Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Roadrunner skrev (2 minutter siden):

Ja, her er det visst lenge siden jeg har lest meg opp på vaksinenytt. Ser de nå skriver at alle over 18 kanskje får første dose innen juli :sjokkert:

Da begynner det jo å likne noe... Jeg har lest og hørt så mye forskjellig at jeg har gitt opp å følge med eller anta noe som helst - jeg bare venter på innkallingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prisen for dagen, dvs egentlig gårsdagens, idiot går til meg, som klarte å glemme igjen mitt geniale, sammenleggbare og veskevennlige sitteunderlag på benken jeg hadde sittet og lest på. Da jeg kom tilbake i dag var det selvfølgelig borte :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal vi tro om Frost-gutta (jeg synes bortedrakta til landslaget er fin, men Disney-assosiasjonene har kommet for å bli :fnise: ) kan sette et mål eller tre i dag, da...? Erling Braut Haaland må jo føle presset etter to målløse kamper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på årets påskekrim i dag. Den er britisk, utgitt første gang på 1930-tallet (min utgave er en lekker klassisk grønn/hvit Penguin-pocket fra 1955, som et vennligsinnet menneske hadde donert til den lokale lesekiosken) og foregår i en liten landsby - jeg tror jeg kan være ganske trygg på at den er kjemisk fro for både groteske detaljer og organisert kriminalitet. :fnise: Foreløbig har vi ikke noe drapsoffer, men jeg holder en knapp på den nyinnflyttede aristokraten ingen ser ut til å like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (11 timer siden):

I natt: Nordstan i Göteborg, på jakt etter mat før forestilling. Jeg har en adskillig mer spennende tilværelse nattestid enn i dagslys for tiden...

Jeg blir nesten misunnelig. Her er det en heller kjedelig tilværelse både dag og natt. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmereise får en helt ny betydning :ler: Men jeg leser forresten også Erika Fatlands Sovjetistan for tiden - når hun skriver om halvannet døgn i en glovarm og tett togkupé sammen med en småbarnsfamilie med sans for bråkete leker eller hotellrom uten fungerende bad, men med uidentifiserte insekter flytende i do, kjenner jeg at reiselysten ikke er så overhengende likevel :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Han har hatt ufattelig mange partnere, da - han er bare 22 år...

Et kommentator-utsagn tatt ut av all sammenheng, bare for min og potensielt andres underholdning... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både posten og postnord har sendt meg melding på morgenkvisten med varsle om pakke underveis, i tillegg til bokklubb-pakken jeg også synes burde dukke opp snart. Det kan bli en innbringende dag... :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (10 minutter siden):

Både posten og postnord har sendt meg melding på morgenkvisten med varsle om pakke underveis, i tillegg til bokklubb-pakken jeg også synes burde dukke opp snart. Det kan bli en innbringende dag... :nigo: 

Påsken er reddet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten melder at det er bøker i postkassa og XXL-pakke på postkontoret. Det jeg lurer på er hvorfor den er der, når jeg krysset av for levering i pakkeboks rett nede i veien... Valgt både fordi det er nærmere og ikke minst fordi det er utendørs og dermed ikke påvirket av påske-åpningstider. Postkontoret stenger kl 13 i dag og åpner ikke igjen før tirsdag...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri benyttet meg av det, men når det faktisk var en fem minutter hjemmefra og en billig, liten (trodde jeg...) pakke, tenkte jeg at det kunne være verdt et forsøk. Men tydeligvis ikke. Nå er en overraskende stor pakke hentet på posten (mulig jeg må sende en mail og gi noen tips om valg av emballasje igjen - en pakke med to par gummiknotter til gåstavene bør ikke vær mer enn dobbelt så stor som en pakke med to bøker...), jeg har luftet meg i Slottsparken og bøker er funnet i postkassen. Den siste pakken ligger og venter på 7/11, der er det ikke like påskestengt og hentebehovet like akutt. Egentlig hadde jeg andre planer for dagen enn å være ute av døra før 11, men sånn kan det gå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 28.3.2021 den 21.47):

28.03: Åtte lest, fem kjøpt.

Marghanita Laskis The village foregår -overraskende nok - i en engelsk landsby. Krigen er akkurat over, faktisk samme dag som boka starter, og alt kan gå tilbake til normalen. Bortsett fra at det er en ny verden, med en ny generasjon som vil ha en ny normal og ikke nødvendigvis er så opptatt av dette med klasse og den slags. Her er alle karakterene en engelsk landsbyhistorie trenger - fattig landadel, en aristokratisk peppermø, presten, doktoren, fremadstormende arbeiderklasse og det nyrike, nyinnflyttede paret hvor hun er amerikaner, samt en og annen sladrekjerring - og selvfølgelig den unge paret som forelsker seg på tvers av all klasse og sosial aksept...Boka kom ut i 1952 og er et godt og underholdende bilde av en verden som er i endring, enten de som lever i den vil det eller ikke.

31.03: Åtte lest, syv kjøpt.

Dagens dobbel fra bokklubben var en roman av Colum McCann, høyt elsket favorittforfatter, og religiøse tekster av en nonne - årets åndelige påskelesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (På 30.3.2021 den 15.20):

Da begynner det jo å likne noe... Jeg har lest og hørt så mye forskjellig at jeg har gitt opp å følge med eller anta noe som helst - jeg bare venter på innkallingen...

...og den kom raskere enn ventet, for å si det pent... Fikk telefon fra vaksinesenteret i formiddag, med tilbud om første dose neste uke :daane: I følge fastlegen er jeg visst i risikogruppe, det var nytt (og ganske overraskende) for meg. Jeg er selvfølgelig glad for å få vaksine tidligere enn ventet, men trenger litt tid på å fordøye min nye status som tilhørende i utsatt gruppe... 

Noe annet som kommer tidligere enn ventet er påskelammet, som er i ovnen nå 🐑 Sånn går det når man ikke sjekker best før-datoen når man handler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 timer siden):

...og den kom raskere enn ventet, for å si det pent... Fikk telefon fra vaksinesenteret i formiddag, med tilbud om første dose neste uke :daane: I følge fastlegen er jeg visst i risikogruppe, det var nytt (og ganske overraskende) for meg. Jeg er selvfølgelig glad for å få vaksine tidligere enn ventet, men trenger litt tid på å fordøye min nye status som tilhørende i utsatt gruppe... 

Noe annet som kommer tidligere enn ventet er påskelammet, som er i ovnen nå 🐑 Sånn går det når man ikke sjekker best før-datoen når man handler...

:sjokkert:

Det gikk fort! 

Fikk du vite hva risikorgruppen ble begrunnet med? Er jo kjekt å vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg regner med at "under utredning for nevrologisk lidelse" er en sentral del av begrunnelsen... Fastlegen har etter å ha lest epikriser og den slags fra sykehuset hatt en hakket mindre optimistisk innstilling enn sykehuslegen (hvertfall sånn jeg har oppfattet det, det kan jo handle like mye om hvordan de uttrykker seg som hva de faktisk mener (men jeg ble heller ikke så beroliget av å lese den epikrisen, særlig ikke etter å ha googlet det jeg ikke skjønte...)),så det ligger nok der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (7 timer siden):

Den siste pakken ligger og venter på 7/11, der er det ikke like påskestengt og hentebehovet like akutt.

Så feil kan man ta... 7/11 stengte kl 17, og åpner igjen tirsdag morgen. Jeg var der oppe 18.25... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Så feil kan man ta... 7/11 stengte kl 17, og åpner igjen tirsdag morgen. Jeg var der oppe 18.25... 

Kjipt..... Husker den gang 7/11 hentydet til åpningstider. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 timer siden):

...og den kom raskere enn ventet, for å si det pent... Fikk telefon fra vaksinesenteret i formiddag, med tilbud om første dose neste uke :daane: I følge fastlegen er jeg visst i risikogruppe, det var nytt (og ganske overraskende) for meg. Jeg er selvfølgelig glad for å få vaksine tidligere enn ventet, men trenger litt tid på å fordøye min nye status som tilhørende i utsatt gruppe... 

Noe annet som kommer tidligere enn ventet er påskelammet, som er i ovnen nå 🐑 Sånn går det når man ikke sjekker best før-datoen når man handler...

Jeg er glad for alle jeg kjenner som får vaksine - og samtidig grønn av misunnelse fordi det ikke er meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...