Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

En reklame for kosttilskudd rettet mot kvinner i overgangsalderen hadde ordene TØRR MUS? over hele skjermen, over et bilde av en mus (gnager-varianten 🐁 ) i en sandhaug. Jeg ble litt :hakeslepp:i sofaen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, Daria skrev:

En reklame for kosttilskudd rettet mot kvinner i overgangsalderen hadde ordene TØRR MUS? over hele skjermen, over et bilde av en mus (gnager-varianten 🐁 ) i en sandhaug. Jeg ble litt :hakeslepp:i sofaen...

:skratte:

Skrevet

Vil det være ufint å påpeke at Grünerløkka heller ikke ble bygd med bordtennisbord, pentanque-bane og minigolf...? Bakgårdene var nok heller ikke så hyggelige og pent opparbeidet da det var arbeiderstrøk på 1800-tallet, og leilighetene i seg selv var heller ikke helt den boligstandarden de er i dag. Jeg skjønner poenget hennes, for all del, men det blir likevel litt historieløst.

Skrevet

På tide med en reprise...? :pls: 

Skrevet

I avdelingen for ting jeg aldri har gjort før (og ikke trenger å gjøre igjen) har jeg i dag betalt min restskatt... 

Av mer dagligdagse gjøremål har jeg vært hos legen, kjøpt nye fargerike handklær hos Princess (tror jeg. Det kan ha vært Kid...) og biscotti og sjokolade (de hadde Lindts sjokoladekuler i løsvekt til halv pris - før 599/kg, nå kun 299...) hos Meny, og ikke kjøpt ildfast form på Fretex. Den var veldig fin og en praktisk størrelse, men jeg betaler ikke 400 kroner for en brukt form, selv om den var fra Figgjo... Dessuten har jeg vandret på gravlunden, hvor farmor hadde besøk av en mus (jeg så bare en skygge og en hale som forsvant inn i busken), fant Lasse Kolstad og Bab Christensen, prostinnen som døde på påskemorgen og fikk det som dødsdato på steinen, og en stein som fanget oppmerksomheten på grunn av en uvanlig utforming og viste seg å ha en tallgåte inngravert - avdøde må jo ha vært matematiker eller lærer (eller hatt en litt spesiell humor...). Etter litt tankevirksomhet knakk jeg koden (den var ikke veldig avansert), og var godt fornøyd med meg selv...

1 1 2 3 5 8 13 21 34 55 89 144 233

Skrevet

Av de mange merkelige tingene som kommer til overflaten i saken mot Bertheussen, undrer jeg meg kanskje aller mest (i likhet med Ingvild Tybring-Gjedde) over at hun virker så uberørt og lite redd. Hvis det virkelig er sånn at hun er uskyldig, burde jo alle sammentreffene skremme vannet av henne, for det viser hvor mye de som sendte brevene faktisk holdt øye med henne og hadde oversikt hva hun gjorde til enhver tid. Både ark, konvolutter, tusj og hyssing, i tillegg til det famøse frimerkeheftet hvor trykket på de som er brukt stemmer overens med det som lå hjemme hos henne (men ikke med de mangemange like PST sjekket) av samme type som fantes i huset har blitt brukt, brev er sendt fra Sverige samme dag som hun var der, og samme dag som hun hadde kjøpt en rødspritflaske (for å røyke reinsdyrkjøtt. As one do når man er nordlending på Røa, tydeligvis...) ble bilen påtent med rødsprit og samme type tennposer som de hadde i huset, en kveld ingen av kameraene virket (kameraer hun helst ikke ville ha, fordi privatliv og å kunne valse rundt toppløs tross alt var viktigere.). De fleste normale mennesker ville jo blitt sanseløst paranoide av mindre...

Skrevet (endret)

Oppsummering av leseåret 2020, tredje kvartal.

90 leste, 62 kjøpt - hvorav 23 er lest og to pågår.

Tilsvarende tall for i fjor:

90 leste, 71 kjøpt - hvorav 39 er lest (pr nå) og to pågår.

Jeg leser like mye og kjøper mindre - god tendens :ac: 

Endret av Daria
Skrevet

Crocs kan tydeligvis brukes til noe.... 

120372513_4440608059344285_6915232081688371214_n.jpg

Skrevet

...eller du kan bare feste det mellom tærne... *ikke overbevist*

Skrevet
16 minutter siden, Daria skrev:

...eller du kan bare feste det mellom tærne... *ikke overbevist*

Så det er ingen grunn til å kjøpe meg crocs altså..... :ler: (ikke at det noen gang har vært planen altså)

Skrevet

Du lette ikke desperat etter en unnskyldning? :ler: (som om du ikke bare hadde kjøpt det uten skrupler om du hadde lyst på og/eller bruk for et par...).

Skrevet
2 minutter siden, Daria skrev:

Du lette ikke desperat etter en unnskyldning? :ler: (som om du ikke bare hadde kjøpt det uten skrupler om du hadde lyst på og/eller bruk for et par...).

Jeg ville neppe spurt noen om "lov" til å kjøpe noe jeg ville ha. :ler: 

Skrevet

Jeg sliter jo  litt med en hæl og osteopaten min hadde noen forslag til innesko som var "myke" - bl.a. crocs. Jeg lo så jeg nesten falt av benken...... Og hun skjønte poenget. :ler2:

Skrevet
1 minutt siden, Skravla skrev:

Jeg ville neppe spurt noen om "lov" til å kjøpe noe jeg ville ha. :ler: 

Det ville jo overrasket meg :ler: 

Akkurat nå, Skravla skrev:

Jeg sliter jo  litt med en hæl og osteopaten min hadde noen forslag til innesko som var "myke" - bl.a. crocs. Jeg lo så jeg nesten falt av benken...... Og hun skjønte poenget. :ler2:

:ler: Jeg kan anbefale mine billigtøfler fra Skopunkten (de hadde noen til forveksling like hos Nilsson i etasjen under - det største forskjellen var prisen...) - de er hvertfall myke og gode, men med litt såle.

Skrevet (endret)

10386_293_ALT140?&fmt=jpeg&qlt=85,1&op_sharpen=0&resMode=sharp2&op_usm=1,1,6,0&iccEmbed=0&printRes=72&wid=440&hei=365

Hva er galt med crocs liksom? :klo: 

Fås også i blingversjon :ler: 

205725_060_ALT140?&fmt=jpeg&qlt=85,1&op_sharpen=0&resMode=sharp2&op_usm=1,1,6,0&iccEmbed=0&printRes=72&wid=440&hei=365

Endret av Cata
Skrevet
3 minutter siden, Daria skrev:

Det ville jo overrasket meg :ler: 

:ler: Jeg kan anbefale mine billigtøfler fra Skopunkten (de hadde noen til forveksling like hos Nilsson  i etasjen under - det største forskjellen var prisen...) - de er hvertfall myke og gode, men med litt såle.

Jeg skal ta en kikk på tøfler eller innesko (noe lignende Birckenstock), men ikke de fordi de er steinharde å gå på og man kan like gjerne gå barbeint. 

Hvilken skopunkten var du på? 

Jeg skal ha meg et par dager fri nå i oktober.... det ble ymtet frempå at jeg må få unna litt avspasering. To uker avspasering og 3 uker ferie var visst litt i meste laget foran høstens utfordringer...... :ler:

Skrevet
2 minutter siden, Cata skrev:

10386_293_ALT140?&fmt=jpeg&qlt=85,1&op_sharpen=0&resMode=sharp2&op_usm=1,1,6,0&iccEmbed=0&printRes=72&wid=440&hei=365

205725_060_ALT140?&fmt=jpeg&qlt=85,1&op_sharpen=0&resMode=sharp2&op_usm=1,1,6,0&iccEmbed=0&printRes=72&wid=440&hei=365

Jeg vet at crocs har kommet med modeller som ser mer normale ut, men i mitt hode er og blir crocs den type sko som på bildet.... alternativt foret med fake fur.......

Skrevet

Jeg var på den nederst på Karl Johan - med fire skobutikker på ett sted starter jeg som regel skojakten der...

4 minutter siden, Cata skrev:

Den svarte så ut som om den hadde nagler, til jeg zoomet inn :ler: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...