Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Ambulansearbeider: What were you doing up that ladder?
Pasient (eldre mann): I was trying to repair...
Pasients kone avbryter: He was being stupid and pigheaded!

:rulle: 

Og alle med litt sta besteforeldre kjente seg igjen... Farmor falt ned fra en stol (i strømpelesten...) og brakk lårhalsen da hun skulle skifte gardiner - da var da ikke nødvendig å be om hjelp til sånt, det fikset hun da så greit selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste nettopp setningen De hadde så mye te at de ikke kunne bo sammen, og det tok bekymringsverdig lang tid før jeg reagerte og innså at det sto fe, ikke te...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2020 den 17.29, Daria skrev:

19.09: Seks lest, ti kjøpt.

Miss Pettigrew lives for a day er deilig 30-tallseskapisme om en arbeidssøkende guvernante som ved en misforståelse havner hos en nattklubbsangerinne og gjør nytte for seg på helt nye og overraskende måter. Lett og morsom (og en smule utdatert på enkelte områder - det tar seg ikke ut i våre dager å bruke mot en mann at han ser ut til ha a little Jew in him...), og det er jo oppløftende å se at det kan være håp selv for en 40 år gammel dowdy spinster... :fnise: Visstnok en av Persephones mest populære nyutgivelser, og det kan jeg godt skjønne.

24.09: Åtte lest, ti kjøpt.

Joan Didions De magiske tankers år er en personlig berettelse om sorg, om året etter at mannen døde og datteren var livstruende syk. Didion makter å gjøre sine tanker og følelser interessante og allmenngyldige og krydret med referanser til både faglitteratur, romaner og lyrikk. 

Summen av små ting har undertittelen Fra symaskin til selfiestang - 25 ting som har forandret Norge og er Hege Duckerts vri på en slags Norgeshistore fra de siste 25 årene. Tingene er mest en innledning for å fortelle om trender og hendelser og er alle knyttet til mer eller mindre kjente personer - det er symaskinen som sådan, det er Jenny Skavlans symaskin. Noen kapitler er underholdende, andre nokså uinteressante, men felles for alle er at de blir litt for overfladiske - det er vanskelig å klemme inn nasjonsendrende episoder på noen få sider (skrekkeksemplet er forsøket på å sammenfatte hele Osloprossessen på åtte sider, med utgangspunkt i Mona Juuls pass...) og småpludrende i et vagt skjæringspunkt mellom sakprosa og personlig essay (de åtte sidene om Osloprossessen dekker også Duckert reise til London for å se teaterstykket Oslo...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk plutselig lunsjbesøk på balkongen. Gråspurven fant kjeksskålen på bordet så fristende at det var overkommelig at jeg satt knapt 30 cm unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dratt på jakt etter et egnet hi?

(Helt fullstendig urelatert, selvfølgelig - jeg har ingen anelse om hvorfor jeg kom på det akkueat nå - har jeg i dag lært ordet manzilian. I følge en lokal skjønnhetssalong det maskuline motstykket til en brazilian... ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Daria skrev:

24.09: Åtte lest, ti kjøpt.

25.09: Åtte lest, 11 kjøpt.

Jack, fjerde bind i Marilynne Robinsons Gilead-serie, kom på onsdag og så på nettsiden ut til å være tilgjengelig hos Tanum på Karl Johan - ergo var formiddagens utflukt bestemt. Jeg gikk rett fra butikken og over veien til en solfylt benk i Studenterlunden :ac: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo helt glemt mitt ansvar som rojal opplysningtjeneste - dronning Elisabeth skal bli oldemor igjen. 👑 :babysmokk: I tråd med tradisjonen har prinsesse Eugenie ikke vært mer spesifikk med termindato enn  "early 2021"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skifter dekk i gata nedenfor. Jeg antar den samme noen skal på fjellet i høstferien - det kan godt drøye litt før det blir vinterdekkføre her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen tipse Chris Holsten om at det helt sikkert finnes truser i større størrelse å få tak i...? *ser Lindmo* For øvrig har jeg hverken hørt eller hørt om låta som visstnok har betydd så mye for så mange :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Christine Koht er bipolar og tok kokain forklarer jo et og annet. Det sier en også en hel del om hvor sterkt  forhold hun og kona har, at de har stått i det gjennom alt. Hun er ikke alene om å være rørt til tårer akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Og #7 - man lurer jo på hva som skjedde der... :fnise: 

Hadde jeg hatt kamera tilgjengelig kunne jeg har tatt en variant av #5 på vei til butikken en gang - en hel spurveflokk som hadde slått seg til på Parkering forbudt-skiltet :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppussing inne, jernbanearbeider, en bjeffende hund og en mann som roper i telefonen ved flere anledninger ute - alt før kl 10 på en lørdag. En riktig god morgen ønskes alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...