Skrevet 6. april 2021 Selvfølgelig måtte du vente - han hadde jo barnevogn! Og selvfølgelig måtte du gå rundt barnet på 1,5 år - det er jo bare et barn! Jeg har gått litt tur i relativt familievennlige områder i vinter, grunnet haltepinke-kneet. Og er det noe jeg lærte raskt var det gjøre seg usynlig rundt småbarnsforeldre enten de har vogn med eller ei.
Daria Skrevet 6. april 2021 Forfatter #28299 Skrevet 6. april 2021 En del mister jo åpenbart både gangsyn, sosiale evner og forståelse for at det finnes andre mennesker i samfunnet når de får barn. Og å vike når man går tur er fullstendig uaktuelt... -Selv da jeg var på mitt verste i vinter med staver og ustøhet og det burde være ganske lett synlig at det å gå ut i grøfta - eller i det hele tatt bevege meg i noe annet enn snegletempo - var det jeg som måtte vike... Min favoritthistorie er hun som gikk rundt i togvogna og hysjet på alle som snakket - hun hadde jo et barn som sov...
Sauen Shaun Skrevet 6. april 2021 #28300 Skrevet 6. april 2021 Vinterens beste her var i hyttekommunen. Jeg skulle inn på butikken for å kjøpe munnbind. På innsiden av døra sto en stor plakat, med beskjed om kun en person fra hver familie i butikken om gangen. Og at munnbind var påbudt. Det jeg møtte i døra var en familie på fire, uten munnbind og med hver sin is... Jeg tror far eller mor hadde klart å kjøpe fire is, mens de andre venta utenfor... 🤪
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå